Glava 1 - otkrivanje - predgovor
Honda CRX, ona najpopularnija i najčešća, je druga generacija Honde CRX i pravljena je od 88-91 godine, VTEC model do 92. O njoj su opevane razne narodne pesme, ali čini se da su ti pripovedači videli jednako dobro koliko i Filip Višnjić. Pravljena je u verziji sa 130 i 150ks, ali bilo kakva zamena šrafa na njoj u narodnom pripovedanju prouzrokovala bi povećanje snage u iznosu od makar 20 - 30 ks. Bilo kakvi ozbilni momenti u vidu filtera, izduva ili čak čipa, uslovljavali su da Honda CRX probija snagu od 200ks, dok neke istinski prave stvari, kao što su bregaste ili turbo, toliko su povećavale snagu da se priča da su mnogi zbog toga počeli da mucaju.
Svaki pošteni Srbin je čuo za Hondu CRX, ali tu se poznavanje sa njom i zaustavlja. Nema automehaničara ili pumpadžije koji neće prozboriti koju reč o Hondi CRX, dok će na semaforu u Bulevaru pojava ovog automobila kod cigančića koji prose izazvati veće oduševljenje nego da se tu pojavi Bugati Veyron 16.4 sa sve zakačenim novčanicama od 100 evra na brisačima. Niko nikad neće znati zašto.
Glava 2 - upoznavanje
Upoznavanje je da zapravo nema upoznavanja. To je blind date, ljubav na nulti pogled. Svaki kupac Honde CRX zapravo nema pojma o tom autu ništa, čak i manje od šturih osnovnih podataka iz predgovora ove pripovetke. On je rešio da taj auto kupi i tu spasa nema. Ima tih 2200 evra koja je skupio od babe, od tetke, od prodatog neregistrovanog Fiat Una kojeg je deda ostavio jer neće da ga vozi više zbog slabog vida, od prošlogodišnjeg rođendana i od honorarnog posla koji je radio za jednu poznatu domaću firmu koja nije platila kako treba (majku im lopovsku i tajkunsku).
Glava 3 - muvanje (kupovina)
Sama kupovina se po pravilu obavlja negde na periferiji Beograda ili duboko u unutrašnjosti (obično na jugu) Srbije. Prodavac je jednako mlad kao i kupac i nosi crvene tri-četvr pantalone, papuče i brze naočare kao da je upravo došao sa rejv žurke. Njegova je priča da auto nikada ne bi prodao, jer je toliko uložio u njega, ali pošto mu mlađi brat upravo kreće na fakultet, trebaju mu pare za to, a on će morati da se zadovolji sa "kevinim" Yugom kome je upravo osvežio motor i stavio plin. Pored toga što je povadio muziku i zvučnike, i zamenio felne, on će sa ponosom istaći kako je "na motor dao 800 evra pre mesec dana", bez obzira što je 2 minuta pre toga spomenuo da su Hondini motori neuništivi.
Kupac i onako ne koristi zdrav razum kada kupuje Hondu CRX i njega baš ništa neće interesovati. Čak ni to što šiber ne radi kako treba, čak ni to što je 70% plastike u unutrašnjosti ofarbano u odvratno crveno, pa čak ni to što je levi bubreg sedišta toliko pocepan. Kupac je seo za test vožnju i toliko je bio frapiran brzinom da nije ni prelazio 5000rpm, gde zapravo CRXu kreće snaga, jer CRX ima 150ks po toni, a najbrže u čemu se do sada vozio jeste Audi od 200ks (ali i 2 tone) od teče iz Nemačke, prošle godine kad je bio u zavičaju da donese stari televizor i video rekorder, pošto je u Nemačkoj kupio plazmu i DVD. Kako je prodavac tražio 2500 evra, a već na "dobar dan" spustio na 2350, kupac će okrenuti mobilnim telefon majku koja sa blagom brigom ali i punim srcem "pozajmiti" 150 evra svome sinu koji je u zadnje vreme toliko počeo da zvoca o nekom nepoznatom autu kojeg niko u komšiluku nema.
Glava 4 - prvi sastanak, početak veze
Kako se sve u prethodnom poglavlju srećno završilo, početak veze je samo kako se poželeti može. Vozite se već celo posle podne i niste naišli ni na jedan brži auto u gradu, a ulazak u krivine je brži nego što ste mislili da fizika dopušta, iako je zadnji kraj auta malo nestabilan u krivinama. Vaše muško društvo posle negodovanja i priča o Audiju i Volkswagenu je ipak oduševljeno, dok ženskom delu društva ne smeta mizerna zadnja klupa jer je auto "sladak". Niko ne primećuje ni trule rubove, ni upaljenu žutu lampicu tokom rada, ni to što su gume praktično za bacanje. Sve je samo kako se poželeti može, a i potrošnja je značajno manja nego što ste očekivali - znači one dve stvari koje ste jedino znali o CRXu su ipak istinite - troši veoma malo i nije ga nemoguće voziti po rupama i neravninama.
Glava 5 - prva svađa (servis)
Prva svađa, po pravilu, dolazi posle dve nedelje... kao što se i moglo očekivati. Naizgled se dešava nešto minorno, ali auto jedno veče neće da upali. Pronalazite nekog majstora i on što iz dobre namere prema vama, što iz dobre namere prema svom novčaniku, nalazi makar nekoliko stotina evra opravki. Naizgled pizdite, ali posle prve svađe shvatate da se volite kao nikada do sad i ni sami ne znate odakel izvlačite pare za tu opravku.
Glava 6 - uživanje
Po pravilu, takođe, majstor je dosta traljavo uradio svoj posao, iako su mu puna usta bila o japanskom kvalitetu i originalnim delovima. Pored svega, auto je sada bolji nego ikada do sada i prava veza tek počinje. Prvo putovanja van grada na vikend, prvo celonoćno druženje, sve je kao iz mašte. Auto vas toliko fascinira da ne možete da pomislite da ćete ikada imati bilo koji drugi automobil. Počinjete sa planovima. Sređivanje limarije, spojleri, felne, zatamnjivanje stakala, usis, izduv, čip. Toliko optimizma.
Glava 7 - održavanje (veze)
Kako ste totalno zaboravili da pare koje zaradite ili dobijete možete da potrošite čak i na stvari koji se ne zovu bezolovni motorni benzin ili prednje disk pločice, počinjete apsolutno sva sredstva da usmeravate na planove iz prethodnog poglavlja. Tu kreću problemi dugih veza. Optimizam i planovi se sudaraju sa dnevnom monotonijom i potrebama svakodnevnog održavanja veze. Vi bi ste hteli nove felne i gume, ali pare će otići na diskove i amortizere. Već je bio ugovoren čip, ali je naprslina šoferšajbne toliko velika da čak i vaša usijana glava shvata da će vam i najmanji kamenčić nekog šlepera sasuti srču vaše lice koje je tek izgubilo tinejdžerske bubuljice. Toliko ambicija i planova, a tek svaki deseti uspeva da se ostvari. Plaćate cenu toga što hoćete mnogo za malo i polako padate u neku vrstu depresije. Ne pomaže vam okolina koja vam stalno priča o nekim Pežoima i Fiatima, ali ipak uspevate da prevaziđete sve priče i u opštem metežu držite se za slamku zdravog razuma koji kaže da i pored svih pehova CRX je auto koji i dalje mnogo nudi za ono štro traži. Čak se i nestabilna zadnjica smirila posle zamene zadnjih amortizera.
Glava 8 - zvocanje sa strane
Kada ste prevazišli manje-više sve probleme koje vi imate sa svojim autom, počinju da se javljaju problemi koji drugi imaju sa vašim autom. Prvi i najčešći primer jeste devojka, poznatija kao riba. U većini slučajeva nalazi se u obliku malograđanke koja živi po diktiranim trendovima popularnih magazina i tv emisija. Velika je verovatnoća da ćete sa takvom završiti, a ona će uvek imate primedbe na to kako je auto nizak, kako isprlja farmerka na prag kada ulazi, kako je neudoban, kako nema klimu, kako joj je njen tata koji vozi VW Passata rekao da je to opasan auto.
Ništa bolja situacija nije ni sa vašim komšijama i rođacima koji vam dobro žele, ali izgleda imaju premalo znanja da vam to dobro i prenesu. Oni su zapravo od starta ubeđeni da vi taj auto imate samo privremeno, dok se ne skrpite za Pežo 206 ili Fiat Stilo. Stalno vas pitaju kada ćete da ga zamenite i bez da vas išta pitaju, sami konstatuju kako je održavanje skupo, a delovi ne mogu da se nađu i kako je to auto za neke klince, a ne za vas (uopšte ne shvatajući da vaš mozak i onako radi na nivou jedanaestogodišnjeg dečaka).
U trenucima kada nema zvocanja, ima veoma dosadnih priča. Nema pumpadžije od Horgoša do Vranja da nije imao CRX. I to ne bilo koji CRX. Njihov je imao makar 200ks, imao je 18ice felne i bio je brži od Porsche Carrere što je imao njihov komšija koji inače živi u Švajcarskoj, a Porsche mu stoji u garaži i vozi ga samo jednom godišnje. Situacija je donekle jednostavnija, ali ni malo lakša sa majstorima. Čak i ako ste otišli samo na štelovanje trapa, tu će se naći neki majstor koji će vam ispričati celu istoriju o njegovom CRXu i tome kako je to bio savršen auto kojem ni jedan drugi nije mogao da priđe, ali ga je na kraju prodao jer taster za otvaranje šibera bio izgreban sa gornje strane i to nikako nije mogao da preživi. A sada vozi Fiat Bravo sa OZ F1 gunmetal felnama.
Nikada vas niko ništa neće pitati o vašem autu, ali zato svi biti voljni da o njemu prokomentarišu svaki deo, od prednjeg do zadnjeg branika (pogledati početak teksta i dozu informisanosti ljudi o CRXu). Stalno će ponavljati kako je to kovčeg na točkovima i kako je održavanje skupo. A neki debeli likovi na skuterima na semaforima sa nekim ribama sa šorcićem od 5cm će konstatovati kako su oni imali baš takav i bio je extra "al su ga baš skoro prodali".
Glava 9 - neka nova kola u kraju
Sa CRXom ste u ovom trenutku već toliko u vezi da će poznati ljudi polako prestajati da ga uzimaju u usta (eh da je tako sa pumpadžijama i onima što balansiraju gume). Isti ti ljudi i oni malo pozitivniji ljudi će sada počinjati da voze neke druge, nove ili polovne, ali opet zanimljive automobile. Ljudi oko vas menjaju frizure, mobilne telefone, žene, devojke, automobile... a vi ste još sa CRXom. Sa interesovanjem ćete gledati preko tarabe i interesovati se za gotovo svaki auto.
Ako u ovom trenutku ne olupate svoj CRX volećete ga do kraja života. Bićete malo ljubomorni na to što razni Citroeni imaju sve lajsne na broju i što Opeli imaju i servo i klimu, dve stvari koje ako vam ne dođu glave u CRXu, ima da živite makar 250 godina. Srećom, sa silnim Fiatima, Citroenima, Renoima, Opelima i Pežoima ćete se vrlo lako izboriti, jer kada budete ostavili CRX da se na njemu menjaju creva kroz koju ide kočiona tečnost, pozajmićete od prijatelja/rodbine neki ovaj auto. Vi ćete toliko mrzeti taj auto samo posle 2 kilometra jer ide ko slina, koči kao da su diskovi napravljeni od plazma keksa i zamalo se niste prevrnuli već 5 puta. Psovaćete i pljuvati celu evro-američku auto industriju, iako vam taj auto u tom trnutku spašava vezu ili posao ili vrlo verovatno jedno i drugo.
Drugi deo medalje i problematike leži u ostalim japancima, mahom Hondama. Iako ćete u realnom životu biti isti po performansama sa VTIevima, smetaće vam to što će vas on dobiti i do 100 i na stazi i na 402m. Ponosno ćete iznositi balans i vešanje CRXa, ali ćete znati da je VTI jednako dobar auto. Jedno je sigurno, drugi japanac mora makar 30-40ks da ima više od CRX, al nije da se takvi ne prave. Ipak, na kraju shvatite da bi eventualan prelazak na nešto malo brže koštao mnogo u evrima i emocijama.
Glava 10 - sledeći korak
Ipak, posle ovog iskustva shvatate da vi nemate najbolji auto na svetu, ali se pravite da ste to oduvek mislili, iako svi dobro znaju da nekoliko godina nije bilo tako. Kako u CRXu nemate vremena da uživate u čarima hladnog vazduha leti i podešavanja visine farova, da bi ste silne godine sa njim izdržali, morali ste da otkrijete čisto automobilsko iskustvo. Prenosni odnosi, jurenje kroz krivine, rad vešanja i bitnost visokih obrtaja za krajnje performanse su stvari kojim ste opčinjeni. Ostatak društva već sada se sa vama druži samo zato što ste OK lik, ali generalno misli da ste ****** što ste toliko vremena i para izvodjili za jednu japansku kantu.
Vi ne da se na to ne obaziretene, nego niste u stanju to ni da konstatujete. Dobra stvar cele priče je što (ako koji slučajem dobijete na Bingu ili Lotou) vaš auto neće biti FN2 ili Accord TypeS, nego neki pravi automobili. Iako EP3 više cenite zbog nezavisnog vešanja i manje težine, do tih granica idete da bi ste pre njega uzeli Integru
. Naravno, ostaju još samo dva automobila, a to su S2000 koji je donekle dostupan i NSX koji je prosto nedostupan (bez spomenutog lotoa i to sedmice). Ne obazirite se na to. Budite srećni. "Izabrali" jedan od najboljih i jedan sigurno najbolji automobil ikada napravljen. Godine nedostatka klime i rasta mišića "drkavca" pri isparkiravanju su se isplatili kroz to da o pravim automobilskim stvarima znate bolje nego drugi.
Glava 11 - pogovor
Na kraju ste osoba koja se potpuno razlikuje od drugih, ali, ako niste ni znali, to ste bili i na početku, samim odabirom Honde CRX. Niste osoba koja živi po šablonu i po tome šta drugi kažu i misle. Idete glavom kroz zid, ali taj zid i lomite, iako nemate ili imate veoma malo bosanske krvi. Mislite svojom glavom, pravite greške ali ih onda dvostruko ispravljate.
Cela "romansa" sa Hondom CRX je nezaboravno iskustvo koje će na prvi pogled ostaviti samo bolne posledice. Dobre stvari, kojih niste ni svesni, jeste upoznavanje sa tehnikom, majstorima, otpadima. Upoznavanje sportske voženje i postizanja krajnjih performansi.
Ako Motul ne teče vašim venama i ako niste kršteni benzinom iz rezervoara Subaru Impreze, onda CRX nije auto za vas i ne znam ni šta ste sa njim pokušavali, ako ste uvek pokušavali. Ali šta su dosadne pumpadžije i oni koji vam žele sreću sa kovčegom na točkovima, šta su silne kugle i krajevi spona, prema pravom potpunom automobilskom doživljaju koji pruža tako malo automobila na planeti.
Branko Mitić
PS. Tekst je zabavne prirode i gledajte da ne počne neka svađa iz njega.
Honda CRX, ona najpopularnija i najčešća, je druga generacija Honde CRX i pravljena je od 88-91 godine, VTEC model do 92. O njoj su opevane razne narodne pesme, ali čini se da su ti pripovedači videli jednako dobro koliko i Filip Višnjić. Pravljena je u verziji sa 130 i 150ks, ali bilo kakva zamena šrafa na njoj u narodnom pripovedanju prouzrokovala bi povećanje snage u iznosu od makar 20 - 30 ks. Bilo kakvi ozbilni momenti u vidu filtera, izduva ili čak čipa, uslovljavali su da Honda CRX probija snagu od 200ks, dok neke istinski prave stvari, kao što su bregaste ili turbo, toliko su povećavale snagu da se priča da su mnogi zbog toga počeli da mucaju.
Svaki pošteni Srbin je čuo za Hondu CRX, ali tu se poznavanje sa njom i zaustavlja. Nema automehaničara ili pumpadžije koji neće prozboriti koju reč o Hondi CRX, dok će na semaforu u Bulevaru pojava ovog automobila kod cigančića koji prose izazvati veće oduševljenje nego da se tu pojavi Bugati Veyron 16.4 sa sve zakačenim novčanicama od 100 evra na brisačima. Niko nikad neće znati zašto.
Glava 2 - upoznavanje
Upoznavanje je da zapravo nema upoznavanja. To je blind date, ljubav na nulti pogled. Svaki kupac Honde CRX zapravo nema pojma o tom autu ništa, čak i manje od šturih osnovnih podataka iz predgovora ove pripovetke. On je rešio da taj auto kupi i tu spasa nema. Ima tih 2200 evra koja je skupio od babe, od tetke, od prodatog neregistrovanog Fiat Una kojeg je deda ostavio jer neće da ga vozi više zbog slabog vida, od prošlogodišnjeg rođendana i od honorarnog posla koji je radio za jednu poznatu domaću firmu koja nije platila kako treba (majku im lopovsku i tajkunsku).
Glava 3 - muvanje (kupovina)
Sama kupovina se po pravilu obavlja negde na periferiji Beograda ili duboko u unutrašnjosti (obično na jugu) Srbije. Prodavac je jednako mlad kao i kupac i nosi crvene tri-četvr pantalone, papuče i brze naočare kao da je upravo došao sa rejv žurke. Njegova je priča da auto nikada ne bi prodao, jer je toliko uložio u njega, ali pošto mu mlađi brat upravo kreće na fakultet, trebaju mu pare za to, a on će morati da se zadovolji sa "kevinim" Yugom kome je upravo osvežio motor i stavio plin. Pored toga što je povadio muziku i zvučnike, i zamenio felne, on će sa ponosom istaći kako je "na motor dao 800 evra pre mesec dana", bez obzira što je 2 minuta pre toga spomenuo da su Hondini motori neuništivi.
Kupac i onako ne koristi zdrav razum kada kupuje Hondu CRX i njega baš ništa neće interesovati. Čak ni to što šiber ne radi kako treba, čak ni to što je 70% plastike u unutrašnjosti ofarbano u odvratno crveno, pa čak ni to što je levi bubreg sedišta toliko pocepan. Kupac je seo za test vožnju i toliko je bio frapiran brzinom da nije ni prelazio 5000rpm, gde zapravo CRXu kreće snaga, jer CRX ima 150ks po toni, a najbrže u čemu se do sada vozio jeste Audi od 200ks (ali i 2 tone) od teče iz Nemačke, prošle godine kad je bio u zavičaju da donese stari televizor i video rekorder, pošto je u Nemačkoj kupio plazmu i DVD. Kako je prodavac tražio 2500 evra, a već na "dobar dan" spustio na 2350, kupac će okrenuti mobilnim telefon majku koja sa blagom brigom ali i punim srcem "pozajmiti" 150 evra svome sinu koji je u zadnje vreme toliko počeo da zvoca o nekom nepoznatom autu kojeg niko u komšiluku nema.
Glava 4 - prvi sastanak, početak veze
Kako se sve u prethodnom poglavlju srećno završilo, početak veze je samo kako se poželeti može. Vozite se već celo posle podne i niste naišli ni na jedan brži auto u gradu, a ulazak u krivine je brži nego što ste mislili da fizika dopušta, iako je zadnji kraj auta malo nestabilan u krivinama. Vaše muško društvo posle negodovanja i priča o Audiju i Volkswagenu je ipak oduševljeno, dok ženskom delu društva ne smeta mizerna zadnja klupa jer je auto "sladak". Niko ne primećuje ni trule rubove, ni upaljenu žutu lampicu tokom rada, ni to što su gume praktično za bacanje. Sve je samo kako se poželeti može, a i potrošnja je značajno manja nego što ste očekivali - znači one dve stvari koje ste jedino znali o CRXu su ipak istinite - troši veoma malo i nije ga nemoguće voziti po rupama i neravninama.
Glava 5 - prva svađa (servis)
Prva svađa, po pravilu, dolazi posle dve nedelje... kao što se i moglo očekivati. Naizgled se dešava nešto minorno, ali auto jedno veče neće da upali. Pronalazite nekog majstora i on što iz dobre namere prema vama, što iz dobre namere prema svom novčaniku, nalazi makar nekoliko stotina evra opravki. Naizgled pizdite, ali posle prve svađe shvatate da se volite kao nikada do sad i ni sami ne znate odakel izvlačite pare za tu opravku.
Glava 6 - uživanje
Po pravilu, takođe, majstor je dosta traljavo uradio svoj posao, iako su mu puna usta bila o japanskom kvalitetu i originalnim delovima. Pored svega, auto je sada bolji nego ikada do sada i prava veza tek počinje. Prvo putovanja van grada na vikend, prvo celonoćno druženje, sve je kao iz mašte. Auto vas toliko fascinira da ne možete da pomislite da ćete ikada imati bilo koji drugi automobil. Počinjete sa planovima. Sređivanje limarije, spojleri, felne, zatamnjivanje stakala, usis, izduv, čip. Toliko optimizma.
Glava 7 - održavanje (veze)
Kako ste totalno zaboravili da pare koje zaradite ili dobijete možete da potrošite čak i na stvari koji se ne zovu bezolovni motorni benzin ili prednje disk pločice, počinjete apsolutno sva sredstva da usmeravate na planove iz prethodnog poglavlja. Tu kreću problemi dugih veza. Optimizam i planovi se sudaraju sa dnevnom monotonijom i potrebama svakodnevnog održavanja veze. Vi bi ste hteli nove felne i gume, ali pare će otići na diskove i amortizere. Već je bio ugovoren čip, ali je naprslina šoferšajbne toliko velika da čak i vaša usijana glava shvata da će vam i najmanji kamenčić nekog šlepera sasuti srču vaše lice koje je tek izgubilo tinejdžerske bubuljice. Toliko ambicija i planova, a tek svaki deseti uspeva da se ostvari. Plaćate cenu toga što hoćete mnogo za malo i polako padate u neku vrstu depresije. Ne pomaže vam okolina koja vam stalno priča o nekim Pežoima i Fiatima, ali ipak uspevate da prevaziđete sve priče i u opštem metežu držite se za slamku zdravog razuma koji kaže da i pored svih pehova CRX je auto koji i dalje mnogo nudi za ono štro traži. Čak se i nestabilna zadnjica smirila posle zamene zadnjih amortizera.
Glava 8 - zvocanje sa strane
Kada ste prevazišli manje-više sve probleme koje vi imate sa svojim autom, počinju da se javljaju problemi koji drugi imaju sa vašim autom. Prvi i najčešći primer jeste devojka, poznatija kao riba. U većini slučajeva nalazi se u obliku malograđanke koja živi po diktiranim trendovima popularnih magazina i tv emisija. Velika je verovatnoća da ćete sa takvom završiti, a ona će uvek imate primedbe na to kako je auto nizak, kako isprlja farmerka na prag kada ulazi, kako je neudoban, kako nema klimu, kako joj je njen tata koji vozi VW Passata rekao da je to opasan auto.
Ništa bolja situacija nije ni sa vašim komšijama i rođacima koji vam dobro žele, ali izgleda imaju premalo znanja da vam to dobro i prenesu. Oni su zapravo od starta ubeđeni da vi taj auto imate samo privremeno, dok se ne skrpite za Pežo 206 ili Fiat Stilo. Stalno vas pitaju kada ćete da ga zamenite i bez da vas išta pitaju, sami konstatuju kako je održavanje skupo, a delovi ne mogu da se nađu i kako je to auto za neke klince, a ne za vas (uopšte ne shvatajući da vaš mozak i onako radi na nivou jedanaestogodišnjeg dečaka).
U trenucima kada nema zvocanja, ima veoma dosadnih priča. Nema pumpadžije od Horgoša do Vranja da nije imao CRX. I to ne bilo koji CRX. Njihov je imao makar 200ks, imao je 18ice felne i bio je brži od Porsche Carrere što je imao njihov komšija koji inače živi u Švajcarskoj, a Porsche mu stoji u garaži i vozi ga samo jednom godišnje. Situacija je donekle jednostavnija, ali ni malo lakša sa majstorima. Čak i ako ste otišli samo na štelovanje trapa, tu će se naći neki majstor koji će vam ispričati celu istoriju o njegovom CRXu i tome kako je to bio savršen auto kojem ni jedan drugi nije mogao da priđe, ali ga je na kraju prodao jer taster za otvaranje šibera bio izgreban sa gornje strane i to nikako nije mogao da preživi. A sada vozi Fiat Bravo sa OZ F1 gunmetal felnama.
Nikada vas niko ništa neće pitati o vašem autu, ali zato svi biti voljni da o njemu prokomentarišu svaki deo, od prednjeg do zadnjeg branika (pogledati početak teksta i dozu informisanosti ljudi o CRXu). Stalno će ponavljati kako je to kovčeg na točkovima i kako je održavanje skupo. A neki debeli likovi na skuterima na semaforima sa nekim ribama sa šorcićem od 5cm će konstatovati kako su oni imali baš takav i bio je extra "al su ga baš skoro prodali".
Glava 9 - neka nova kola u kraju
Sa CRXom ste u ovom trenutku već toliko u vezi da će poznati ljudi polako prestajati da ga uzimaju u usta (eh da je tako sa pumpadžijama i onima što balansiraju gume). Isti ti ljudi i oni malo pozitivniji ljudi će sada počinjati da voze neke druge, nove ili polovne, ali opet zanimljive automobile. Ljudi oko vas menjaju frizure, mobilne telefone, žene, devojke, automobile... a vi ste još sa CRXom. Sa interesovanjem ćete gledati preko tarabe i interesovati se za gotovo svaki auto.
Ako u ovom trenutku ne olupate svoj CRX volećete ga do kraja života. Bićete malo ljubomorni na to što razni Citroeni imaju sve lajsne na broju i što Opeli imaju i servo i klimu, dve stvari koje ako vam ne dođu glave u CRXu, ima da živite makar 250 godina. Srećom, sa silnim Fiatima, Citroenima, Renoima, Opelima i Pežoima ćete se vrlo lako izboriti, jer kada budete ostavili CRX da se na njemu menjaju creva kroz koju ide kočiona tečnost, pozajmićete od prijatelja/rodbine neki ovaj auto. Vi ćete toliko mrzeti taj auto samo posle 2 kilometra jer ide ko slina, koči kao da su diskovi napravljeni od plazma keksa i zamalo se niste prevrnuli već 5 puta. Psovaćete i pljuvati celu evro-američku auto industriju, iako vam taj auto u tom trnutku spašava vezu ili posao ili vrlo verovatno jedno i drugo.
Drugi deo medalje i problematike leži u ostalim japancima, mahom Hondama. Iako ćete u realnom životu biti isti po performansama sa VTIevima, smetaće vam to što će vas on dobiti i do 100 i na stazi i na 402m. Ponosno ćete iznositi balans i vešanje CRXa, ali ćete znati da je VTI jednako dobar auto. Jedno je sigurno, drugi japanac mora makar 30-40ks da ima više od CRX, al nije da se takvi ne prave. Ipak, na kraju shvatite da bi eventualan prelazak na nešto malo brže koštao mnogo u evrima i emocijama.
Glava 10 - sledeći korak
Ipak, posle ovog iskustva shvatate da vi nemate najbolji auto na svetu, ali se pravite da ste to oduvek mislili, iako svi dobro znaju da nekoliko godina nije bilo tako. Kako u CRXu nemate vremena da uživate u čarima hladnog vazduha leti i podešavanja visine farova, da bi ste silne godine sa njim izdržali, morali ste da otkrijete čisto automobilsko iskustvo. Prenosni odnosi, jurenje kroz krivine, rad vešanja i bitnost visokih obrtaja za krajnje performanse su stvari kojim ste opčinjeni. Ostatak društva već sada se sa vama druži samo zato što ste OK lik, ali generalno misli da ste ****** što ste toliko vremena i para izvodjili za jednu japansku kantu.
Vi ne da se na to ne obaziretene, nego niste u stanju to ni da konstatujete. Dobra stvar cele priče je što (ako koji slučajem dobijete na Bingu ili Lotou) vaš auto neće biti FN2 ili Accord TypeS, nego neki pravi automobili. Iako EP3 više cenite zbog nezavisnog vešanja i manje težine, do tih granica idete da bi ste pre njega uzeli Integru

Glava 11 - pogovor
Na kraju ste osoba koja se potpuno razlikuje od drugih, ali, ako niste ni znali, to ste bili i na početku, samim odabirom Honde CRX. Niste osoba koja živi po šablonu i po tome šta drugi kažu i misle. Idete glavom kroz zid, ali taj zid i lomite, iako nemate ili imate veoma malo bosanske krvi. Mislite svojom glavom, pravite greške ali ih onda dvostruko ispravljate.
Cela "romansa" sa Hondom CRX je nezaboravno iskustvo koje će na prvi pogled ostaviti samo bolne posledice. Dobre stvari, kojih niste ni svesni, jeste upoznavanje sa tehnikom, majstorima, otpadima. Upoznavanje sportske voženje i postizanja krajnjih performansi.
Ako Motul ne teče vašim venama i ako niste kršteni benzinom iz rezervoara Subaru Impreze, onda CRX nije auto za vas i ne znam ni šta ste sa njim pokušavali, ako ste uvek pokušavali. Ali šta su dosadne pumpadžije i oni koji vam žele sreću sa kovčegom na točkovima, šta su silne kugle i krajevi spona, prema pravom potpunom automobilskom doživljaju koji pruža tako malo automobila na planeti.
Branko Mitić
PS. Tekst je zabavne prirode i gledajte da ne počne neka svađa iz njega.
Comment