aman, BBC je to i engleski prezenteri. Ne može to baš svako da isprati na taj način. Ne Ameri... To je kao kada bi neki tamo englezi probali sa glume OCC - naopako.
Ji je hteo da kaže da malo ko (niko verovatno) nema tako dobru produkciju, selekciju talenata i kreativnost kao BBC... i ja se sa time slažem... Gotovo sve što sam ikada gledao a da je imalo potpis BBC je bilo odlično.
Rekoh biće sigurno zabavni na svoj način, neće niko da ih drži ako to nisu.
Mislim, shvataš da Ameri nemaju prosto taj nivo... inteligencije da bi prezentovali nešto kako to rade Englezi inače a kamoli BBC? Kao što Englezi nemaju taj nivo duhovite neposrednosti koju Ameri imaju...
Ili je toliko teško priznati da Ameri nešto prosto ne znaju da rade?
Pa ni drugi Englezi (5th Gear) ne rade to na isti način a opet su zabavni ili edukativni na svoj.
S druge strane, ne znam neki američki auto šou, krajnje je vreme bilo da nešto ponude. To što si ti naveo kao popularne emisije nemaju veze sa automobilima, dva kviza i reality šou koga imamo i mi po licenci i prodaju ga u paketu sa epizodama serije Lost. Kolač u tiganju, nemoguće... To je taj fazon.
Ova trojica obećavaju jer pre svega iza njih stoji veliki NBC, ovaj veliki deluje zabavno, ovaj drugi da zna da vozi a ovaj lepi... ne znam, siguran sam da u NBC-u ima gomila pametnih glava koje znaju gde će njega ali daj da ne preterujemo i poredimo ih sa Top Gear-om. Oni jesu neprikosnoveni baš zato što imaju puno iskustva i kao pojedinci i kao ekipa u BBC mašineriji. I što su jedinstveni, naopako da svi rade isto... I oni umeju da udave, ja bar ne mogu da odgledam više od jedne-dve epizode za redom.
Americki auto shows se uglavnom kocentrisu na modifikovanje i restoracije. To se pre svega odnosi na American Hot Rod, Wrecks to Riches i Overhauling, a Spike TV subotom i nedeljom ujutro ime fenomenalan program o restoraciji i modifikovanju vozila koji se zove PowerBlock TV (Horsepower TV, Trucks, Extreme off-road, Muscle car).
PowerNation TV is America's most watched automotive how-to programming. It is the most credible, highest-rated, longest-running tech content on television. The PowerNation consists of: Detroit Muscle, Engine Power, Truck Tech, Xtreme Off Road (XOR), PowerNation Daily, HorsePower, Muscle Item, Trucks!, and Xtreme 4x4
Ipak, verujem da ce americka verzija biti interesantna. Kada su mediji u pitanju, ameri tesko mogu da zajebu. To je ono, svidelo se ili ne, to je i dalje tako.
Australia ? 3 minuta gledanja plus 2 minuta premotavanja. Smesno.
Ne mogu da verujem da se vrsi ovolika polemika oko nekog Top Gear rip off-a. Iskreno, ako cemo da gledamo i originalni (britanski) TG, to je najobicnija lakrdijaska emisija, koja treba da sa ekcentricnim i uvrnutim engleskim humorom i nekim poprilicno debilnim idejama, nadomesti sve propuste i neozbiljnost prilikom testiranja automobila... Mislim, sve se svodi na to da li se njima licno automobil svideo, ili ne. Ne vidim kako vam preterana doza subjektivnosti, neozbiljnosti i cinicnog burzujskog izivljavanja u nekim epizodama ove emisije, ne ide na zivce, najiskrenije.... A sto se tice navodnog "humora", ne secam se da su mi se usne jednom razvukle u osmeh, osim onog testiranja crash testa G-wiza sa stolom... Cinjenica; BBC ima izuzetno bogatu i raznovrsnu ponudu kvalitetnih emisija, ali Top Gear je definitivno njihov najgori produkt.
Orthodoxy is not the religion, it is the meaning of life!
Top Gear se gleda radi zabave, barem ja gledam iz tog razloga. Nikako ne gledam da naucim nesto jer se zaista nema sta nauciti (posebno kad se pogleda koliko puta pogresne informacije daju).
Otkud ovde nekima ideja da je top gear zamišljen kao emisija za testiranje objektivnih kvaliteta automobila.
Ko je gledao prvu epizodu, lepo je rečeno da će kod auta da se traži x-faktor. Pošto to ne može da se meri, dalo se pretpostaviti da će to biti subjektivno ocenjivano. Na kraju krajeva, 100x su priznali bukvalno da kola testiraju na osnovu ličnih afiniteta.
Ja, lično, u tome ne vidim ništa loše, naprotiv. Problem je sistem na koji smo mi navikli gde su kritičko mišljenje i lični stavovi zabranjeni. Kod nas Mercedes mora da je kralj automobila. Porsche i Ferrari ne sme da se pljuje. BMW mora da je zakon. Japanci mora da su skupi za održavanje. Dizel mora da se najisplatljiviji način transporta unaokolo. To su floskule usađene kod nas i zabranjeno je bilo šta reći suprotno od toga.
Kod nas kad se automobila testiraju, oni se testiraju onako kako narod očekuje da taj testi ispadne. Autor je zapravo samo robot koji napiše ili pročita tekst. Ne sme da kaže svoje mišljenje, jer će biti između dve vatre - publike i uredništva. To jednoumlje je duboko usađeno našem narodu u svim porama društva.
Nema ništa loše u tome što će neko od njih trojice reći da li im se auto dopada ili ne dopada. To je suština svega. Da nema lične note, autori ne bi ni morali da postoje. Mogle bi da se naprave kompjuterske skripte koje bi pisale te tekstove, a spiker sa dnevnika samo da izđe pred kamere i da ih ispriča.
Mene interesuje šta bilo ko lično misli o nekom automobilu. Ali ću se odlučiti za neki automobil na osnovu svog stava. Pobogu, nije valjda da ćete da slušate nekog drugog, pa makar to bili Clarkson, Hammond i May i na osnovu njihovog mišljenja da kupite neki auto. Pobogu, to su vaše pare... šta tuđa mišljenja ima da određuju kako ćete vaše pare da potrošite i da li vam se neki auto dopada ili ne ...
Problem je sistem na koji smo mi navikli gde su kritičko mišljenje i lični stavovi zabranjeni. Kod nas Mercedes mora da je kralj automobila. Porsche i Ferrari ne sme da se pljuje. BMW mora da je zakon. Japanci mora da su skupi za održavanje. Dizel mora da se najisplatljiviji način transporta unaokolo. To su floskule usađene kod nas i zabranjeno je bilo šta reći suprotno od toga.
Kod nas kad se automobila testiraju, oni se testiraju onako kako narod očekuje da taj testi ispadne. Autor je zapravo samo robot koji napiše ili pročita tekst. Ne sme da kaže svoje mišljenje, jer će biti između dve vatre - publike i uredništva. To jednoumlje je duboko usađeno našem narodu u svim porama društva.
pricao sam sa momkom iz jednog naseg poznatijeg casopisa i pitao ga zasto je izbor test automobila monoton i klisejski
on mi kaze da se pise ono sto se cita, egzotika ne prolazi i mora da se servira malo po malo
a na pitanje zasto su svi testovi u superlativu, zasto nema loseg auta i zasto se objektivne mane u odnosu na konkurenciju ne iznose na videlo, dobijam odgovor
pa ako bi naduvali neki auto (negativno), nikad od njih ne bi vise dobili auto na test
slobodno novinarstvo
Kada se glupost toliko namnoži, čitava društvena zajednica postaje jedan veliki debil.
Otkud ovde nekima ideja da je top gear zamišljen kao emisija za testiranje objektivnih kvaliteta automobila.
Ko je gledao prvu epizodu, lepo je rečeno da će kod auta da se traži x-faktor. Pošto to ne može da se meri, dalo se pretpostaviti da će to biti subjektivno ocenjivano. Na kraju krajeva, 100x su priznali bukvalno da kola testiraju na osnovu ličnih afiniteta.
Ja, lično, u tome ne vidim ništa loše, naprotiv. Problem je sistem na koji smo mi navikli gde su kritičko mišljenje i lični stavovi zabranjeni. Kod nas Mercedes mora da je kralj automobila. Porsche i Ferrari ne sme da se pljuje. BMW mora da je zakon. Japanci mora da su skupi za održavanje. Dizel mora da se najisplatljiviji način transporta unaokolo. To su floskule usađene kod nas i zabranjeno je bilo šta reći suprotno od toga.
Kod nas kad se automobila testiraju, oni se testiraju onako kako narod očekuje da taj testi ispadne. Autor je zapravo samo robot koji napiše ili pročita tekst. Ne sme da kaže svoje mišljenje, jer će biti između dve vatre - publike i uredništva. To jednoumlje je duboko usađeno našem narodu u svim porama društva.
Nema ništa loše u tome što će neko od njih trojice reći da li im se auto dopada ili ne dopada. To je suština svega. Da nema lične note, autori ne bi ni morali da postoje. Mogle bi da se naprave kompjuterske skripte koje bi pisale te tekstove, a spiker sa dnevnika samo da izđe pred kamere i da ih ispriča.
Mene interesuje šta bilo ko lično misli o nekom automobilu. Ali ću se odlučiti za neki automobil na osnovu svog stava. Pobogu, nije valjda da ćete da slušate nekog drugog, pa makar to bili Clarkson, Hammond i May i na osnovu njihovog mišljenja da kupite neki auto. Pobogu, to su vaše pare... šta tuđa mišljenja ima da određuju kako ćete vaše pare da potrošite i da li vam se neki auto dopada ili ne ...
Slazem se sa tim sta si napisao, ali isto ima dosta njih koji donose zakljucke na osnovu onoga sta vide u Top Gear.
Kad bi samo znao koliko ljudi mi je reklo da su pickupi losi zato sto su videli Jeremya da testira SVT Lightning ...
Top Gear jeste jako subjektivna emisija (allmighty british cars), ali to je emisija posle koje vise i ne mogu da gledam standardne priloge (hvalospjeve) o automobilima. Razlog tome jeste suvoparnost, dosada i hvalisanje bezlicnih novih modela. A za karakteristike automobila postoje gomile sajtova na netu..
TG uglavnom prave dobar mix zezanja, engleskog humora i podosta zamerki autima koje nisu tipa "losa preglednost pozadi" ...
Poneka namestena trka ipak nije dovoljna da pokvari sveopsti utisak emisije iza koje ocigledno stoji dosta rada i dobra produkcija.
Comment