elektro motor problem (pomoc)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nemanya
    CBC Veteran
    • 29.03.2008
    • 199
    • Beograd

    #16
    Re: elektro motor problem (pomoc)

    Lepo. Onda možemo i kondenzatore kao kvar da odbacimo

    Evo, uzeh ovu tvoju sliku što si crtkao šta je sa čime u spoju,pa idem da izmozgam nešto
    "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

    Comment

    • nemanya
      CBC Veteran
      • 29.03.2008
      • 199
      • Beograd

      #17
      Re: elektro motor problem (pomoc)

      Originally posted by SAAB PoWeR
      sada proverio sam zice sa leve strane idu na kondenzator , proverio sam za protok struje , signal sa leve strane ,leva zica ima kontakr sa plavom zicom Z2, leva strana , desna zica ima kontakt sa plavom Z1
      i dve crne zice U1 i U2 imaju kontakt izmedju sebe
      Brzo unimer u ruke, da proveriš (ako nisi do sad) pa da mi kažeš sledeće stvari,ovo mi je jako bitno:

      Plave žice Z1 i Z2 da li imaju nekakav otpor između sebe??

      Crne žice U1 i U2 da li imaju kontakt ili ima nekog otpora sa nekom od ove dve žice što vire iz motora s leve strane na slici??
      "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

      Comment

      • SAAB PoWeR
        CBC Senator XXL
        • 26.04.2005
        • 1394
        • tu iza coska(Milwaukee USA)

        #18
        Re: elektro motor problem (pomoc)

        kako sam ja to testirao ispade da izmedju plavih i crnih sa leve strane ima kontakt i izbedju U1 i U2 ima kontakt
        _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

        Comment

        • SAAB PoWeR
          CBC Senator XXL
          • 26.04.2005
          • 1394
          • tu iza coska(Milwaukee USA)

          #19
          Re: elektro motor problem (pomoc)

          ok ,posle nenormalnog citanja po netu , od nekoliko sati.
          saznao sam
          motor koi ja imam moze se bez problema prespoiti na 220 V
          onda
          ako imam osigurac od 15 A a motor je hladan , znaci mast u lezajevima se malo stegne i vlaga se stvori unutar motora , motoru ce trebati vise snage da se pokrene .
          resenje problema je
          probati motor na 20 A ili 30 A osigurac i motor bi trebao raditi , produzni kabal koi trenutno koristim je predugacak i pretanak

          znaci moje prvo misljenje od prvog dana u vezi debljine i duzine kabla je bilo korektno
          _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

          Comment

          • SAAB PoWeR
            CBC Senator XXL
            • 26.04.2005
            • 1394
            • tu iza coska(Milwaukee USA)

            #20
            Re: elektro motor problem (pomoc)

            vratio ja sve nazad kako je i bilo , skinuo remen i ostavio motor da radi , dadio jedno minut , kada radni kondenzator poce da pusi i neka tecnost curi iz njega , to je bio novi kondenzator , proverio dali sam sve vratio kako je bilo , sve izgleda isto .
            bem ga vise , trazicu neki drugi polovni motor
            _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

            Comment

            • nemanya
              CBC Veteran
              • 29.03.2008
              • 199
              • Beograd

              #21
              Re: elektro motor problem (pomoc)

              A koji te đavo ter'o da to radiš?

              Vidiš,
              spalio si kondenzator bez potrebe,a trebao si samo da virneš na forum i da izmeriš šta sam te pitao,pre nego što si išta uključio.
              Plus,ako si se iznervirao i odustaješ dalje od posla,bacio si u vetar moje vreme utrošeno sinoć na razmišljanje kako da povežeš motor pravilno.
              Znači,dve štete


              Razumeo sam da ima kontakta između plavih žica i crnih žica sa leve strane.
              Dakle:
              Plave žice Z1 i Z2 da li imaju nekakav otpor između sebe (odsečan odgovor - ima/nema)??

              Crne žice U1 i U2 da li imaju kontakt ili ima nekog otpora sa nekom od ove dve žice što vire iz motora s leve strane na slici (idu na centrifugalni i na plastičnu budžu) (takođe odsečan odgovor - ima/nema,i ako ima koja ima s kojom kontakt) ??

              Plave žice Z1 i Z2 i Crne žice U1 i U2 da li imaju kontakt ili ima nekog otpora kad meriš crnu sa plavom žicom?? Meriš Z1 sa U1,pa Z2 sa U2. Pa onda Z2 sa U1 i U2 sa Z1

              Hajde izmeri to,napiši,pa da nastavimo dalje ako imaš strpljenja. Ne moraš da raskpalaš ceo motor,samo skini žice sa centrifugalnog prekidača da vise u vazduhu,i plave i crne žice takođe skini sa pločice da vise u vazduhu.
              I,naravno, kupi nov kondenzator

              Još jedna stvar,čisto informativno:
              ako imam osigurac od 15 A a motor je hladan , znaci mast u lezajevima se malo stegne i vlaga se stvori unutar motora , motoru ce trebati vise snage da se pokrene .
              resenje problema je
              probati motor na 20 A ili 30 A osigurac i motor bi trebao raditi , produzni kabal koji trenutno koristim je predugacak i pretanak
              Ovo te je neko debelo prevario.
              Prvo,mast u ležajevima nije voda pa da se stegne. Ta mast trpi izuzetno niske temperature,a da ne promeni svojstva.
              Drugo,motor je kao naprava izuzetno snažan i za njega zgusnuta mast u ležajevima ne predstavlja ama baš nikakav problem da krene. Ti motori su snažni do te mere da će se pokrenuti čak i ako su ležajevi oštećeni.
              Kad imaš tanak i dugačak kabl,motor će takođe krenuti i raditi (osim ako kabal nema 100 metara,pa je pad napona prevelik) ali će ti spaliti taj kabl.
              "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

              Comment

              • SAAB PoWeR
                CBC Senator XXL
                • 26.04.2005
                • 1394
                • tu iza coska(Milwaukee USA)

                #22
                Re: elektro motor problem (pomoc)

                gore na jednoj od slika sam crvenom crtom obelezio izmedju kojih zica ima kontakt , izmedju Z i U zica nema kontakta ni otpora
                _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

                Comment

                • SAAB PoWeR
                  CBC Senator XXL
                  • 26.04.2005
                  • 1394
                  • tu iza coska(Milwaukee USA)

                  #23
                  Re: elektro motor problem (pomoc)

                  nisam odustao , evo jos citam , i sto vise citam ucim , da problem nije u motoru nego u amperazi , steta sto ovaj motor nema plocice sa informacijama
                  razlika izmedju 110V i 220V je sto motor koi radi na 220V vuce duplo manju manju amperazu , ovaj motor je najverovatnjije originalno bio spojen da radi na 220V pa ga je neko prespoio na 110V
                  ako je sa 220V trebao osigurac od 15A znaci na 110V trebace 30A da odigurac nebi izbijao
                  _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

                  Comment

                  • nemanya
                    CBC Veteran
                    • 29.03.2008
                    • 199
                    • Beograd

                    #24
                    Re: elektro motor problem (pomoc)

                    Jeste šteta što motor nema pločicu sa informacijama,ali evo pretpostavićemo za podatak da motor ima 5KS.
                    Ako ima 5KS to je = 3kW.
                    Za kompresore se koriste motori od 3000 o/min.
                    Standardni motori te brzine (a da ima oko 5KS) sa startnim i radnim kondenzatorom izrađuju se za snagu od 2,7kW.
                    Kada radi na 220V:
                    Motor snage 2,7kW vuče 18,5A kada je spojen sa kompresorom. E,ajde ja mu dajem neka vuče i 20A. Sa osiguračem od 25A taj motor bi trebao komotno da radi.
                    Kondenzator startni treba da bude u rangu 200 µF.
                    Radni kondenzator treba da bude u rangu 25 µF.

                    Za rad na 110V:
                    Struja skače padanjem napona i trebaju jači kondenzatori.
                    Struja smanjenjem napona za pola struja skače za duplo (tu se slažemo).
                    Dakle,evo nam računice:
                    Ako je motor radio sa strujom od 18,5A na 220V,na 110V radiće sa strujom od 37A. Znači tebi treba osigurač od minimum 40 - 45A kad je motor spojen na kompresor.
                    Žice u namotaju ne mogu da izdrže toliku struju ako se samo priključi na 110V.
                    Zato motor mora da se premota da bi mu struja koju vuče u radu ostala u granicama normale.

                    Koliko ja vidim,taj motor je premotavan,pa možemo da nagađamo da li je:
                    - Neko pokušao da spoji motor na 110V pa ga spalio,pa ga je neko posle premotao na 110V i stavio mu te kondenzatore.
                    - Taj motor je odmah premotan na 110V.

                    E,što ti nisam komšija,sad bih ti se sjurio u garažu da drljamo po motoru
                    "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

                    Comment

                    • nemanya
                      CBC Veteran
                      • 29.03.2008
                      • 199
                      • Beograd

                      #25
                      Re: elektro motor problem (pomoc)

                      I evo,sastavio sam konačnu sliku kako moraju da izgledaju rezultati kad meriš otpor prema ovoj slici koju si okačio:



                      Kad meriš ommetrom,i kad žice stoje baš kao na slici moraš da imaš otpore (2oma,200oma,20000oma..bilo šta) između sledećih žica:

                      U1 i U2
                      U1 i Z2
                      U2 i Z2


                      ili

                      U1 i U2
                      U1 i Z1
                      U2 i Z1


                      Ovo je moj konačan odgovor na merenje sa slike koje si postavio.

                      Ako ovoga nema,ja već otvoreno bacam crv sumnje da taj motor nije ispravan.

                      Ako bi još malo da se zanimaš s njim,objasnio bih ti kako da ga povežeš da proradi i sa remenicom,ali bi ti morao da glumiš startni kondenzator

                      Eto,toliko od mene za večeras.

                      Aj odo da spavam!
                      "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

                      Comment

                      • SAAB PoWeR
                        CBC Senator XXL
                        • 26.04.2005
                        • 1394
                        • tu iza coska(Milwaukee USA)

                        #26
                        Re: elektro motor problem (pomoc)

                        nedami se sve ponovo raskopcavati , ali pokusao sam sa kracim i debljim kablom , motor puno bolje starta , tako da verujem da je sve dobro spojeno i da je problem amperaza

                        gledao sam u jednoj prodavnici imaju isti setap , samo drugaciji motor , motor je spojen da radi na 220V ali se moze prespoiti na 110V na 220V vuce 15 ampera , po moim saznanjima posle citanja po netu , ako se prespoi na 110V vuce oko 30 ampera , osigurac i zice koje ja koristim nece zadovoljiti taj motor ...
                        _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

                        Comment

                        • nemanya
                          CBC Veteran
                          • 29.03.2008
                          • 199
                          • Beograd

                          #27
                          Re: elektro motor problem (pomoc)

                          I,na kraju, jel ga ustroji da radi kad se spoji sa remenicom na kompresor?

                          Moje je mišljenje da on neće raditi sa remenicom taman ti njemu stavio i ekser umesto kabla. Ako grešim ispravi me,baš me živo zanima šta se zbiva

                          Ako taj motor ima oko 3kW,tebe neće okrpiti ni osigurač od 40 ampera,po računici da motor za 220V spajaš na 110V.
                          Nije ugodno spajati monofazne motore tolike snage da vuku duplo (i više) veću struju,ni za motor a boga mi ni za instalaciju.
                          Mišljenja sam da je tvoj motor već premotan za napon od 110V i da bi komotno mogao da radi sa osiguračem do 25 ampera.

                          Što se tiče motora iz prodavnice (ako se nameriš na novi),može on sa 220V na 110V,al ćeš verovatno morati da mu promeniš startni kondenzator,a možda i radni (sve u zavisnosti šta je fabrika ugradila)

                          A motor može da povuče i 40 ampera kroz tanji kabl,samo će ti spaliti kabl.
                          "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

                          Comment

                          • SAAB PoWeR
                            CBC Senator XXL
                            • 26.04.2005
                            • 1394
                            • tu iza coska(Milwaukee USA)

                            #28
                            Re: elektro motor problem (pomoc)

                            premotavanje motor bi ovde bilo skuplje nego da kupis novi motor , tako da to niko neradi ,ja ni neznam da iko ovde kod mene uopste popravlja elektor motore .

                            neznam kaok kod vas , ali ovde vecina motora , pogotovo za kompresore , mogu da rade na 110V ili na 220V samo promenis kabal i spois ga drugacije i to je to ...

                            citao sam po netu i puno ljudi se zali na isti problem , vecina odgovora je bilo , da je problem amperaza , u ponedeljak ce mi sva struja u garazi biti gotova , pa cu probati .
                            _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

                            Comment

                            • nemanya
                              CBC Veteran
                              • 29.03.2008
                              • 199
                              • Beograd

                              #29
                              Re: elektro motor problem (pomoc)

                              Kod nas je naponski nivo 220V,i svi motori se rade za taj napon.
                              Zar motori kod vas već nisu spremni da rade na 110V bez promena na njima?

                              Baš me zanima šta će ispasti kad ga priključiš na sređenu instalaciju. Ali po meni on bi na bakarnom kablu punog preseka od 2.5mm[sup2k6xhyl]2[/sup2k6xhyl] morao da se pokrene..pa da je ne znam šta.
                              "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

                              Comment

                              • SAAB PoWeR
                                CBC Senator XXL
                                • 26.04.2005
                                • 1394
                                • tu iza coska(Milwaukee USA)

                                #30
                                Re: elektro motor problem (pomoc)

                                OK , struja zavrsena u garazi , ukopcao motor u strujuu , okinuo prekidac i sve radi bez ikakvih problema .

                                znaci problem je bio kao sto sam gore napisao u amperazi osiguraca
                                _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

                                Comment

                                Working...
                                X