VIP signal...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #16
    zar vip ne naplacuje prvi minut ceo,bez obzira dali si pricao ceo minut ili 5 sekundi...a MTS naplacuje po sekundi. kako onda moze da bude povoljniji?,jedino celokupna cena po minuti ili neki postpaid paket...a i moraju novi su ,pa ajd malo.
    nevidim neke velike razlike izmedju sva tri operatera,,ja koristim MTS..a i da koristim TELENOR..nebih menjao broj..a i menjace se to..pa neces svaki mesec da skaces tamo vamo sa tih mreza i tako to.
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #17
      Svi naplacuju starninu razgovora, dakle direktno po odgovoru , upravo iz razloga da se neisplate cimanja od po 5 sekundi.

      Navacivanje startnine + 1 minut po odgovoru je totalno nelogicna struktura pravljenja velike torte od malih kolacica

      Ovo nebi proslo na otvorenom trzistu jer bi ubili sami sebe i bezanje drugim operatorima bi bilo neminovano.

      Portering- porting , je upravo taj elemenat koji ih drzi pod shahom, kad imas pravo da zadrzis borj i preselis ga drugom operatoru , pocinju da budu vrlo ozbiljni i da rade u korist musterija
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • uglavnom.bezopasni
        - 42 -
        • 03.02.2005
        • 2235
        • Novi Sad

        #18
        Originally posted by bojanTI
        Prvi put cujem... A to je u USA, nemoj mi reci da ima i kod vas u Svedskoj?!
        Pa ima i u Hrvatskoj, seliš se sa provjdera na provajdera uz zadržavanje broja. Kažu da će biti i kod nas, kad se dogovore svi i podnesu zahtev ratel-u...

        EDIT: rešava se centralnim serverom koji te upozori da zoveš nekog ko nije u tvojoj mreži i ako ima isti pozivni broj, pa ti onda odlučiš da li ćeš nastaviti poziv ili prekinuti.
        Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
        11.04. 0:12 #2
        Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

        Comment

        • b_samardzic
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 1557
          • Smederevo

          #19
          Od skoro i MTS naplacuje u startu ceo minut.
          Ja sam pre-paid i imam tarifu u kojoj se naplacuje bez zaokruzivana.
          Medjutim od skoro mi je uspostavljanje veze sa 064 10-11din a sa 063 16din. A lepo kazu da nema zaokruzivanja.

          Comment

          • bojanTI
            CBC Senator XXL
            • 04.01.2006
            • 870
            • Pancevo

            #20
            Ne pricajte napamet... VIP za 1000 dinara imas 325 minuta sto nema nikakve veze sa uspostavom poziva i obracunavanjem na minut ili sekund, sve preko toga je sasvim druga prica!
            Za 3000 dinara dobijes 1500 minuta i isto toliko poruka takodje oslobodjenih svega ovoga, pa sad mi reci gde ima jeftinije!

            U svakom slucaju meni tako odgovara, a tarife su im odlicne, naravno fali jedna izmedju ove od 325 i 1500, ali u tome je caka...
            In essence, then, Alfa has always understood what makes driving a thrill. But it has never been able to make a car. Well, not a car that a rational, normal human being might want to buy.

            Comment

            • 230
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2007
              • 775
              • Semberija

              #21
              Eh, a kod nas u M:TEL-u 40e mesečno košta 400 minuta (od toga tačno je određeno koliko može biti prema fiksim (160 min), koliko unutar M:TEL-a (160 min), a koliko prema ostalim mrežama(80min) ) i 400 poruka.

              I ja sad treba da plaćam 40e + PDV (17%) za 160 minuta mesečno (90% su mi razgovori mob-mob) , a to je tarifa koja je kao najpovoljnija. I u svim ostalim aktuelnim tarifama su napravili istu glupost sa pozivima, a o tome da ja pošaljem možda 4-10 poruka mesečno da i ne pričam...

              Srećom pa još uvek nisu ukinuli stare tarifne modele bez ikakvih "poklona" pa plaćam redovno račun oko 50e, ali pričam sa kime ja hoću i kako ja ja hoću.


              Zato UŽIVAJTE!


              P.S.

              100 kb podataka plaćam 7 centi
              155+75=230
              VIVA LA VITA!!!

              Comment

              • Eon
                Moderator
                • 10.03.2005
                • 4225
                • Beograd-NBG-44
                • Superb 2.0 4x4 DSG

                #22
                Ja pricam uvek o postpaid-u. Fora je u tome sto kod mobtela, ne tarifiraju pocetak razgovora, ne zaokruzuju i u okviru svoje mreze su najjeftiniji!!!!
                Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  number portability, iliti sprski prenosivost broja je dodatna usluga koja kod nas nije aktivirana.
                  iz price sa ljudima, skoro nikome to ne treba, i retko ko zeli da zadrzi isti broj. (zanimalo me pa sam piupitao razne ljude sa kojima sam u kontaktu).
                  valjda je takva navika.
                  ta opcija ne spada u osnovni obavezni set GSM implementacije ( ugovora o GSM asocijaciji) ali je postalo uobicajeno da se podrazumeva kod vecih operatera.
                  Telenor recimo nema tu opciju, i kod njih nije moguce ostvariti prenosivost broja.
                  kod Deutche Telekoma, zavisno od zemlje u kojoj rade, isto nema te opcije prenosivosti broja. (imam DT prepaid broj, pa sam direktno zainteresovan).

                  potpuno ista stvar je i sa prenosivosti broja kroz fiksnu telefonsku mrezu, koja je kod nas podrzana ali se prakticno nikada ne koristi (ne nudi, a niko i ne pita/trazi).

                  ja sam pre 10 godina trazio kod oba tadasnja mobilna operatera prenosivost broja, ali nisam bas naisao na razumevanje.
                  ali sam uspeo da kod razlicitih operatera imam isti broj, i to eto traje vec deceniju.
                  nadam se da cu i kod treceg operatera moci da uzmem identicni broj.

                  barem neko resenje, glupo mi je da klijente ovde i u inostranstvu zamaram da memorisu vise brojeva.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • milannik
                    CBC Senator XXL
                    • 23.12.2004
                    • 1455
                    • Niš

                    #24
                    Mobtel, sada telenor naplacuje uspostavu veze, makar na prepaidu, a u nekim paketima se tarifira prvi minut, neki u sekundama... A ovi (pridev po zelji) u telekomu deru i za prvi minut i za uspostavu veze... Ja bas jurim resenje za jeftino koriscenje pripejda, dva tarifna paketa na telekomu i telenoru, jedan za smsove, drugi za razgovor, koga zanima neka baci pogled:

                    Comment

                    • uglavnom.bezopasni
                      - 42 -
                      • 03.02.2005
                      • 2235
                      • Novi Sad

                      #25
                      Originally posted by sw.brick
                      number portability, iliti sprski prenosivost broja je dodatna usluga koja kod nas nije aktivirana.
                      Prouči malo proceduru za number portability, centralni registar i ostalo, nema veze sa dodatnim uslugama i operatorima, treba određena institucija (ratel) da na predlog operatera ili samoinicijativno donese odluku kao obavezujuću. (što će biti jednog dana)

                      iz price sa ljudima, skoro nikome to ne treba, i retko ko zeli da zadrzi isti broj. (zanimalo me pa sam piupitao razne ljude sa kojima sam u kontaktu).
                      valjda je takva navika.
                      Meni nije baš neophodno u ovom trenutku ali da imam mogućnost da zadržim broj možda bi proučavao ponude drugih operatera. Imam isti broj već 12 godina i ako Telenor pokuša da ga promeni mislim da ću da idem da čuvam ovce, to bi bilo ravno katastrofi...

                      potpuno ista stvar je i sa prenosivosti broja kroz fiksnu telefonsku mrezu, koja je kod nas podrzana ali se prakticno nikada ne koristi (ne nudi, a niko i ne pita/trazi).
                      Onaj deo oko gsm asocijacije i DT uopšte nisam razumeo, a kakva prenosivost broja u fiksnoj telefoniji kad mi imamo samo jedan (i slovima 1) Telekom koji pruža usluge fiksne telefonije. A kad se seliš sa adrese na adresu je sasvim normalna stvar da nosiš svoj telefon sa sobom u okviru iste mrežne grupe.

                      ja sam pre 10 godina trazio kod oba tadasnja mobilna operatera prenosivost broja, ali nisam bas naisao na razumevanje.
                      pre deset godina nisu znali ni SMS da razmenjuju međusobno, a ne nešto više, i opet to nema veze sa operatorima, da i pre 10 godina je bio samo jedan.

                      ali sam uspeo da kod razlicitih operatera imam isti broj, i to eto traje vec deceniju.
                      nadam se da cu i kod treceg operatera moci da uzmem identicni broj.
                      E ovo je jedna nedostižna stvar za mene broj sa 6 cifara ima samo kod Telenora... ili možda VIP nudi?

                      Hmmm, da...
                      Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                      11.04. 0:12 #2
                      Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        centralni registar i ostalo
                        pa da, to i kazem dodatna opcija koja nije sastavni obavezni deo MoU ugovora pri davanju GSM licenci operaterima nije prenosivost broja uslovljena kao usluga.

                        moze da postoji ali ne mora, prema standardu GSM udruzenja.
                        Onaj deo oko gsm asocijacije i DT uopšte nisam razumeo
                        ugovor kojim se operater prima u GSM udruzenje je dosta precizan, ima odredjene obaveze kao i prava definisana.
                        prenosivost broja je ostavljena kao dopunska mogucnost, za razliku od recimo SMS-a koji je obavezni sastavni deo svake GSM mreze kao usluga.
                        DT je veliki igrac, kao i Telenor a hocu da kazem da nije ovde kod nas nista posebno razlicito po tom pitanju sa domacim igracima.
                        jednostavno nema zelje, ili nema dovoljno konkurencije, ne znam.

                        udruzenje potrosaca, kada jednoga dana postane mocno dovoljno, ce bojkotom ili na drugi nacin naterati provajdere da uvedu dobrovoljno i tu , i jos razne druge mogucnosti koje GSM sistem moze da pruzi.

                        tu je pre svega pitanje volje, manje tehnike. ako i jeste tehnika to se resava za par dana, sa razmenom pretplatnickih baza izmedju provajdera i unosenjem u billing software bazu.
                        dalje je jednostavno, par klika misem..sve je to odavno reseno.

                        kod fiksne telefonije prenosivost broja je opcija ISDN mreze, i nista ne smeta sto sada postoji samo jedan provajder telefonije.

                        primer- imam ISDN broj na lokacija A u Novom Sadu.
                        trenutno sam na sluzbenom putu u Lazarevcu gde isto imam neki (drugi sasvim) ISDN broj.
                        sa tastature ISDN telefona (pravilnije reci terminala) otkucam kod aktiviranja prenosivosti, i dodelim svoj novosadski MSN tom nekom drugom NT u Lazarevcu.
                        to recimo potraje 4 sata dok sam tu, onda ponistim i vratim broj nazad u N Sad.

                        U interfejs ISDN-a to omogucava, u svim varijantama ISDNa koje se koriste u Evropi. i vecina NT zavrsetaka ima tu opciju u softveru.

                        ta signalizacija se odvija po D kanalu, koji je uvek aktivan i kada se ne telefonira tj kada je spustena slusalica (i neaktvina oba B kanala) svih 24 sata/365 dana.

                        uprosceno kao neka vrsta internog roaminga po fiksnoj mrezi koji sam pertplatnik sebi dodeljuje po sopstvenoj zelji.
                        u kuci, u vikendici, na poslu, u hotelu na sluzbenom putu... uvek imas isti pretplatnicki broj fiksnog telefona.

                        osim toga ni SMS preko fisknog telefona nije kod nas jos aktiviran,kuckanje poruka sa kucnog fiksnog telefona nekom drugom pretplatniku.
                        sto da zovem nekoga i budim ga, ili ometam, jednostavno otkucam SMS i njemu na fisknom telefonu sitgne poruka...tako prosto.

                        ISDN ima vrlo siroke mogucnosti vec u osnovnom setu funkcija a opcionih funkcija ima ako se dobro secam tabele sa kodovima za njih, oko 50tak (iliti klasa servisa kako se jos naziva).


                        A kad se seliš sa adrese na adresu je sasvim normalna stvar da nosiš svoj telefon sa sobom u okviru iste mrežne grupe
                        ti pricas o selidbi prikljucka, pravno i fizicki na nivou parice, ja pricam o selidbi po tvom nahodjenju na logickom nivou. i po 5 puta dnevno sirom zemlje, ako pozelis.
                        za firme je nedavno uvedena slicna opcija, negeografski pristupni broj (fiktivni,inace ne postoji hardverski) koji omogucava da firma ima isti lokalni broj telefona za bilo koji grad/ mreznu grupu bilo gde u zemlji.
                        klijenti firme zovu taj jedan broj u svom gradu a poziv odlazi u sasvim drugi grad.
                        imam negde i cenovnik Telekoma za tu uslugu, negde prosle godine u martu ili aprilu je uvedena kao opcija.

                        nije bas bila jeftina, relativno gledano u odnosu na cenu obicnog impulsa, tj dva minuta lokalnog razgovora. to placaju firme, tj one finansiraju pozive svojih klijenata (kao prijemna strana) za dodatni iznos.
                        a placa svoj deo i klijent koji zove, po tarifi lokalnog poziva.

                        kada bih imao prenosivost broja u fiksnoj mrezi, onda bi mi ISDN prikljucak i koristio necemu korisnom kada sam odsutan. ovako jedino saznam propustene pozive, jer ne mogu da se daljinski ulogujem na svoj ISDN NT, preselim privremeno broj na neki drugi NT na lokaciji gde se trenutno nalazim.

                        da ne pricam da onda daleko vise potrosim na mobilni telefon za pozivanje fiksnih telefonskih brojeva...ili da budem bezobrazan pa da druge zamoljavam da mi dozvole da koristim njihov telefon na njihov trosak.

                        kucne tel centrale fiksne po firmama imaju prenosivost broja vec dobrih 20tak godina, i to se uspesno koristi.
                        broj lokala se vezuje za osobu ma gde se fizicki nalazi, a ne za kancelariju.
                        tako osoba moze da koristi telefon sa svim svojim podesavanjima i svojim imenikom gde god se zatekne u firmi.
                        kao sto je sa racunarom, loguje se sa svojim userom i povlaci svoja dokumenta, svoje podatke, svoja podesavanja....isti princip.

                        barem ja to aktiviram po pravilu i pustim u rad, a na korisniku je da li ce da koristi ili nece.

                        obicno nasi ljudi jako vole svoju kancelariju, ne daj boze da neko slucajno zmeni stolicu drugom ili pomeri saksiju cveca, ali u zapadnim firmama koje rade kod nas nije tako striktno.
                        sedne ko gde hoce, "povuce" svoj telefonski broj lokalni i svoj gradski telefonski broj kod sebe, povuce racunarski deo i radi,. bilo tu u lokalnoj zgradi bilo negde udaljenoj zgradi (recimo drugom gradu).

                        Telenor recimo tako funkcionise po organizaciji, velika sala, zaposleni sedne svaki dan gde hoce (ili gde je slobodno) i tu mu je radno mesto da obavi tog dana neki posao.

                        intranet resenja (komunikacione mreze) omogucavaju bitno vecu produktivnost rada, tj manje troskove makar na prvi pogled bilo sve to komplikovano.
                        znam da je off topic, ali da bi se razumelo ja ne umem u 2 reda da objasnim, ili pokusam da objasnim tematiku.

                        uglavnom, tehnika nudi mogucnost da se bilo mobilni bilo fiksni telefonski broj "seta" i prati osobu bez obzira na trenutnu lokaciju.

                        za mobilni je to u okviru GSM udruzenja (u drugim mobilnim mrezama van GSMa ne moze da se ostvari tako lako, i obicno ne moze nikako) posto postoji medjunarodni dogovor, (taj vec pominjano Memorandum of Understanding kojim je osnovano GSM udruzenje) mobilni broj je pravno resen kroz tzv roaming ugovore i tarife.

                        za fiksne brojeve jos tako nesto pravno nije formirano, i svaka drzava je ostrvo za sebe pa nema roaminga fiksnog telefonskog broja.
                        tehnicki je moguce, problem je pravno birokratkse prirode (da ne kazem monopola) na medjunarodne tarife tzv zlatne franke.

                        sa razvojem SIP mreza i SIP servera bilo javnih bilo sa pretplatom i to pitanje drzavnih granica u smislu administrativnih odluka/ monopola postaje deplasirano.
                        ja vec sada mogu ovde u Beogradu da imam recimo CH fiksni telefonski broj i da bas nikakve veze nemam sa Telekom Srbija, niti RATEL niti bilo cime pod kontrolom ove drzave.

                        tehnika napreduje brzo, administracija zivi jos u proslom, tj pretproslom veku sa svojim razumevanjima....i regulativama.

                        preko ISDN i QSIG mreze mogu da imam recimo lokalne telefone jedne firme u Beogradu, Novom Sadu i Nisu istovremeno, bez placanja po Telekom tarifi i bez pozivanja medjugradskog pozivnog (011, 021, 018).

                        Telekomu nasem, kao i globalno telekomimam se to bas i ne svidja ali danas je to toliko odmaklo da se vise ne moze vratiti tocak istorije.

                        gomila telefonskih centrala radi po Linuxom, tj to je vise racunar a manje zapravo telefonski sistem.
                        to sto se prenosi glas ne menja sustinu, i glas su samo bajtovi.

                        ovo sve ne pisem zbog tebe jer ti to verovatno znas, ali mozda jos nekome bude zanimljivo da postoji i drugaciji ugao gledanja, odnosno neka druga tehnicka mogucnost osim opste masovno primenjivane i poznate nasiroko.

                        preko ISDNa moze i video telefon, i to je moglo jos pre 15godina , daleko pre sadasnjih mobilnih 3G mreza.
                        i lekarski on line pregled pacijenta, itd itd.

                        kod nas jos nije cesto da u kuci mama ima svoj fiksni borj telefona, tata svoj, deca svako svoj, faks svoj, govorni automat svoj, u garazi zasebni broj, video telefon svoj broj, itd.
                        jedna ISDN linija ima 8 (do osam brojeva) zasebnih brojeva po jednoj te istoj zici. takozvani MSN (multisubscriber number)

                        itd itd, danas su telekomunikacije i racunarski sistemi gotovo neogranicenih mogucnosti za sve moguce zelje sto se tehnike tice, ogranicenja i kocnice su pravno administrativne prirode koje su odredile drzave i Vlade (obicno polupismene za danasnji nivo razvoja koji je dostignut).

                        svima puna usta e-goverment a mi i dalje moramo da posecujemo MUP za najbocnije stvari u upravnom postupku, od pasosa do vozacke i registracije vozila. ili uvida u poresku evidenciju, i stanje poreskog kredita/duga u Upravi Prihoda.

                        ne moze da se udje ni u zemljisne knjige elektronski i domah proveri sta je cije...kazu bice, radi se ...jednoga dana.

                        a moze da transferise elektronski i milion evra prekop banke ako se zeli.

                        ma meni je muka prica polupismenih koji nesto zahebu iz neznanja a onda je uvek, bas uvek izgovor "kompjuter je kriv" ili "tako kaze kompjuter na ekranu i to je sveto pismo" pa i ako je ocigledno pogresno.

                        eh da, podsetio si me na pocetke mobilne kod nas i "price" o 7 bita i 8 bita SMS porukama, pa te ne moze zbog ovoga te zbog onoga...
                        ma toplu vodu mi stalno iznova izmisljamo cim se pruzi prilika
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • uglavnom.bezopasni
                          - 42 -
                          • 03.02.2005
                          • 2235
                          • Novi Sad

                          #27
                          Kod nas je ISDN prvo bio stvar prestiža ponosnom izjavom: "Ja nemam običan telefon, ja imam ISDN sa dve linije", ili još bolje "uzeo sam onaj ISDN sa 8 linija" (jako je bilo teško objasniti da je 2 od 8 istovremeno, ako se ne koristi neki ili oba kanala za internet)...

                          Imam ja raznih priča na tu temu...

                          To sa prenosom su nudili kao uslugu i to je koliko se ja sećam radilo jedino sa Siemens NT kutijom ali samo u crnoj varijanti, posle smo dobili belog Siemens-a, pa onda ovo čudo koje u sebi ima i modem... sad mi nije interesantno da se igram sa tim, ali baš ću pogledati kad stignem.

                          U svako slučaju, izvukao si šustinu iz 5-6 različitih tema, interesantno štivo za neupućene.
                          Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                          11.04. 0:12 #2
                          Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                          Comment

                          Working...
                          X