Deset najgorih francuskih automobila
Citroen SM
Model SM (Sport Maserati) je nastao nakon shto je 1968. godine Citroen kupio Maserati, pa je "pod utiskom" reshio da napravi sportsku, kupe verziju sedana DS. Uz motor V6 od 2,7 litara, koji je bio "skracena" verzija tada slavnog Maseratijevog V8 motora, auto je imao hidro-pneumatsko veshanje preuzeto iz modela DS, shto je obecavalo odlichne vozne karakteristike i uspeh na trzhishtu. Ipak, nije bilo tako. Probleme su "u hodu" neprestalno morali da reshavaju i Citroenovi i Maseratijevi inzhenjeri, a naftna kriza je jako negativno uticala na prodaju luksuznih "zhednih" sportskih automobila, pa je ovaj model ostao pre upamcen kao dobra ideja nego dobra realizacija. Naftna kriza je Citroena, potpuno angazhovanog oko ovog i slichnih modela, dovela i do ruba bankrotstva, i konachno pod vlasnishtvo rivalskog Peugeot-a.

Renault 9
Francuski proizvodjachi automobila mogu se chesto prepoznati modelima koji imaju "iskru" u sebi, ili "joie de vivre" senzaciju. Nazhalost, model 9 Renault-a je bio tako bled i neinteresantan automobil da su peshaci mogli da se uspavaju dok bi on prolazio pored njih. Naravno, nije sve u izgledu, pa ukoliko bi on imao oshtru upravljivost Peugeot-a, udobnost Citroen-a i performanse Matre, bilo bi mu oproshteno. Nazhalost, nije imao nichega od pobrojanog, ni u najavi. Bio je spor, ruzhan, neudoban i jako brzo je rdjao.

Matra Rancho
Model Rancho je bio namenski terenac, ali je, zachudjujuce, bio apsolutno neupotrebljiv na "off road" terenima. Iskreno, nije bio dobar ni na asfaltu, jer je imao motor od 1,4 litra radne zapremine i bio proizveden na platformi Simce. Izgled je bio potpuno avangardan i, uopshteno reci, ruzhan, sa preteranom upotrebom staklenih povrshina na zadnjem delu, shto nije imalo razumnog opravdanja i praktichne svrhe. Uprkos reklamnim broshurama na kojima je Rancho naslikan u raznim brdskim i "off road" pejzazhima, on je bio sposoban za "off road" koliko i jedan Bugatti Veyron danas.

Citroen GS Birotor
Krajem '60-ih i pochetkom '70-ih godina, Wankel motor se smatrao buducnoshcu SUS motora, usled chega su mnogi proizvodjachi "flertovali" sa njim, na ovaj ili onaj nachin. Citroen je zakljuchio ugovor sa Nemachkom firmom NSU, i osnovao zajednichku firmu COmotor SA, koja je za zadatak imala da proizvodi rotacione motore. NSU je pocheo da ugradjuje te jedinice u svoj model, dok je Citroen pocheo sa ugradnjom u njihov vec postojeci model GS. Tako je i nastao model GS Birotor. I dok je standardna verzija automobila bila dobro primljena i prodavana, uprkos pouzdanosti Citroena i njegovoj problematichnoj limariji, model Birotor je proshao neprimecen na trzhishtu. Zhedni rotacioni motor nije uspeo da nadje put do kupaca usred naftne krize tog doba, i samo 743 primeraka je prodato. Citroen je pokrenuo program otkupa vec prodatih modela od vlasnika kako bi ih unishtio i time "spasio" sebe od obaveze da za njih nastavi da proizvodi rezervne delove i pruzha servisnu podrshku.

Renault Dauphine
Dauphine je bio model koji je na trzhishtu zamenio slavni 4CV, proizveden kao monokok sa motorom smeshtenim pozadi, po uzoru na VW "Bubu". Medjutim, Dauphine nije bio ni blizu upravljivosti i performansama "Bube", i pre svega je bio spor kao penzioner pod terapijom Ketamina. Uz "standardnih" 845 kubika radne zapremine i snagu od celih 19 KS, planine su nastajale i nestajale, mora postajala pustinje a carstva se rushila pre nego bi Dauphine odvela vozacha i putnike na zheljenu destinaciju. Na opshte "iznenadjenje", bila je istovremeno i veoma podlozhna rdjanju, i strashno nepouzdana.

Facel Vega Excellence
Ideja sa ovim automobilom je bila da se ogromni motor "ugura" pod haubu auta kojim se lako upravlja i brzo zaustavlja, shto je bio omiljeni koncept Britanskih automobilskih proizvodjacha tog vremena. Facel Vega je zato 1959. godine "pozajmio" Chrysler-ov legendarni Hemi motor sa velikim blokom, i "zabo" ga u sedan sa chetvora vrata, nazvavshi ga Excellence. Automobil je nesumnjivo imao za uzor americhke limuzine tog vremena, kao shto su detalji u dizajnu - ogromni spojleri i lajsne po strani, kao i prednje farove "slozhene" vertikalno, jedan preko drugog. Auto je bio za tadashnje pojmove zadivljujuceg izgleda, i "nametao" se predsednicima drzhava i holivudskim zvezdama kao pravi izbor. Na nesrecu, u momentu proizvodnje kad se trebalo pozabaviti shasijom, francuzi su digli ruke od posla i predali ga Pastisu. Rezultat je bio losh, a krutost shasije ravna nuli. Zadnja vrata su bila "samoubilachkog" tipa, jer auto nije imao centralni "B" stub pa kad bi se otvorila sva chetiri vrata auto bi se blago "savio" po sredini i zadnja vrata nije vishe bilo moguce zatvoriti sve dok se auto ne bi "podigao" malo po sredini upotrebom auto-dizalice!

Renault Avantime
"Crossover" vozila su sve popularnija u poslednje vreme, jer se tim hibridima lako udovoljava sve vecem segmentu kupaca koji hoce "nekoliko lica" u jednom istom automobilu. Medjutim, jedino se Renault usudio da trshishtu ponudi "kopile" nastalo meshanjem kupea i MPV-a. Po prvi put prikazan na Salonu automobila u Zhenevi 1999. godine, model Avantime je dve godine nakon toga stavljao na muke inzhenjere Matre, koja je bila pod vlasnishtvom Renault-a i zaduzhena za okonchanje priprema za proizvodnju ovog modela. Upravo dve godine je i potrajala proizvodnja i prodaja ovog modela, za koje vreme je kupce nashlo samo 8545 vozila. Nakon toga je proizvodjach "povukao ruchnu", jer je bilo jasno da svet josh uvek nije spreman da prihvati MPV sa dvoja vrata i bez centralnih stubova, uz to tezhak dve tone. Nadam se da nikad i nece.

Talbot Tagora
Originalno dizajniran od strane Chryslerovog evropskog odeljenja, Tagora je bio veliki francuski putnichki sedan. Kad je Chrysler reshio da svoje evropsko odeljenje "ostavi u nasledje" PSA grupi, novi vlasnici su odluchili da se "otarase" Chryslerovih detalja, i da redizajniraju auto po uzoru na Peugeot 505. Pomerajuci ovaj model u vishi segment, "briljantni" PSA menadzeri su Talbot napravili konkurentom svojih sopstvenih modela, Citroen CX i Peugoet 604. Ruzhan, plastichan i sa vrednoshcu koja je enormno brzo opadala, Tagora se prodala u manje od 20000 primeraka izmedju 1980. i 1983. godine.

Peugeot 604
A evo nam i ranije pomenutog modela 604, koji jedva da je bio malo uspeshniji od Tagore. Dva glavna odeljenja PSA grupacije su vodila zhestoku polemiku i borbu o tome ko bi od njih i kako trebalo da "napadne" segment luksuznih, ekskluzivnih sedana. Na kraju se svako na trzhishtu pojavio sa sopstvenim reshenjem, tako shto je Citroen napravio elegantni, avangardni CX, a Peugeot je "odgovorio" modelom 604. Iako mozhda Citroen nije bio najpouzdaniji, bar je bio veoma primecen na trzhishtu i prodat je u 1,2 miliona primeraka. Peugeot 604 je bio sushta suprotnost: spor, ne-ekonomichan, sklon rdjanju, loshe izradjen i nepozdan. Proizveden usred recesije tokom '70-ih, Peugeot 604 je prodat u samo 150000 primeraka, tokom 10 godina proizvodnje.

Citroen Ami
Ukoliko ste zheleli da u zanosu '60-ih napravite automobil koji ce biti dobro prihvacen od "zanesenog" sveta, nikako nije trebalo da kao osnovu upotrebite model napravljen 20 godina ranije kao jeftino prevozno sredstvo za farmere. Medjutim, Citroen je upravo to i uradio kad je osmislio model Ami, automobil koji je bazirao na farmerskom autu skrivanom po shtalama tokom chitavog drugog svetskog rata. Bio je baziran na modelu 2CV, koji je josh uvek bio u proizvodnji. Imao je i isti motor, krhki 2-cilindrash iz modela 2CV, shto je bilo dovoljno groteskno da ovaj model bude najprodavaniji francuski automobil tokom dugog niza godina.

Deset najgorih italijanskih automobila: http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... 238#153238
Deset najgorih nemachkih automobila: http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... 236#153236
msn.cars
Citroen SM
Model SM (Sport Maserati) je nastao nakon shto je 1968. godine Citroen kupio Maserati, pa je "pod utiskom" reshio da napravi sportsku, kupe verziju sedana DS. Uz motor V6 od 2,7 litara, koji je bio "skracena" verzija tada slavnog Maseratijevog V8 motora, auto je imao hidro-pneumatsko veshanje preuzeto iz modela DS, shto je obecavalo odlichne vozne karakteristike i uspeh na trzhishtu. Ipak, nije bilo tako. Probleme su "u hodu" neprestalno morali da reshavaju i Citroenovi i Maseratijevi inzhenjeri, a naftna kriza je jako negativno uticala na prodaju luksuznih "zhednih" sportskih automobila, pa je ovaj model ostao pre upamcen kao dobra ideja nego dobra realizacija. Naftna kriza je Citroena, potpuno angazhovanog oko ovog i slichnih modela, dovela i do ruba bankrotstva, i konachno pod vlasnishtvo rivalskog Peugeot-a.

Renault 9
Francuski proizvodjachi automobila mogu se chesto prepoznati modelima koji imaju "iskru" u sebi, ili "joie de vivre" senzaciju. Nazhalost, model 9 Renault-a je bio tako bled i neinteresantan automobil da su peshaci mogli da se uspavaju dok bi on prolazio pored njih. Naravno, nije sve u izgledu, pa ukoliko bi on imao oshtru upravljivost Peugeot-a, udobnost Citroen-a i performanse Matre, bilo bi mu oproshteno. Nazhalost, nije imao nichega od pobrojanog, ni u najavi. Bio je spor, ruzhan, neudoban i jako brzo je rdjao.

Matra Rancho
Model Rancho je bio namenski terenac, ali je, zachudjujuce, bio apsolutno neupotrebljiv na "off road" terenima. Iskreno, nije bio dobar ni na asfaltu, jer je imao motor od 1,4 litra radne zapremine i bio proizveden na platformi Simce. Izgled je bio potpuno avangardan i, uopshteno reci, ruzhan, sa preteranom upotrebom staklenih povrshina na zadnjem delu, shto nije imalo razumnog opravdanja i praktichne svrhe. Uprkos reklamnim broshurama na kojima je Rancho naslikan u raznim brdskim i "off road" pejzazhima, on je bio sposoban za "off road" koliko i jedan Bugatti Veyron danas.

Citroen GS Birotor
Krajem '60-ih i pochetkom '70-ih godina, Wankel motor se smatrao buducnoshcu SUS motora, usled chega su mnogi proizvodjachi "flertovali" sa njim, na ovaj ili onaj nachin. Citroen je zakljuchio ugovor sa Nemachkom firmom NSU, i osnovao zajednichku firmu COmotor SA, koja je za zadatak imala da proizvodi rotacione motore. NSU je pocheo da ugradjuje te jedinice u svoj model, dok je Citroen pocheo sa ugradnjom u njihov vec postojeci model GS. Tako je i nastao model GS Birotor. I dok je standardna verzija automobila bila dobro primljena i prodavana, uprkos pouzdanosti Citroena i njegovoj problematichnoj limariji, model Birotor je proshao neprimecen na trzhishtu. Zhedni rotacioni motor nije uspeo da nadje put do kupaca usred naftne krize tog doba, i samo 743 primeraka je prodato. Citroen je pokrenuo program otkupa vec prodatih modela od vlasnika kako bi ih unishtio i time "spasio" sebe od obaveze da za njih nastavi da proizvodi rezervne delove i pruzha servisnu podrshku.

Renault Dauphine
Dauphine je bio model koji je na trzhishtu zamenio slavni 4CV, proizveden kao monokok sa motorom smeshtenim pozadi, po uzoru na VW "Bubu". Medjutim, Dauphine nije bio ni blizu upravljivosti i performansama "Bube", i pre svega je bio spor kao penzioner pod terapijom Ketamina. Uz "standardnih" 845 kubika radne zapremine i snagu od celih 19 KS, planine su nastajale i nestajale, mora postajala pustinje a carstva se rushila pre nego bi Dauphine odvela vozacha i putnike na zheljenu destinaciju. Na opshte "iznenadjenje", bila je istovremeno i veoma podlozhna rdjanju, i strashno nepouzdana.

Facel Vega Excellence
Ideja sa ovim automobilom je bila da se ogromni motor "ugura" pod haubu auta kojim se lako upravlja i brzo zaustavlja, shto je bio omiljeni koncept Britanskih automobilskih proizvodjacha tog vremena. Facel Vega je zato 1959. godine "pozajmio" Chrysler-ov legendarni Hemi motor sa velikim blokom, i "zabo" ga u sedan sa chetvora vrata, nazvavshi ga Excellence. Automobil je nesumnjivo imao za uzor americhke limuzine tog vremena, kao shto su detalji u dizajnu - ogromni spojleri i lajsne po strani, kao i prednje farove "slozhene" vertikalno, jedan preko drugog. Auto je bio za tadashnje pojmove zadivljujuceg izgleda, i "nametao" se predsednicima drzhava i holivudskim zvezdama kao pravi izbor. Na nesrecu, u momentu proizvodnje kad se trebalo pozabaviti shasijom, francuzi su digli ruke od posla i predali ga Pastisu. Rezultat je bio losh, a krutost shasije ravna nuli. Zadnja vrata su bila "samoubilachkog" tipa, jer auto nije imao centralni "B" stub pa kad bi se otvorila sva chetiri vrata auto bi se blago "savio" po sredini i zadnja vrata nije vishe bilo moguce zatvoriti sve dok se auto ne bi "podigao" malo po sredini upotrebom auto-dizalice!

Renault Avantime
"Crossover" vozila su sve popularnija u poslednje vreme, jer se tim hibridima lako udovoljava sve vecem segmentu kupaca koji hoce "nekoliko lica" u jednom istom automobilu. Medjutim, jedino se Renault usudio da trshishtu ponudi "kopile" nastalo meshanjem kupea i MPV-a. Po prvi put prikazan na Salonu automobila u Zhenevi 1999. godine, model Avantime je dve godine nakon toga stavljao na muke inzhenjere Matre, koja je bila pod vlasnishtvom Renault-a i zaduzhena za okonchanje priprema za proizvodnju ovog modela. Upravo dve godine je i potrajala proizvodnja i prodaja ovog modela, za koje vreme je kupce nashlo samo 8545 vozila. Nakon toga je proizvodjach "povukao ruchnu", jer je bilo jasno da svet josh uvek nije spreman da prihvati MPV sa dvoja vrata i bez centralnih stubova, uz to tezhak dve tone. Nadam se da nikad i nece.

Talbot Tagora
Originalno dizajniran od strane Chryslerovog evropskog odeljenja, Tagora je bio veliki francuski putnichki sedan. Kad je Chrysler reshio da svoje evropsko odeljenje "ostavi u nasledje" PSA grupi, novi vlasnici su odluchili da se "otarase" Chryslerovih detalja, i da redizajniraju auto po uzoru na Peugeot 505. Pomerajuci ovaj model u vishi segment, "briljantni" PSA menadzeri su Talbot napravili konkurentom svojih sopstvenih modela, Citroen CX i Peugoet 604. Ruzhan, plastichan i sa vrednoshcu koja je enormno brzo opadala, Tagora se prodala u manje od 20000 primeraka izmedju 1980. i 1983. godine.

Peugeot 604
A evo nam i ranije pomenutog modela 604, koji jedva da je bio malo uspeshniji od Tagore. Dva glavna odeljenja PSA grupacije su vodila zhestoku polemiku i borbu o tome ko bi od njih i kako trebalo da "napadne" segment luksuznih, ekskluzivnih sedana. Na kraju se svako na trzhishtu pojavio sa sopstvenim reshenjem, tako shto je Citroen napravio elegantni, avangardni CX, a Peugeot je "odgovorio" modelom 604. Iako mozhda Citroen nije bio najpouzdaniji, bar je bio veoma primecen na trzhishtu i prodat je u 1,2 miliona primeraka. Peugeot 604 je bio sushta suprotnost: spor, ne-ekonomichan, sklon rdjanju, loshe izradjen i nepozdan. Proizveden usred recesije tokom '70-ih, Peugeot 604 je prodat u samo 150000 primeraka, tokom 10 godina proizvodnje.

Citroen Ami
Ukoliko ste zheleli da u zanosu '60-ih napravite automobil koji ce biti dobro prihvacen od "zanesenog" sveta, nikako nije trebalo da kao osnovu upotrebite model napravljen 20 godina ranije kao jeftino prevozno sredstvo za farmere. Medjutim, Citroen je upravo to i uradio kad je osmislio model Ami, automobil koji je bazirao na farmerskom autu skrivanom po shtalama tokom chitavog drugog svetskog rata. Bio je baziran na modelu 2CV, koji je josh uvek bio u proizvodnji. Imao je i isti motor, krhki 2-cilindrash iz modela 2CV, shto je bilo dovoljno groteskno da ovaj model bude najprodavaniji francuski automobil tokom dugog niza godina.

Deset najgorih italijanskih automobila: http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... 238#153238
Deset najgorih nemachkih automobila: http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... 236#153236
msn.cars
Comment