Nikad necu shvatiti ljude koji placaju 10 litara benzina ili 2 hleba u prodavnici karticom,i pri tome naprave guzvu(sto zbog aparata ,sto zbog neznanja prodavaca)....uvek kod sebe treba imati kesa...
Zato što je brže, posebno u mojim "omiljenim" trgovinskim lancima (maxi i sličnim), kad im ranom zorom dam hiljadarku (što mi žena ostavila za džeparac ), treba iz 5 kasa da skupe da mi vrate kusur i slični problemi, ovako provuče karticu (a u velikim radnjama su vezani na net ili preko gprs-a zavisi od sistema) tako da nema čekanja nema pozivanja, ide trenutno.
Benzin uvek sipam pun, zato što sam lenj, a keš, to nisam video odavno, ili kreditna kartica ili Diners.
Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless." 11.04. 0:12 #2 Rule #51:Sometimes — You're Wrong!
Aj sad malo ja da pametujem posto poslednje 2 godine radm na odrzavanju pos terminala za vecinu banaka (Intesa, cini mi se da je neko rekao Delta al to je to, Alpha, Otp, Pbb ... ). Kako to mislis da ne platis ako kartica nije prosla, za sta postoji vise mogucnosti moze biti da ti je na primer iz nekog razloga odbijena transakcija na autorizaciji, moze biti da je neko telefoniao dok je prodavac provlacio karticu, moze biti da im je kuche izgrizlo kablove verujte i to se deshava, ali zato postoje alternativni sistemi placanja kao sto su ti ostali rekli vec da ne pishem i ja. Ali cisto da napomenem da je prethodnih mesec dana bilo nekih velikih migracija tako da je pucala cela alpha banka, intesa , a na postansku dinu smo vec navikli ona puca redovno, bilo je par puta zastoja i sa visom jer su radili nedto na serveru ...
@ bezopasni
Kako mislish da neko naplati elektronskim citacem ako on softverski nije povezan na sistem neke banke, da li zaista mislish da svi prodavci poseduju imprintere tj da je svima banka obezbedila?
Sto se tice maxija da li uopste znas kako funkcionise sistem kod njih, pa miskovic se otvorio i sam kupio uredjaje za koje ima garanciju i odrzavanje, a samim tim sto mu nije banka obezbedila nego je sam kupio ima i manji procenat i ujedno su mu obezbedili prihvatanje svih kartica na njegovim aparatima. Rodic- Merkator ce uskoro uraditi istu stvar, ne znam da li si primetio da svaka kasa ima po 3 aparata jer je na svakom niza provizija na neku karticu ili onaj drugi ne podrzava sve, koriste intesu za amex i pika kartice, otp za dinu i rodic karticu , so-ze za sve ostalo, uostalom ja ne bih krivio njih za to sto se desava vec diners koji im nije obezbedio dovoljan broja aparata.
Diners, mora da se salis, pa bar 200 puta za ove 2 godine sam isao na intervencije gde je neko pocupao kabal i ukljucio diners aparat kad ga je postavljao, da ne pricham o tome da su im aparati vuku previshe napona sa telefonske linije tako da pored njih ne moze nista da radi sto je bio veliki problem na otvaranju delta city-ja. Ima jos pricha koje sam chuo o dinersu i njihovim terminalima al ovo su lichna iskustva to rekla kazala ostavljamo za drugi put.
Na nesreću živimo u parodiji od zemlje i u jednom teško popravljivom džiberskom okruženju. Razjebani, osiromašeni i usamljeni.
Nikad necu shvatiti ljude koji placaju 10 litara benzina ili 2 hleba u prodavnici karticom,i pri tome naprave guzvu(sto zbog aparata ,sto zbog neznanja prodavaca)....uvek kod sebe treba imati kesa...
Sto ?
Neko ne voli da nosi kes vec mu je dovoljna kartica
Druga stvar je sto kod nas sa karticama sporo rade.
I ja kad biram red na omwu gledam ko placa kesom jer znam kad je kartica u pitanju to traje usporeno vise od jednog minuta
Nije bitno kako stvar (meni jeste, ali običnom korisniku nije) funkcioniše, bitno je da funkcioniše.
- u maxiju od nedavno ima jedan aparat po kasi koji prihvata sve kartice (e sad da li to što se tiče dinersa ide kroz sistem masterkarda ili su napravili neki poseban dil da dinersom, ne znam ali mogu da pitam ljude)
- u rodiću (a tako je bilo i u tempu, ređe idem) ima na svakoj 10-oj kasi diners terminal, ali i da padne atomska bomba Dinersom možeš da platiš zato što svako ko prima diners ima i imprinter. Prošli mesec preko 40 transakcija Dinersom i ni jedan problem.
To što banke nisu, kao nekad, obezbedile svima imprintere za vanredne situacije i telefonsku proveru, to je mana naših banaka, ne daj bože da ti uveče ukradu karticu, znaš kad ćeš da prijaviš krađu, sutra ujutru posle 9 kad te izvozaju preko jedno 10 telefona (naravno osim Dinersa)...
Napraviš u kratkom roku (10 minuta) 3 transakcije sa srednje velikim iznosima (sve i dalje u okviru limita) zvoni telefon, ljudi proveravaju da li to ti kupuješ, da te nije ko pokrao pa troši - naravno opet Diners, a tako bi trebalo da funkcionišu sve banke - centri za autorizaciju.
Dugo godina sam radio održavanje POS-a tako da sam vrlo dobro upućen u problematiku sa hardverske strane.
A te priče o vučenju struje iz telefonske linije , šta sa terminalima koji idu direkt na mrežu, a gprs terminali, a...
Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless." 11.04. 0:12 #2 Rule #51:Sometimes — You're Wrong!
Prima i salje nesto , samo ne postoji nema ko (softver) da primi, a kamoli da nadgleda.
Provereno !!!
Ta zamisao je propala i dzabe se placa pretplata. Slicno se deslio u Italiji, pa su ljudi to pobacali u djubre, a Italijanska poreska se izvinila.
A i sama ideja je totalno besmislena : da neko kuca, a da taj pazar ne preda u banku. Taj je moron koji pada prilikom prve trzisne ili poreske kontrole.
Ali to nije tema , izvinjavam se za off..
Originally posted by Valent Vudriga
ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.
za maxi mislim da sam objasnio, ako ja kuoim svoj aparat koji podrzava sve kartice lako mi je da sklopim ugovor i sa intesom i sa dinersom, e sad najnovija fora je sto ce intesa uvesti diners to jest vec je uvela ali samo na 2 lokacije testiranje je u toku.
i za rodic sam ti napisao zasto im diners ne obezbedi po aparat na svakoj kasi, kapiram da je zbog toga sto i oni prelaze na sistem maxi-ja!
intesin call centar radi 24h za ostale ne znam nisam upucen, i da zovu te ako primete neke sumnjive transakcije
ovo poslednje te bash i nisam razumeo , ja sam hteo da kazem da su u dc napravili problem jer adsl , pos vojvodjanske banke, intesin pos i diners nisu mogli da rade na jednoj liniji i ukapirano je da kad se iskljuci diners sve ostalo radi, kad ukljucis njega ne radi ni samo adsl ili samo on i 1 aparat ukljuceni ne radi taj drugi aparat, posmatrano sa druge strane. Koji procenat uzima diners na kartice, a koji banka ? Koji im je rok za uplatu, a koji banci ? Stvarno mislish da se gsm i gprs terminali dele tek tako ili postoje odredjena pravila ? Ethernet ili mrezni terminali koliko radnji mislis da ispunjava uslove za iste ? Jel ti diners aparati imaju softver koji podrzava dopune za mobilne telefone ?
Na nesreću živimo u parodiji od zemlje i u jednom teško popravljivom džiberskom okruženju. Razjebani, osiromašeni i usamljeni.
Klasika, menjaj deo po deo dok sistem ne proradi, a zašto je to tako bilo u datom trenutku...
Da, u pravu si...
Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless." 11.04. 0:12 #2 Rule #51:Sometimes — You're Wrong!
da ne pricham o tome da su im aparati vuku previshe napona sa telefonske linije tako da pored njih ne moze nista da radi sto je bio veliki problem na otvaranju delta city-ja. Ima jos pricha koje sam chuo o dinersu i njihovim terminalima al ovo su lichna iskustva to rekla kazala ostavljamo za drugi put
ovo bi me zanimalo detaljnije, jer mi iz mog ogromnog iskustva lici na izmisljenu pricicu, oko vucenja previse napona (ili struje svejedno), jer je to prosto nemoguce samom konstrukcijom telefonske centrale/ linije.
a kako sam radio sa tel. linijama u delta city-ju bas na povezivanju terminala znam i za tu konkretnu lokaciju kroz iskustvo nesto vise...
ja sam hteo da kazem da su u dc napravili problem jer adsl , pos vojvodjanske banke, intesin pos i diners nisu mogli da rade na jednoj liniji i ukapirano je da kad se iskljuci diners sve ostalo radi, kad ukljucis njega ne radi ni samo adsl ili samo on i 1 aparat ukljuceni ne radi taj drugi aparat, posmatrano sa druge strane
mislim da ipak neko ko se razume u telefonske komunikacije treba da radi takve poslove planiranja i povezivanja u mrezu, ovako napisano deluje mi kao da je to radio neko ko je zalutao na taj posao (sa takvim idejama povezivanja).
jos ako je sve i pokusavano da se povezuje preko ISDN ADSL linije kojih je prepun DC nije ni cudo da je nastao problem loseg prikljucivanja.
JEDINI problem sa "'padom napona"" je preopterecenje generatora zvona u javnoj centrali kada se pretera sa kolicinom induktivnog opterecenja, a to opterecenje je navedeno uz svaki uredjaj u tehnickom uputstvu.
saberu se opterecenja, izracuna dozvoljeno opterecenje....
no to je samo u smeru prijema poziva a terminali uoposte ne koriste tu funkciju tt linije pa to otpada kao uzrok..
moze i na PP konkretnije, oko tog navodnog problema sa naponom na liniji.
zanima me iz profesionalne znatizelje "neresiva" enigma
hvala.
Ne razumem ti hoces da kazes da banka ili firma koja odrzava pos terminale treba da napravi plan i program telefonskih prikljucaka u lokalu, ako je tako zasto ih nda izvodjac radova nije kontaktirao smisli li bi da naplate nekako sigurno. Sto se tice onoga sto sam gore pomenuh jednostavno se desavalo kad se prikljuci diners aparat mislim da nije ingenico nego neki drugi svi hypercom uredjaji su javljali slobodnu liniju bez obzira na spustanje modem mode i hook delay-a mislim ajde daj i neki konstruktivni predlog posto mislim da ta situacija nije jos uvek resena kao i to da neki uredjaji ne mogu da rade na digitalnim linijama ili sa panasonikovim centralama ?
Na nesreću živimo u parodiji od zemlje i u jednom teško popravljivom džiberskom okruženju. Razjebani, osiromašeni i usamljeni.
Ne razumem ti hoces da kazes da banka ili firma koja odrzava pos terminale treba da napravi plan i program telefonskih prikljucaka u lokalu
banka treba da izdvoji novac i plati profesionalnom timu vodjenje projekta.
to je sve od banke.
firma koja se bavi POS terminalima treba da zaposli ili angazuje profesionalca za telekomunikacije koji ce odabrati adekvatno tehnicko resenje prema zeljenom zahtevu povezivanja odnosno da isprojektuje sistem.
svako radi svoj posao, u okviru pravila struke i pri tome mora da ispostuje tehnicke norme povezivanja opreme.
meni deluje da se krenulo u posao bez plana i kada se pojavio problem krenulo se u zamenu delova sistema nasumice...mozda pogresan utisak ali tako je zvucalo.
zasto ih nda izvodjac radova nije kontaktirao smisli li bi da naplate nekako sigurno.
napisao gore, projekat se vodi a zasto menadzer projekta jeste nesto ili nije nesto uradio ne bih o tome.
kao ni kojeg je izvodjaca (nekih radova) neko odabrao i sta je od njega zapravo i trazio.
jedino sto znam je da u DC su instalacije perfektne, linije takodje perfektne i da nema niti jednog tehnickog razloga da bi postojao neki neresivi problem.
u organizaciju ko sta, kako i zasto i posto radi da ponovim ne ulazim.
daj i neki konstruktivni predlog posto mislim da ta situacija nije jos uvek resena kao i to da neki uredjaji ne mogu da rade na digitalnim linijama ili sa panasonikovim centralama ?
Comment