Brodski motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shadow
    CBC Senator XXL
    • 23.09.2005
    • 555
    • Beograd

    Brodski motor

    Bio sam na krstarenju brodom...i nesto sam zapazio...nisam primetio izduvne gasove...kako brodovi imaju resen izduv? Jel se to meni cini ili je njima izduv pod vodom? trazim po netu nesto vise o tome, ali nista...a nasao sam i informaciju da se na brodovima izduv hladi...zasto?
    My crew is all fired up
    Y'all better just wise up
  • Rendjo
    CBC Senator XXL
    • 26.06.2006
    • 340
    • Zadar HR

    #2
    Hladi se morskom vodom i zato uvijek vidiš more koje baca vani za vrijeme rada..Uvijek pazi da dobro dihta jer neispravan sustav hlađenja ispuha napunit će ti brod i ideš dolje u rekordnom roku

    Comment

    • uglavnom.bezopasni
      - 42 -
      • 03.02.2005
      • 2235
      • Novi Sad

      #3
      Pogledaj malo pod mariniziranje motora, to je kad ti obi?an motor iz auta ili predvidjen za auto preprave da se koristi u brodu/?amcu, naj?eš?e se pominje i vidi hladjenje izduva, ima još nekih sitnica...

      Gasovi izlaze iznad vode gde i voda za hladjenje, btw ta voda hladi i ceo motor, a ne samo grane.

      Vide?u kad dodjem u firmu da pošaljem slike našeg ?amca, odnosno motora i grana.

      Hladi se zato što nema dovoljnog/nikakvog strujanja vazduha kao kod automobila, a toplota mora negde da se odvede...
      Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
      11.04. 0:12 #2
      Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

      Comment

      • Eon
        Moderator
        • 10.03.2005
        • 4225
        • Beograd-NBG-44
        • Superb 2.0 4x4 DSG

        #4
        Pa valjda veca plovila izbacuju izduvne gasove na gore?!?!
        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

        Comment

        • Black Knight
          CBC Senator XXL
          • 13.10.2004
          • 2020
          • Novi Beograd, kicblo

          #5
          zavisi kako koja...i sta smatras vecim...
          Injection is good,but I'd rather be blown!

          Comment

          • Eon
            Moderator
            • 10.03.2005
            • 4225
            • Beograd-NBG-44
            • Superb 2.0 4x4 DSG

            #6
            Sve preko 25m!!!!
            Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
            Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

            Comment

            • maki
              CBC Senator XXL
              • 03.10.2004
              • 878
              • Budva, CG

              #7
              na starijim brodovima su ti tzv otvoreni sistemi hladjenja,mana im je sto morska voda nagriza unutrasnjost motora (kuda ona prolazi),a razne prljavstine koje prolaze kroz filter(skoljkice,smece) znaju da zacepe kanale pa se lako desava da se motor pregrije,zato se ovi sistemi svako malo ciste i ispiraju slatkom vodom, noviji sistemi su tzv zatvoreni sistemi sto znaci da slatka voda cirkulise kroz motor a nju hladi morska voda preko rashladnika nesto slicno kao hladnjak od auta samo sto umjesto vazduha vodu hladi morska voda ,ovaj sistem je daleko laksi za odrzavanje od prethodnog, sto se tice izduva u manjim masinama je hladjen morskom vodom, kod vecih masina postoje rashladnici ispirnog zraka nesto kao intercooler na autu samo sto se takodje hladi vodom,a izduvne cijevi su dobro izolovane i najkracim putem sprovedene u vodu,kod vecih pogona na izduvnim cijevima se ugradjuju kotlovi tzv ekonomajzeri koji rade na izduvne gasove. Mada na novim putnickim brodvima vise nema klasicne glavne makine vec su to ili turbinasi (parne masine) ili na struju radi manjeg zagadjivanja,udobnosti,manje buke ....
              trgovacka mornarica je i dalje na tesku naftu uglavnom ili na dizel u odredjenim oblastima. Nadam se da sam pomogao
              HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

              Comment

              Working...
              X