Da li sme auto da radi na leru dugo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ragazzoni
    CBC Senator XXL
    • 24.02.2009
    • 774
    • Obrenovac i okolina
    • Opel Omega 2.0i-16v

    #16
    Re: Da li sme auto da radi na leru dugo?

    Nikad dva dobra, leti ne mora da radi auto, ali komarci ubijaju, zimi ih nema ali radi auto!!!! Ako se radi o zadovoljstvu.
    ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
    Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

    Comment

    • mistermobil
      CBC Senator XXL
      • 09.11.2008
      • 469
      • pecinci

      #17
      Re: Da li sme auto da radi na leru dugo?

      Samo jedno laicko pitanjeod terminom hladan start se podrazumeva npr,napolju zima,ispod nule,ja startujem motor i odmah krecem na put?zar to onda ipak ne znaci da treba izbeci hladan start grejanjem motora u mestu 5minuta
      Ko leti,vrijedi
      Ko vrijedi,leti
      Ko ne leti,ne vrijedi..
      (Grunf,TNT..)

      Comment

      • madic
        CBC Senator XXL
        • 07.10.2007
        • 844
        • Beograd

        #18
        Re: Da li sme auto da radi na leru dugo?

        Pa onda pustiš klimu i rešiš problem sa komarcima.

        Comment

        • Dalibor Vukić
          CBC Senator
          • 08.09.2009
          • 279
          • Beograd

          #19
          Re: Da li sme auto da radi na leru dugo?

          Ajde i ja da dodam da je za sistem za kontrolu emisije (katalizator, l-sonda) najbolje što pre opteretiti motor, s tim da se vodi računa da se motor ne opterećuje preterano dok ne postigne radnu temperaturu, ne zbog podmazivanja, već zato što zazori u motoru nisu poništeni zagrevanjem. Ako se u motor (nevezano za tip ili stanje) zimi sipa ulje niže viskoznosti, a to bi bilo poželjno, onda nije potrebno čekati više od 30s nakon pokretanja motora, da bi se krenulo. Inače, manje opterećenje ne znači da se drži na niskom broju obrtaja, naprotiv na nekoj uzbrdici, veće je opterećenje na motor u višem stepenu prenosa, nego u nižem, pod uslovom da se ne ide ni u preterano veliki broj obrtaja (do 2/3 od crvene zone). Na kraju, sa turbo dizel motorima je posebna priča, jer se osim o motoru, mora voditi računa i o turbini i njenom podmazivanju.

          Eh, da, u praznom hodu motor može da radi koliko god hoćeš, može čak i da radi na nekom razumnom broju obrtaja. Da nije tako, onda bi motori za agregate, što dizel, što benzinski propadali vrlo brzo, ako ne rade na palniranom opterećenju, a ne kvare se zbog toga, pa zaključite sami.

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #20
            Re: Da li sme auto da radi na leru dugo?

            Originally posted by mistermobil
            Samo jedno laicko pitanjeod terminom hladan start se podrazumeva npr,napolju zima,ispod nule,ja startujem motor i odmah krecem na put?zar to onda ipak ne znaci da treba izbeci hladan start grejanjem motora u mestu 5minuta
            Hladan start je svako startovanje motora koji je pothladjen, odnosno cija je trenutna temperatura ispod optimalne radne temperature. Znaci ne moraju napolju da padaju pingvini u nesvest da bi se to smatrali uslovi u kojima bi start motora bio "hladan". Obzirom da je radna temperatura motora blizu 100 stepeni C onda se pod hladnim startom podrazumeva i pustanje istog u pogon u sred leta na +40 stepeni C.

            A propo price o dugom radu u leru, zagrevanju motora... Zagrevanje motora "u mestu" do postizanja radne temeprature je bilo mozda neophodno/pozeljno u vreme karburatora, mehanickih sauka i slicnih praistorijskih sistema i delova na automobilima. Sa modernim (a pod time podrazumevam napravljenih od recimo pocetka '90-ih i kasnije) automobilima, sa elektronskim ubrizgavanjem goriva, sa elektronskim menadzmentom motora, sa brdom senzora koji rade u funkciji "obavestajnih sluzbi" ECU-a itd itd, sa katalizatorima, lambda sondama itd itd, sam proces zagrevanja motora je optimiziran i podesen tako da nakon starta motor najbrze dostigne svoju radnu temperaturu u pokretu, a ne radom u leru, na 800, 900 ili 1000 rpm. Dakle time sto nakon hladnog starta cekate duzi period dok motor dostigne radnu temperaturu vi zapravo odlazete a ne ubrzavate proces zagrevanja i motora ali i katalizatora, sto znaci da su duze vreme izlozeni povecanom stresu u radu, i to sasvim bespotrebno.

            Dakle, nakon svakog hladnog starta, time podrazumevam start i leti na +30 i zimi na ovih -15, 30-ak sekundi je sasvim dovoljno pre nego se ubaci u brzinu i krene sa parkinga. Sve preko toga je bespotrebno bacanje novca (trosenje goriva) i bespotrebno ispustanje CO2 u atmosferu i sto je najvaznije nece nicim dobrim doprineti motoru u vasem automobilu. Dugi periodi rada u leru sa vec radno zagrejanim motorom su jos gora varijanta, ali je to van okvira ove teme.

            Dakle, kad udjete u auto startujte motor odmah, dok potom upalite svetla ( ), vezete pojas, udobno se namestite i nadjete odgovarajucu stanicu/pustite cd na audio uredjaju u automobilu, vec je sasvim dovoljno vremena proteklo da mozete ubaciti u brzinu i krenuti. To je jedina ispravna procedura i svako duze cekanje verovatno nece imati katastrofalnih posledica po vas motor, ali isto tako nece ni 1 % doprineti u bilo kom pogledu i ne znaci nista do gubljenje vremena, energije i dodatnog trovanja planete nam Zemlje. Mnogi brendovi, narocito americki, u uputstvima za korisnike koje isporucuju sa vozilima cak imaju izricito naglaseno da duzi periodi rada u leru skode motoru i moraju da se "tretiraju" cescim servisima. Dakle, izvucite sami pouku iz toga.

            PS. Naravno, sa motorom koji jos uvek nije dostigao radnu temperaturu trebati biti "nezni" sto znaci da u medjuvremenu ne prelazite recimo 1/2 od polja gde pocinju "crveni" obrtaji. U praksi to znaci da dok ne dostignu radnu temperaturu benzince ne bi trebalo vrteti preko 3500 rpm a dizele preko 2000 rpm, uopsteno receno, za vecinu modernih motora.
            http://www.bmw.tv

            Comment

            • mistermobil
              CBC Senator XXL
              • 09.11.2008
              • 469
              • pecinci

              #21
              Re: Da li sme auto da radi na leru dugo?

              Hvala Overspeed na preciznom i brzom odgovoru.
              Ko leti,vrijedi
              Ko vrijedi,leti
              Ko ne leti,ne vrijedi..
              (Grunf,TNT..)

              Comment

              • Armageddon ///M
                CBC Senator XXL
                • 26.04.2008
                • 447
                • SRB
                • Ne

                #22
                Re: Da li sme auto da radi na leru dugo?

                A ako pricamo o starijim automobilima?
                Ambitious but rubbish.
                http://www.youtube.com/streetracerm5

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #23
                  Re: Da li sme auto da radi na leru dugo?

                  Ista prica vazi i za njih.
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  Working...
                  X