Radio i ploca za napajanje istog.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vucko_Alfista
    CBC Senator
    • 04.04.2008
    • 219
    • Niš
    • Alfa 166

    Radio i ploca za napajanje istog.....

    Dakle radio je star oko 20-25 godina ali je jako kvalitetan i popravljan je samo jednom a ovo sad je drugi put,ima gramofon,kasetofon, i nomralno radio ....salu na stranu pre oko dve godine crkne mi osigurac koji je za deo pojacala levog zvucnika,ja mu stavim novi ali eto ti sad opet istog trenutka crkne... !?! Ja ga za*ebem reko imam drugi zvucnik ali pre 2 nedelje isto to se desi i sa desnim!?!?! Odnesem ga ja kod majstora, i posle dva dana dolazim da pokupim radio u nadi da ga je sredio kad ono veliko razocarenje covek mi `ladno kaze kako je radio suvise star i nije mu poznata tadasnja elektronika!?!? Mislim stvarno... Drugi deo price, sve mi lepo predje preko glave i reko sam cu da ga popravim (ma koliko to delovalo nemoguce u tom trenutku) i eto sreca mi se osmehnula zamenih nekoliko tranizstora u sektoru za jedan zvucnik(prvo test na jednom pa ako radi i drugi da ne dajem pare za dzabe ako nije to ) i napokon proradio je!! Posle toga sam malo razgledao plocu i uocih kako je jedan otpornik zesce nagoreo odem ja u radnju kazu nemaju od toliko wati imaju samo jaci a ona prodavacica u radnji mi kaze kako nece da skodi i ja sad ajde kad sam ga vec skinuo.... Sve bi to bilo fino da posle nekoliko sekundi nije poceo da se pusi isti otpornik naravno odma` sam ga ugasio da mi ne crkne ponovo onaj shit za zvucnike.... I naravno dodjoh i do glavnog pitanja: da li ima neke veze zato sto je otpornik od vise wati??
    p.s. ako mislite da mogu da vratim stari, ne mogu toliko je bio sprzen da se raspao dok sam ga odlemljivao... )

    Evo malo prilozenog materijala da vidite o cemu je rec:


    Popravljeni deo za zvucnik:

    Deo na ploci gde se pusi otpornikon stoji na praznom mestu na ploci trenutno je izvadjen dok ne nadjem resenje)
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    da li ima neke veze zato sto je otpornik od vise wati
    bez ljutnje, da ti ipak potrazis nekoga strucnog.

    odgovor na pitanje, nema naravno.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • vujke
      Admin
      • 29.09.2004
      • 1673
      • Mladenovac
      • Daewoo Lanos 1.5SX

      #3
      osigurac nikad ne gori dzabe i obicno je sledeci u nizu kad nesto vec pregori, sluzi vise da spreci paljevinu. Nadji elektonicara koji hoce da se zeza sa tim..
      while(!asleep()) {sheep++;}

      Comment

      • RANK
        CBC Senator XXL
        • 28.02.2007
        • 1635
        • Beograd
        • FIAT MAREA WEEKEND 1

        #4
        lakse ce da nadje iglu u plastu sena ... danguban a nenaplativ posao.
        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

        Comment

        • Vucko_Alfista
          CBC Senator
          • 04.04.2008
          • 219
          • Niš
          • Alfa 166

          #5
          Originally posted by sw.brick
          da li ima neke veze zato sto je otpornik od vise wati
          bez ljutnje, da ti ipak potrazis nekoga strucnog.

          odgovor na pitanje, nema naravno.
          Ma da sve ja to znam mislim ipak oni u radnjama imaju iskustvo, svaki dan popravljaju takve stvari ali sad kada sam popravio deo za jedan zvucnik ne nosi mi se kod majstora a deo za drugi je poptuno i isti .......

          Originally posted by vujke
          osigurac nikad ne gori dzabe i obicno je sledeci u nizu kad nesto vec pregori, sluzi vise da spreci paljevinu. Nadji elektonicara koji hoce da se zeza sa tim..
          Pa taj problem crkavanja osiguraca sam locirao i resio sad mi je glavno da saznam razlog pregrevanja otpornika...

          Sad mi je nesto sinulo koliko ja znam takvi otpornici se dosta greju mozda mu je trebalo vremena da obgori...ili lupam

          Comment

          • Vucko_Alfista
            CBC Senator
            • 04.04.2008
            • 219
            • Niš
            • Alfa 166

            #6
            Zaboravih da napomenem da imam shemu celog radija ama bas svake sitnice...na svu srecu.... =]

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              Pa taj problem crkavanja osiguraca sam locirao i resio sad mi je glavno da saznam razlog pregrevanja otpornika
              kao sto je receno, osigurac je zastitni element i nikada ne pregori tek tako.

              otpornik se pregreva jer je neispravno pojacalo, a ti ne navodis da si radio ikakvu dijagnsotiku, da si uradio neko merenje, posle zamene adekvatno podesavanje.

              koliko se vidi sa slike radi se o klasicnom pus -pul sistemu, verovatno u AB klasi rada izlaznog tranzistora.

              mirnu struju si podesio, kako treba i instrumentom verifikovao ?

              meni deluje da kada kazes da verujes u strucno misljenje prodavacice da time zapravo nisi siguran u to sta i zasto radis. zato sam napisao da potrazis nekoga sa iskustvom, jer su takvi uredjaji osetljivi na "ubadanje" radnih parameteara odokativno.

              kako imas shemu, mozes da premeris pad napona na otporniku, i verovatno tece prevelika struja.

              ako jeste pus-pul, trebace ti i osciloskop da usaglasis tranzistor koji pojacava pozitivnu polupeirodu sa tranzistorom za negativnu poluperiodu.

              sve zajedno, niti je uredjaj nesto posebno star, niti nepoznata tehnologija izrade tako da me veoma cudi da postoji majstor koji ne raspoznaje jedan od osnovnih tipova elektronskog uredjaja (sheme, nacina rada).

              sa druge strane, popravka se kao takva verovatno ne isplati da neko drugi popravlja, usled potrebnog vremena rada, ali ako je uredjaj sentimentalno vazan na takve detalje se ne obraca paznja.


              i da, za otpornik kroz koji tece radna struja tranzistora ne moze da se postavi bilo kakav, vec poseban tip sa tzv osiguracem.

              na shemi je i posebno nacrtan takav tip, sa 2 crte dodatne.

              takvih nema u slobodnoj prodaji, barem ja ne znam da sam ikada kod nas video u bilo kojoj radnji.

              instrument u ruke, i sve sto radis, svaki korak proveravas merenjem parametara i kada uradis kako popravku kako treba nece se otpornik pregrevati.

              ovo ti pisem, iz namere da ne gubis vreme trud i novac ako nisi zaista upucen u osnove elektrotehnike i toka struje.

              sama zamena jednog dela sa drugim delom, obicno ne donosi uspesnu popravku bez prethodno izvrsene tacne dijagnoze zasto se nesto dogodilo.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Vucko_Alfista
                CBC Senator
                • 04.04.2008
                • 219
                • Niš
                • Alfa 166

                #8
                Razumem te sta hoces da kazes ali mi nije jasno kako ovaj deo pojacala za jedan zvucnik ima veze sa ovim delom za napajanje cinimi se da je napajanje radija,po shemi to napajanje ima dva izlaza +15,5V i +16,0V ovih 15V izlazi tacno koliko treba znaci 15,5V-15,6V taj izlaz je OK ali onaj drugi od 16V ima negde oko 2,7V a onaj otpornik koji se pregreva je vezan za 16 pa ja smatram da je to povezano sto nema 16V i pregrevanje...
                Evo deo shema bas tog sektora u kom je taj otpornik: (vidi se nesto ali ne dovoljno,fon jbg)


                Pa onako sad nije da joj nisam verovao ali opet mi je bilo malo sumnjivo ipak je original original....
                A ovo pojacalo za zvucnik sve naponi u redu kao sto pise po shemi i osigurac vise ne crkava promenio sam tranzistore koji su pravili kratak spoj po unimeru(kad se stavi na pistanje)i sad mislim da pojacalo po svemu sudeci radio OK naravno osigurac ne crkava pre je crkavao istog momenta kad se stavi nov i kad se upali radio znaci nije bilo ono radi pa crkne nego uopste ne radi.....
                Ok priznajem nisam neki strucnjak sad tu nemam veliko iskustvo sa elektronikom ali opet znam neke stvari...popravljao sam nekoliko televizora ali uvek su to bili vidljivi kvarovi mada uvek se ispita...ali do sada nikad nisam popravljao ovako "slozen" kvar....
                I da ne kazem bez razloga da napajanje radija nema nikakve veze sa pojacalom (ali buvalno nema) osim sto dele iste izlaze transformatora.....

                Comment

                • RANK
                  CBC Senator XXL
                  • 28.02.2007
                  • 1635
                  • Beograd
                  • FIAT MAREA WEEKEND 1

                  #9
                  moze li ovo malo ostrije? proveri zenericu koja sa otpornika vodi na masu.
                  "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                  Comment

                  • Vucko_Alfista
                    CBC Senator
                    • 04.04.2008
                    • 219
                    • Niš
                    • Alfa 166

                    #10
                    Ne nazalost nije mi trenutno digitalac tu.... Proverio sam je pravi cistu spojcinu bar po aparatu e sad ne znam da li bi trebalo ali po nekim mojim razmisljanjima a i po shemi da kad nebi pravila spoj otpornik se najvrovatnije nebi pregrevao.....
                    Jel moze malo detaljnije sta je taj otpornik sa tzv osiguracem sta to tacno znaci?

                    Comment

                    • RANK
                      CBC Senator XXL
                      • 28.02.2007
                      • 1635
                      • Beograd
                      • FIAT MAREA WEEKEND 1

                      #11
                      zameni je
                      "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                      Comment

                      • Vladan
                        CBC Senator
                        • 18.08.2005
                        • 248
                        • Vuko.ebina
                        • e46 325i

                        #12
                        Ovo na slici je stabilisani ispravljac. Otpornik se greje zato sto preko pregorele Zener diode ide na masu i kroz njega prolazi prevelika struja. Bude li ostalo tako sledeci na redu je sekundar transformatora. Tranzistor na slici sluzi da bi obezbedio vecu snagu krajnjem potrosacu.
                        Ovakav sklop se obicno koristi za napajanje predpojacala, FM/AM modulatora i sl. To je i razlog sto ne nalazis fizicku vezu izmedju njega i izlaznog stepena. Za izlazne stepene se koristi grecov spoj u kombinaciji sa kondenzatorom velikog kapaciteta.
                        Znaci prvo zameni Zener diodu pa javi sta se dalje desava.

                        Comment

                        • Vucko_Alfista
                          CBC Senator
                          • 04.04.2008
                          • 219
                          • Niš
                          • Alfa 166

                          #13
                          Sutra rano idem da kupim diodu pa javljam sta je bilo i da jel mogu nekako da saznam od koliko wati je ova dioda na njoj nista ne pise a ni na shemi...?

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            kakvih vati, u pitanju je zener dioda koja daje referentni napon pobude.

                            diode se kupuju na napon, on je njihova mera i to se daje u Voltima.

                            procitaj na shemi ili na samoj diodi za koji NAPON je, i kupis istu takvu u VOLTIMA.


                            ako bas hoces da imas podatak o snazi, iz vrednosti otpornika i padu napona na njemu izracunaj struju koja tece kroz diodu.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Vucko_Alfista
                              CBC Senator
                              • 04.04.2008
                              • 219
                              • Niš
                              • Alfa 166

                              #15
                              Hmmm....prosli put kada sam kupovao takvu diodu pitali su me od koliko wati mi treba.....ili su se oni u radnji za*ebali....sve u svemu treba mi za 16V idem sad pa ako mi opet traze od koliko je wati snacicu se vec nekako....

                              pozz

                              Comment

                              Working...
                              X