"Pecaroši" koriste trojance
----------------------------------------------------------------------
Prema izveštaju konzorcijuma Anti-Phishing Working Group (APWG), broj
mrežnih prevara tog tipa sporije raste nego ranijih meseci, ali su
prevaranti postali prepredeniji.
Pod terminom "pecanje" (phishing) podrazumeva se vid prevare na Internetu
koja se odvija tako što prevarant šalje drugim osobama poruku e-pošte
predstavljajući se kao vlasnik firme (naravno, nepostojeće) ne bi li izmamio
njihove podatke koji će mu poslužiti za krađu identiteta. Prevaranti
falsifikuju sadržaj polja "From" u poruci e-pošte, tako da se čini da ona
stiže od poznate kompanije. U poruci se od primalaca zahteva da pritisnu
hipervezu da bi zbog nekog hitnog razloga ažurirali podatke svog naloga -
često zato što kompanija sumnja da je nalog "provaljen". Hiperveza vodi do
Web stranice koja izgleda uobičajeno, a od korisnika se traži da unese svoje
podatke i pritisne dugme Send.
Kada neoprezni primalac pošalje svoje podatke, prevarant dolazi u posed
njegove adrese, broja socijalnog osiguranja (koji je u SAD izuzetno važan),
broja bankovnog računa i kreditne kartice, kao i svih drugih informacija
koje izmami, i - kreće u kupovinu.
Analitičari konzorcijuma APWG ustanovili su da je broj "pecaroških" poruka u
martu povećan za dva posto u odnosu na prethodni mesec. Iako se čini da
aktivnost pecaroša stagnira, broj Web lokacija sa kojih se pokreće ovaj vid
prevare porastao je za sedam posto, a broj zloupotrebljenih robnih marki za
22 posto. Uočeno je da prevaranti sve više upotrebljavaju trojance i
programe za snimanje otkucaja na tastaturi da bi došli do ličnih podataka
lakovernih korisnika Interneta.
Osim uobičajenog načina prevare, kada se korisnici namamljuju da posete Web
lokaciju sa koje će im stići trojanac, prevaranti sve više koriste i sisteme
za trenutno slanje poruka. Finansijske kompanije su omiljene firme
prevaranata; čitavih 85 posto poruka stiže navodno iz tih firmi, a slede ih
davaoci Internet usluga i trgovinske kompanije. Analitičari su otkrili da se
više od 30 posto prevarantskih Web lokacija nalazi u SAD, zatim slede Kina i
Koreja sa 12 odnosno 11 posto, redom.
Izvor Micro Vesti
----------------------------------------------------------------------
Prema izveštaju konzorcijuma Anti-Phishing Working Group (APWG), broj
mrežnih prevara tog tipa sporije raste nego ranijih meseci, ali su
prevaranti postali prepredeniji.
Pod terminom "pecanje" (phishing) podrazumeva se vid prevare na Internetu
koja se odvija tako što prevarant šalje drugim osobama poruku e-pošte
predstavljajući se kao vlasnik firme (naravno, nepostojeće) ne bi li izmamio
njihove podatke koji će mu poslužiti za krađu identiteta. Prevaranti
falsifikuju sadržaj polja "From" u poruci e-pošte, tako da se čini da ona
stiže od poznate kompanije. U poruci se od primalaca zahteva da pritisnu
hipervezu da bi zbog nekog hitnog razloga ažurirali podatke svog naloga -
često zato što kompanija sumnja da je nalog "provaljen". Hiperveza vodi do
Web stranice koja izgleda uobičajeno, a od korisnika se traži da unese svoje
podatke i pritisne dugme Send.
Kada neoprezni primalac pošalje svoje podatke, prevarant dolazi u posed
njegove adrese, broja socijalnog osiguranja (koji je u SAD izuzetno važan),
broja bankovnog računa i kreditne kartice, kao i svih drugih informacija
koje izmami, i - kreće u kupovinu.
Analitičari konzorcijuma APWG ustanovili su da je broj "pecaroških" poruka u
martu povećan za dva posto u odnosu na prethodni mesec. Iako se čini da
aktivnost pecaroša stagnira, broj Web lokacija sa kojih se pokreće ovaj vid
prevare porastao je za sedam posto, a broj zloupotrebljenih robnih marki za
22 posto. Uočeno je da prevaranti sve više upotrebljavaju trojance i
programe za snimanje otkucaja na tastaturi da bi došli do ličnih podataka
lakovernih korisnika Interneta.
Osim uobičajenog načina prevare, kada se korisnici namamljuju da posete Web
lokaciju sa koje će im stići trojanac, prevaranti sve više koriste i sisteme
za trenutno slanje poruka. Finansijske kompanije su omiljene firme
prevaranata; čitavih 85 posto poruka stiže navodno iz tih firmi, a slede ih
davaoci Internet usluga i trgovinske kompanije. Analitičari su otkrili da se
više od 30 posto prevarantskih Web lokacija nalazi u SAD, zatim slede Kina i
Koreja sa 12 odnosno 11 posto, redom.
Izvor Micro Vesti
Comment