Golf 2, dabogda se zapalio!....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro_Touring_Mopar
    CBC Senator XXL
    • 13.11.2007
    • 684
    • Sabac

    Golf 2, dabogda se zapalio!....

    Naleteo sam na ovo prelistavajuci forume:

    "Oni prolaze ulicama, ima ih na hiljade, tu su oko nas, proganjaju nas razum, a ipak ih nismo svesni… Dok ne uđu u naš život.

    Mene Golf 2 nije tangirao u životu. Bilo me briga za takav auto, ali sam u skorije vreme bio primoran da se sretnem sa tim “stvorenjem”. A onda sve ono što volim u automobilima bilo poljuljano tom pojavom. Ja volim automobile, oni su moj hobi, volim tehniku, napredak, u svakom automobilu tražim nešto posebno… A onda sam se susreo sa Golfom 2.


    Prvo da se ogradim: ne mislim da je Golf 2 loš auto, da to kažem bio bi ****** jer taj auto inače ne bi bio toliko popularan na našim prostorima. Golf 2 je odličan auto, za ono vreme kada je bio napravljen! Ali ove 2007. godine, tom autu apsolutno nema mesta na našim putevima! Marš na otpad!

    Ono što u vezi Golf 2 siluje naš zdrav razum je njegova nesrazmerno visoka cena. Ja nemam ništa protiv da taj auto košta 1200 evra za model iz 89. godine, ali one cene koje vladaju na tržištu nisu došle iz naučne fantastike već iz neke mentalne institucije. Alo bre ljudi! Da li ste normalni! Ne krivim one koji prodaju taj auto za 3000 evra, već krivim one koji ga kupuju. Da li ste bre normalni pa vadite iz slamarice ušteđenih 3000 evra i dajete na nešto što je staro 20 godina! Kada lepo odete na pijacu da kupite auto, pitate “dobar dan, pošto ovaj Golf 2 iz ‘88 godine, vidim da je farban, sigurno je udaran?”. Ako vam on kaže “2900 evra”, nemojte da kažete “e, super, povoljno, uzimam” već ga oterajte tamo gde ne sija sunce.

    Golf 2 je doneo ono što naš narod danas zove “kad ga Nemac napravi!”. Dodao bih da to važi i za Mercedes W124 koji je praktično neuništiv. A ipak, cena im je slična. Iako mrzim Mercedese (verovatno me progoni trauma iz detinjstva kada ulice preplave Mercedesi gastarbajtera kada se vrate iz Nemačke) ipak kažem da je to milion puta bolja kupovina nego li “šibica na točkovima”.

    Zašto ljudi vole Golf 2? Gotovo 100% odgovor je: NIJE SKUP ZA ODRŽAVANJE, IMA DELOVA NA SVAKOJ TRAFICI. Kvari se regularno jer ipak taj auto ima 20 godina, ali zato je jeftin za održavanje. Vlasnici Golfa verovatno imaju ritual tipa “dajte mi dva hleba, pola litre jogurta i … pumpu za gorivo”. Sledećeg dana hleb sa dodatkom “kinetičkog”.

    Evo, dok pišem ovo pričam sa mojim drugom koji ima Golf2 1.3 iz ‘87. godine, pardon, iz ‘83. Zašto, čućete kasnije. Kad me pitao pre godinu dana da li da kupi Golf2 za 2000 evra od “poverljivog čoveka” - prijatelja, ja sam mu rekao da uzme bez razmišljanja jer je to povoljna kupovina. Tada nisam znao da ću ga uvući u “sektu” zvanu “vlasnici Golf 2″. Međutim, taj Golf 2 i nije “pravi” Golf 2. “Pravi” Golf 2 je model 1.6D, onaj model koji drži nenormalno cenu i koji je redak kao beli medved. Kad krenete u kupovinu, svi su čuli da je baš pre nedelju dana taj model prodat od strane dede koji ga je vozio 15 godina ili žene koja radi u banci. I uvek mu je cena bila ispod 2500 evra, znači povoljno. Ali kad ga treba kupiti, nema ga ni za lek.

    Svi vozači sa ovog prostora se dele u tri grupe:
    Oni koji su imali Golf 2
    Oni koji imaju Golf 2
    Oni koji nemaju Golf 2


    Ljudi koji su imali Golf 2 žele da im se izbriše pamćenje da su ga ikad imali. Jedan lik mi je rekao “‘bem ti auto, prešao sam 200.000km u njemu, sjeb’o sam si kičmu. Šinska kola su udobnija od njega”.

    Ljudi koji imaju Golf 2: nemojte slučajno da im spomenete nešto protiv auta jer će Vas odrobijati.

    Oni koji nemaju Golf 2 potajno žele da ga imaju jer su čuli tako dobre priče, o maloj potrošnji i jeftinom održavanju. Svaki put kad odu kod majstora oni psuju što ih održavanje košta kao Petra kajgana. Oni psuju što pumpa za gorivo kod Toyote košta 400 evra ili što crevo kod Forda košta 2000 din, a ne 400 din, što redovni servis za Peugeot 307 košta (lupam, 9000 din), a za Golfa (lupam, 3000 din). Svi oni koji se žalite, kupite si Golf2!

    Vlasnici Golfa su po prirodi nemarni ljudi. Moj gorepomenuti prijatelj na pitanje o održavanju automobila je izjavio “nisam ga prao od letos”. Oni auto voze dok se ne raspadne, a kad se raspadne, onda ga prodaju za iste pare za koje su ga kupili i tako se krug zatvara. Kada kupujete Golf i ako vlasnik kaže da je prešao 140.000 kilometara, znajte da je u pravu. Prešao je 140.000 kilometara kod njega, a prethodne vlasnike nećemo ni pominjati. Ja verujem da na našim ulicama nema nijednog Golf 2 koji iza sebe nema bar 350.000 kilometara. Svako ko kaže da ima manje je naivan ili je preprodavac!

    Da se vratimo Golfu mog prijatelja. Auto je kupio kao ‘87. godište za 2000 evra. Usput se sprijateljio sa lokalnim majstorom jerbo taj auto treba da se redovno održava… Majstori koji popravljaju Golf2 su ujedno i psiholozi. Kod njih idete redovno na seansu, možda postanete i kućni prijatelji. Čudan je taj auto. Elem, kad je krenuo u BiH, na granici se našao neki policajac koji se malo više razume u Golfove pa ga je istresao napolju sa prtljagom i krenuo da pretresa auto. Prva pomisao na to je bila “nisam bre diler, ne švercujem drogu”. Posle pola sata pretraživanja otkriveno mu je čemu inspekcija. Njegov Golf 2 je proizveden ‘87. godine, ali je u saobraćajnoj navedeno da je ‘83. Takođe, auto je imao samo jednu pločicu sa brojem šasije, a trebao je da ih ima 3. Ovim dolazimo do sledeće činjenice u vezi Golfa:

    Oko trećina Golfova “dvojki” je “nelegalna” na neki način.

    Sa ovim automobilom je dosta manipulisano na razne načine. Pošto je tražena roba kao suve vešalice u novembru uvek se nađe dobar način da se zaradi. Ja mogu da se kladim kada bi se sada pustio slobodan uvoz automobila, oko 90% automobila bili bi Golf2 iz Nemačke. Ljudi bi ih uvozili što da ih voze, što za delove i tako bi se agonija zvana Golf 2 produžila unedogled pa bi Srbija posle 30 godina izgledala kao Kuba danas sa automobilima sa kraja 60-ih.

    Dobar deo automobila je registrovan na kubikažu koja je niža od one koja je stvarna zbog manje registracije. Jedan deo automobila su mutanti sastavljeni od dva ili više automobila. Ima dosta majstora koji uzimaju prednji deo od jednog auta, drugi od drugog to lepo sastave i prodaju. Jer ono pravilo da je auto neudaran na koji svi mi obraćamo pažnju prilikom kupovine ne važi za Golf.

    Jedne subote zove me pomenuti prijatelj i kaže “E, našao sam ti auto. Vozio ga moj badža, ček, on će ti kaže o čemu se radi.”

    Tu krene priča:

    - E, ćao. Auto je Golf 2 1.6D iz ‘89. godine. Cenim ga 2900 evra, ali ću tebi da ga dam za 2700. Auto je farban pre 5 godina, ali ga je majstor odlično uradio, sve ga je rasturio tako da nema tragova. Malo mu je ulubljeno krilo, inače je super. Rađena mu je i generalka pre 3 godine. Ako ti nisi zainteresovan, sutra ga teram na Bubanj Potok.

    Ja reko’ čoveku, neka hvala, ipak je to farban auto i rađena generalka. Šta se desilo? Sutradan otišao na pijacu i pre nego što je ušao dohvatio ga neki matrapaz i dao mu 2800 evra za auto. Pogađate šta se desilo sa tim autom? Najverovatnije je taj matrapaz ušao njime u pijacu i prodao ga istog dana za 3000evra.

    Druga priča je da se lik hvalio mom prijatelju (dotični je predstavnik ruralne sredine) da je kupio Golf 2 1.6D, bele boje, ‘88 godište sa PUS brojem za 3100 evra. Alo bre!

    Elem, pošto je Golf 2 toliko popularan, da kažem i nešto oko kupovine istog:

    Osnovna oprema koju morate da kupite (ako auto već nema) jeste Lavlja kandža ili Zeder. Na moje pitanje što bi mi trebala Lavlja kandža za Golf 2, neće valjda neko da ga ukrade? odgovor je da ako neće da ga ukradu, onda će ga klinci iz naselja maznuti da se vozikaju preko noći ili da “zbare” neku “ribu”. Jel’ da, kul je imati svoj auto sa 15 godina. Golfovi se kradu zbog rezervnih delova, koliko se sećam, skoro je bila razbijena neka organizovana grupa koja je krala Golfove i Audije za rezervne delove.

    Od motora na raspolaganju su:
    1.3 benzin, mali potrošač, jeftin za registraciju, dobro se pokazao, još ako mu staviš plin, onda je toliko jeftina vožnja da ti još plaćaju da ga voziš.
    1.6 karburator ili ajnšpric.. Držite se karburatora pošto ajnšpric majstori ne umeju da poprave ili nagađaju.
    1.8 GTI ili 1.8 ajnšpric… E, tu ima nešto što se zove “K-glava” i može vam doći glave. K-glava se najčešće popravlja tako što se uzme ista takva sa “stranca”, namesti se i ako sve lepo radi, onda odlično. A majstora koji umeju da je našteluju ima kao u legendi. Otprilike priča ide: “čuo sam da tamo negde preko sedam mora, sedam dolina i sedam gora, kod Mrštana postoji majstor Mile koji ume da našteluje glavu.”
    1.6D, dizel. To je motor zbog koga svi ljudi zamrze dizel motore kod automobila. Inače najpopularniji model kod pripadnika ruralne sredine. Ne znam da li je stvarno toliko dobar ili ih samo podseća na osnovno sredstvo za rad zvano IMT 539. Model za koji su ljudi spremni da plate i do 3200 evra za modele iz ‘90. godine.

    Oko procena godišta ima samo jedan parametar (dobro, ima dva parametra, ako umete da čitate broj šasije). Expert za Golf 2 će te postati znajući samo jednu stvar: staklo na prednjim vratima je podeljeno malim “leptir” prozorom za modele ispod ‘87 godine, tj. ‘87 godina je prelazna.

    Dupli farovi ne znače ništa, to je samo do paketa opreme. Kakvog, ko se još seća posle 20 godina.

    Još jedna činjenica: na ulici viđate Golfove u odličnom stanju i mislite “ovakvog ću da kupim”. Relanost je drugačija jer DOBRI GOLFOVI NISU NA PRODAJU. Sve ono što je na prodaju je u katastrofalnom stanju. Jedini dobar Golf koji možete kupiti je onaj čiji je vlasnik dobio dobar posao i odlučio da kupi noviji auto. Jer inače ga ne bi prodavao.

    Na kraju dolazimo do cene. Kao što sam na početku prvog dela članka napomenuo, problem sa Golfom je taj što je preskup, toliko je preskup da siluje zdrav razum. Skoknimo do mobile.de i pogledajmo pretragu za Golf 2 od 1991. godine, videćete da se cena kreće oko 500 evra. Slično je i u Sloveniji, dok je u Hrvatskoj oko 1700 evra.

    I na kraju savet: Nemojte kupovati Golf 2 ako za iste pare imate neki auto 6-10 godina mlađi. Kakav god da je, sigurno je bolji od Golfa."


    Dakle, sta kazete? Da li se slazete sa likom, ili ste ubravo dobili jos jednog omrazenog neprijatelja.
    Orthodoxy is not the religion, it is the meaning of life!
  • Saabo
    Moderator
    • 29.09.2004
    • 1724
    • Vrbas
    • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

    #2
    Ne mogu da verujem da sam odvojio toliko vremena koliko meni treba da procitam ovo sto je napisano, koliko god to da bilo, svako ima svoju brzinu citanja, no dobro ja nosim cak i cvike, sto ne znaci da sporo citam, vec naprotiv, ko supermen, x-ray pogled imam, al ne pomaze mi to bas onako kako sam mislio, jer ovaj tekst o G2 mi je pomutio i vid i um, tj. sta god ostalo od njega, valjda je pre nesto i bilo u njemu, ali posle ovoga, sigurno nema nista, te s toga vidite da sam poludeo u ove kasne (rane) sate pa pisem tu kojesta, ne znam ni sam zasto, ali ova prica o legendarnom automobilu (ako se TO tako moze nazvati), me je podstakla da pisem i pisem i pisem... o boze, pa trafika je trafika, ali zdravlje je nama najbitnije, a ne trafika na kojoj cemo kupovati rezervne delove koji su jevtini!!! Pa zar kupujemo auto da bi kupovali delove za njega??? Strasno!!!
    Evo ne mogu vise ni da gledam... prividja mi se G2 u beloj boji, a to mi se cini da je najcesca boja tog sredstva za prevoz... ahh...
    Ako ste vec stigli do ovde, cim gledate ovo sto sad pisem, svaka cast... vi volite da citate dugacke postove, ma kakve oni sadrzine bili... A sad cu jos malo da pisem, da prevarim one koji procitaju samo zadnju recenicu i misle da je to dovoljno za neki zakljucak o tekstu kojim je pisac hteo da docara, ne znam ni ja sta, valjda, svoju ogorcenost prema tom automobilu. Koliko god saveta da dajem nekim poznanicima u vezi kupovine auta, koliko god da im pricam da zaobilaze taj auto... u glavnom ne uspem, jer delovi su na trafici... pa dobro, nije to jedini auto gde se delovi mogu naci na trafici, postoje jos mnogi automobili, al eto G2 je legenda i svako zna da popravi taj auto, te stoga, ko ne zna koji auto da kupi nek pazari beli G2 sa petoro vrata, ispod haube da kuca, cangrlja, klikerise 1.6D motor i pravac na more, jer sad ce jul, treba stici s njim do Vrbasa na legalni StreetRace 201m...
    Pozz odoh u krpe, ne znam sto sam ovo pisao, al, eto, davno nisam pisao toliko, pa... Laku noc!
    SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

    Comment

    • Horsepower
      CBC Senator XXL
      • 29.12.2005
      • 2000

      #3
      Zar je postojao 1983 Golf II? Pitam jer smo mi imali u Srbiji 1983 Golfa, ali je bio prva generacija, ne druga.

      Comment

      • Saabo
        Moderator
        • 29.09.2004
        • 1724
        • Vrbas
        • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

        #4
        Pa samo ako je nesto petljano, al fabricki nije
        ja se kao razumem u golfove
        SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

        Comment

        • Eon
          Moderator
          • 10.03.2005
          • 4225
          • Beograd-NBG-44
          • Superb 2.0 4x4 DSG

          #5
          Jao Golf 2, a osecam da je bar 25% forumasa preslo u njemu pa bar 1000km..., ali dobro...

          Ma narod je kriv sto kosta toliko. Ja nikoga ne ubedjujem, nego kazem da cu ih pitati za godinu dana sta misle o auto koji ce kupiti!!!!
          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

          Comment

          • Vlada_nbgd
            CBC Senator XXL
            • 11.09.2005
            • 1066
            • Novi Beograd/Topcider
            • ford focus sport pack

            #6
            Originally posted by Horsepower
            Zar je postojao 1983 Golf II? Pitam jer smo mi imali u Srbiji 1983 Golfa, ali je bio prva generacija, ne druga.
            Postojao je,koliko znam proizvodnja jedinice i dvojke se preklopila.Btw 2. je i pocala de se proizvodi 1983 godine.
            FORD FOCUS 1.6 16V SPORT PACK 2008god. LPG

            Comment

            • Viper
              CBC Senator XXL
              • 25.11.2004
              • 700
              • Kać

              #7
              Odlican tekst, jedan lik koji radi samnom i ima gnojfa tacno sam ga prepoznao u tekstu.
              I DONT NEED SEX
              goverment fucks me every day!

              Comment

              • uglavnom.bezopasni
                - 42 -
                • 03.02.2005
                • 2235
                • Novi Sad

                #8
                Originally posted by Eon
                Jao Golf 2, a osecam da je bar 25% forumasa preslo u njemu pa bar 1000km..., ali dobro...
                IH, prešao, prešao sam ja 500 hiljada kilometara sa dva službena (jedan turbo), ali ga nikad ne bi kupio, posebno kad iz BMW-a (pre toga Stojadina ili službene Opel Astre zujalica sa jako laganim zadnjim krajem) koji sam tada vozio sedneš u Golfa, stisneš gas i ništa se ne dešava, kad treba da obiđeš ništa se ne dešava, stigneš do pola šlepera i shvatiš da će svašta da se desi... jedna lenja mazga.

                O ceni nema reči, kad sam uzimao drugog BMW-a, isto godište, isto očuvani, BMW najskuplji 4000-4500 DEM, Golf najjeftiniji 1.3 benzinac 5600, a dizeli su išli i do 8000-9500 DEM.
                Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                11.04. 0:12 #2
                Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                Comment

                • veljko
                  CBC Senator XXL
                  • 30.01.2006
                  • 476
                  • Backi Jarak, NS
                  • Volvo V50 DRIVe

                  #9
                  Originally posted by Vlada_nbgd
                  Originally posted by Horsepower
                  Zar je postojao 1983 Golf II? Pitam jer smo mi imali u Srbiji 1983 Golfa, ali je bio prva generacija, ne druga.
                  Postojao je,koliko znam proizvodnja jedinice i dvojke se preklopila.Btw 2. je i pocala de se proizvodi 1983 godine.
                  a i cuo sam da u saobracajnoj od golfa 1 , nigde ne pise da li je to golf 2
                  tako da mozes kupiti i nelegalnog golfa-2 sa saobracajnom od nekog golfa 1
                  Bolje biti sretan nego pametan

                  Comment

                  • kiborggg
                    CBC Član
                    • 12.02.2008
                    • 24
                    • Bijeljina

                    #10
                    kolega, svaka cast!

                    Comment

                    • GORAN 0211
                      CBC Član
                      • 30.03.2008
                      • 68
                      • feketic

                      #11
                      sirotinjski auto
                      NEZNAM MOZDA I NISAM U PRAVU

                      Comment

                      • Bane_Saabijach
                        CBC Veteran
                        • 08.08.2007
                        • 108
                        • Veliki Popovich

                        #12
                        Nešto slično:
                        http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... ht=#313811

                        Comment

                        • gti16v
                          CBC Senator XXL
                          • 05.08.2007
                          • 343
                          • BGD
                          • VW PASSAT 1.8T, BMW E46 318Ci 105kw

                          #13
                          Na cenu na trzistu polovni automobila veliki uticaj ima ponuda i traznja za odredjenim modelom. Ponuda Golfova je velika, a cena jaka, sto znaci da ima i traznje
                          Evo jedan zanimljiv klip: http://youtube.com/watch?v=dVln5owk0pM

                          Comment

                          Working...
                          X