aparat za varenje (TIG)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SAAB PoWeR
    CBC Senator XXL
    • 26.04.2005
    • 1394
    • tu iza coska(Milwaukee USA)

    aparat za varenje (TIG)

    ok ,kupio sam ovo cudo od skalamerije
    http://buy1.snapon.com/catalog/item.asp ... up_ID=1736
    eksta je doslo i ovo
    http://buy1.snapon.com/catalog/item.asp ... up_ID=1737
    kao i ovo
    http://buy1.snapon.com/catalog/item.asp ... up_ID=1737

    uzeo sve polovno , kompet aparat sa konektorom za varenje aluminija ,produzni kapal i tri pune boce gasa ,kostalo me sve 1000 $ plus TIG torch koi sam uzeo polovan za 270 $ koriscen samo jednom tako da je kao nov sve me kostalo 1270 $ sto je odlican deal , sto novo dodje preko 5500 $


    e sada problem imam sa TIG-om , posto ja to nikada nisam koristio ,sve sto sam uspeo je da sve skopcam kako treba , ali nikako da bilo sta zavarim .

    zna li iko ovde kako se radi sa tigom ?
    _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Nisi samo pomenuo imash li ikakvih varilachkih iskustava, ili si u ovo uleteo tek tako? Jer, ako nisi upucen u samu tehnologiju zavarivanja, i ako nemash bar osnovne prakse, onda si nepromishljeno izabrao i aparat i postupak kojim nameravash da varish aluminijum. TIG postupak je veoma zahtevan za varenje aluminijuma, i trazhi iskusnog varioca sa vishegodishnjim iskustvom kako bi var na kraju bio kvalitetan, nekontaminiran i chist, a sam materijal ostao nenarushenih karakteristika u zoni varenja. Najveca "kvaka" u ovom postupku je kako lokalizovati toplotni mlaz na zheljeno mesto na radnom predmetu obzirom na nisku temperaturu topljenja aluminijuma, pa ako se ne kontrolishe zagrevanje onda se zona u oblasti oko vara zagreva preko mere i chak i ako se ne istopi nakon hladjenja u njoj zaostaju naponi koji slabe strukturu. Ovo je chest uzrok naknadnim krutim lomovima u oblasti neposredno uz var i pucanju elemenata nakon loshe izvedenog varenja aluminijuma TIG postupkom.

    Imash na linku dole temu od proshle godine, dosta je pisano i prochitaj detaljno, ima puno stvari razjashnjeno u vezi TIG postupka varenja aluminijuma:

    http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... nje#280855
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • SAAB PoWeR
      CBC Senator XXL
      • 26.04.2005
      • 1394
      • tu iza coska(Milwaukee USA)

      #3
      sto se tice aluminije , ovaj nemoze da viri sa tigom , ali mogu variti sa spol gun setapom , sto je puno jednostavnije od tiga , sto se tice iskustva sa tigom , nikad koristio , sto se tice aluminija nisam ekspert ali moze se sto se tice miga tu nema problema

      gledao sam na youtube kako ljudi vare , kada prinesu tip do metala i pritisnu pedalu vidi se plamene , sto kodmene nije slucaj , sada dali sam nesto pogresno skopcao ioli ko zna , uglavno nikako da dobijem onaj mali plaven ili varnicu kako se vec zove ...
      _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4
        Proveri na sledecim linkovima, ima dosta toga o procedurama, tehnikama i postupcima varenja TIG postupkom:

        Providing welding procedure development, welding technigue for tig, mig, and other welding processes for aluminum, stainless steel and other alloys.




        http://www.lincolnelectric.com/knowledg ... igalum.asp

        PS. Skrecem ti opet pazhnju da bi trebalo da posavetujesh nekog iskusnijeg varioca, da odesh na jedan brzi kurs varenja, tek da udjesh u shtos... TIG zahteva iskustva, dobro oko koje po promeni boje (nijanse) materijala koji se zagreva zna da kontrolishe temperaturu radnog predmeta, odnosno mirnu i istreniranu ruku koja zna da izvede odlichan var izborom prave brzine izvodjenja vara, ni presporo da se var kontaminira i oksidishe a okolni materijal prekomerno zagreva, a ni prebrzo tako da kvalitativno ne uspe i da se ne integrishe dobro sa osnovnim materijalom radnog predmeta. Kako da u ovome pronadjesh balans i otpimalan ritam ne mozhesh samostalno provaliti tako lako, ali zato par "tips & tricks" i par zhivih demonstracija od strane nekog iskusnog varioca reshava stvar... =]
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • SAAB PoWeR
          CBC Senator XXL
          • 26.04.2005
          • 1394
          • tu iza coska(Milwaukee USA)

          #5
          posle citanja ,nasao sam gde sam zeznuo stvar, zamenio sam kablove
          kada se mig konektuje masa ide na (-) dok kada se tig koristi masa ide na (+) isprobao i radi sve ...

          sto se tice temperature , probavao sam svakako , ali kao sto kazes bas treba da ti neko pokaze , ili ga pregrejem ili natrpam previse zice pa var bude debeo , zeznuo sam 4 elektrode dok dam napravio jedan var .
          _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

          Comment

          Working...
          X