Van pameti - objašnjenja ZOBS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    Van pameti - objašnjenja ZOBS

    Današnji "Blic": Evropski obrazac

    Obrazac popunjavaju učesnici u saobraćajnoj nezgodi i osim podataka o osiguranju i učesnicima, navodi se i ko je kriv za saobraćajnu nezgodu ... - objašnjava Darko Botić, predsednik Upravnog odbora Udruženja osiguravača Srbije.

    Za ovakve dezinformacije, dotični bi trebao da odgovara prekršajno, jer uznemirava javnost neistinom. Ni u policijskom izveštaju o izvršenom uviđaju to se ne navodi, već samo činjenice prikupljene prilikom uviđaja, a krivicu utvrđuju drugi organi. U uputstvu HR obrasca to je i navedeno, tj. da izveštaj ne služi kao dokaz krivice i vaš potpis ne znači priznanje krivice.
  • panto
    CBC Veteran
    • 04.11.2007
    • 148
    • ljubic

    #2
    Re: Van pameti - objašnjenja ZOBS

    A kako će onda oštećeni da ostvari svoja prava? Ja vam tvrdim, NIKAKO!!! A jedan nakinđureni tip (u uniformi) iz vlade, danas na televiziji izjavi, kako je usvojeno da se manje štete podrazumevaju sve ISPOD 200.000 din .

    Comment

    • uglavnom.bezopasni
      - 42 -
      • 03.02.2005
      • 2235
      • Novi Sad

      #3
      Re: Van pameti - objašnjenja ZOBS

      Pa ako se dogovorite, znači da je jedan od vas priznao krivicu i tu nema posle ko šta da utvrđuje, i taj koji je priznao krivicu plaća ovom drugom (mislim njegovo osiguranje) na osnovu tog obrazca.
      Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
      11.04. 0:12 #2
      Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

      Comment

      • Franjo
        Banovan
        • 14.08.2009
        • 2831
        • Inđija - Beograd
        • Renault megan II res

        #4
        Re: Van pameti - objašnjenja ZOBS

        NE CITIRAJ POST IZNAD

        U pravu si, ako ste sporazumni da na taj način rešite slučaj sa manjom štetom, što ne znači priznavanje krivice, jer se to ne dovodi u pitanje i rešava osiguravajuće društvo u postupku naknade pričinjene štete. Polisom obaveznog osiguranja od odgovornosti oslobođeni ste za nastalu štetu u ovakvim slučajevima.

        Svaki vozač, učesnik nezgode, primerak popunjenog i potpisanog izveštaja dostavlja, kako piše u uputstvu, bez odlaganja, svom osiguravaču.

        Oba vozača imaju pravo na naknadu pričinjene štete, a osiguravač ceni, da li je bilo elemenata krivice, da mu se to pravo ospori.

        Ako se ne dogovorite da rešite slučaj na taj način, postupate po uputstvu:
        "Pozovite Policiju ukoliko smatrate da bi to bilo u vašem interesu, na primer ukoliko drugi vozač odbija da da svoju izjavu ili da potpiše izveštaj o saobraćajnoj nezgodi."

        Za primer slučaj opisan u jednom mojem postu:
        - u rubrici 12. Okolnosti koje su dovele do nezgode:
        za vozilo A ili B u kvadratiću 8 naleteo tokom vožnje u istom smeru i u istoj traci na zadnji deo vozila obeležiti krstićem, kako bi ste precizirali skicu (u velikom pravougaoniku).

        Napomena: Obavezan potpis oba vozača. Ne predstavlja priznavanje odgovornosti, već jedino utvrđivanje identiteta i okolnosti koje služe bržem regulisanja štete.

        U svakom slučaju, povoljnije je da se dogovorite, jer Policija može da doda još neki prekršaj zbog ugrožavanja bezbednosti saobraćaja.

        Comment

        • ragazzoni
          CBC Senator XXL
          • 24.02.2009
          • 774
          • Obrenovac i okolina
          • Opel Omega 2.0i-16v

          #5
          Re: Van pameti - objašnjenja ZOBS

          Jadna mi majka, ako samo ogrebem auto!!! Donet je zakon, kome fali dooooosta toga, a te rupe će popuniti AGENCIJA podzakonskim aktima, čim je VLADA FORMIRA. Znakovi u naselju 60km, a sme da se vozi 50, po magistralnom putu zebre i semafori, sa TV-a svi samo prete, a SAT revija SAMO upozorava, po autoputevima STOJADINI I JUGIĆI koji su realna i najveća opasnost po bezbednost, jure preko 70 na sat. Slika i prilika jedne propale, nesređene države, propale privrede, iz koje je ovaj zakon i uzet u najvećem delu, kako rekoše oni kojma je TELEVIZIJA to omogućila- NEMAČKE. Treba će mi za ubuduće jedan stalni pravnik, jedan psihijatar, koji će biti stalno zaokupirani mojim slučajevima.
          ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
          Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

          Comment

          • vracarac
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2007
            • 364
            • Beograd
            • Opel Astra G

            #6
            Re: Van pameti - objašnjenja ZOBS

            Ma taj obrzac... Rodjak je u inostranstvu imao "nezgodu" zakachali su ga lopovi na motoru koji su opkjachkali supermarket ne bitno, to, ima shtete na kolima i osiguranje nece da mu isplati jer mu lopovi nisu potpisali obrzac, genijalno....
            Opel Astra G 1.8 16V - Opel club Srbija

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              #7
              Re: Van pameti - objašnjenja ZOBS

              Originally posted by vracarac
              osiguranje nece da mu isplati jer mu lopovi nisu potpisali obrazac, genijalno...
              Nije dobro čitao uputstvo, u kojem na svim jezicima piše, da pozovete Policiju, ako drugi vozač odbija da da izjavu i potpiše izveštaj. To je očito, jer je u brzini napustio mesto nezgode!!!

              Comment

              • rajmax63
                CBC Prijatelj
                • 02.04.2005
                • 1415
                • Bačka Palanka
                • AUDI A6 2.0TDI 170KS

                #8
                Re: Van pameti - objašnjenja ZOBS

                elem,
                obrazac služi za manje štete na vozilima i ako napominjem ako se zna ko je kriv
                tako ispunjen obrazac ne predstavlja priznavanje odgovornosti već utvrđuje indetitet i okolnosti koji služe za brže i lakše regulisanje štete.
                ako neko od učesnika udesa neće da potpiše zapisnik može se zvati policija ,ali taj izlazak policije se plaća.
                izlazak na kraju plaća onaj koji je kriv a to utvđuje sudija za prekršaje
                uvek ako se nađete u nekoj situaciji da ste se sa nekim malo udarili ,ogrebali pa i malo jače sudarili a nema povređenih pokušajte to rešiti sa drugim učesnikom,jer ako tražite policiju onda vam ide i kazna i tačkice i proćićeta mnogo gore ako ste krivi




                blago onom ko rano poludi pa mu zivot prodje u radosti i veselju
                Audi ima crveno T

                Comment

                • Franjo
                  Banovan
                  • 14.08.2009
                  • 2831
                  • Inđija - Beograd
                  • Renault megan II res

                  #9
                  Re: Van pameti - objašnjenja ZOBS

                  Originally posted by rajmax63
                  elem,
                  ... napominjem ako se zna ko je kriv
                  U ovim slučajevima ne utvrđuje se krivica, osim ako je postojala očita namera. Radi se o odgovornosti za učinjenu manju štetu, od koje ste oslobođeni potpisivanjem ugovora (polisa) o obaveznom osiguranju.

                  Comment

                  • plavis
                    CBC Član
                    • 04.02.2006
                    • 31
                    • Sombor
                    • VW Bora

                    #10
                    Re: Van pameti - objašnjenja ZOBS

                    Originally posted by ragazzoni
                    Znakovi u naselju 60km, a sme da se vozi 50...
                    Pa sta onda? Znakovi i postoje da se na nekom delu puta promenu opste odredbe. Ako je opsta odredba 50, a znak kaze 60, onda vazi 60.

                    Comment

                    • srdjanissan
                      CBC Senator XXL
                      • 20.11.2008
                      • 720
                      • beograd

                      #11
                      Re: Van pameti - objašnjenja ZOBS

                      hierarhija------>pandur-semafor-znaci-pravila ,po ko zna koji put
                      kad koči,cepa gume i prevrće se!
                      papiri cisti ko suza ,oprani sa farmerkama 2 puta

                      Comment

                      • somi_kac
                        CBC Senator XXL
                        • 03.04.2009
                        • 796
                        • Kać

                        #12
                        Re: Van pameti - objašnjenja ZOBS

                        Zakon pun nejasnoća!
                        U novom zakonu o saobraćaju ima mnogo nedorečenosti i nejasnoća zbog kojih će sigurno biti problema u njegovoj primeni, kaže za Press Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja! On tvrdi da je veliki broj odredbi nedefinisan do kraja i da je sudijama ostavljeno da slobodnim tumačenjem primenjuju sankcije.
                        Nije, na primer, jasno zašto poslodavac mora da plati kaznu ako je službeni vozač zaustavljen pijan, a da on pri tom ne snosi nikakvu odgovornost. Čudna je i odredba o zabrani preticanja kolone vozila, čak i na autoputu, kao i to zašto je kažnjivo parkiranje na trotoaru iako takav znak nije postavljen! Okanović kaže za Press da je zakon pun nepreciznosti, zbog čega bi nevini vozači mogli da zaglave čak i zatvor!

                        „Stanje puta"
                        Tako u jednom od članova, između ostalog, piše da je vozač dužan da brzinu kretanja vozila prilagodi osobinama i stanju puta, tako da vozilo može „blagovremeno da zaustavi pred svakom preprekom koju ima razloga da predvidi".
                        - Šta ako vozite 80 na sat na putu gde je toliko ograničenje, pa naiđete na rupu i sletite s puta? Ako sam se držao propisanog ograničenja, zbog čega je odgovornost na meni? Da li to sad znači da ako naiđem na krivinu treba da stanem, uzmem metar i izračunam kojom brzinom treba da uđem u nju ili neko drugi treba to da uradi i postavi znak na putu?! Ovaj član vodi ka tome da će u najvećem broju slučajeva biti odgovorni vozači, iako će osnovni uzrok saobraćajne nezgode biti stanje na kolovozu - objašnjava Okanović.
                        U zakonu piše i da je vozač dužan da „obrati pažnju na pešake koji se nalaze na kolovozu ili stupaju na kolovoz ili iskazuju nameru da će stupiti na kolovoz". Međutim, ne precizira se da li u tim slučajevima on treba da uspori ili zaustavi vozilo!
                        - Ovo je samo jedan od članova koji može veliki broj vozača da otera u zatvor. Jednostavno ne piše da li on treba da zaustavi vozilo ili da uspori, ili samo treba, kako piše, da obrati pažnju! To će se tumačiti onako kako sudija shvati. Ovaj član je veoma nejasan i biće problematičan za primenu u praksi - kaže Okanović.

                        Kažnjiv razgovor mobilnim na pešačkom!
                        Zakon predviđa kaznu od 3.000 dinara za pešake koji koriste mobilni telefon ili imaju slušalice u ušima dok prelaze pešački prelaz. S obzirom na to da stotine hiljada ljudi to radi svakog dana, ostaje nejasno kako će policija uspeti da sve njih kazni!? Okanović kaže da to jeste problem, ali da je vozačima i pešacima u interesu da se ovo pravilo poštuje.

                        Parkiranje na trotoaru
                        Jedan od „problematičnih" članova kaže da vozač ne sme da parkira vozilo na trotoaru osim ako je to dozvoljeno saobraćajnom signalizacijom. Okanović kaže da to u stvari znači da će parkiranje u gradu biti zabranjeno svuda gde ne postoji znak za parkiranje, čak i kad parkirano vozilo ne ometa saobraćaj i ne ugrožava bezbednost.
                        - Zahvaljujući toj tački imaćemo hiljade vozila u prekršaju svakog dana. Još kada se uspostavi komunalna policija, situacija će biti još teža - napominje on.

                        Preticanje kolone vozila
                        Zakon kaže da vozač ne sme da započne preticanje ili obilaženje kolone vozila! Okanović kaže da nije jasno zbog čega je to zabranjeno ako postoje uslovi za bezbedno preticanje.
                        - Po definiciji, kolonu čine najmanje tri vozila u nizu, a to mogu čak biti i bicikli. Nejasno je zašto vozač ne sme da započne preticanje kolone vozila ako je put prav, imate isprekidanu liniju i dobar auto kojim možete bezbedno da preteknete kolonu, a da pri tom ne ugrožavate nikoga - kaže Okanović.

                        Poslodavac plaća kaznu za vozača
                        Prema novom zakonu, pravno lice biće kažnjeno kaznom od 100.000 do 800.000 dinara ako policija utvrdi da službeni vozač ima više od 1,2 promila alkohola u krvi, a ukoliko bude imao između 0,5 i 1,2 promila onda će kazna za pravno lice biti između 60.000 i 600.000 dinara. Zakonom, međutim, nije precizno definisano da li i vozač treba da plati kaznu za isti prekršaj (15.000 do 30.000 dinara), a postavlja se i pitanje zašto poslodavac mora da snosi odgovornost za vozača, koji može da se napije bilo gde van posla.

                        Izvor: Press Online
                        OPEL Astra 1.6i
                        OPEL Kadett 1.6
                        ŠKODA Favorit

                        Comment

                        • Pele
                          CBC Senator
                          • 01.07.2006
                          • 262
                          • Požarevac

                          #13
                          Re: Van pameti - objašnjenja ZOBS

                          Lepota jedna ovaj zakon ... ma milina da gledaš

                          Comment

                          • ragazzoni
                            CBC Senator XXL
                            • 24.02.2009
                            • 774
                            • Obrenovac i okolina
                            • Opel Omega 2.0i-16v

                            #14
                            Re: Van pameti - objašnjenja ZOBS

                            U nekim PROPALIM zemljama, se prvo uredbama obogaćuje postojeći zakoni, pa posle tek izmene donesu u novom zakonu i to traje nekoliko godina. Kod nas se zakon seče i donosi na brzinu, presađuje se iz uspešnih zemalja, u našu koja nije ni blizu po ekonomskom razvoju, putnoj mreži, a da li će se primiti i pustiti korenje, ostaje da se vidi. Pa ni mlada salata se ne prima tako lako. Posledice će se tek videti. Evo jedne, zbog usporenog saobraćaja, nekim PREVOZNIČKIM firmama u ovom momentu fali već 30% autobusa, verovali ili ne. Neki prerano donešeni zakoni u ovoj zemlji koji nisu imali sluha za činjenično stanje, udavili su neke grane privrede. Opteretili su ih, a da im nisu pružili mogućnost da se predhodno razviju. Videćemo šta će biti plus a šta minus novog zakona. Recimo u nedostatku novca da se naprave podzemni ili nadzemni prelazi, na magistralnom putu ili putu rezervisanom za motorna vozila, postavi se semafor i nacrta pešački. Da li je to prava zaštita. U Engleskoj se uključenje u kritične raskrsnice, na nekim mestima izvodi pod malim uglom, zaštićenim ogradama, kod nas pod pravim uglom i td...
                            ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                            Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                            Comment

                            • somi_kac
                              CBC Senator XXL
                              • 03.04.2009
                              • 796
                              • Kać

                              #15
                              Re: Van pameti - objašnjenja ZOBS

                              - U tim propalim zemljama postoji urbanisticki plan sa razvojom grada. Tako da kod nas Beograd ima parking mesta predvidjena za 1.000.000 ljudi, Novi Sad za 100.000 i zastupljenost vozila po stanovniku iz proracuna '70-ih (kada je isao jedan auto na 10 ljudi).
                              - Takodje su svoje puteve prodali stranim kompanijama, i odradjeni su u roku od 5 godina. Mi nas najvazniji pravac, E-70, prodamo Borovici. Ovaj uradi celu pripremu, taman da mu se plati dodje 5. oktobar. Sve stoji i propada jedno 5-6 godina, dok se ne nadje neki druga ****** na tenderu, da odradi jos malo posla dok se ne promeni vlast. Kada se promeni vlast, oni sazivaju novi tender i tako u krug. Dok svi ne pokupe kajmak, mi smo krivi ako izletimo zbog njihovih rupa.
                              - Ubijaju ako pricas telefonom za volanom, a recimo nigde ne pise da ne smes da menjas CD. Veci je rizik dok se vozac sagne, pa izvadi, pa dodje do plejera...
                              - Kazne povecane, najmanja je 5.000, a od 2001. prosecna plata se pomerila sa 20.000 na celih 22.000. Benzin za to vreme poskupeo 4-5 puta. Sa 20 i nesto dinara do 110. Naravno, ima stoka para, samo je treba udariti gde mora da plati.
                              OPEL Astra 1.6i
                              OPEL Kadett 1.6
                              ŠKODA Favorit

                              Comment

                              Working...
                              X