MIG aparat za varenje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RICHIE
    CBC Početnik
    • 10.04.2006
    • 7
    • VRNJACKA BANJA

    MIG aparat za varenje

    zanima me sta je to tacno MIG aparat za varenje, kako to radi, sta se koristi, zica,gas.....Gde se moze kupiti i koja je cena za neki manji...nameravam ga povremeno koristiti za varenja auto limarije i tanjih zica..
    HVALA UNAPRED
  • mfengineer
    CBC Veteran
    • 24.06.2005
    • 145
    • Novi Beograd
    • Mazda 626 i-V6 2.5

    #2
    MIG/MAG
    A = active (CO2 npr)
    I = inert (helijum, argon ...)
    (ispravka, thnks overspeed )

    Uredjaj je jako lak za upravljanje, sastoji se iz:
    1. Boce sa gasom
    2. Kucista sa elektronikom
    3. Namotajem zica
    4. Pistolja i hvataljke

    1. sa jednim punjeem boce , ne znam koliko tacno litara a visine je oko 1 metar i precnika 20 cm mozes da izvaris 2-3 automobila cela. cena takve boce napunjene sa CO2 je oko 8000 dinara (sa redukcionim ventilom, ali bez pokazicaca pritiska)

    3. Zice se isporucuju u koturovima koji se mere u Kg debljine 0,6 i 0,8 mm (zakljucak za tanji lim 0,6 a deblji 0,8) mada ja sam koristio 0,6 u oba slucaja i totalno daje ok rezultate.

    4. Zica putem elekro motra provlaci se do pistolja i izlaci kroz njegov centar, okolo tog centra nalaze se dizne koje izduvavaju CO2 praveci tako zastitni oklop koji ima vise svrha: da ne dodje preteranog grejanja i hladjenja (javljanje martenzitne strukutre u ZUT (zona uticaja toplote) kao i nastajanje hladnih i toplih naprslina) i prisustva nezeljenih atoma u samom varu.
    Postupak varenja je krajnje jednostavan, s obzirom da se el.luk sam uspostavlja prilikom priblizavanja zice materijalu (pritiska na dugme) i sam odrzava distancu od vara (efekat SAMOREGULACIJE - odaljite elektrodu smanjujete napon povecavate struju bla bla da ne samram o tome - poenta je da vi NE VODITE racuna o distanci kao kod E postupka, nego samo o jednakoj udaljenosti) duzina izlazenja zice se podesava na aparatu i zavisi od 1. materijala koji se vari 2. debljine materijala 3. Debljine zice 4. Jacine struje

    Da malo laicki kazem, uzmes sastavis dva lima prineses "pistolj" pritisnes dugme i ujednacenom brzinom vuces po savu i to je to.

    Metoda dosta jednostavna i jedna je od najrasprostranjenijh ne zbog lakoce varenja nego zbog kvaliteta samog vara. (naravno ako se izuzme TIG (WIG) koji koristi wolframovu netopivu elektrodu, nije bas lak postupak, ali daje najveci kvalitet, ali o tome drugi put)

    Cena solidno novog uredjaja (ja mislim da ga Slovenija proizvodi) je oko 25000-30000 (na bubanj potoku 250 E)))

    Nadam se da nisam udavio ! POz
    MAZDA 626 GE i-V6 2.5 125 kw+

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #3
      @ mfengineer: za poznavanje Tehnologije zavarivanja



      PS. Samo si permutovao aktivne i inertne gasove u MIG/MAG postupcima

      @ richie:

      Chovek ti je odgovorio na pitanja o MIG zavarivanju, koje se u pochetku (btw) zvalo SIGMA postupak (Shielded Intert Gas Metal Arc). Samo da se nadovezhem sa par sitnica:

      MIG koristi inertne gasove (argon, helijum) ali i kombinaciju ovih gasova i to u sluchajevima zavarivanja "osetljivih" materijala, legura aluminijuma i bakra, npr. ili za pojedine nerdjajuce chelike.

      MAG koristi aktivne gasove (kiseonik i ugljen dioksid), a razlika u odnosu na MIG je u tome shto ti gasovi u procesu zavarivanja reaguju sa varom i varenim materijalom, odnosno imaju uticaja u procesima koji se deshavaju u atmosferi izmedju elektichnog luka i varenog materijala.

      Inache, MIG/MAG varenje je visoko-produktivno i daje visoko-kvalitetne rezultate, a koristi se i kod manuelnih i kod robotizovanih potupaka varenja.

      Shto se tiche potroshnog materijala i kablova koji ce ti trebati u radu, kod nas ih mozhesh nabaviti kod Galeb grupe:



      Pozz
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • vega
        CBC Senator XXL
        • 21.02.2006
        • 324
        • Beograd

        #4
        Cena solidno novog uredjaja (ja mislim da ga Slovenija proizvodi) je oko 25000-30000 (na bubanj potoku 250 E)))
        Od koliko ampera su ti aparati?
        Jel dovoljno recimo 160-180A za debljine profila do 3-4 mm?
        Navodno sa odgovarajucim zicama moze da vari sve i svasta (Al, prohrom...) Jel neko probao za vari Al recimo?
        Koliko kosta boca za CO2 kao iz mfengineer-ovog posta? Jesam li dobro shvatio: samo punjenje tvoje boce je 8000 din?
        Mnooogo pitam
        Hvala i izvin'te
        ... and then the damn thing gone wild!

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #5
          Mogu da se vare legure aluminijuma, chak i bakra, nerdjajuci chelici, svi ugljenichni chelici, limovi raznih debljina...

          Treba samo da znash koji postupak da primenish, koju debljinu zhice i, najvazhnije od svega: koji gas. Za varenje legura aluminijuma i bakra se koriste inertni gasovi (MIG postupak) kao shto su argon, redje helijum. Medjutim, u ovom sluchaju se posupak primenjuje uglavnom za varenje neshto tanjih limova ovih legura. Za nerdjajuce chelike, prohrom, se koriste meshavine i kombinacije ovih gasova. Najpoznatije meshavine gasova za ovakvo zavarivanje su Cargal, Arcal i sl, a one imaju i razlichite oznake. Svaki od takve specijalno pripremljene meshavine gasova se koristi za odredjenu debljinu i sastav varenih materijala, pa se npr. za varenje plocha legura aluminijuma i bakra srednje debljine koristi Arcal32, za debele limove Arcal37 itd.

          Znachi, MIG/MAG je jako pogodan, produktivan i "prost" nachin zavarivanja, a primenjuje se na veliki broj vrsta materijala. Samo treba znati koji postupak, uz koju debljinu i sastav zhice, i koji gas teba upotrebiti da bi se dobio zheljeni rezultat i visok kvalitet vara.
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • Delkan
            CBC Senator XXL
            • 14.06.2005
            • 829
            • 60 km From BG,West

            #6
            Punjenje boce od 5kg je oko 500 din,kako gde.Za vece boce nije mnogo skuplje...Ono ti je cena boce(8000).Inace,sam aparat je relativno lak za koriscenje(oni koji nisu nikad varili sa klasicnim,mnogo lakse nauce sa ovim).

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              #7
              Samo jedna napomena. Zavar je uzuzetno los ako se MIG postupkom zavaruje aluminijum ili prohrom. Po pravilu, aluminijum se zavaruje TIG postupkom zbog efekta katodnog ciscenja koji uklanja oksid aluminijuma sa povrsine. Bez toga komadi oksida se nadju u metalu sava i predstavljaju veliku koncentraciju napona.


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • RICHIE
                CBC Početnik
                • 10.04.2006
                • 7
                • VRNJACKA BANJA

                #8
                Samo me jos zanima par stvari.Znaci za varenja oko autolimarije je dovoljan neki od 200a sa argonom?
                E hvala ljudi spasili ste mi zivot.
                Hvala svima

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #9
                  Uglavnom rade sa ugljen-dioksidom.


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • mfengineer
                    CBC Veteran
                    • 24.06.2005
                    • 145
                    • Novi Beograd
                    • Mazda 626 i-V6 2.5

                    #10
                    Zaboravio sam da dodam jednu vaznu stvar, crevo od uredjaja do pistolja je 3 metara, postoji varijanta i od 5 metara koja skuplja za 10000 dinara (deset hiljada), jedini problem kod te varijante sa 3 metara je jako mala fleksibilnost ...
                    MAZDA 626 GE i-V6 2.5 125 kw+

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      #11
                      Moze i vise od 5 (do 25m) ali je potreban poseban uredjaj za vucenje/guranje zice. Crevo od aparata do pomocnog uredjaja je do 20m duzine, a crevo od uredjaja do pistolja opet 3 ili 5m.


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • @lix
                        CBC Senator XXL
                        • 17.12.2004
                        • 875
                        • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                        #12
                        Koji bi meni aparat koristio za rad na limariji Dijane koja ima jako tanak lim (0,6)? S' druge strane hteo bih nekad da zavarim i neki profil 5mm debljine?

                        pozz
                        Što više za što manje

                        Comment

                        • veljko
                          CBC Senator XXL
                          • 30.01.2006
                          • 476
                          • Backi Jarak, NS
                          • Volvo V50 DRIVe

                          #13
                          Originally posted by RICHIE
                          Samo me jos zanima par stvari.Znaci za varenja oko autolimarije je dovoljan neki od 200a sa argonom?
                          E hvala ljudi spasili ste mi zivot.
                          Hvala svima
                          sto rece -uros- treba ti CO2

                          bitno je samo da ti je aparat trofazni , zbog konstantnog i napona i samog vucenja zice kroz brener
                          Bolje biti sretan nego pametan

                          Comment

                          • Delkan
                            CBC Senator XXL
                            • 14.06.2005
                            • 829
                            • 60 km From BG,West

                            #14
                            Moj je monofazni od 180A i radi sasvim lepo.Mislim,ne bavim se ja prof. varenjem,ali nikakvih problema ni sa vucenjem zice ni sa naponom.Par puta su ga neki profi bravari koristili i kod njih je isto bas lepo radio...

                            Comment

                            • veljko
                              CBC Senator XXL
                              • 30.01.2006
                              • 476
                              • Backi Jarak, NS
                              • Volvo V50 DRIVe

                              #15
                              vise sam mislo na one od 140 i 160A , posto traze struju i jos ako je na kucnoj instalaciji, pa padne napon , a jos sam u Temerinu , pa kad se sve skupi . uglavnom ako je bolji napon lepo radi aparat , tj stabilan je , al ako imaju padovi napona , onda varenja postaje avantura, sve sa menjanjem dizni, i vadjenjem buzira, i
                              Bolje biti sretan nego pametan

                              Comment

                              Working...
                              X