BMW M3 CSL @ Nurburgring...
Collapse
X
-
prekopiran text, od pre 3 godine
Fizika kao nauka, izuzetno je značajna za auto svet. Konkretno, definiše sve procese u i oko automobila a do sada ni jedno vozilo nije uspelo da se kreće mimo njenih zakona. Kao takva, jasno određuje, doduše veoma široke, okvire razvoja automobilizma. Stručnjaci BMW-a, su sigurno upoznati sa ovom činjenicom i postavlja se pitanje koja je bila primarna namera ovog proizvođača kada je svetu predstavio model M3 CSL.
Odgovor može biti sama tvrdnja kompanije da sa ovim automobilom žele da predstave i istraže mogućnosti i krajnje granice, populanog, M3 kao i da provere koliko su, zaista, rigidni zakoni fizike koji važe za ovaj model.
Iako u potpunosti savremen, ovaj automobil, nosi jednu klasičnu BMW ? ovu oznaku koja datira još iz tridesetih godina prošlog veka. Slova CSL ( coupe, sport, lightweight ili licht ( nemački )) su uvek označavala automobile koji su bili surove sportske mašine koje su ?pakovale? vrhunac tehnologije tog vremena. Iz ove slavne loze ističe se serija kupea iz sedamdesetih godina koji su dominirali stazama širom sveta i u svesti poznavaoca postavili ime na posebno mesto.
Imajući u vidu priču i ideju koja prati ovaj model, BMW pri razvoju skoncentrisao na smanjenje težine, povećanje snage motora i dalje poboljšanje voznih svojstava M3. Da bi kilogrami nestali, poseglo se za inteligentnom ?lightweight? tehnologijom, što znači da su novi materijali korišćeni samo na pravim mestima gde će ova promena najviše doći do izražaja. Na primer, paneli od karbonskih vlakana sa ojačanjima su korišćeni na mestima gde će pored smanjena težine povećati krutost vozila a sa tim i performanse ( konkretno, pri bočnom ubrzanju ) vozila. Pored toga, kompletan krov vozila je napravljen od istog materijala a pored uštede od 6 kg, osetno pomera centar gravitacije vozila, što izuzetno utiče na stabilnost. Dokaz da se išlo do extremnog ?mršavljenja? je minimalna upotreba čelika, pa i redukovana upotreba aluminijuma i interesantno zadnje staklo napravljeno od extra tankog stakla. I u unutrašnjosti je primenjen isti princip sa smanjenim luksuzom, novim materijalima i alkantarom i lakim sportskim sedištima.
Drugi bitan element je motor. Za osnovu je uzet poznati redni ?šestak? od 3,2 litre koji u standardnom M3 razvija, izuzetne 343 KS. I to je promenljiva činjenica pa posle prerade koja podrazumeva nov usis i izduv kao i modifikacije na motorskoj glavi, ovaj agregat isporučuje čak 360 KS. Obrtni momenat je 370 Nm i dostupan je na 4900 obrtaja. Čak i pri ovom procesu, smanjenje težine je ostalo imperativ tako da je usisnik od karbonskih vlakana a cevi izduvnog sistema karakterišu izuzetno tanki zidovi u cilju uštede par grama. Na ulici se sva poboljšanja vide kroz 4,9 sekundi do 100 km/h a 16,8 do 200 km/h. Nažalost i kod ovako rasne mašine maksimalna brzina je elektronski ograničena na dosadnih 250 km/h.
Treći veoma važan deo ove priče je poznati BMW ? ov menjač nazvan SMG ( sequential manual gearbox ) koji je za primenu u ovom modelu dodatno modifikovan. Sada u imenu ima sufix Drivelogic, što ozančava da vozač prilikom vožnje u automatskom modu ima na raspolaganju čak 11 menjačkih opcija koje su formirane da najbolje odgovore nameni. Brzna menjanja stepena prenosa je 0.08 sekundi što obezbeđuje praktično konstanatno prisustvo snage.Interesantan detalj je i mod pomoću kog je moguće perfektno i maksimalno brzo lansirati automobil iz mirovanja dok se automatika brine da se to izvede na sigurnom maksimumu kapaciteta.
Doduše, silom prilika, ovakav automobil bi bilo neozbiljno pustiti na ulicu bez ikakvih elekronskih pomagala koja su ipak potrebna iako imidžu ovog modela nepristaju u potpunosti. Zbog toga na scenu stupa poznati i svemoćni sistem DSC ( dynamic stabiliti control ) koji je u duhu celog automobila, malo poboljšan. Naravno, može se isključiti a poseduje funkciju nazvanu M Track Mode. To znači da vozač kada uključi DSC i izabere ovu opciju može da najagresivnije vozi automobil a elektronika se neće uključivati sve do apsolutnog limita mogućnosti. Veoma korisno za one koji žele da voze ovaj automobil kao da su ga ukrali ali nežele da se liše određene sigurnosti.
Na kraju, treba samo reći da je BMW M3 CSL extremna mašina za extremne vozače koji pored novca imaju veliko znanje i iskustvo u vožnji performansnih mašina. Iako je dizajniran da bude upotrebljiv koliko i brz on nije za svakoga, pogotovo ne za neiskusne mlade vozače koji od bogatih roditelja traže automobil za rodjendan. U duhu predaka, ovaj model može da ima impresivnu trkačku i tržišnu karijeru ali prvo treba šta je BMW za njega predvideo. U svakom slučaju, predstavljena je najdivljija evolucija modela M3 do sad i bila bi prava šteta da ne zaživi na stazi i na ulici i postane skriveno remek ? delo modernog automobilizma.
Comment
-
-
Ma jeste njemu nadjeno 1,87 i to je jasno k`o dan, nego sto se posle taj podatak osporavao i trazila druga vestacenja, pa se cela ta prica (namerno) razvodnila da bi se sve zataskalo...tipicno naski.
I da dodam na gornji tekst da se auto isporucivao sa poluslik gumama i da je vlasnik morao da potpise izjavu prilikom preuzimanja vozila da oslobadja proizvodjaca od bilo kakve odgovornosti zbog eventualne neuskladjenosti pneumatika sa prilikama na putu.
U svakom slucaju, auto je remek delo..."nemacko najbolje"...
Comment
-
-
Hehe mislis da kreten od tog Karica zna sta je poluslik... za takve budzovane je neki automatik kupe veliki CL Merc i tako nesto a ne vozacka masina kao BMW pa jos CSL
Comment
-
-
Kad smo vec kod Karica i BMW-a ne secam se sta je bilo sa onom curim sto je bila sa njime u kolima?
Jel jadna kokoska prezivela?
Jeste da je idiot bez mozga sto sa pijanim debilom seda u kola ali niko ne treba da pogine zato sto je priglup!
Comment
-
-
Da i izuzetno je bino da su gume namjenjene iskljuchivo za suvo vrijeme, i nije bezveze recheno nije zvaka za seljaka!
A inache onaj koji je vozio CSL na NIrburgu je vjerovatno htio da posravi neki licni ili drugi rekord, ali zna li se jeli bilo kakvih posledica, osim materijalne shtete?
Comment
-
Comment