Akumulatori - Baterije

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    Akumulatori - Baterije

    Može li meni i meni sličnima, neko kompetentan, da objasni prvu upotrebu i održavanje (punjenje) punjivih baterija za fotoaparate, kamere i druge prenosive uređaje, kao laptopi, netbook, razni alati i slično, posebno za svaku vrstu: NiMH, Li-Ion, pa i starih NiCd i za vozila.

    Povod za pokretanje ove teme su neki postovi u temi o izboru fotoaparata, u kojima su izneta upozorenja prodavaca o pravilnom "formiranju" baterija i opaska da se radi o potpunim neznalcima! Znam da se to odnosilo na prodavce, ali medalja ima i drugu stranu, jer smo neznalci uglavnom mi kupci. Prodavci uglavnom rade svoj posao.

    Moja iskustva sežu od dalekog vremena, kada su se olovne baterije stvarno formirale pre prve upotrebe, a potom, suvošaržirani akumulatori za motorna vozila "pobudili" startovanjem motora i dopunjavali na samom vozilu.

    I mene su prilikom kupovine mobilnog telefona sa NiMH upozorili, a to je pisalo i uputstvu, da je nakon stavljanja nove baterije potrebno istu napuniti određeno vreme, zaboravio sam koliko, ali sigurno ne manje od 5 časova. Prodavci su davali savet, da se sledeće punjenje uradi kad telefon signalizira da je to potrebno, nikako prije, i tako tri prva punjenja, a nadalje po nahođenju.

    U uputstvu za moj notebook, preporučeno je, da se povremeno, baterije potpuno isprazne i ponovo 100% napune, jer se na taj način obezbeđuje duži vek trajanja i kapacitet akumulatora!

    Većina baterija garantuje hiljadu i više punjenja, ali sam primetio, da se baterija u mobilnom, koja nije više od 200 puta dopunjavana, u dva slučaja, kad je potpuno ispražnjena, nakon nekog vremena ne pokazuje znake života i "ne prima" struju.
  • Dzoni_mkv
    CBC Senator XXL
    • 29.04.2007
    • 875
    • Kraljevo, Pinsk-Belorusija

    #2
    Re: Akumulatori - Baterije

    NiCd - UVEK se prazne i pune do kraja. Imaju izrazen tzv "memorijski efekat"
    NiMH - Potrebno tzv "Formiranje" tj napuniti bateriju do kraja i isprazniti do kraja privih dva-tri puta posle toga postupak ponoviti jednom u dva-tri meseca.
    Li-Ion - Puni-prazni koristi kako ti volja dolaze sa 100% kapaciteta i mozes da radis sta ti volja. POstoji preporuka da se jednom u dva meseca isprazne do kraja i napune, mada nece nista biti i da to ne uradis. To su uglavnom sve baterije koje se danas koriste u raznim mobilnim uredjajima.
    Li-Polimer - o ovim tek nemoj da razmisljas. Samo koristi.
    You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.

    Comment

    • rajmax63
      CBC Prijatelj
      • 02.04.2005
      • 1415
      • Bačka Palanka
      • AUDI A6 2.0TDI 170KS

      #3
      Re: Akumulatori - Baterije

      da dopunimjoš jednu vrstu koja je posebno pogodna jer su to baterije najnivije generacije
      radi se o Varta baterijama NI-MH bez memory efekta
      koliko se sećam to je izmislio naš čovek i za to dobio pre par godina neku veliku nagradu u svetu zbog toga
      ja ih konkretno koristim u foto aparatu baterijskoj lampi i toliko traju da prosto ne znam kada sam ih zadnji put napunio
      samo Varta ima te baterije i niko više
      vrede sve pare na ovome svetu
      blago onom ko rano poludi pa mu zivot prodje u radosti i veselju
      Audi ima crveno T

      Comment

      • Franjo
        Banovan
        • 14.08.2009
        • 2831
        • Inđija - Beograd
        • Renault megan II res

        #4
        Re: Akumulatori - Baterije

        Originally posted by Dzoni_mkv
        Li-Polimer - o ovim tek nemoj da razmisljas. Samo koristi.
        Sa takvom sam imao loše iskustvo. U Siemens C-45, koji normalno radi sa NiMH 550 i 700 mAh, stavio sam preporučenu Li-Polimer od 1100 mAh i kratko mi je trajala, što ne znači da su sve slabijeg kvaliteta. Od početka nije pokazala da se radi o takvom kapacitetu, jer je i na stand-by vreme bilo neznatno duže, pa sam se vratio na NiMH.

        Proizvodnja RIME LTD, Hong Kong, China. Cena oko 25 eura! Pet puta skuplja od NiMH.

        Comment

        • uglavnom.bezopasni
          - 42 -
          • 03.02.2005
          • 2235
          • Novi Sad

          #5
          Re: Akumulatori - Baterije

          Kod Li-Ion baterija je najvajžnija stvar ne prazniti je preko preporučene granice, njih najviše ubija kada se isprazne preko određene granice, o to me brine interna elektronika ali kad je ostavite praznu više meseci ode u duboko pražnjenje i vrlo ju je teško, često nemoguće povratiti, pošto nema punjenja velikom strujom kao dok ni-cd pošto li-ion odmah eksplodiraju.

          Isto tako nema je potrebe puniti duže od trenutka kada uređaj/punjač kaže da je puna.

          @franjo Lično ne verujem da si mogao u C-45 da staviš li-polimer umesto ni-mh, zbog sistema punjenja, li-ion još i nekako ako ima dobru elektroniku u samoj bateriji.
          Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
          11.04. 0:12 #2
          Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

          Comment

          • Dzoni_mkv
            CBC Senator XXL
            • 29.04.2007
            • 875
            • Kraljevo, Pinsk-Belorusija

            #6
            Re: Akumulatori - Baterije

            Franjo, Li-Polimer baterija u uredjaj koji koristi Ni-MH NE IDE!! Lepo ti je "beozpasni" napisao. Postoje uredjaji koji imaju pametanu elektorniku koja prepoznaje tip baterija pa prilagodjava se ali to su ugalvnom uredjaji koji koriste Li-Ion pa kao opcija Li-Polimer. Ne znam ko ti je preporucio, ali bih voleo da vidim da je to fabrika u sta cisto sumnjam. Zato ti i nije radio kako treba. Uvek ali UVEK koristiti baterije po preporuci proizvodjaca. Ne znam zasto uvek nesto izmisljamo, kao npr prodavci mobilnih telefona kada ti za Li-ion (ili jos gore Li-Polimer) bateriju kaze da je formiras, pa nabio bi mu telefon u grlo. Napisao sam generalna pravila za svaki tip baterija. Ako u "navodilu" ima jos nesto naznaceno, postupi i to je to.
            You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              #7
              Re: Akumulatori - Baterije

              Moguće je, da je problem u C-45, ako "vidi" da je baterija puna, a ustvari nije, pa zaštita isključi punjenje?

              A što se tiče verovanja, po onoj: ako koza laže... evo pakovanja od te baterije (baterija ne znam gde je, ako je nisam stavio u taštin siemens A-50).


              Comment

              • Dzoni_mkv
                CBC Senator XXL
                • 29.04.2007
                • 875
                • Kraljevo, Pinsk-Belorusija

                #8
                Re: Akumulatori - Baterije

                Nisi me razumeo, to sto neko stancuje baterije takve i takve ne znaci da su one preporucene od strane proizvodjaca uredjaja. Tako sam i ja nasao za moj notebook bateriju trostruko veceg kapaciteta koje nigde nema u ponudi kod proizvodjaca ali je braca Kinezi napravili. Doduse kad je ubacis pokrije par konektora koliko strci, al' ima i radi. Kako radi? E to vec niko ne moze da ti garantuje. Razumes. Sve moze da se nabudzi. Uostalom, nije ni vazno. Otisli samo van teme.
                You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.

                Comment

                • Franjo
                  Banovan
                  • 14.08.2009
                  • 2831
                  • Inđija - Beograd
                  • Renault megan II res

                  #9
                  Re: Akumulatori - Baterije

                  Razumeo sam i dobro bi bilo govoriti o baterijama sumnjivog kvaliteta i kakve štetne posledice može izazvati njihova upotreba. Na primer od curenja u uređajima. Kupovao sam AA 1,5V Ni-Cd kineske baterije, koje su već curile, iako su bile nedavno proizvedene. Međutim, i druge "markirane" AA i AAA baterije proizvedene u NRC, brendovi filips, sony i sl. - nema im zamerke, jer su očito podvrgnute strogoj kontroli, posebno ako se koriste za merne uređaje, kao digitalni merači krvnog pritiska, glukomeri i sl.

                  Iniciranjem ove teme, imao sam nameru, da između ostalog, pokrenem stručnjake za automobilske akumulatore, radi davanja saveta od kupovine pa do održavanja u toku upotrebe.
                  Više puta sam čuo kupce, da im je stari akumulator 55 Ah, a on će kupiti 45 Ah ili manje, jer mu je i taj dovoljan, a puno je jeftiniji. Iako je o tome bilo govora u specijalizovanim temama, ne bi bilo zgorega, da se iznese najbitnije, na šta obratiti pažnju pri izboru akumulatora i šta može prosečan vozač i vlasnik vozila da uradi sam u toku upotrebe (pregledi i sitne intervencije).

                  Comment

                  Working...
                  X