Ja imam o podrumu, ali samo za crno-bele slike.
Prvo, za razvijanje filma ti trebaju osnovne hemikalije (razvijac i fiksir) i posude za potapanje filma u razvijac/fiksir (mada se ovo moze raditi i rucno u nekoj vecoj ciniji ili cetvrtastoj tacni.
Kada imas razvijen film za projektovanje negativa na fotopapir treba ti aparat za uvecavanje. Ja nemam pojma koliko to kosta, cale ga ima jedno 30 godina, ako ne i vise, i super radi jos uvek... Durst . Uz njega obicno ide i ploca sa klizecim lenjirima u koju se postavi foto papir. Kada ga osvetlis, papir se potapa u razvijac pa u fiksir i onda se ispira. Znaci pri ruci ti treba i tekuca voda.
To ti je osnovno. Od skupljih stvari tu je samo aparat za uvecavanje (projektovanje negativa sa filma na fotopapir).
Pored ovoga neophodno ti je i svetlo. Za razvijanje filma se koristi vrlo tamno zuto-zeleno svetlo, a za razvijanje fotografija crveno svetlo (kao iz filmova, samo ne onoliko jako . Ja imam pravljenu lampu od iverice i lesonita sa filterima od nekih papira, a unutra minjonka od 40w. Radi super isto nekih 30 godina .
Da bi sve islo kako treba, treba ti precizan i brz termometar da bi mogao da pratis temperaturu hemikalija, i treba odrzavati temperaturu sobe.
Mogu da ti slikam sve ovo ako te zanima.
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
nasao sam ovde lokalno na oglasima covek prodaje sve sto je potrebno osim tekucina , bar tako on kaze , trazi 250 $ kaze sve je u odlicnoj kondiciji
dali temperatura moze da varira ilise strikno mora drzati odredjena temperatura , dali se moraju tekucine mesati ili sve vec dodje spremno samo se sipa u posude i koristi ??
Ja sam razvijac i fiksir nabavljao u prahu ili koncentratu pa ih rastvorim u vodi i onda drzim u flasama neko vreme. Imaju rok trajanja pa nemoj da uzimas puno. Napisi sta sve prodaje taj lik za 250$. Malo mi je niska cena
Temperatura treba da bude u nekim granicama od par stepeni. Ja nikad nisam dogrevao hemikalije u toku rada. Obicno ih zagrejem malo vise pa se one u toku rada ohlade do malo ispod granice... U principu, od temperature ti zavisi brzina razvijanja tako da nije bas neophodno da bude tacno 25*C ili tako nesto.
Moras da nabavis i literaturu ako mislis da ti neka slika uspe
RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
evo slika koje mi je poslao , kaze da jos to skoro celi komplet jos neke sitnice fale , , ako sam sve razumeo , jos fale svetla, papir i tekucine koje su potrebne
250 $ je koliko on trazi , verujem da ce spustiti cenu
meni je samo frka sto nemam pojma dta je sve potrebno i koliko je to tesko raditi , uzmem sve pa nemogu nijednu sliku izraditi
Povoljna je to cena za tu opremu sa fotki. Samo taj Nikon objektiv kosta skoro toliko.
Zasto ti treba lab za B&W?
U doba digitalne fotografije to je malo (malo vise) zastarelo a kvalitetan foto papir veoma skup. Pogotovo onaj za izlozbe. Ne vidim drugu svrhu bavljenja klasicnom fotografijom danas. Veliki formati (od 30x40cm na gore) se veoma tesko rade iz vise razloga. I tu je velika prednost obrade na PC i posle samo printovanja na nekom vecem printeru na rolne.
Objasni nam detaljno ako nije tajna zasto ti to sve tacno treba i koja je to osnovna ideja.
Temperature nisu kriticne i mogu biti od 18 do 22 °C. Kriticnije je samo kod razvijanja filma (ne preterano ako je razvijac sporiji) ali se to lako drzi pod kontrolom. NIJE neophodna tekuca voda u lab samo 3-4 tacne i veci sud sa vodom. Zavrsno ispiranje moze i posle.
Kod kolor fotografije je sve veoma kriticno i tesko se radi u amaterskim uslovima.
Ako nameravas da radis povecanja ne nadaj se super rezultatu sa 35mm filma pa makar bio ko zna kako sitnozrnasti film i odgovarajuci razvijac za njega. Ovde mislim narocito na T-MAX od Kodaka. Postoje tehnicki limiti pa i pored najbolje volje ne moze bolje. Srednjeformatne kamere (4,5x6; 6x6;6x7; i 6x9 cm) nisu takodje bas jevtine mada im je drasticno pala cena zbog masovne upotrebe digitalnih.
Ne nadaj se takodje da je izrada dobrih fotografija jednostavna. Tehnicki sve izgleda prosto ali skoro nikad nije to-to. Takodje je i snimanje veoma teska operacija. 99,99% obicnih ljudi ne ume da slika. I kad je snimak tehnicki upotrebljiv (automatika odradi svoje) nije kadrirano kako treba ili milion drugih stvari sto cine losu fotografiju. Takodje automatika ne ume da misli pa joj je potrebna "pomoc" veoma cesto. Covek apsolutno kreira. Sve je daleko od onog banalnog click a i to ponekad treba da je u pravom trenutku. U sustini je to posao za veoma pasionirane i nadarene ljude da bi se dobilo ono sto cesto vidimo na netu ili u ilustrovanim casopisima. Ne da nije tek tako nego UOPSTE nije cak i ako se potrosi ogromna suma za kvalitetnu opremu.
Jao cuti Urose. Sta smo sve radili sad me je sramota. Nije uopste potreban mrak. Ponasaju se kad se opuste odlicno i na svetlu i pod kisobranima.
Ja sam uvek bio tip koji zna sta hoce samo sto su one mislile da hocu drugo da bi pristale na slikanje. To je malo glupo sto je tako ali zato profesionalci to lepo plate i ne moraju da glume.
Uglavnom postoje devojke za slikanje i one druge. Mene su vise zanimale one za slikanje a druga je bila uvek samo jedna.
Nazalost, ziveo sam u bolesnoj sredini po tom pitanju i to je najveci limit.
Sto Srbija nije samo 10% Ceska. Gde bi nam kraj bio. Sad se verovatno sve promenilo ali fotografisanje vise nije tako cool kao sto je to bilo pre.
Uvek smo kasnili u svemu.
Sto se tice razvijanja digitalnih fotki. Ha. Pa nisu sve zenske tako glupe. Ima ih i koje su se veoma zainteresovale za fotografiju i sjajno znaju da saradjuju. Sve ostalo je daleko manji problem. One ocekuju da budu "prevarene" tj. da neko drugi bude kriv.
Comment