Deset najgorih nemachkih automobila
VW "Buba"
Da, tachno je da je "Buba" nemachka ikona, i tachno je da je do danashnjeg dana najprodavaniji automobil svih vremena, ali to samo dokazuje tvrdnju da ne mozhesh istovremeno prevariti sve ljude na svetu. Vazdushno hladjeni motor ovog auta je pravi astmatichar, a uzhasno gruba i neudobna vozhnja garantuje kompresiju kichmenih prishljenova usled koje cete izgubiti par centimetara visine nakon nekoliko godina vozhnje, uz stalno znojave ruke i chelo dok se groznichavo oprashtate od zhivota svaki put kad pretichete teretnjake i shlepere, pitajuci se da li cete uspeti da se vratite u desnu traku pre krivine, jer tom autu je trebala chitava vechnost za jedan takav "tezhaki" poduhvat. Naravno, ukoliko pada kisha nemojte ni pomishljati na vozhnju, jer ce vas ovaj vanredno nestabilan auto izbaciti u prvoj krivini iz kabine kroz vrata koja su se sa neobichnom lakocom, chesto i sama od sebe, otvarala. Sem toga, chinjenica da su auto koji je bio ponos Hitlera usvojili kao simbol slobode i ljubavi je dovoljan dokaz koliko je hipi-pokret imao ironichan smisao za humor...

Porsche Cayenne Turbo
Zaista nema veceg simbola za nechiji nedostatak mere i adekvatnosti od njegove "potrebe" za vozhnjom nechega shto se naziva "performans SUV". Poruka koja se shalje svetu je: "imam neodoljivu zhelju da vam pokazhem nedostatak svoje umerenosti time shto vozim auto preko svake mere tezhak i istovremeno snazhan, sa zadnjim shtop svetlima koja vas na putu "biju" pravo u ochi, dok istovrmeno zavrshavam vrlo bitan razgovor mobilnim telefonom i ne dajem ni "pet para" za ekologiju i zashtitu zhivotne okoline". Cayenne Turbo nije nishta drugo do Porscheov potez da "keshira" ovaj fenomen, stavljajuci presnazhan motor u auto koji lichi na VW Touareg, samo malo ruzhniji. Da, izuzetno dobro se ponasha na putu i izuzetno je upravljiv, ali, kome za ime sveta treba terenac od 521 KS?!

Mercedes M-klasa
Trokraka zvezda je u skoro vreme pala sa automobilskih nebesa, gubeci reputaciju zbog diskutabilnog kvaliteta proizvedenih automobila. Ovome je umnogome doprinela M-klasa, pre svega jer ju je Mercedes osmislio i namenio za americhko trzhishte za koje su pretpostavljali da znatno brzhe od evropskog "konzumira" automobile, i gde je "zhivotni vek" automobila znatno kraci od ostatka sveta. M-klasa je, sa aspekta automobilskog proizvodjacha kakav je Mercedes, bila
antno losheg kvaliteta izrade, u unutrashnjosti bi broj loshih sastava, velikih zazora medju panelima i ochajne zavrshne obrade detalja bio odobren jedino kod pojedinih italijanskih automobilskih proizvodjacha. M-klasa je zbog svega ovoga zavrshila "zakucana" na poslednjem mestu TopGear-ovog istrazhivanja kvaliteta u 2004. godini. Protiv suparnika kakvi su BMW X5 i Range Rover, M-klasa je deklasirana. Amerikanci, naravno, nishta od ovoga nisu ni primetili, pa su chitaoci Motor Trend magazina dodelili M-klasi laskavu titulu "Truck of the year 1998".

Porsche 924
Model 924 je od pravih zaljubljenika chesto bio osporavan, a ljubitelji 911-ice su govorili da i nije pravi Porsche. Josh jedna koalicija VW-a i Porschea je pochela time shto je VW "dao zeleno svetlo" Porscheu da napravi sportski kupe sa Audijevom mehanikom. Medjutim, naftna kriza je i ovde uticala na automobilsku istoriju, pa je Porshce odustao od pochetne ideje i odluchio da umesto toga napravi svoj prvi automobil sa motorom smeshtenim napred. Dizajn je bio ruzhnjikav, i podsecao je na Austin Princess bez zadnjeg para vrata, a pokretao ga je impotentni motor od 95 KS preuzet iz modela VW Van, koji je snagu prenosio na zadnje tochkove preko ochajnog 4-stepenog menjacha preuzetog iz Audija. I pored svega, auto je bio veoma upravljiv i pored izostatka karakteristichnih performansi dostojnih jednog Porschea. Prodavao se 12 godina, i bukvalno spasao Porsche sa same litice provalije. Znachi, za sve vec recheno o Cayenne-u mozhete direktno "okriviti" upravo ovaj auto.

BMW Z3
Josh jedan nemachki automobil izradjen u bivshoj "konfederaciji", u ovom sluchaju u Juzhnoj Karolini. Na srecu, BMW je uspeo da svojim radnicima bolje objasni kako da automobil sastave sa vishe preciznosti i pazhnje, nego shto je to poshlo za rukom Mercedesu u njegovoj M-klasi. Shteta je shto je automobil bio olichenje "frizerskog automobila", kabrioleta koji je u pochetnim serijama bio pokretan 1,9-litarskim, 4-cilindrichnim motorima bio dovoljan da vam posluzhi kao univerzalni fen za kosu. A onda su se josh usudili i naterali 007-icu da ga vozi u filmu "Goldeneye". Enterijer je bio jeftin, i imao je plastichni zadnji prozor, nasuprot staklenom koji je nudila znatno jeftinija Mazda MX-5. BMW je kasnije dodao jache 6-cilindrichne motore u seriju, sve do top-modela "Z3 M" i zanosne Coupe verzije sa tom oznakom, ali je u principu Z3 ostao izbor onih koji vole likovanje i univerzalne fenove za kosu.

Trabant
Zaboravite na Elvisove ploche i Levi's teksas, ono chega su nemci iz Istochne Nemachke najvishe zheleli da se dokopaju bio je prastari polovni VW Polo, kako bi konachno poslali u istoriju svoje drevne Trabante. Iako je proizvodnja trajala skoro 30 godina, Trabant je vec bio "demode" i kad je izashao na ulice, 1963. godine, a na trzhishtu danas verovatno postoje i elektrichne chetkice za zube koje imaju vishe snage nego sicushni 2-cilindrichni motorchic iz Trabanta. "Telo" automobila je bilo, suprotno od opshteg ubedjenja, napravljeno od plastike "ojachane" pamukom ili vunom, tako da su chvrstoca, krutost i zashtita putnika od udarca bili jednaki onoj koju pruzha i jedan vuneni dzemper. Na opshte iznenadjenje celokupne javnosti, kad je bio podvrgnut kresh-testu 1991. godine, u stvari je bolje proshao nego neki tadashnji, moderniji mali gradski automobili, i barem se nije prevrtao u krivinama poput Mercedeove A-klase, ali to je vec ionako za drugu prichu...

Mercedes A-klase
Mi o vuku... A-klasa je prvi automobil sa prednjim pogonom koji je Mercedes ikada napravio, mali automobil za ulazak u veliku klasu, u koji je kompanija poljuljanog ugleda polagala velike nade. Imala je inovativnu "sendvich" konstrukciju, koja je sve "zauljene" delove locirala u jedan odeljak, smeshten ispod nogu putnika. Veoma dobro reshenje za prostor u kabini, ali veoma loshe ako na otvorenom putu morate chesto da obilazite prepreke, a njih na nesrecu A-klase ima veoma mnogo. Na testu severnog jelena koji je sproveo shvedski magazin, A-klasa je neverovatno brzo i lako "gubila tlo pod nogama", shto je nateralo Mercedes da prekine sa daljom proizvodnjom i povuche seriju iz prodaje. Problem je reshen serijskom ugradnjom uredjaja za kontrolu trakcije i donekle izmenjenim veshanjem. Rezultat je bio neuporedivo neudobnija vozhnja usled tvrdjeg veshanja, a elektrichna kontrola trakcije je "ubila" i ono malo zabave za volanom koje je model obecavao pre revizije. Ipak, prodali su ih preko milion komada, shto samo dokazuje da postoji i ona grupa ljudi koja preferira da vozi ime, a ne auto.

Audi TT
Kljuchna stvar koju morate da zapamtite ukoliko hocete da se istaknete iz mase je da ne kupite automobil koji vec vozi vash kolega ili vash komshija. Ovo je u potpunosti smetnula sa uma chitava armada mladjih upravnika i direktora, modnih dizajnera i umetnika svih vrsta koji su svi do jednog kupili Audi TT jer "izgleda drugachije" od drugih. I jeste izgledao drugachije, zbog svih tih krivina na njegovoj silueti, mada su ga krivine i upropastile, dodushe one na putevima. Naime, ispostavilo se da model TT ima nezaustavljivu tendenciju da lako proklizhe zadnjim krajem i klizajuci bokom napusti put chim bi neoprezan vozach oduzeo gas negde na polovini krivine. Audi je bio primoran da opozove model i doda zadnji spojler, koji je narushio prvobitni izgled, ali i revizijom "oduzme" svu zhivost veshanju, chime je model TT postao, shto se vozhnje bar tiche, jedan od najdosadnijih automobila na svetu.

Mercedes SLR McLaren
Teshko je naci dobra opravdanja za izjavu da je auto sa 626 KS, nadpunjivim V8 motorom, sposoban za 340 km/h - dosadan, ali to je upravo onako kako je vecina automobilskih kritichara konachno opisala model SLR nakon shto je predstavljen javnosti. Baziran na dopingovanom modelu SL55 AMG, SLR koristi motor iz istog modela u izvanrednoj shasiji, dok se za prenos snage koristi 5-stepeni automatski menjach, a nudi dovoljno prtljazhnog prostora za dva kompleta palica za golf. Karbon-keramichki kochioni diskovi i vazdushna kochnica koja se automatski aktivira su krajnje impresivni, pa cete verovatno chesto iz auta izaci sa utisnutom trokrakom zvezdom na chelu svaki put kad glavom udarite u znachku na volanu dok pokushavate da sa najvecom pazhnjom i merom zaustavite auto dok se parkirate pred kucom.

VW Golf IV GTI
Golf serije 4 je bio nova generacija 33 godine duge istorije. Tek toliko je bilo dovoljno da na trzhishtu bude jednom rechju - razgrabljen. Serija 4 je bila za 50% tezha od prve serije, shto je imalo narochito negativnog odraza kod brzhih modela sa sporstkim ambicijama. Iz tog razloga je Golf 4 sa GTI oznakom posramio svog dalekog pretka, Golfa 1 GTI, koji je u svoje vreme bio pravi sportski automobil visokih perfomansi. Naime, GTI u chetvrtom izdanju je na trzhishte izashao sa osrednjim 1,8-litarskim motorom snage 115 KS, shto na papiru znachi da bi taj motor morao da ima za trecinu vishe snage tek da izjednachi "power-to-weight" (snaga-tezhina) odnos sa slavnim pretkom iz prve serije! Obzirom na ambicije koje je imao i bedz koji je nosio, u najbolju ruku je vozhnja toliko teshkog automobila, u toj klasi, bila toliko agresivna i brza koliko i vozhnja slona shoping-kolicima u nekom marketu. Zabavnije je jednostavno - peshachiti.
VW "Buba"
Da, tachno je da je "Buba" nemachka ikona, i tachno je da je do danashnjeg dana najprodavaniji automobil svih vremena, ali to samo dokazuje tvrdnju da ne mozhesh istovremeno prevariti sve ljude na svetu. Vazdushno hladjeni motor ovog auta je pravi astmatichar, a uzhasno gruba i neudobna vozhnja garantuje kompresiju kichmenih prishljenova usled koje cete izgubiti par centimetara visine nakon nekoliko godina vozhnje, uz stalno znojave ruke i chelo dok se groznichavo oprashtate od zhivota svaki put kad pretichete teretnjake i shlepere, pitajuci se da li cete uspeti da se vratite u desnu traku pre krivine, jer tom autu je trebala chitava vechnost za jedan takav "tezhaki" poduhvat. Naravno, ukoliko pada kisha nemojte ni pomishljati na vozhnju, jer ce vas ovaj vanredno nestabilan auto izbaciti u prvoj krivini iz kabine kroz vrata koja su se sa neobichnom lakocom, chesto i sama od sebe, otvarala. Sem toga, chinjenica da su auto koji je bio ponos Hitlera usvojili kao simbol slobode i ljubavi je dovoljan dokaz koliko je hipi-pokret imao ironichan smisao za humor...

Porsche Cayenne Turbo
Zaista nema veceg simbola za nechiji nedostatak mere i adekvatnosti od njegove "potrebe" za vozhnjom nechega shto se naziva "performans SUV". Poruka koja se shalje svetu je: "imam neodoljivu zhelju da vam pokazhem nedostatak svoje umerenosti time shto vozim auto preko svake mere tezhak i istovremeno snazhan, sa zadnjim shtop svetlima koja vas na putu "biju" pravo u ochi, dok istovrmeno zavrshavam vrlo bitan razgovor mobilnim telefonom i ne dajem ni "pet para" za ekologiju i zashtitu zhivotne okoline". Cayenne Turbo nije nishta drugo do Porscheov potez da "keshira" ovaj fenomen, stavljajuci presnazhan motor u auto koji lichi na VW Touareg, samo malo ruzhniji. Da, izuzetno dobro se ponasha na putu i izuzetno je upravljiv, ali, kome za ime sveta treba terenac od 521 KS?!

Mercedes M-klasa
Trokraka zvezda je u skoro vreme pala sa automobilskih nebesa, gubeci reputaciju zbog diskutabilnog kvaliteta proizvedenih automobila. Ovome je umnogome doprinela M-klasa, pre svega jer ju je Mercedes osmislio i namenio za americhko trzhishte za koje su pretpostavljali da znatno brzhe od evropskog "konzumira" automobile, i gde je "zhivotni vek" automobila znatno kraci od ostatka sveta. M-klasa je, sa aspekta automobilskog proizvodjacha kakav je Mercedes, bila


Porsche 924
Model 924 je od pravih zaljubljenika chesto bio osporavan, a ljubitelji 911-ice su govorili da i nije pravi Porsche. Josh jedna koalicija VW-a i Porschea je pochela time shto je VW "dao zeleno svetlo" Porscheu da napravi sportski kupe sa Audijevom mehanikom. Medjutim, naftna kriza je i ovde uticala na automobilsku istoriju, pa je Porshce odustao od pochetne ideje i odluchio da umesto toga napravi svoj prvi automobil sa motorom smeshtenim napred. Dizajn je bio ruzhnjikav, i podsecao je na Austin Princess bez zadnjeg para vrata, a pokretao ga je impotentni motor od 95 KS preuzet iz modela VW Van, koji je snagu prenosio na zadnje tochkove preko ochajnog 4-stepenog menjacha preuzetog iz Audija. I pored svega, auto je bio veoma upravljiv i pored izostatka karakteristichnih performansi dostojnih jednog Porschea. Prodavao se 12 godina, i bukvalno spasao Porsche sa same litice provalije. Znachi, za sve vec recheno o Cayenne-u mozhete direktno "okriviti" upravo ovaj auto.

BMW Z3
Josh jedan nemachki automobil izradjen u bivshoj "konfederaciji", u ovom sluchaju u Juzhnoj Karolini. Na srecu, BMW je uspeo da svojim radnicima bolje objasni kako da automobil sastave sa vishe preciznosti i pazhnje, nego shto je to poshlo za rukom Mercedesu u njegovoj M-klasi. Shteta je shto je automobil bio olichenje "frizerskog automobila", kabrioleta koji je u pochetnim serijama bio pokretan 1,9-litarskim, 4-cilindrichnim motorima bio dovoljan da vam posluzhi kao univerzalni fen za kosu. A onda su se josh usudili i naterali 007-icu da ga vozi u filmu "Goldeneye". Enterijer je bio jeftin, i imao je plastichni zadnji prozor, nasuprot staklenom koji je nudila znatno jeftinija Mazda MX-5. BMW je kasnije dodao jache 6-cilindrichne motore u seriju, sve do top-modela "Z3 M" i zanosne Coupe verzije sa tom oznakom, ali je u principu Z3 ostao izbor onih koji vole likovanje i univerzalne fenove za kosu.

Trabant
Zaboravite na Elvisove ploche i Levi's teksas, ono chega su nemci iz Istochne Nemachke najvishe zheleli da se dokopaju bio je prastari polovni VW Polo, kako bi konachno poslali u istoriju svoje drevne Trabante. Iako je proizvodnja trajala skoro 30 godina, Trabant je vec bio "demode" i kad je izashao na ulice, 1963. godine, a na trzhishtu danas verovatno postoje i elektrichne chetkice za zube koje imaju vishe snage nego sicushni 2-cilindrichni motorchic iz Trabanta. "Telo" automobila je bilo, suprotno od opshteg ubedjenja, napravljeno od plastike "ojachane" pamukom ili vunom, tako da su chvrstoca, krutost i zashtita putnika od udarca bili jednaki onoj koju pruzha i jedan vuneni dzemper. Na opshte iznenadjenje celokupne javnosti, kad je bio podvrgnut kresh-testu 1991. godine, u stvari je bolje proshao nego neki tadashnji, moderniji mali gradski automobili, i barem se nije prevrtao u krivinama poput Mercedeove A-klase, ali to je vec ionako za drugu prichu...

Mercedes A-klase
Mi o vuku... A-klasa je prvi automobil sa prednjim pogonom koji je Mercedes ikada napravio, mali automobil za ulazak u veliku klasu, u koji je kompanija poljuljanog ugleda polagala velike nade. Imala je inovativnu "sendvich" konstrukciju, koja je sve "zauljene" delove locirala u jedan odeljak, smeshten ispod nogu putnika. Veoma dobro reshenje za prostor u kabini, ali veoma loshe ako na otvorenom putu morate chesto da obilazite prepreke, a njih na nesrecu A-klase ima veoma mnogo. Na testu severnog jelena koji je sproveo shvedski magazin, A-klasa je neverovatno brzo i lako "gubila tlo pod nogama", shto je nateralo Mercedes da prekine sa daljom proizvodnjom i povuche seriju iz prodaje. Problem je reshen serijskom ugradnjom uredjaja za kontrolu trakcije i donekle izmenjenim veshanjem. Rezultat je bio neuporedivo neudobnija vozhnja usled tvrdjeg veshanja, a elektrichna kontrola trakcije je "ubila" i ono malo zabave za volanom koje je model obecavao pre revizije. Ipak, prodali su ih preko milion komada, shto samo dokazuje da postoji i ona grupa ljudi koja preferira da vozi ime, a ne auto.

Audi TT
Kljuchna stvar koju morate da zapamtite ukoliko hocete da se istaknete iz mase je da ne kupite automobil koji vec vozi vash kolega ili vash komshija. Ovo je u potpunosti smetnula sa uma chitava armada mladjih upravnika i direktora, modnih dizajnera i umetnika svih vrsta koji su svi do jednog kupili Audi TT jer "izgleda drugachije" od drugih. I jeste izgledao drugachije, zbog svih tih krivina na njegovoj silueti, mada su ga krivine i upropastile, dodushe one na putevima. Naime, ispostavilo se da model TT ima nezaustavljivu tendenciju da lako proklizhe zadnjim krajem i klizajuci bokom napusti put chim bi neoprezan vozach oduzeo gas negde na polovini krivine. Audi je bio primoran da opozove model i doda zadnji spojler, koji je narushio prvobitni izgled, ali i revizijom "oduzme" svu zhivost veshanju, chime je model TT postao, shto se vozhnje bar tiche, jedan od najdosadnijih automobila na svetu.

Mercedes SLR McLaren
Teshko je naci dobra opravdanja za izjavu da je auto sa 626 KS, nadpunjivim V8 motorom, sposoban za 340 km/h - dosadan, ali to je upravo onako kako je vecina automobilskih kritichara konachno opisala model SLR nakon shto je predstavljen javnosti. Baziran na dopingovanom modelu SL55 AMG, SLR koristi motor iz istog modela u izvanrednoj shasiji, dok se za prenos snage koristi 5-stepeni automatski menjach, a nudi dovoljno prtljazhnog prostora za dva kompleta palica za golf. Karbon-keramichki kochioni diskovi i vazdushna kochnica koja se automatski aktivira su krajnje impresivni, pa cete verovatno chesto iz auta izaci sa utisnutom trokrakom zvezdom na chelu svaki put kad glavom udarite u znachku na volanu dok pokushavate da sa najvecom pazhnjom i merom zaustavite auto dok se parkirate pred kucom.

VW Golf IV GTI
Golf serije 4 je bio nova generacija 33 godine duge istorije. Tek toliko je bilo dovoljno da na trzhishtu bude jednom rechju - razgrabljen. Serija 4 je bila za 50% tezha od prve serije, shto je imalo narochito negativnog odraza kod brzhih modela sa sporstkim ambicijama. Iz tog razloga je Golf 4 sa GTI oznakom posramio svog dalekog pretka, Golfa 1 GTI, koji je u svoje vreme bio pravi sportski automobil visokih perfomansi. Naime, GTI u chetvrtom izdanju je na trzhishte izashao sa osrednjim 1,8-litarskim motorom snage 115 KS, shto na papiru znachi da bi taj motor morao da ima za trecinu vishe snage tek da izjednachi "power-to-weight" (snaga-tezhina) odnos sa slavnim pretkom iz prve serije! Obzirom na ambicije koje je imao i bedz koji je nosio, u najbolju ruku je vozhnja toliko teshkog automobila, u toj klasi, bila toliko agresivna i brza koliko i vozhnja slona shoping-kolicima u nekom marketu. Zabavnije je jednostavno - peshachiti.

Comment