Preporuka aparata za zavarivanje aluminijuma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr.Bojan
    CBC Član
    • 05.05.2006
    • 16
    • Srbija-Beograd-Dedinje

    Preporuka aparata za zavarivanje aluminijuma

    Pozdrav grupi,
    da li mi neko moze reci koji je najbolji aparat za zavarivanje aluminijuma, tacnije trebalo bi da mi koristi u servisu samo za zavarivanje cevi auto klima i hladnjaka za auto klime.
    Trziste je veliko a moje znanje o tome slabo. Imam majstora koji odlicno vari sa drugim aparatima, ali se nije sretao sa varenjem aluminijuma.
    Vidim da na forumu ima ljudi koji se dosta razumeju u ovu oblast, pa bih ih zamolio za pomoc u izboru aparata. Da ne kupim nesto preterano jako sto mi nece nikad zatrebati, a ne i bas nesto slabo sto mi nece zavrsiti posao.
    Gde, koliko i sta sve treba kupiti.

    Hvala unapred,
    Bojan
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Pozdrav, doktore

    Varenje aluminijuma je znatno zahtevnije i komplikovanije od varenja chelika, i zahteva odredjen (napredan) nivo znanja i iskustva, kako u pogledu tehnike varenja tako i u pogledu pravilnog odabira mashine, procesa i materijala, tehnoloshke pripreme procesa, podeshavanja parametara zavarivanja itd itd
    Aluminijum ima jako visoku sposobnost toplotne provodljivosti a nisku temperaturu topljenja, tako da se varenje aluminijuma radi, kako bi moj profesor svojevremeno znao da kazhe, po principu "mora brzo ali ne sme kuso" =] Znachi, mora se dobro izvezhbati tehnika zavarivanja, ne sme se dozvoliti da se materijal isuvishe izlazhe toploti jer se lako mozhe desiti da se predmet obrade deformishe i/ili istopi.
    Tehnoloshka priprema podrazumeva da se predmet obrade pre svega uvek i dobro mora prethodno ochistiti, jer oksidisana povrshina izdrzhava vishe temperature od samog materijala, pa se desi da dok "probijate" povrshinski sloj materijal ispod njega vec pochinje da se topi. Predmet obrade se uvek prvo zagreje i nikako ne vari totalno hladan (na primer predmeti uneti spolja tokom zimskih meseci/hladnog vremena). Nagli skok temperature izaziva napore u materijalu koji dovode ili do slabljenja materijala i unutrashnjih pucanja, ili do pucanja na povrshini. Ovi prvi su mnogo opasniji jer se ne vide, naravno. Ustvari, mogu da se registruju i unutrashnje pukotine ali u laboratorijskim uslovima i primenom specijalnih mashina za ispitivanje, ali to je van ove teme...

    Jedan od zastupljenijih postupaka za varenje aluminijuma je varenje lu^kom u prisustvu gasa, topivom aluminijumskom elektrodom (zhicom namotanom na koturu) koja se izvlachi iz "pishtolja" za zavarivanje. U ovom sluchaju je obavezno varenje korakom unazad, pri chemu se varenje vrshi pomeranjem pishtolja unazad od vara (barice istopljenog materijala), jer se na taj nachin postizhu chistiji varovi i manje "otpada". Sem toga, obavezan je obrnut raspored polarizacije, elektroda je na + a predmet na -, inache se dobijaju povrshinski varovi, bez penetriranja u materijal. Shto se gasa tiche, argon je najzastupljeniji u ovom postupku zbog svojih karakteristika.
    Poshto te interesuje varenje tanjih aluminijumskih plocha, mislim da je dovoljan aparat do max 250A izlaza (mozhe chak i nizhe). Pri varenju koje zahteva preko 200A preporuchuje se pishtolj hladjen vodom. Ono shto ce ti sigurno trebati je boca chistog argona, znachi da nije meshan sa CO2 ni u kom sluchaju, za aluminijum samo chist argon zavrshava posao

    Sem ovog postupka, moguce je varenje aluminijuma, pre svega tanjih plocha, i metodom MIG. Nije tako pogodan kao prvi nachin, ali uz malo prakse i dobru pripremu mozhe da zavrshi posao, pre svega za ploche manjih debljina. Bilo je rechi o ovome nedavno na forumu, potrazhi...

    Malo slozheniji i sofisticiraniji nachini su varenje TIG metodom i pulsno varenje aluminijuma, chesto korishteni u automobilskoj inustriji. Zahtevaju bolju opremu i narochito kvalifikovane radnike.

    U svakom sluchaju, ako si ozbiljno zainteresovan da uzmesh neku mashinu, moj ti je savet da odesh do Galeb grupe i poprichash sa nekim kompetentnim. Oni uvoze dobru opremu i potroshni materijal za zavarivanje. Nadam se da ce biti i dovoljno ljubazni da ti odgovore na sva pitanja vezano za tvoje potrebe i generalno upute u detalje oko neophodne propratne opreme i potroshnog materijala. Izbor potroshnog materijala zavisi od mashine, tako da cesh tek sa izborom mashine znati shta ti dalje treba...



    Ako nadjesh neki dobar korishten aparat u solidnom stanju, vredi kupiti i polovno. Mislim, nema tu puno shta da se pokvari, uz neko normalno prethodno korishcenje i povremeno odrzhavanje chak i oni stari desetak i vishe godina mogu da ti zavrshe posao. Naravno, u tom sluchaju detaljno proveri aparat, kablobe i narochito pishtolj i elektrichni kotur za zhicu jer mogu da pretrpe termichka oshtecenja ako je korisnik bio neoprezan u radu... Majstor iz radionice kojeg si pomenuo mozhe da napravi jedno probno varenje, tek da se vidi dali je sve u redu i to je to...

    U svakom sluchaju srecno i puno uspeha u radu
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      hladnjaka za auto klime
      iako ne znam nista o varenju znao sam koga da pitam (i gledam) kako se to konkretno radi.
      hladnjak auto klime u konkertnom slucaju je imao usled spoljaseng trenja jednu rupicu jedva vidljivu golim okom na delu gde se savijaju tnake cevi i vracaju nazad u srce, na boku hladnjaka vidljivo.

      pitao sam razne, ukljucujuci i majstore za klime i svi su redom (svi do jednoga) tvrdili da je to nemoguce zavariti i da moze jedino da se baci.
      poneki odvazniji su polutiho dodali da bi mozda moglo da se pita u Zavodu za zavarivanje ali da misle da to nije moguce zavariti.

      i tako, posle nekog vremena, prisetio sam se firme koja se bavi javnim gasovodima i grejnim sistemima i ima atestirane varioce...tu je vec misljenje bilo podeljeno, otprilike pola pola u grupi od jedno 20tak profesionalnih varioca- moze ili ne moze.

      izbor je pao na jednog koji vari sve zivo i kome se ne vracaju varovi na doradu posle ultrazvucnog pregleda...
      i tako, poce on sa jednim aparatom sa tom zicom sto izlazi (MIG, TiG koji je nemam pojma) medjutim i sa najmanjom strujom od nekih 100A alu cevka (ima jedno 6-7mm precnik) se istopila u trenu.

      e onda je uzeo neki kako kazu redak i specijalni aparata za koji sam jedino zapamtio da ima neko cudno ime, (rekose da jaaako skupo kosta i da je redak u nasim krajevima) i da se podesava naizmenicni napon na njemu za rada a ne struja. podesise na nekih 14-15V i jos nesto (mozda je to taj pulsirajuci) i vareno je iz ruke, dodavanjem iz ruke elektrode.

      uglavnom, var je uspesno ispao, alu ispod i okolo se nije rastopio i neije bilo (na oko) previse razlivanja na samoj cevcici.

      naravno, zicana ostra cetka je koriscena pre vara i tokom vara izmedju slojeva posto nije moglo odjednom da se izvede ceo var posto je moralo vrlo kratko tek sekund dva pa pauza da se ohladi.

      uglavnom, rupica je zavarena, ceo var je bio dugacak oko 15mm, i izvrsena je provera sa komrimovanim vazduhom i manometrom na 8 bara. bez greske.

      tako da, moje iskustvo je da rizik postoji i poveliki je za trajnu popravku a rekose mi (da li je tacno ne znam) da je taj neki aparat za zavarivanje redak i skup i da je posebno predvidjen za aluminijum i legure.

      onako, izgleda ko jedan plakar, ima tockove na donjem delu i ima jedno 5-6 skala i dugmica za raznorazna podesavanja.

      zasto ovako pisem, ja bih potrazio nekoga iskusnoga ko zna posao da ti pokaze i ukaze na tacan tip i model aparata koji ti treba, ne bih poverenje poverio cisto u trgovce s obzirom da je to oko alu hladnjaka , tankih cevi i kapilara kako meni izgleda uska specijalnost unutar zavarivacke struke.

      i kao sto sam rekao, 90+% varioca su mi rekli da nije moguce tu konrektnu rupicu zavariti, nikako i da odustanem u startu.

      ovaj sto je to zavario, samo se smeskao a prisutne kolege kazu da ima zlatne ruke...iskreno ostali su se udaljili kada su videli sta je zadatak.

      hocu da kazem da je to sto si naumio koliko kapiram nimalo jednostavno.

      sa srecom.

      sa druge strane, ti hladnjaci za klima uredjaju su kod nas bezobrazno skupi i trgovci ih naplacuju uz marze od 200-300% onako bez pardona, koliko sam se raspitivao pre tog zavarivanja.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • veljko
        CBC Senator XXL
        • 30.01.2006
        • 476
        • Backi Jarak, NS
        • Volvo V50 DRIVe

        #4
        varim aluminijum ali poluprofesionalno , znaci varove koji ne trpe neki pritisak niti izgledaju lepo ali
        minimum za neki kvalitetan var je aparat od nekih 200 ampera-profi , ako uzmes hobi varijantu moraces da se zadovoljis sa manjom intermitencom tj max snagom u minuti koja moze biti oko 10 sekundi , ali posto cvaris cevi i tome slicno najbolji su ti kratki varovi , posto nema sljake nego je cist var.
        dobri aparati su -merkle - i kosta oko 1000 e bez boce i zice , zaboravio sam posto je boca .
        imas i iskrine , koji kostaju 55.000 din do 80.000 din + porez

        razlika je u profi i poluprofi a videces da je u kilazi samog aparata ogromna razlika
        a imas i varstroj - neznam cene ali imas onaj mali od valjda 140 A za 220 e , moze da vari ali je monofazni pa ga je tesko nastelovati i oce da brljavi . al ipak nekako zavari , samo nisam siguran koliko je var cist i kvalitetan za neke pritiske .

        Varilni aparati in varilna oprema visoke kvalitete kot jo poznate že od leta 1990. Iskravar varlini aparat za zanesljivo varjenje doma ali industrijo.


        Bolje biti sretan nego pametan

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          zaboravio sam da pomenem, pritisak u sistemu klime se krece od 15-25 bara na tzv vrucoj strani, tako da var mora da trpi bar 30tak bara minimum a kako leti tako i zimi ocuva stabilnost da ne pukne.
          cevcice koje se vare na hladnjacima klime najamnje koje sam video su oko 3mm u precniku a najvece oko 20mm u precniku, limova tu i nema a sve one deblje cevi idu na holender sistem ili sa O gumicom i te se lako menjaju po potrebi.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Hm.. ja sto sam dosad video je bilo lemljenje srebrom , mada nevidim zasto TIG nemoze da vari to sto si zamislio.
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • veljko
              CBC Senator XXL
              • 30.01.2006
              • 476
              • Backi Jarak, NS
              • Volvo V50 DRIVe

              #7
              ma tig je skup ko sam djavo , a i treba malo vise vezbe i iskustva , al je i dobar
              Bolje biti sretan nego pametan

              Comment

              • Dutchman
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 741
                • Vracar centar sveta

                #8
                pa od TIG nema bolje ....

                ja sam jurio da kupim sebi MIG aparat do skoro i svi koji su mi davali savete iole ozbiljnije su mi rekli ako ocesh da radish aluminijum uzmi TIG a za sve ostalo ti je MIG/MAG (CO2) .. sa MIG(Ar) raditi aluminijum je jako teshko mora da se pecka kako bi se sastavio var ... nije jak, nimalo lep, nareavno da moze da se obrusi ali onda je samo estetika od jachine vara nije ostalo nishta ...


                ja skupljam pare za TIG ali mislim da ce potrajati malo vishe nego shto sam mislio... jedva sam skupio pare za automatsku solarnu masku za varenje ... oslepe i sa ovim elektroluchnim ...
                Prevelika slika u potpisu!

                Comment

                • veljko
                  CBC Senator XXL
                  • 30.01.2006
                  • 476
                  • Backi Jarak, NS
                  • Volvo V50 DRIVe

                  #9
                  ma sve zavisi sta varis ,
                  netreba ti za prozore od aluminijuma tig aparat kad i ovaj sasvim solidno radi posao , a ako varis nekakve kartere ili sta vec onda je to i nemoguce uraditi sa mig - mag posto su u pitanju neke "blesave" legure koje se nedaju bas tako lako variti .
                  Bolje biti sretan nego pametan

                  Comment

                  • Vladd
                    CBC Senator XXL
                    • 09.07.2006
                    • 581
                    • NBG

                    #10
                    Kada vec hoces da zavarujes aluminijum, pa jos za ozbiljne pritiske, zasto se ne bi raspitao i Zavodu za zavarivanje. Ove godine imeju i neke kurseve. Kao sto si video "terensko" iskustvo nije puno od pomoci. Znaci ostaje "knjiga" kao najjace iskustvo. Uz to je neophodno poznavanje Al i legura, i tehnologije izrade i metalurska struktura, pa se i prema tim elementima odredjuje nacin zavarivanja.

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #11
                      Da malo dignemo ovo i mrtvih...

                      Dosadilo mi je da moljakam kojekakve "majstore" po 3 nedelje da mi odrade zavarivanje 2 ploce aluminijuma, i kad i odrade to urade preko one stvari. Dakle, kupicu TIG i naucicu sam.

                      Treba mi TIG aparat za varenje aluminijuma, koji bi eventualno mogao da se iskoristi i za varenje prohromskih cevi manje debljine. Namena je striktno amaterska, brzina zavarivanja nije faktor. Debljine aluminijuma sa kojima se radi su relativno male, 5-6mm, do 10max (varenje i pravljenje kartera), i treba mi lep var, dakle TIG glava uz koju bi se koristila alu zica sa rucnim dodavanjem. Navodno za neke normalne pare (<1000 EUR) moze da se pronadje aparat ~150-200A sa inverterom, sto bi, koliko znam, bio jedan od uslova da se radi kako treba.

                      Gledao sam par aparata i raspitivao se sta, kako...naravno, svi pokusavaju da mi uvale naizmenicni inverter, to je reda velicine 3000 EUR i vise, sto mi ne treba, a i da mi treba, sta ce mi? Salu na stranu, da li aluminijum uopste moze da se vari bez naizmenicnog invertera? Dakle ne pitam DA LI BI MOGAO nego DA LI MOZE? Znaci, da li mi je neophodno ovako nesto:



                      ...ili i ovo zavrsava posao, mada navodno ovaj moze da vari samo prohrom:



                      Galeb takodje zastupa neke TIG uredjaje, Esab, kako li vec...kako oni stoje?

                      Da li bi slican aparat zavrsio posao, ili neki takav Iskrin, Merkle, itd. Ko zastupa ove firme u Bg?
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • overspeed
                        CBC Senator XXL
                        • 24.05.2005
                        • 2779
                        • Kosovska Mitrovica

                        #12
                        Varenje TIG postupkom je moguce i jednosmernom i naizmenichnom strujom, i aluminijuma izmedju ostalih materijala.

                        Problem je u tome shto se kod varenja jednosmernom strujom (netopivom elektrodom), temperatura koja se razvija dva puta veca u blizini katode (elektroda) u odnosu na anodu (radni predmet). Iz ovog razloga za zavarivanje "osetljivih" materijala kao shto je aluminijum na primer, elektroda mora biti - pol jer bi u suprotnom doshlo do njenog pregrevanja/topljenja. Ako se u tom sluchaju obrne polarizacija, odnosno da je elektroda + pol a radni predmet - pol, postizhu se daleko bolji rezultati u pogledu kvaliteta vara, a povrshina "barice" vara je daleko manje kontaminirana oksidima. Dakle, mozhe da se vari TIG postupkom i jednosmernom strujom, video sam lichno demonstraciju asistenta tokom praktichne nastave na faksu. Problem sa tim varenjem je losh kvalitet vara i visoka oksidacija.
                        Iz tog razloga se za TIG varenje aluminijuma "kao po pravilu" koristi samo naizmenichna struja. Poshto je tada dve trecine toplote l^uka skoncentrisano na katodi (elektroda), meterijal od koga se izradjuju elektrode je legura tungstena i zinka, kako bi se sprechilo njeno topljenje.
                        Shto se zashtitnog gasa tiche, CO2 se nikako ne sme koristiti u kombinaciji sa Argonom, samo chist Argon ili (eventualno) kombinacija Argona i Helijuma mozhe da zavrshi posao.
                        Za izbor zhice budi oprezan - nije samo pitanje uzeti (chistu) alu zhicu. Izbor zhice mora da bude obzirom na materijal koji se vari, jer (veoravatno) nece svi materijali koje cesh variti biti 100% aluminijum. Dakle, zhicu birash obzirom na predmet rada, jer je jedna od najvazhnijih stvari (ako se trazhi kvalitetan i pouzdan var) izbor zhice koja se topi na istoj (ili shto je moguce blizhoj) temperaturi topljenja predmeta rada.

                        Pored Galeba, uvozom i prodajom opreme za zavarivanje se bavi i Milex:



                        - zastupaju nemachku firmu Fronius i imaju kompletan program i propratni materijal. (Njih napominjem zato shto sam konkretno o Fronius-u [od asistenta na Tehnologiji zavarivanja] chuo samo rechi hvale =])

                        Za Iskru ne znam, mozhda ce znati neko iz Bg.

                        Konkretno shto se tvog pitanja tiche:

                        Salu na stranu, da li aluminijum uopste moze da se vari bez naizmenicnog invertera?
                        Sve se mozhe kad se hoce...

                        Zashto u ovom pogledu ne razmatrash i "klasichan" transformator, koji su razlozi zbog kojih si se fokusirao na (znatno skuplje) invertore?

                        Invertori imaju odredjenih prednosti u odnosu na "obichne" transformatore koje mogu neznatno ili jako puno da znache, zavisno od namene ili planiranog nachina rada sa samim aparatom. U zavisnosti od toga se i bira izbor na relaciji transformator- inverter-naizmenichni inverter, jer su razlike u cenama velike i rastu tim redosledom.
                        Najveca prednost invertera u odnosu na klasichan transformator je njihova portabilnost, mala tezhina, lakoca upotrebe "na terenu". Ako aparat treba da bude "statichan", odnosno da radi u npr. garazhi, radionici i sl. ta "najveca prednost" invertera gubi smisao. Dakle, u tim okolnostima chak je dovoljan i obichan (klasichan) transformator.
                        Druga bitnija prednost invertera je shto su u perspektivi "jeftiniji" po pitanju iskorishcenja, odnosno utroshene struje. Mada, ako je cilj/svrha amaterski rad (odnosno potroshnja struje - troshkovi), ta "perspektiva" se protezhe tamo daleko do u nedogled Da se aparat koristi aktivno i svakodnevno, bilo bi smisla misliti i na troshkove eksploatacije, a obzirom da ce biti zanemarivi - i ta prednost inevrtera u odnosu na transformator gubi smisao.

                        Jedina "prava" prednost invertera je ta shto stvaraju daleko stabilniji l^uk, ali i sa klasichnim transformatorom su moguci dobri rezultati nakon odredjenog perioda "shkolovanja"

                        Elem, ako je u pitanju DC vs. AC invertora, nemoj "kupovati" priche onij koji pokushavaju da ti uvale AC invertor, jer ce i DC sasvim dobro da radi posao. AC invertori su 2,3 ili vishe puta skuplji, u shta si se i sam uverio, i za "kucnu upotrebu" i nespecifichne potrebe ih zaista nema smisla kupovati. Osim ako te pare u dzepu bash ne zhuljaju previshe

                        AC inverterom se postizhu daleko lepshi (ne nuzhno i manje kvalitetni) varovi, ali je pitanje da li je tebi uopshte bitno da ti var koji ce biti tamo negde pod haubom bude lep?

                        Dalje, AC inverteri, u poredjenju sa DC inverterima, imaju mogucnost "podeshavanja" oblika l^uka promenom frekvencije naizmenichne struje, shto je pogodno za varenje aluminijuma jer se mozhe usmeriti toplotna moc upravo tamo gde zhelimo, obzirom da se u suprotnom bespotrebno zagreva (i topi) veca povrshina aluminijuma od zheljene. Upotreba DC invertora mozhe da stvori odredjene probleme kod aluminijuma, ali nije nishta shto se ne mozhe nauchiti vremenom i vezhbanjem. Kako ono rekoshe latini, da je ponavljanje (vezhbanje) majka svih nauka =]

                        Dakle, to shto su ti preporuchivali ti kod kojih si se raspitivao je u neku ruku ochekivano (mozhda i preporuchljivo za amatere na polju zavarivanja [bez uvrede, molim =]]). Preporuka AC invertera za aluminijumsko varenje je "by the book", a dodaj tome i cenu proizvoda koji oni itekako hoce da prodaju i - stvari postaju jasne.
                        U suprotnom, mozhesh upotrebiti i DC invertor, problemi su shto ce ti trebati neko vreme da se malo izveshtish po pitanju izvodjenja uskog i chistog vara, izbegavanja pregrevanja okolnog metala i postizanje lepog izgleda vara. Za neke "zahebane" varove tipa ugaoni spojevi, DC mozhe upravo iz tih razloga stvarati probleme. Opet, stvar koja se da nauchiti, mada za to treba "koja godina" iskustva i rutine. Za obichne cheone spojeve ili povrshinske varove, uz malo treninga i DC invertor za varenje aluminijuma ce ti sasvim dobro zavrshavati posao...

                        ...i ushtedeti 2-3 hiljade jura

                        Dakle, ti sad vidi shta i kako cesh. Nemoj me pogreshno shvatiti, ali obzirom da o varenju aluminijuma vrlo malo znash (praktichno) ako uzmesh DC invertor budi siguran da ce ti trebati odredjen period treninga i prakse. Obzirom da te "poznajem" (virtuelno ) kao nekoga ko i od najboljeg trazhi josh bolje (bar kada su automobili i "pakovanje" istih u pitanju) pretpostavljam da bi zbog toga na pochetku "varilachkog iskustva" mogao chesto biti deprimiran i neUrozan jer se mozhe desiti da varovi nece biti onakvi kakvim si ochekivao. U tom smislu bi dobrodoshao i neki "instant" kurs kod nekog iskusnog varioca, tek da "udjesh u shtos".

                        U suprotnom, igra "na siguricu" je AC invertor. Da je vishe para - jeste, a za vishe muzike - ukljuchi radio...
                        http://www.bmw.tv

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #13
                          Odlican i potpun odgovor, to se trazi

                          OK, znaci da se presaberem, ili vreme za ucenje ili par hiljada vise iz dzepa...jes' mi izbor
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • Gtiboy
                            CBC Veteran
                            • 15.12.2006
                            • 110
                            • Doboj

                            #14
                            Ako je neko zainteresovan za profi uredjaj za varenje i to ne samo aluminijuma.... posjetiti obavezno :


                            Gledao sam test jednog uredjaja.... podesavanje jednostavno, pola stavki podesi sam aparat po zadavanju metrijala sa kojim se radi.
                            Jeste skup ali je extra

                            Comment

                            • DURAFIX
                              CBC Početnik
                              • 30.11.2008
                              • 1
                              • Pirot

                              #15
                              Zavarivanje-lemljenje aluminijuma

                              [quote="sw.brick"]zaboravio sam da pomenem, pritisak u sistemu klime se krece od 15-25 bara na tzv vrucoj strani, tako da var mora da trpi bar 30tak bara minimum a kako leti tako i zimi ocuva stabilnost da ne pukne.
                              cevcice koje se vare na hladnjacima klime najamnje koje sam video su oko 3mm u precniku a najvece oko 20mm u precniku, limova tu i nema a sve one deblje cevi idu na holender sistem ili sa O gumicom i te se lako menjaju po potrebi.[/quote

                              Postovanje,Zeleo bih da pomognem da restite problem oko zavarivanja-lemljenja cevcica ili hladnjaka klime,a da pritom ne dozivljavate traume koje ste opisali. Posetite sajt: www.easyweld.com i pogledajte video-clipove koje cete tamo naci . Na desnoj strani ekrana videcete i zastave 20 zemalja- distributera. Dole,pri dnu nalazi se i zastava Srbije.Kliknite na nju i dobicete informaciju o uvozniku za Srbiju, firmi LINEX doo iz Pirota.
                              Nadan se da cete od danas brzo,jeftino i lako moci da resavate probleme koji su vas opterecivali. Srecno !

                              Comment

                              Working...
                              X