Malo se dvoumih gde ovo da stavim ali nekako mi se čini ipak ovde (a ne u "bezbednosti u saobraćaju" ili sličnim temama).
Ako postoji slična neka adimistratori slobodno premese (mašina za proveru mi nije dala rezultat).
Dakle,
Više puta sam (oštro) kritikovao organe reda (i par puta "branio" da ne bude nezasnovana kritika) ali nije ni njima lako.
Evo primera:
Danas se održava nekakav maraton ili šta već (nisam u toku a lokalnu TV stanicu ionako malo gledam), no nije ni bitno.
Jedna ulica (sa doduše slabim alterativnim pravcima jer je jedini način 5-6km uz par stotina metara bez asfalta) je zbog nečega zatvorena za saobraćaj. Organizacija očajna (to traje više od jednog sata a učesnika nema više od par desetina ako jeste maraton ili polu-maraton) ali je zabrana saobraćaja obeležena ili makar na glavnim mestima jeste. Na glavnoj ulici saobraćajci a iz većih sporednih obeleženo znakom a iz manjih čunjevima (ovo baš i nije najbolje urađeno, pa pomeranje istih i neću komentarisati).
No, vozači nervozni pa lepo znak šutnuli u stranu pa prolaze li prolaze. Gledam, pa se načuditi NE mogu. Ko šiša znake, ma cepaj! Malo dalje saobraćajna policija ... nema veze. E sad, verovatno su i oni dobili nesuvisla uputstva (da obezbede manifestaciju) pa nisu posebno reagovali (osim skretanja na kraju/početku ulice). Međutim, pojava postaje masivna pa par minuta kasnije (dok lepo tu šetam i gledam reality uživo) stiže patrola (Pajero) da zatovori saobraćaj. Pravi se kolona, onda kompromisno puštaju par vozila da pređu par desetina metara do najbližeg parkinga, koriste to i oni iz kategorije "****** narod" pa ih zaustavlja sledeća patrola par stotina metara dalje. No ni to nije sve dok su saobraćajci na drugoj ulici (gde je postavljen znak) "snalažljivi" obilaze vozilo patrole (pošto pre toga čunj nije ni privukao pažnju), gledam, očima ne verujem.
TAČNO JE DA JE ORGANIZACIJA OČAJNA i da je ulica ili zatvorena ili NIJE. (ovde je bila, makar gde je znakom bilo obeleženo)
Međutim činjenica je da su mogli 'LADNO da naplate po 30 do 60 hiljadarki (ako se ne varam) i pouzimaju dozvole na po par meseci.
Mislim, ne bi mi bilo pravo da džudžim sat vremena ali parkirao bih već negde dalje pa bi se vratio. Ovako bahato ponašanje vozača je možda i za rubriku "u međuvremenu u Srbiji".
Posle je nekima kriva policija, ma nije nego. Ako ni znak ne poštuješ (ili ne znaš čemu služi) nisi ni za dozvolu. Bahatost je ionako (tu je i prekoračenje brzine i alkohol) 80% nesreća.
I tu smo opet kod pitanja za raznorazne komitete i agencije, zašto se zob i seno (ZOBS) sveo samo na proganjanje "poštenog naroda" (ne samo ali bar sa 51%) u vidu harača za plin, kažnjavanja za svetla i prekoračenja od 6 do 15km/h, a glavne opasnosti su nešto što je sporedno.
Evo još jednog primera:
Na toj istoj ulici noću bar 49% vozača (besnih i opasnih) vozi tu (grad) po 80 ili 90km/h, radar se ne postavlja ali se postavlja u sred belog dana uz kazne za mala prekoračenja (mislim bilo je koristi, na glavnoj ulici su svi smanjili na 60 (pa neko i zagine zbog toga), makar danju).
I da se vratim na temu: policija je u proseku bolja od vozača, to je objektivna činjenica (voleo ih, ne voleo, uglavnom NE).
Budimo pošteni pa priznajmo.
P.S.
Nije ni do policije SFRJ-ovska ograničenja na 80 (a ne 90) ili 120 na AP (ono i nije za više, kakav je).
Uz bolje puteve treba korigovati i ova ograničenja (više puta pisao), naravno uz tehničke uslove za takve (verovatno većina puteva i ne ispunjava, ali valjda treba težiti tome ili makar rešavati to tako da se ograniči i na 60 ako treba ali da opšte ograničenje bude 90). Glupo ili ne, posao policije je da obezbedi da se 50, 80 ili 120 NE prekorači, to nije do njih.
Nije ni do vozača da procenjuje da li je glupo ili ne zatvoriti saobraćaj pola sata duže nego što je neophodno.
Verovatno je bilo mnogo sličnih postova, pa se može i premestiti ili izbrisati ali ponašanje ogromnog broja vozača (više od polovine, naročito kada vide da neko ispred njih to radi) mi je bio direktan povod za post.
Ako postoji slična neka adimistratori slobodno premese (mašina za proveru mi nije dala rezultat).
Dakle,
Više puta sam (oštro) kritikovao organe reda (i par puta "branio" da ne bude nezasnovana kritika) ali nije ni njima lako.
Evo primera:
Danas se održava nekakav maraton ili šta već (nisam u toku a lokalnu TV stanicu ionako malo gledam), no nije ni bitno.
Jedna ulica (sa doduše slabim alterativnim pravcima jer je jedini način 5-6km uz par stotina metara bez asfalta) je zbog nečega zatvorena za saobraćaj. Organizacija očajna (to traje više od jednog sata a učesnika nema više od par desetina ako jeste maraton ili polu-maraton) ali je zabrana saobraćaja obeležena ili makar na glavnim mestima jeste. Na glavnoj ulici saobraćajci a iz većih sporednih obeleženo znakom a iz manjih čunjevima (ovo baš i nije najbolje urađeno, pa pomeranje istih i neću komentarisati).
No, vozači nervozni pa lepo znak šutnuli u stranu pa prolaze li prolaze. Gledam, pa se načuditi NE mogu. Ko šiša znake, ma cepaj! Malo dalje saobraćajna policija ... nema veze. E sad, verovatno su i oni dobili nesuvisla uputstva (da obezbede manifestaciju) pa nisu posebno reagovali (osim skretanja na kraju/početku ulice). Međutim, pojava postaje masivna pa par minuta kasnije (dok lepo tu šetam i gledam reality uživo) stiže patrola (Pajero) da zatovori saobraćaj. Pravi se kolona, onda kompromisno puštaju par vozila da pređu par desetina metara do najbližeg parkinga, koriste to i oni iz kategorije "****** narod" pa ih zaustavlja sledeća patrola par stotina metara dalje. No ni to nije sve dok su saobraćajci na drugoj ulici (gde je postavljen znak) "snalažljivi" obilaze vozilo patrole (pošto pre toga čunj nije ni privukao pažnju), gledam, očima ne verujem.
TAČNO JE DA JE ORGANIZACIJA OČAJNA i da je ulica ili zatvorena ili NIJE. (ovde je bila, makar gde je znakom bilo obeleženo)
Međutim činjenica je da su mogli 'LADNO da naplate po 30 do 60 hiljadarki (ako se ne varam) i pouzimaju dozvole na po par meseci.
Mislim, ne bi mi bilo pravo da džudžim sat vremena ali parkirao bih već negde dalje pa bi se vratio. Ovako bahato ponašanje vozača je možda i za rubriku "u međuvremenu u Srbiji".
Posle je nekima kriva policija, ma nije nego. Ako ni znak ne poštuješ (ili ne znaš čemu služi) nisi ni za dozvolu. Bahatost je ionako (tu je i prekoračenje brzine i alkohol) 80% nesreća.
I tu smo opet kod pitanja za raznorazne komitete i agencije, zašto se zob i seno (ZOBS) sveo samo na proganjanje "poštenog naroda" (ne samo ali bar sa 51%) u vidu harača za plin, kažnjavanja za svetla i prekoračenja od 6 do 15km/h, a glavne opasnosti su nešto što je sporedno.
Evo još jednog primera:
Na toj istoj ulici noću bar 49% vozača (besnih i opasnih) vozi tu (grad) po 80 ili 90km/h, radar se ne postavlja ali se postavlja u sred belog dana uz kazne za mala prekoračenja (mislim bilo je koristi, na glavnoj ulici su svi smanjili na 60 (pa neko i zagine zbog toga), makar danju).
I da se vratim na temu: policija je u proseku bolja od vozača, to je objektivna činjenica (voleo ih, ne voleo, uglavnom NE).
Budimo pošteni pa priznajmo.
P.S.
Nije ni do policije SFRJ-ovska ograničenja na 80 (a ne 90) ili 120 na AP (ono i nije za više, kakav je).
Uz bolje puteve treba korigovati i ova ograničenja (više puta pisao), naravno uz tehničke uslove za takve (verovatno većina puteva i ne ispunjava, ali valjda treba težiti tome ili makar rešavati to tako da se ograniči i na 60 ako treba ali da opšte ograničenje bude 90). Glupo ili ne, posao policije je da obezbedi da se 50, 80 ili 120 NE prekorači, to nije do njih.
Nije ni do vozača da procenjuje da li je glupo ili ne zatvoriti saobraćaj pola sata duže nego što je neophodno.
Verovatno je bilo mnogo sličnih postova, pa se može i premestiti ili izbrisati ali ponašanje ogromnog broja vozača (više od polovine, naročito kada vide da neko ispred njih to radi) mi je bio direktan povod za post.
Comment