Pogledajte ovu nebulozu:
...a o proseku godišnje plate od 650000 dinara da i ne pričamo
Za sve one koji imaju, ali i one koji planiraju da nabave sebi automobil jedan važan statistički podatak. Naime, prosečna godišnja plata Srbiji iznosi oko 650.000 dinara, a za prosečno održavanje automobila potrebno je izdvojiti čak petinu pomenutog iznosa. U pomenuti trošak uračunati su registracija, gorivo i troškovi održavanja vozila.
Automobil koji prosečno troši šest litara goriva na 100 km, a prelazi porosečno 10.000 km godišnje, prostom računicom troši 600 litara goriva. U varijanti sa evrodizelom, koji košta oko 135 dinara po litru, trošak iznosi oko 81.000 dinara. Ako vaš automobil kao pogonsko gorivo koristi benzin, čija je prosečna cena 130 dinara, čeka vas ukupno plaćanje od 78.000 dinara na godišnjem nivou.
Prodavci i serviseri kažu da se veliki servis radi na svakih pređenih 90.000-120.000 kilometara, gde se najčešće rade opravke trapova, koji najčešće stradaju usled lošeg kvaliteta puteva. Cenovnik ovakvih usluga varira u zavisnosti od vrste kvara, ali teško da se i jedna iole ozbiljnija popravka može izvesti za manje od 20.000 dianra. Ako vam zatrebaju nove gume, računajte i na dodatnih 3.000-12.000 dinara po komadu.
Kada jednom u godini dođe vreme za registraciju automobila, vlasniku nije nikako lako da se odrekne dodatnih 20.000 dinara, koliko košta ova usluga za manje automobile, dok oni sa većim kolima moraju računati na 30.000, pa i više, a često i do 100.000 dinara. U sklopu registracije, vozači moraju računati i na dodatne troškove u vidu tehničkog pregleda koji staje 1.000-2.500 dinara, usluga agencije 500-1.500 i overe saobraćajne dozvole u MUP-u u iznosima 1.000-2.000 dinara.
mojauto.rs
Automobil koji prosečno troši šest litara goriva na 100 km, a prelazi porosečno 10.000 km godišnje, prostom računicom troši 600 litara goriva. U varijanti sa evrodizelom, koji košta oko 135 dinara po litru, trošak iznosi oko 81.000 dinara. Ako vaš automobil kao pogonsko gorivo koristi benzin, čija je prosečna cena 130 dinara, čeka vas ukupno plaćanje od 78.000 dinara na godišnjem nivou.
Prodavci i serviseri kažu da se veliki servis radi na svakih pređenih 90.000-120.000 kilometara, gde se najčešće rade opravke trapova, koji najčešće stradaju usled lošeg kvaliteta puteva. Cenovnik ovakvih usluga varira u zavisnosti od vrste kvara, ali teško da se i jedna iole ozbiljnija popravka može izvesti za manje od 20.000 dianra. Ako vam zatrebaju nove gume, računajte i na dodatnih 3.000-12.000 dinara po komadu.
Kada jednom u godini dođe vreme za registraciju automobila, vlasniku nije nikako lako da se odrekne dodatnih 20.000 dinara, koliko košta ova usluga za manje automobile, dok oni sa većim kolima moraju računati na 30.000, pa i više, a često i do 100.000 dinara. U sklopu registracije, vozači moraju računati i na dodatne troškove u vidu tehničkog pregleda koji staje 1.000-2.500 dinara, usluga agencije 500-1.500 i overe saobraćajne dozvole u MUP-u u iznosima 1.000-2.000 dinara.
mojauto.rs

Comment