Magljenje stakala na astri je česta tema na forumu pa sam napravio mali vodič kako izbeći tu dosadnu i opasnu pojavu.Pacijent na slikama je '97 god. sa 1.6 16v motorom i klima uređajem.Ja sam problem sa magljenjem imao samo na početku druženja sa ovim autom,a to je bilo pre 5 godina tako da ove savete možete uzeti kao pouzdane.
1. deo: stakla i patosnice
Na slici su zadnja vrata,gumeni dihtung stakla (keder) mora biti čist od prašine.Kod mene su na prednjim vratima električni podizači stakala,pozadi je ručno i lako se ostavi staklo nezatvoreno pola centimetra što je problem,a ne vidi se.

Ivica stakla mora biti čista,ovo je primer kako ne treba da izgleda.

Dihtung vozačevih vrata,unutrašnja strana,ista priča.

Koristite gumene patosnice! Na slici su od jednog domaćeg proizvođača i s obzirom na kvalitet i dizajn prilično su povoljne(max 15€)
2. deo: plenum komora,filter vazduha kabine
Objašnjenje
lenum komora je prostor između vetrobranskog stakla i požarnog zida.Kada se automobil kreće vazduh koji struji preko poklopca motora,iznad ventilacionih otvora komore i preko vetrobranskog stakla stvara polje višeg vazdušnog pritiska u plenum komori.Na taj način vazduh može da se usmeri u kabinu preko grejača i isparivača klima uređaja.

Skinuti gumeni dihtung sa ivice požanog zida i izvaditi plastični poklopac (pažljivo).Ispod se vidi filter vazduha kabine.

Otkačiti žabice koje drže filter i izvaditi ga.

Pogled na usis i ventilator koji se nalazi ispod filtera.

Sterilizacija isparivača klime:uključite ventilator kabine,ja sam zatvorio izduve vazduha da li je tako potrebno nisam siguran...zato je usmerivač vazduha u položaju kao što se vidi.U usis ventilatora špricati u razmacima od nekoliko sekundi "asepsol",ima da se kupi u svim apotekama bočica od 250ml je < 2€.Ja sam ukupno potrošio oko 1/10 bočice,inače sredstvo brzo isparava, ostavlja lep miris (na apoteku) i - ubija bakterije i gljivice koje uzrokuju neprijatan miris kad se uključi klima.

Vratiti filter vazduha na mesto,ako je star godinu dana ili previše prljav zameniti ga.Cena 5-10€.Na slici je knecht LA11 (Astra F/Corsa B/ Tigra) koji je stavljen pre 8 meseci i za poređenje kad je nov snežno je bele boje.Postoji i verzija sa aktivnim ugljenom(LAK11).Na njemu je datum proizvodnje i strelica koja pokazuje smer vazduha "airflow" (kada se montira obavezno tako da pokazuje na dole).

Crevo koje odvodi vodu od kiše ili pranja iz plenum komore se začepi lišćem insektima i slično.Prstom ga očistiti,jeste odvratno je ali šta sad.Nalazi se na požarnom zidu na sredini iznad letve upravljača.Ustvari sve što se vidi od prljavštine u plenum komori treba ukloniti pre vraćanja poklopca.

To je to.Poklopac komore sa unutrašnje strane ima gumenu traku koja se kod mene na krajevima počela odlepljivati.Pažnja dihtung ivice požarnog zida nije simetričan,voditi računa kod vraćanja da suknjica dođe sa unutrašnje strane,a ne prema motornom prostoru.
1. deo: stakla i patosnice

Na slici su zadnja vrata,gumeni dihtung stakla (keder) mora biti čist od prašine.Kod mene su na prednjim vratima električni podizači stakala,pozadi je ručno i lako se ostavi staklo nezatvoreno pola centimetra što je problem,a ne vidi se.

Ivica stakla mora biti čista,ovo je primer kako ne treba da izgleda.

Dihtung vozačevih vrata,unutrašnja strana,ista priča.

Koristite gumene patosnice! Na slici su od jednog domaćeg proizvođača i s obzirom na kvalitet i dizajn prilično su povoljne(max 15€)
2. deo: plenum komora,filter vazduha kabine
Objašnjenje




Skinuti gumeni dihtung sa ivice požanog zida i izvaditi plastični poklopac (pažljivo).Ispod se vidi filter vazduha kabine.

Otkačiti žabice koje drže filter i izvaditi ga.

Pogled na usis i ventilator koji se nalazi ispod filtera.



Sterilizacija isparivača klime:uključite ventilator kabine,ja sam zatvorio izduve vazduha da li je tako potrebno nisam siguran...zato je usmerivač vazduha u položaju kao što se vidi.U usis ventilatora špricati u razmacima od nekoliko sekundi "asepsol",ima da se kupi u svim apotekama bočica od 250ml je < 2€.Ja sam ukupno potrošio oko 1/10 bočice,inače sredstvo brzo isparava, ostavlja lep miris (na apoteku) i - ubija bakterije i gljivice koje uzrokuju neprijatan miris kad se uključi klima.

Vratiti filter vazduha na mesto,ako je star godinu dana ili previše prljav zameniti ga.Cena 5-10€.Na slici je knecht LA11 (Astra F/Corsa B/ Tigra) koji je stavljen pre 8 meseci i za poređenje kad je nov snežno je bele boje.Postoji i verzija sa aktivnim ugljenom(LAK11).Na njemu je datum proizvodnje i strelica koja pokazuje smer vazduha "airflow" (kada se montira obavezno tako da pokazuje na dole).

Crevo koje odvodi vodu od kiše ili pranja iz plenum komore se začepi lišćem insektima i slično.Prstom ga očistiti,jeste odvratno je ali šta sad.Nalazi se na požarnom zidu na sredini iznad letve upravljača.Ustvari sve što se vidi od prljavštine u plenum komori treba ukloniti pre vraćanja poklopca.


To je to.Poklopac komore sa unutrašnje strane ima gumenu traku koja se kod mene na krajevima počela odlepljivati.Pažnja dihtung ivice požarnog zida nije simetričan,voditi računa kod vraćanja da suknjica dođe sa unutrašnje strane,a ne prema motornom prostoru.