Putovanje: Beograd - Corfu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kilson
    Moderator
    • 09.10.2004
    • 3216
    • NoviBGD
    • AR 75 GT

    Putovanje: Beograd - Corfu

    Caos!

    Planiram neko putavanje od Beograda do Krfa, ali sa obaveznim svracanjem do Ohrida...

    Eh sad ovako; znam da kada se udje u Grchku postoje dve trase do Krfa, jedna pored Meteora koja je dosta naporna ali i poznata, dok je druga (manje istrazhena) ona koja vodi ka Krfu pored Albanske granice...

    Ima li neko iskustva sa ovim delom koji ide pored Albanije, stanje puta, benzinskih pumpi itd..? Druga varijanta bi mi dosta skratila put, te zvuchi interesantnije. Poredjenja su dobrodoshla...

    Pozz, thx!

    P.S. Ide li josh neko na Krf?
    Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    do Ohrida imas 2 varijante, kraca preko Skoplja i Tetova s tim da je kroz Skoplje bar pola sata (ne postoji obilaznica jos) i oko 30tk km duza preko Gradsko-Prilepa. taj put je prvoklasan osim krace deonice Resen- Ohrid i prakticno je vecim delom (polu) autoput tako da se brze stize (ako se postuju ogranicenja za oba pravca).

    sto se tice Grcke, put preko Lerina, Kozana, ka Meteorima je glavni magistralni (i najbolji) u tom kraju Grcke.
    ostalo su uglavnom sitni puteljci.

    mozes da se odvojis i da ides preko Kostura (Castoria) ka zapadnom delu Grcke ali imaj u vidu da je to tipican planinski uzani put.

    od Larise na zapad vodi magistralni put do Krfa, mozes da ides do Meteora i onda se tu ukljucis na taj magistralni.
    do Meteora ima jedno parce od 100nak km cisto planinskog puta sa brojnim prevojima, krivinama, a usponi idu do 20%.
    bilo je u izgradnji jedno parce posle jezera (posle Kozana) koje je kao trebalo da ispravi krivudav i veoma strm put.

    inace taj put je (bio) najsiri i najbolji -put ka Meteorima.

    saobracaj je redak tako da moze fino da se vozi ali racunaj da prosek nece biti visok i da je potrebno adekvatno vreme.

    pricam iz iskustva kada sam obilazio uzduz i popreko taj deo.
    uglavnom je asfalt mada ima deonica i sa makadamom.

    ne mogu da se setim da igde kod nas ima puteva u takvom (losem) stanju po pitanju odabrane trase, uspona, i uopste za voznju ali je krajolik predivan, vazduh cist, i ume da bude prilicno hladno usred leta.
    put je pravi za lagano razgledanje i uzivanje, ali nije za voznju van dnevnog svetla.

    i jos nesto, kilometraze su ogromne, mnogo vece nego sto izgleda na prvi pogled uvidom u kartu.

    onaj deo neposredno uz Albaniju nisam vozio (bilo opasno, citati savetovano da stranci tuda ne idu) i bio je oznacen kao lokalni/ makadamski.
    mozda je nesto uradjeno na poboljsanju, treba proveriti.

    voznja tim delom Balkana se vrsi na 1500+ metara n/v i obavezno imati pun rezervoar goriva jer su pumpe i uopste ikakva naselja veoma retka.
    a i fotoaparat moze da bude koristan jer su predeli predivni
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • kilson
      Moderator
      • 09.10.2004
      • 3216
      • NoviBGD
      • AR 75 GT

      #3
      onaj deo neposredno uz Albaniju nisam vozio (bilo opasno, citati savetovano da stranci tuda ne idu) i bio je oznacen kao lokalni/ makadamski.
      Kada je to bilo, mislim kada je taj put karakterisan kao opasan? Pitam, jer mi je juche jedan od drugara poruchio da je dosta lakshi nego ovaj preko Meteora, istina sa manje pumpi itd...
      Do Ohrida idem verovatno preko Gostivara, poshto tamo imam prijatelja koga bih obishao.
      Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

      Comment

      • Viper
        CBC Senator XXL
        • 25.11.2004
        • 700
        • Kać

        #4
        Laki sta drugo da ti kazem do sretan put i fotoaparat u ruke i slikaj da i mi ostali smrtnici vidimo te lepe predele.
        I DONT NEED SEX
        goverment fucks me every day!

        Comment

        • Duke
          CBC Senator XXL
          • 16.01.2006
          • 753
          • Urbs Naissus

          #5
          Originally posted by brick
          do Ohrida imas 2 varijante preko Gradsko-Prilepa.
          Brick, hoces reci da je bolje odvojiti se kod Gradskog nego kod Velesa, kada ides za Prilep/Ohrid? Put je bolji, jel'da?

          sto se tice Grcke, put preko Lerina, Kozana, Kostura (Castoria) do Meteora
          Vidim da ti dobro idu ova stara (originalna) imena naselja u Grckom delu Makedonije... Kako bese Edesa - Voden?
          "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            @killaz- u periodu 95-99 vise puta.
            jos na granici sluzbena lica (grcka carina i policija) su savetovala da se tamo ne ide. kako i zasto nisam se dalje interesovao.
            na Kumerly-Frey kartama taj put je oznacen kao neprohodan (tada).
            imajuci u vidu iskustvo sa ocajnim putevima na Halkidikiju (makadam, uzani) narocito vezu drugog i treceg prstena koji su slicno obelezeni pretpostavljam da je slican motiv.

            danas je verovatno bolje, koliko bolje je sredjeno treba proveriti. ipak je to Balkan a Grci nisu daleko odmakli u provinciji od balkanskog nasledja.

            @duke- preko Velesa je lokalni put (citati uzan sa traktorima i ostalo), stari od pre 40tak godina.
            preko Gradskog put je odlican magistralni a nedavno rekonstruisana deonica je pretvorena u poluautoput.
            od Prilera do Resena je prakticno autoput (po sirini) iako je dvosmeran ali se glatko vozi 150-180 km/h (vozio mnogo puta tim brzinama).

            ima samo jedan (ozbiljniji) uspon, na Pletvar od 980 metara koji nije posebno jak, nekih 10 stepeni ali je pozeljno da je auto dovoljne snage da tecno savlada spoljasnje uslove posto je leti tu temp blizu 40C a mnogi auti prokuvaju pod punim gasom uzbrdo(desi se da nastane kolona).

            moze veoma brzo da se stigne tom trasom. prolaz kroz Skoplje zna da bude nocna mora, i otprilike za vreme dok se prodje kroz Skoplje moze da se stigne do Gradskog i nesto jace mereno u minutima.

            od Skoplja do Gostivara je poprilicna guzva, narocito vikendom i relativno sporije se vozi iako je jednosmerno to parce.
            dalje, cim se prodje Gostivar krecu 3 jaka uspona, od kojih je onaj na Strazu dug oko 15km non stop penjanja kroz serpentine i cesto ima kamiona u nizu koje je teze obici (nema prave deonice duze od 50tak metara). penje se na 1400 metara, tako jos 2 uspona, onaj posle Kiceva /Zajas/ je jos strmiji ali kraci.
            ujedno to je i glavna magistrala kojom (decenijama unazad) se snabdeva Albanija kopnenim putem, odnosno kamionskim prevozom i ima puno kamiona.

            a ima i policije posto je ogranicenje vecim delom deonice 50km /h i redje 80km/h a mesta za radar ima nebrojeno mnogo veoma pogodnih.

            Bgd -Ohrid vozim u proseku oko 7 sati neto, + zadrzavanja na granici, gorivo i slicno.(vozio do sada jedno 40tak puta).

            da, jako dobro sam upoznao te krajeve i zna izvorne toponime, i prospartao sam nekoliko puta.
            da Edesa je Voden, Kilis je izvorno Kukus, Lerin je Florina, itd.

            jako lepo mesto geografski je tromedja MK, Al, i GR odnosno Prespansko jezero. malo je nezgodno doci sa Grcke strane, sa MK strane ne moze nazalost jos uvek.

            tu se moze popeti autom na 1800 metara prevoj i istovremeno uzivati u pogledu na Ohridsko i Prespansko jezero, a u neposrednoj blizini je skijaliste sa zicarom.

            za foto sesije kao stvoreno, jedan od najlepsih predela u Evropi.

            moj najvazniji savet je imati uvek gorivo do vrha pre polaska na put, imati balon pijace vode (jer je leti vrelo u tim krajevima) i adekvatnu zastitu za oci i kozu.


            uglavnom imam pozitivna iskustva iz obilaska tih krajeva, imam i negativna ali nisu tako sveza.

            ono sto sam zapamtio kao vozac je da se kilometri tamo lako nanizu i ocas posla se nabije 200-300km voznje u lokalu, u istom kraju jer je veoma brdovito i putevi krivudavi.

            voleo bih da imam prilike da se provozam i kroz Albaniju u tom delu, verujem da je takodje veoma lepo za osetiti i videti.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • 75ts
              CBC Senator XXL
              • 28.04.2005
              • 651
              • Beograd-Mirijevo

              #7
              BGD-CORFU

              Evo ti pa kombinuj puteve

              Comment

              • kilson
                Moderator
                • 09.10.2004
                • 3216
                • NoviBGD
                • AR 75 GT

                #8
                @75TS: Hvala, znam za njega - vidim da se poklapa autoroute express (bar u nekim segmentima)

                @brick: Evo shta je preporuchio jedan vozach autobusa (vozi ture za Krf):

                Bitola-Ptolemais-Kozani-Grevena-Metsovon-Ionannina-Vrosina-Igumenica-Krf

                Evo i tog segmenta:



                Vidim samo da je izmedju Grevene i Metsovona neki manje bitan put, ali mislim da cu ici ovom rutom... Imash neki info za ovo?
                Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                Comment

                • 75ts
                  CBC Senator XXL
                  • 28.04.2005
                  • 651
                  • Beograd-Mirijevo

                  #9
                  E ajde i mene zanima malo o putu na Krf posto bi mozda isao u septembru, tj sta me interesuje koliko vidim ima oko 1k km do dole, koje sve dazbine pored goriva ima na putu do dole, znaci putarine, trajekti i sl. takodje koji je neko prosecno vreme za koje se stize na Krf.
                  Pravim kalkulacije da li kolima ili avionom pa dole nesto iznajmiti, jel kolko sam cuo bez nekog prevoznog sredstva je truba, ovako obidjes celo ostrvo i miran si....

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    to je taj put koji sam i pominjao, ka Meteorima i onda hvatas magistralni (od Larise, Trikale) kod Ortovuniona i dalje na zapad.
                    standardna ruta kojom se izbegava put uz Albansku granicu koji si ti prvo pominjao kao zelju, a kada sam pomenuo 100nak km loseg puta to se odnosilo bas na deonicu koju si sada izdvojio.

                    nova obilaznica prevoja oko Metsovona tada je bila u radovima a stara trasa je bila teska za voznju. meni je u secanju uzani puteljak 4.5metra sirine kojim prolaze i autobusi i kamioni uz serpentine, uspone, nepreglednost i ostru klimu.
                    nalik na recimo put Savnik- Zabljak ili Kotor- Njegusi u CG ili slicno, vrlo gadno za mimolilazenje uz sporu i obazrivu voznju posto je uzi od standardnog magistralnog/regionalnog.


                    (tih 1000km ukupno u praksi se oseca kao duze nego da se putuje do recimo Italije ili Nemacke gde je sve manje vise ravno, cisto radi kalkulacije vremena. )
                    ja bih planirao 2 dana voznje od BG.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • kilson
                      Moderator
                      • 09.10.2004
                      • 3216
                      • NoviBGD
                      • AR 75 GT

                      #11
                      Da, planiram dvodnevnu varijantu, a pauzu u Bitolju (ipak idem na odmor) - chuo sam da je lep i da se mozhe spavati za ok cenu.

                      Brick, shta mislish vezano za hotele u Bitolju, da li bukirati ranije ili ici na "bum"?

                      @75TS: Imacesh tachnu kalkulaciju negde oko 10-og Avgusta. Pazi, avionom je dosta skuplje, jeste da si dole za nekih sat i trideset minuta, ali avio karta + takse + rent a car... Ako idesh sam, definitivno avion, a ako vas je 2 i vishe, onda bez razmishljanja automobil. Ja kalkulishem da u nekoj turbo diesel varijanti sa taksama, spavanjem itd izadje oko 200 eur. Mada to je samo gruba procena, poshto ne znam iznose putarine, trajekta itd...
                      Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        imas 1 hotel- Epinal u najstrozijem centru i nema potrebe da bukiras.
                        Bitolj jeste lep, ali ima i bolje.

                        10 tak km od Bitolja je hotelski kompleks u zimskom centru, u predivnoj sumi i odlicnim pogledom. naravno ima asfalt i sve sto ima jedan prosecan hotel 3 zvezdice. za odmor odlicno resenje a 10 minuta je kolima do centra Bitolja.
                        (u blizini je i mali vodopad, a sama sume sadrzi retke vrste borova koji tu dobro uspevaju a u Evropi ih nema (uglavnom)- Molika.
                        imas i zicaru za razgledanje prirode mada mislim da ne radi preko leta (steta, organizacija kao opsta Balkanska boljka )

                        na drugu stranu, 30tak km od Bitolja je hotelski kompleks na Prespanskom jezeru (Otesevo) gde je takodje priroda fenomen za sebe.
                        treba jedno 20 minuta do centra Bitolja. tu u ovo doba godine mozda treba bukirati ali posto ima vise hotela ne verujem da su svi bas puni.

                        ako se zadrzavas u Bitolju a zanima te malo anticke istorije na raspolaganju je arheoloski lokalitet Heraclea- tu je prolazio Via Egnatia.

                        neki od predloga sa moje strane ako se ima vremena..
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        Working...
                        X