Deset najgorih nemachkih automobila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    Deset najgorih nemachkih automobila

    Deset najgorih nemachkih automobila

    VW "Buba"

    Da, tachno je da je "Buba" nemachka ikona, i tachno je da je do danashnjeg dana najprodavaniji automobil svih vremena, ali to samo dokazuje tvrdnju da ne mozhesh istovremeno prevariti sve ljude na svetu. Vazdushno hladjeni motor ovog auta je pravi astmatichar, a uzhasno gruba i neudobna vozhnja garantuje kompresiju kichmenih prishljenova usled koje cete izgubiti par centimetara visine nakon nekoliko godina vozhnje, uz stalno znojave ruke i chelo dok se groznichavo oprashtate od zhivota svaki put kad pretichete teretnjake i shlepere, pitajuci se da li cete uspeti da se vratite u desnu traku pre krivine, jer tom autu je trebala chitava vechnost za jedan takav "tezhaki" poduhvat. Naravno, ukoliko pada kisha nemojte ni pomishljati na vozhnju, jer ce vas ovaj vanredno nestabilan auto izbaciti u prvoj krivini iz kabine kroz vrata koja su se sa neobichnom lakocom, chesto i sama od sebe, otvarala. Sem toga, chinjenica da su auto koji je bio ponos Hitlera usvojili kao simbol slobode i ljubavi je dovoljan dokaz koliko je hipi-pokret imao ironichan smisao za humor...



    Porsche Cayenne Turbo

    Zaista nema veceg simbola za nechiji nedostatak mere i adekvatnosti od njegove "potrebe" za vozhnjom nechega shto se naziva "performans SUV". Poruka koja se shalje svetu je: "imam neodoljivu zhelju da vam pokazhem nedostatak svoje umerenosti time shto vozim auto preko svake mere tezhak i istovremeno snazhan, sa zadnjim shtop svetlima koja vas na putu "biju" pravo u ochi, dok istovrmeno zavrshavam vrlo bitan razgovor mobilnim telefonom i ne dajem ni "pet para" za ekologiju i zashtitu zhivotne okoline". Cayenne Turbo nije nishta drugo do Porscheov potez da "keshira" ovaj fenomen, stavljajuci presnazhan motor u auto koji lichi na VW Touareg, samo malo ruzhniji. Da, izuzetno dobro se ponasha na putu i izuzetno je upravljiv, ali, kome za ime sveta treba terenac od 521 KS?!



    Mercedes M-klasa

    Trokraka zvezda je u skoro vreme pala sa automobilskih nebesa, gubeci reputaciju zbog diskutabilnog kvaliteta proizvedenih automobila. Ovome je umnogome doprinela M-klasa, pre svega jer ju je Mercedes osmislio i namenio za americhko trzhishte za koje su pretpostavljali da znatno brzhe od evropskog "konzumira" automobile, i gde je "zhivotni vek" automobila znatno kraci od ostatka sveta. M-klasa je, sa aspekta automobilskog proizvodjacha kakav je Mercedes, bila antno losheg kvaliteta izrade, u unutrashnjosti bi broj loshih sastava, velikih zazora medju panelima i ochajne zavrshne obrade detalja bio odobren jedino kod pojedinih italijanskih automobilskih proizvodjacha. M-klasa je zbog svega ovoga zavrshila "zakucana" na poslednjem mestu TopGear-ovog istrazhivanja kvaliteta u 2004. godini. Protiv suparnika kakvi su BMW X5 i Range Rover, M-klasa je deklasirana. Amerikanci, naravno, nishta od ovoga nisu ni primetili, pa su chitaoci Motor Trend magazina dodelili M-klasi laskavu titulu "Truck of the year 1998".



    Porsche 924

    Model 924 je od pravih zaljubljenika chesto bio osporavan, a ljubitelji 911-ice su govorili da i nije pravi Porsche. Josh jedna koalicija VW-a i Porschea je pochela time shto je VW "dao zeleno svetlo" Porscheu da napravi sportski kupe sa Audijevom mehanikom. Medjutim, naftna kriza je i ovde uticala na automobilsku istoriju, pa je Porshce odustao od pochetne ideje i odluchio da umesto toga napravi svoj prvi automobil sa motorom smeshtenim napred. Dizajn je bio ruzhnjikav, i podsecao je na Austin Princess bez zadnjeg para vrata, a pokretao ga je impotentni motor od 95 KS preuzet iz modela VW Van, koji je snagu prenosio na zadnje tochkove preko ochajnog 4-stepenog menjacha preuzetog iz Audija. I pored svega, auto je bio veoma upravljiv i pored izostatka karakteristichnih performansi dostojnih jednog Porschea. Prodavao se 12 godina, i bukvalno spasao Porsche sa same litice provalije. Znachi, za sve vec recheno o Cayenne-u mozhete direktno "okriviti" upravo ovaj auto.



    BMW Z3

    Josh jedan nemachki automobil izradjen u bivshoj "konfederaciji", u ovom sluchaju u Juzhnoj Karolini. Na srecu, BMW je uspeo da svojim radnicima bolje objasni kako da automobil sastave sa vishe preciznosti i pazhnje, nego shto je to poshlo za rukom Mercedesu u njegovoj M-klasi. Shteta je shto je automobil bio olichenje "frizerskog automobila", kabrioleta koji je u pochetnim serijama bio pokretan 1,9-litarskim, 4-cilindrichnim motorima bio dovoljan da vam posluzhi kao univerzalni fen za kosu. A onda su se josh usudili i naterali 007-icu da ga vozi u filmu "Goldeneye". Enterijer je bio jeftin, i imao je plastichni zadnji prozor, nasuprot staklenom koji je nudila znatno jeftinija Mazda MX-5. BMW je kasnije dodao jache 6-cilindrichne motore u seriju, sve do top-modela "Z3 M" i zanosne Coupe verzije sa tom oznakom, ali je u principu Z3 ostao izbor onih koji vole likovanje i univerzalne fenove za kosu.



    Trabant

    Zaboravite na Elvisove ploche i Levi's teksas, ono chega su nemci iz Istochne Nemachke najvishe zheleli da se dokopaju bio je prastari polovni VW Polo, kako bi konachno poslali u istoriju svoje drevne Trabante. Iako je proizvodnja trajala skoro 30 godina, Trabant je vec bio "demode" i kad je izashao na ulice, 1963. godine, a na trzhishtu danas verovatno postoje i elektrichne chetkice za zube koje imaju vishe snage nego sicushni 2-cilindrichni motorchic iz Trabanta. "Telo" automobila je bilo, suprotno od opshteg ubedjenja, napravljeno od plastike "ojachane" pamukom ili vunom, tako da su chvrstoca, krutost i zashtita putnika od udarca bili jednaki onoj koju pruzha i jedan vuneni dzemper. Na opshte iznenadjenje celokupne javnosti, kad je bio podvrgnut kresh-testu 1991. godine, u stvari je bolje proshao nego neki tadashnji, moderniji mali gradski automobili, i barem se nije prevrtao u krivinama poput Mercedeove A-klase, ali to je vec ionako za drugu prichu...



    Mercedes A-klase

    Mi o vuku... A-klasa je prvi automobil sa prednjim pogonom koji je Mercedes ikada napravio, mali automobil za ulazak u veliku klasu, u koji je kompanija poljuljanog ugleda polagala velike nade. Imala je inovativnu "sendvich" konstrukciju, koja je sve "zauljene" delove locirala u jedan odeljak, smeshten ispod nogu putnika. Veoma dobro reshenje za prostor u kabini, ali veoma loshe ako na otvorenom putu morate chesto da obilazite prepreke, a njih na nesrecu A-klase ima veoma mnogo. Na testu severnog jelena koji je sproveo shvedski magazin, A-klasa je neverovatno brzo i lako "gubila tlo pod nogama", shto je nateralo Mercedes da prekine sa daljom proizvodnjom i povuche seriju iz prodaje. Problem je reshen serijskom ugradnjom uredjaja za kontrolu trakcije i donekle izmenjenim veshanjem. Rezultat je bio neuporedivo neudobnija vozhnja usled tvrdjeg veshanja, a elektrichna kontrola trakcije je "ubila" i ono malo zabave za volanom koje je model obecavao pre revizije. Ipak, prodali su ih preko milion komada, shto samo dokazuje da postoji i ona grupa ljudi koja preferira da vozi ime, a ne auto.



    Audi TT

    Kljuchna stvar koju morate da zapamtite ukoliko hocete da se istaknete iz mase je da ne kupite automobil koji vec vozi vash kolega ili vash komshija. Ovo je u potpunosti smetnula sa uma chitava armada mladjih upravnika i direktora, modnih dizajnera i umetnika svih vrsta koji su svi do jednog kupili Audi TT jer "izgleda drugachije" od drugih. I jeste izgledao drugachije, zbog svih tih krivina na njegovoj silueti, mada su ga krivine i upropastile, dodushe one na putevima. Naime, ispostavilo se da model TT ima nezaustavljivu tendenciju da lako proklizhe zadnjim krajem i klizajuci bokom napusti put chim bi neoprezan vozach oduzeo gas negde na polovini krivine. Audi je bio primoran da opozove model i doda zadnji spojler, koji je narushio prvobitni izgled, ali i revizijom "oduzme" svu zhivost veshanju, chime je model TT postao, shto se vozhnje bar tiche, jedan od najdosadnijih automobila na svetu.



    Mercedes SLR McLaren

    Teshko je naci dobra opravdanja za izjavu da je auto sa 626 KS, nadpunjivim V8 motorom, sposoban za 340 km/h - dosadan, ali to je upravo onako kako je vecina automobilskih kritichara konachno opisala model SLR nakon shto je predstavljen javnosti. Baziran na dopingovanom modelu SL55 AMG, SLR koristi motor iz istog modela u izvanrednoj shasiji, dok se za prenos snage koristi 5-stepeni automatski menjach, a nudi dovoljno prtljazhnog prostora za dva kompleta palica za golf. Karbon-keramichki kochioni diskovi i vazdushna kochnica koja se automatski aktivira su krajnje impresivni, pa cete verovatno chesto iz auta izaci sa utisnutom trokrakom zvezdom na chelu svaki put kad glavom udarite u znachku na volanu dok pokushavate da sa najvecom pazhnjom i merom zaustavite auto dok se parkirate pred kucom.



    VW Golf IV GTI

    Golf serije 4 je bio nova generacija 33 godine duge istorije. Tek toliko je bilo dovoljno da na trzhishtu bude jednom rechju - razgrabljen. Serija 4 je bila za 50% tezha od prve serije, shto je imalo narochito negativnog odraza kod brzhih modela sa sporstkim ambicijama. Iz tog razloga je Golf 4 sa GTI oznakom posramio svog dalekog pretka, Golfa 1 GTI, koji je u svoje vreme bio pravi sportski automobil visokih perfomansi. Naime, GTI u chetvrtom izdanju je na trzhishte izashao sa osrednjim 1,8-litarskim motorom snage 115 KS, shto na papiru znachi da bi taj motor morao da ima za trecinu vishe snage tek da izjednachi "power-to-weight" (snaga-tezhina) odnos sa slavnim pretkom iz prve serije! Obzirom na ambicije koje je imao i bedz koji je nosio, u najbolju ruku je vozhnja toliko teshkog automobila, u toj klasi, bila toliko agresivna i brza koliko i vozhnja slona shoping-kolicima u nekom marketu. Zabavnije je jednostavno - peshachiti.

    http://www.bmw.tv
  • Horsepower
    CBC Senator XXL
    • 29.12.2005
    • 2000

    #2
    Cudi me da na listi nema Volkswagen Thing.

    Comment

    • ale944
      CBC Senator XXL
      • 20.03.2006
      • 1457
      • Beograd

      #3
      overspeed , jesi li ti pravio ovu listu ili si je iskopao odnekud ?
      mislim da je odabir automobila izvrsen krajnje subjektivno, i u isti kos su strpani totalno razliciti automobili, a ima totalno neadekvatnih kriterijuma za opravdavanje "najgorih" automobila.
      posebno se ne mogu sloziti za komentare o 924 i cayenne.
      ovo mi lici na pricu izmedju navijaca zvezde i partizana kad komentarisu svoje klubove i igrace...neadekvatno...
      http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4
        Pazi, liste su totalna zahebancija, satirichni komentari o mozhda ne najgorim automobilima iz tri zemlje, vec o modelima koji nisu uspeli na trzhishtu iz ovog ili onog razloga, ili su bili totalni "gaff-ovi" proizvodjacha. Neki apsolutno zasluzhuju da budu tu, neki mozhda i ne, ali je u principu sve samo zezanje... Zato su i teme tu gde su na forumu - u "Wastegate-u"

        BTW:

        http://cars.msn.co.uk/carnews/ttworstev ... carsmay06/


        Pozz =]
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • BRABUS
          CBC Senator XXL
          • 15.10.2004
          • 2399
          • London

          #5
          E, jest glupa ova lista....pa ovde nema ni jednog auta koji nije uspeo na trzistu

          Staviti SLR i Cayenne turbo u najgore je blago receno van pameti.

          Z3, A klasa, TT, golf 4, ne zna se ko je uspesniji i.....

          Ustvari, nije lako naci neki auto u Nemackoj automobilskoj industriji koji je bio veliki disaster, priblizan onima sa drugih linkova

          Comment

          • Horsepower
            CBC Senator XXL
            • 29.12.2005
            • 2000

            #6
            Mislim da je lista napravljena po tome sta se ocekivalo od vozila (za njegovu cenu) i sta je uradio.

            Comment

            • @lix
              CBC Senator XXL
              • 17.12.2004
              • 875
              • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

              #7
              Nije hipi pokret usvojio Bubu kao ponos i zastitni znak vec Spaceka - i to bas zbog cinjenice da je zakopan i sakriven po stalama preziveo RAT i nije koriscen u ratne svrhe, dok je Buba sa drugom kaorserijom sluzila za prevoz nemackih oficira, a uz dodatke koristila se kao lako desantno vozilo.


              Hipici su od VW koristili transportera - kombi vozilo sa Bubinim motorm. Osim motora, nista vise nije bilo zajednicko
              Što više za što manje

              Comment

              • KdF
                CBC Senator
                • 06.12.2004
                • 242
                • Beograd

                #8
                VW Buba i kombi imali su skoro sva tehnicka resenja ista ili vrlo slicna (motor, menjac, prednji i zadnji most), osim sasije i karoserije.

                Comment

                • @lix
                  CBC Senator XXL
                  • 17.12.2004
                  • 875
                  • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                  #9
                  Mimoislismo se, posleratna Buba je imala drugaciji motor od predratne i ratne. U tom smislu transporter "ne vuce" ratnu tradiciju. Objasnjenje hipika mehanicara!
                  Što više za što manje

                  Comment

                  • Nenad
                    CBC Senator XXL
                    • 06.01.2005
                    • 1364
                    • BBgd/Mow

                    #10
                    Ha,ha,

                    ovo je lista iskompleksiranih ljudi(koji kompleks-ne znam). 70% ovog spiska su najprodavaniji automobili u svojim fabrikama.
                    Porshe se odvalio od proizvodnje i prodaje Cayenne. MB sa ML otvorio novu nishu u SUV/SAV/SATV/itd. vozilima. Zaposlili pola Alabame da bi uspeli da naprave dovoljno, itd.
                    Buba-u odnosu na koja kola je ona tako losa? Treba je upordeiti sa svojom generacijom.
                    Mogu samo da kazem da su zene autora ovih lista, najgore zene ikad vidjene. Zasto? Zato sto su matore i zbrckane sa borama (vidi koliko ima mladih okolo). Zato sto se oblace staromodno sa vristecim bojama.

                    Totalno neozbiljno
                    Boost or bust...

                    Comment

                    • KdF
                      CBC Senator
                      • 06.12.2004
                      • 242
                      • Beograd

                      #11
                      @lix, tokom tih 60-ak godina proizvodnje u Bubu su ugradjivani razni motori, najmanje 15-ak modela, sa zapreminama od 1000 do 1600 kubika, ali su svi oni u principu iste koncepcije i vrlo slicni... Motor je koncipiran 1936. i od toga se nije odustalo sve do poslednjeg proizvedenog primerka. Bilo je raznih izmena doduse ali je to ostao vazduhom hladjeni bokser sa bregastom u bloku i ventilima u glavama. Osnovna razlika izmedju Bube i transportera je u sasiji - kod Bube je primenjena sasija sa centralnim tunelom. Prve varijante Transportera su takodje bile na toj sasiji ali se ubrzo preslo na drugaciju koja je bila mnogo jaca i pogodnija za kombi. Vremenom su se Buba i Transporter prilicno razisli sa motorima i resenjima, ali je koncepcija ostala slicna sve dok se nije pojavio Transporter sa motorom napred.

                      Comment

                      • @lix
                        CBC Senator XXL
                        • 17.12.2004
                        • 875
                        • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                        #12
                        Ma dobro, de. Uopste nije bitno. Hteo sam da kazem samo da nije buba hipi auto!

                        JOs jedno pitanje, posto vidim da se razumes:

                        Prijatelj je skoro pricao kak je upoznao devojku koja je imala bubu iz 1997, ali staru, meksicku, koja je imala motor od 1600 kubika sa vodenim hladjenjem. Poklopac motora nije otvarao, ali je vozio auto, i kaze da je osecaj bio sasvim drugaciji od onog u klasicnim bubama. Enterijer je takodje bio vrlo savremen. Da li je to serijski auto ili se radi o kakvj modifikaciji?
                        Što više za što manje

                        Comment

                        • civi
                          CBC Senator XXL
                          • 26.07.2005
                          • 1492
                          • Pozarevac

                          #13
                          to je serijski auto i dugo se proizvodio u meksickim pogonima vw
                          Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
                          - Kako to misliš, kočim?

                          Comment

                          • @lix
                            CBC Senator XXL
                            • 17.12.2004
                            • 875
                            • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                            #14
                            Originally posted by KdF
                            ...Bilo je raznih izmena doduse ali je to ostao vazduhom hladjeni bokser sa bregastom u bloku i ventilima u glavama.

                            E sad sad, ko je u pravu od vas dvojce?
                            Što više za što manje

                            Comment

                            • The Punisher
                              CBC Senator XXL
                              • 01.03.2006
                              • 503
                              • Beograd Wozhdovatz
                              • Ford Taunus TC1

                              #15
                              Video sam ja tu meskicku Bubu na Bubanj potoku pre jedno 5 godina, doterao covek iz Meksika ganc novu, trazio za nju 20 000 DEM
                              https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

                              Comment

                              Working...
                              X