Filozofi...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uglavnom.bezopasni
    - 42 -
    • 03.02.2005
    • 2235
    • Novi Sad

    Filozofi...

    Nemogu da verujem da se svet toliko promenio i da se od svake kupovine, bilo cega, pravi tolika filozofija. (ugradnja plina u juga)

    Oduvek je bilo malih filozofija, posebno oko kupovine racunara i slicnih stvari, ali ko je tu koga naucio, kad odes i kupis TV, Frizider, Ves masinu, hleb, mleko, ne ocekujes da ti prodavac dodje i poveze i odrzi kurs nasece hleb skuva mleko, a kad kupis racunar, onda ide sve to, plus zvanje prodavca za svaku sitnicu (kad na TV-u nemas sliku zoves kablovsku, gledas gde ti je antena, a ne odma za telefon i zovi radnju)
    Kada ti auto ne radi, uvek je kriv majstor za gas, a jos kad je auto krs pa bas crkne u toku ugradnje (prekljuce si ga kupio i prvi put presao sa njim xxxkm inace je radio super za tih dan-dva koliko je tvoj) opet je kriv majstor za gas...

    Kad ides da kupis ostale stvari malo se udubis da li ima sve sto ti treba da li ti se uklapa uz policu na kojo ce biti i metar crvenih i plavih knjiga, a kada kupujes racunar ili gasni uredjaj za kola onda je to filozofija do ...

    Zasto TI moras da znas kako to radi i od cega je sastavljeno, bitno je da radi i da zadovoljava tvoje potrebe i da ti odradjuje ono sto si hteo, a moje je da smislim kako, sta i zbog cega cu ti staviti, naravno da se uklopim u novce koje si nameravao da izdvojis ili da te posavetujem da to tako nece moci ili cak i da bacas pare za nesto sto ti ne treba...

    Gde izgubilo poverenje u prodavce i majstore? Kad mi neko dodje sa spiskom pa jos na prvu loptu insistira i bude bezobrazan (procitao je u svetu kompjutera), ja mu dam to sto oce bez komentara, u 75% slucajeva dodje nazad da se zali kako ovo nece da udje u ono i on bi sad da zameni (e pa nemoze gari, ja sam hteo da ti kazem da to nece moci ti nisi hteo da slusas)...
    Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
    11.04. 0:12 #2
    Rule #51: Sometimes — You're Wrong!
  • TETAK
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 3034
    • Čačak, Srbija

    #2
    Moramo se navići na to da je "kupac uvek u pravu" .....i kad to nije!Tako su mojoj gospodji(vl. servisa i prodavnice acu) rekli u inspekciji kada se njima obratila jedna nezadovoljna stranka koja je reklamirala kupljeni akumulator.Naime acu je bio ok a auto je bio najobičniji krš.Kupac se medjutim nosio idejom da smo mi dužni da ga snabdevamo novim acu sve dok mu ne isteknu dve godine garancije.Inspekcija se postavila kao da su budisti a ja sam im objasnio da ako žele mogu odmah da kupe jedan acu i da ga poklone gradjaninu kako bi ostali na visini svojih ubedjenja!
    Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

    Comment

    • The Punisher
      CBC Senator XXL
      • 01.03.2006
      • 503
      • Beograd Wozhdovatz
      • Ford Taunus TC1

      #3
      Kako ja gledam, ono sto me interesuje (kola, PC, muzika, sport) naucicu (na ovaj ili onaj nacin), ono sto me ne interesuje (ves masina), samo onoliko da me prodavac ne predje.
      Kao sto je prodaja racunara u stalnom rastu, tako je i ugradnja TNG-a iako nema veze jedno sa drugim, ali i jedno i drugo je postala potreba. Nas covek za sve sto ne mora da da extra pare ne pita, a za ovo eto pita. I ocekuje da mu majstori dube na glavi sto je van svake pameti. Ali posto su i sami kupci prepametni pa odu kod jeftinijeg majstora koji im skarabudzi uredjaj, a pri reklamaciji ih od****, traze novog majstora koji ce se zayebati pa ce pokusati da bude fin prema nekom ko to ne zasluzuje.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

      Comment

      • uglavnom.bezopasni
        - 42 -
        • 03.02.2005
        • 2235
        • Novi Sad

        #4
        Ima i jos jedan primer, na slicnu temu...

        Kad ti majstor kaze da se filter menja na xxxx kilometara ti ces to uraditi bez pogovora tacno u kilometar, a kad ti ja kazem da dodjes jednom u sest meseci ili jednom godisnje na 5 minuta da ti izduvam masinu i proverim ventilatore (za razliku od prvog, uglavnom, besplatna operacija)...

        ...moracu u pekari da ispitujem prodavacicu o poreklu i tipu brasna, koju vrstu kvasca koriste, u kakvoj peci je pecen, koliko mi garantuju da ce ostati svez, i da li je podrska u vezi secenja uracunata u cenu ili se posebno placa, do koliko uvece seku hleb na terenu (kasna vecera), ima li razlike ako zelim da mi iseku na parcad ili na cetvrtine...
        Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
        11.04. 0:12 #2
        Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Mušterija je uvek u pravu ako ja ne odlučim drugačije...
          Jednom davno kad sam bio mlad i zelen ko tikva pa počeo da radim privatno, rešim da radim sve kao na zapadu. Pošto sam tamo bio po mnogim servisima i video kako, sad će baja da napravi urnebes i sve slejbe.
          Ono zakazano u minut i popravka u minut, nema da doneseš korpu za piknik a ja kažem pa nije gotovo, nego ako treba do ponoći. Cena primerena, ništa deranje, usluga kolko može više. Kad se neko malo namršti meni opadne kosa... Onda sam polako shvatio da postoji oko 20 posto ljudi kojima ja:
          Uradim kola
          Platim što sam im uradio kola
          Operem kola (dada i to sam radio svakom)
          Popušim pre i posle posla
          Legnem ispred da ne stanu u baru
          Ako naidje lepša polovina, cveće i bombonjera

          I oni opet nezadovoljni i zakeraju.

          Mušterija je u pravu sem ako ja to drugačije ne odlučim.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • dfast
            CBC Senator XXL
            • 26.05.2005
            • 1302
            • Hoofddorp NL /Bgd

            #6
            Bez obzira sto je kompjuterski hardver u odnosu na recimo mehaniku mala beba, ipak je za vecinu ljudi nova tehnologija, i nesto sto ne znaju kako radi, ne umeju da raspoznaju komponente i sta smeju a sta ne smeju da diraju da se ne bi slucajno pokvarilo. Isto tako kao i televizor i kao i nekadasnji video rekorder, postavi se na odredjeno mesto u stanu i to tako radi do daljenjeg. Kada mu pomenes da ga treba servisirati bar jednom u godinu dana, on na to gleda kao na pljacku, jer sto servisirati nesto sto radi. A kada se desi problem, i kada stvar vise ne radi, onda slusaju objasnjenja i u stanju su da razumeju. Naravno ovde je prica o consumer rangu, jer je njih najvise a po meni je to nekih 80%.

            Sto se tice musterija, svako ko se bavio usluznom delatnoscu mora da prodje tu skolu jer se niko pametan nije rodio. Vremenom ucis i shvatas sta je za posao bitno a sta ne, kako bi neko rekao, dok dodje is ****ta u glavu. Ona prica da onaj koji placa postavlja uslove nije tacna, jer onaj koji daje uslugu je takodje ogranicen svojim limitima. U prevodu to znaci ovako: Mogu da ti uradim to i to, i to ce izgledati tako i tako. Ako ti to ne odgovara trazi brate drugog. A trziste je ono koje procenjuje kvalitet usluge, sto znaci da ako imas musterija da pokrpis osam sati dnevno, onda si na konju.

            Comment

            • uglavnom.bezopasni
              - 42 -
              • 03.02.2005
              • 2235
              • Novi Sad

              #7
              Kakve male bebe, kakva nova tehnologija, racunari (PC) su u nasim domovima vec 20 godina (bilo je i pre takozvanih kucnih), cale je vozio na gas jos pocetkom 80-ih i ranije, ja sam jos 96 hteo da ugradim (radila se ugradnja samo u Tavankutu)...

              Ne nego ovi paceri koji rade iz stana i nekih supa, da bi opravdali svoje neznanje prave od neceg prosto veliku nauku i onda to pocne da se nezadrzivo siri kao zarazna bolest.

              Treca oblast, primer iz zivota, ozvucavanje javnog nastupa na povecoj poljani , dolazimo mi stavljamo zvucnika koliko treba (ni manje ni vise).
              Na to dolazi organizator sav usplahiren, znate li vi koliko ce biti ljudi, svih prethodnih godina su postavljali xxx zvucnika to su bili zidovi od zvucnika xxxx kvadrata i jedva je zadovoljavalo, sad mu je kasno da zove druge, mi ujutru da se pakujemo sutra ce doci drugi koji znaju svoj posao... i tako napljuva on nas zbog predrasude, prestaje gostoprimstvo totalno, ni vode niko da ponudi... sve dok nije pocela svirka, i dok nije video da ovo malo svira bolje nego njihovi zidovi i kvadrati...

              Treba znati uraditi posao, a ne od svega praviti filozofiju, sve potice od veselih raspricanih majstora koji neznaju svoj posao...
              Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
              11.04. 0:12 #2
              Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

              Comment

              • Čiča
                CBC Senator XXL
                • 14.12.2005
                • 1621
                • Beograd, Vidikovac

                #8
                Ne sprovodim (hvala bogu) usluznu delatnost, ali mogu da kazem par stvari na ovu temu.

                Musterija jeste uvek u pravu, osim ako mu se ne pokaze suprotno

                Musterija je platio da bude uvek u pravu, osim ako se ispostavi da je pare dao za DZabe

                Musterija placa da mu se nesto uradi, jer on to ne ume ili ne zeli a zna

                Musterija ne retko plati i dobro, a bude izradjen te dobije (polovicnu ili losu uslugu, robu, prodavca...)

                I na kraju koliko razlicitih musterija toliko i razlicitih prdavaoca usluga

                Zelim da kazem da je reklama sa TV Palme od pre par godina najbolji pokazatelj ili najbolje pristaje ovoj temi
                "U ovoj zemlji su svi majstori"

                Posto se ne kur*** da sve znam onda se trudim da nadjem po preporuci dobrog servisera, zubara, keramicara, sekacicu suhomesnatih proizvoda koja tanko sece budjolu...i za sve to sam spreman da platim. No ne retko i ako iza sebe iman neka iskustva i domaca i strana (ni tamo nije bas sve potaman), budem nasamaren, ali sada za razliku od ranije jednom je dovoljno, a iman i nacina i suptilnosti i snage da makar posle "razgovora" sa doticnim osetim ako ne finansisku onda makar psihicku satisfakciju.

                Znaci svaka prica ima dve strane, ne retko sam i sa jedne i sa druge.

                Da zakljucim:
                100 ljudi sto cudi, 100 zena, 200 grudi
                Ko razume shvatice
                Ko je viknuo "šta vidis ČičA"???

                Sreća je sto glupost ne boli, inače bi sa svih strana odjekivali jauci
                "Ulažite u stomak! To ulaganje daje brze i vidljive rezultate. Ulaganje u glavu je dugotrajno i neizvesno. " D. Radovic

                Comment

                • overspeed
                  CBC Senator XXL
                  • 24.05.2005
                  • 2779
                  • Kosovska Mitrovica

                  #9
                  ...sve potice od veselih raspricanih majstora koji neznaju svoj posao...
                  Pravo u centar, upravo je TO sushtina svega. Neobuchen i nekvalifikovan kadar, srecem ih svuda i svakog dana, i zaista se najprijatnije iznenadim kad neki prodavac zna shta trazhim, zna da ponudi savet, sugestiju, dodatne informacije o proizvodu, jednom rechju kad zna svoj posao...

                  Usluzhna delatnost postoji i opstaje na stanovishtu da je kupac uvek u pravu, i to se uzima "zdravo za gotovo". Pricham o razvijenijim ekonomijama i kapitalistichkim drushtvima, gde je pojam "client orientation" u tom sektoru toliko vazhan da zaposleni mogu naprosto da izgube posao nakon samo jedne (opravdane) prijave/zhalbe kupca... Chitav lanac nabavke-proizvodnje na kraju zavisi od sektora prodaje, a on zavisi od struchnosti, sposobnosti i umeshnosti zaposlenih da prodaju gotov proizvod. Zato se greshke (zaposlenima) u tom pogledu ne prashtaju, borba se vodi bukvalno za svakog kupca jer je konkurencija zhestoka a kupci razmazheni...

                  Medjutim, obzirom na to gde (i kako) zhivimo, ne mogu da ochekujem da ce odnos nekog zaposlenog u jednoj prodavnici tehnichke robe ovde prema meni kao kupcu biti isti kao odnos onog prodavca koji mi je svojevremeno u prodavnici MediaMarkt u shvabiji prosto "utrapio" jedan MP3 plejer koji nisam ni imao nameru da kupim kad sam ushao u prodavnicu... Medjutim, nit' je ovaj ovdashnji prodavac placen kao onaj u MediaMarkt-u, nit' sam ja toliko razmazhen kupac, daleko od toga...

                  Ipak, ono shto se ochekuje od tog prodavca je neko osnovno znanje i voljnost da asistira u kupovini, bez obaveze da se u medjuvremenu kezi od uva do uva i svako malo deli komplimente. Na primer, nedavno sam posetio jednu prodavnicu sa namerom da kupim digitalni fotoaparat. Kad sam prodavca zamolio da "iz ruke" pogledam model koji me je zainteresovao rekao mi je da nije dozvoljeno da se diraju izlozheni artikli, odnosne da su sve kamere zapakovane u svojim kutijama Ajde to, model mi se svideo i odredjene pojedinosti i specifikacije sam saznao ranije sa neta, jer sam vec bio suzio izbor na par modela. Ali, obzirom da sam hteo da se malo detaljnije raspitam o funkcijama postavio sam par krajnje prostih pitanja u veze specifikacija, funkcija, i nisu bila u pitanju nikakva "rocket science" pitanja. Tek neke osnovne stvari, tipa kolika je ISO osetljivost, ima li AF pomocno svetlo, optichko trazhilo (viewfinder), koje se funkcije mogu manuelno kontrolisati i sl. Dobio sam odgovor da su sve funkcije i uputstvo za rukovanje navedeni u korisnichkom uputstvu koje se dobija sa proizvodom u kutiji?!

                  Onoj istoj kutiji koju je zabranjeno dirati?

                  Na tome se zavrshio stepen "asistiranja" u kupovini dotichnog prodavca, a ja sam naravno pobegao odatle i u tu radnju me jedino mogu ponovo odvesti silom... Znachi, prodavac digitalnih kamera koji ne zna ni najosnovnije karakteristike tih istih kamera, i koji shodno tome u toj prodavnici sluzhi samo i jedino da ti pokupi kesh na kraju procesa "kupovine". I to, da se razumemo, kesh koji nikako nije manji od onoga koji bi za tu istu kameru izbrojao negde "napolje", chak suprotno... E, to mi mnogo smeta, i to ne mogu da tolerishem sve i neka je Srbija u pitanju.

                  Medjutim, znam da je u tom sektoru jako teshko raditi, narochito sa "ovdashnjim narodom" Ima jako malo onih koji znaju shta hoce, koji su razumni i zdravo rezonuju, a puno vishe onih kakve opisuje uglavnom_bezopasni Mnogi hoce mnogo za malo, "besplatan ruchak", perpetuum mobile... Znam jer sam jedno vreme radio u tom sektoru, moj stari isto tako... Apsolutno znam na shta misli chovek, treba podosta zhivaca da svaki dan ispravljash tudje "krive Drine", sa te strane respect za dobre nerve i jaku volju...
                  http://www.bmw.tv

                  Comment

                  • Nenad
                    CBC Senator XXL
                    • 06.01.2005
                    • 1364
                    • BBgd/Mow

                    #10
                    Ja to gledam iz ovakvog ugla:

                    Sta znaci naziv majstor? On ima licencu od odredjene fabrike automobila ili od svih fabrika, posto popravlja sva kola koja mu dodju? Poslednji put se upoznao sa novitetima auto industrije kada se preslo sa karburatora na injectore i el.ubrizgavanje? Da li je ikad radio u zvanicnom servisu ili je naucio od drugog majstora?

                    Po meni je najgore sto ljudi idu u neku radionicu kod "majstora...." a tamo majstor kaze "sad ce moj decko...".
                    Slicno kao kod frizera, covek ide u radnju kod poznatog frizera a i ne vidi ga nego ga ****ju ucenici.

                    Ne treba zaboraviti i da je svaki auto kod nas statusni simbol a ne predmet za upotrebu. Covek koji da poslednjih 2000 eura da kupi 15 godina star auto ne moze realno da gleda na stvari.

                    Jos da dodam kao minus majstorima. Nikad ali nikad za 25 godina vozenja kola nisam naisao na majstora koji nije rekao cuvenu recenicu "Ko ti je ovo radio?...Auuuu, e brate nemaju pojma". A da ne kazem da se onda krene u pricu "Kako bre tamo da odes, pa ceo grad zna kakvi su hohstapleri".
                    Moze covek da ode kod 5 majstora i cuce svaki sledeci put ovo isto.
                    Nesrecni klijent se onda "brani" time sto pokusava da odmah pokaze kako se on isto ili bolje razume u kola od majstora ali bas sad' ga mrzi da prlja ruke.
                    Boost or bust...

                    Comment

                    • zvrle
                      CBC Senator XXL
                      • 01.11.2005
                      • 961
                      • Beograd, Batajnica
                      • Golf 4

                      #11
                      Kao sto su vec rekli sustina je veliki broj "majstora".
                      Jer mi kao narod sve znamo (znamo da ugradimo gas, vodimo reperezentaciju, pregovaramo sa MMF-om i sl) a pored toga smo slabo tehnicki pismeni(gas ce da eksplodira, steti motoru, suv je...) kao krajnji proizvod dobijas musteriju sa kojom je vrlo tesko raditi(jer prica pocinje kao ja bih to ovako,cuo/procitao sam da ovako treba i sl.)
                      Ali ti kao majstor(prodavac) treba da budes svestan toga da ljudi ne znaju i da ces od 10 likova njih 2-3 biti ok a ostatak ce biti "majstori" koji sve znaju ali eto nemaju vremena da sami ugrade gas.

                      [qoute]Gde izgubilo poverenje u prodavce i majstore?[/quote]
                      Pa izgubilo se bas zbog raznih "majstora" koji rade po principu drzi vodu dok majstori ne odu.

                      Kada sam uzimao zvucnike za sobu obisao sam oko 10-tak radnji.U svakoj je prica bila ista.
                      JA: Hteo bih zvucnike za kompjuter, za sobu oko ~12 m2,za slusanje mp3 (solidnog kvaliteta, ako se moze nazvati kvalitetom) i gledanje DIVX-a i ponekog DVD-a, budzet ~170eura.
                      PRODAVAC: Upravo smo dobili novi model 5.1 zvucnika, snaga xxx wati, igrica xxxx extra zvuci itd.
                      A to sto 5.1 onu moju mp3-trojku i divx samo raspodeli na 5 zvucnika i to sto 5.1 omogucava ja ne mogu da osetim sa mp3-trojkom nikom nista.
                      Usao da pitam sta imaju od 2.1 sistema a lik ce kao jel aktivne ili pasivne, ja kao aktivne e pa nazalost nemamo aktivne. reko sta imate od pasivnih e pa nemamo ni pasivene... mislim u cemu je fora kao samo on zna da postoje aktivni i pasivni zvucnici ili je hteo da ostavi utisak da sam na pravom mestu

                      Sta sam uradio, pregledao po netu,razni forumi, opisi, testovi i sl. i na kraju se odlucio za 2.1 sistem, odlucio se za par modela, poslusao savaki sabrao utiske i na kraju uzeo altec mx 5021 (160eura).
                      Nakon toga poslusao kod ortaka na 5.1 moje mp3-trojke i kod mene na 2.1 i ortak mi je rekao da mu se vise svidja zvuk sa mojih zvucnika.

                      Ali zato kada sam ugradjivao gas, pogledao po netu i odlucio se za Doru, ostavio sam auto kod Dore (bez zahteva ja bih ovako i ugradio bih ovo) i otisao sa devojkom da setam po gradu jer znam da je auto na pravom mestu i da nema potreba da izmisljam toplu vodu.

                      Sustina ja da nesto mogu i sam a nesto treba da uradi majstor ali treba znati gde je granica
                      “Scientists dream about doing great things. Engineers do them.”

                      Comment

                      Working...
                      X