Limarija - secenje i varenje, priprema za farbanje...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luka.l
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 490
    • Beograd
    • ВАЗ 21213

    Limarija - secenje i varenje, priprema za farbanje...

    Evo ovako, imam par pitanja posto ovih dana treba da pocne pripremanje nove skoljke za farbanje.

    Ono sto me zanima je cime zastititi limove nakon sto se jedan deo isece brusilicom na primer, a isto tako kad se nakon toga i zavari...(CO2). Sta naneti na taj deo i kako se on posle tretira kada treba da se farba?

    Primer - isecem rubove...sta naneti na njih posle secenja da ne krene auto tu da korodira?

    Zatim, ako stignem do golog metala u procesu smirglanja...sta dalje? Da li to moze da stoji tako jos kratko vreme (recimo par dana dok se ostatak kola ne pripremi) i da se preko toga farba, a da tu ne krene da rdja?

    Odnosno....dajte neke savete - kako pripremiti kola za farbanje.

    Hvala unapred.
    - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
    - "I vi ste dobro."
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #2
    Slobodno celu karoseriju isprskaj feropoxom.To ti je dvokomponentna zastitna boja na bazi epoksi smola koja se koristi za zastitu camaca.Ja sam to stavljao samo na varove,a trebao sam odraditi ceo auto .Znaci to ti je postupak pre pripreme i prska se iskljucivo na metal!
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • luka.l
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 490
      • Beograd
      • ВАЗ 21213

      #3
      Cime ga nanosim? Racunaj da ja nemam kompresor vec samo ruke sto mi majka dala...

      Gledao sam nesto posto sam poprilicno "low budget" da ja rintam po pitanju pripreme, a da farbaru samo dam da osprica auto. Posto nista nije radjeno na limariji i nigde nije ulubljeno i sl. nema potrebe za spric gitom. Znaci samo smirgla i farba, ali se, kazem ti, bojim da ne krene da korodira.

      E sad, to o cemu pricas...

      Recimo ismirglam ceo auto, dodjem do metala...i onda ga ispricam time celog...i sta onda? Kako se preko toga nanosi farba i sl? (inace, icice u crnu boju...).
      - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
      - "I vi ste dobro."

      Comment

      • Sasha
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 4126
        • Novi Sad

        #4
        Farba se nanosi najnormalnije.Feropoks je crvenkaste boje i ja sam posle toga bez problema ofarbao auto u crno.
        Nije ni nesto skup,a posto je fica mali mozda uspes sa jednim setom da ga ospricas!
        www.arcs.org.rs/forum

        Comment

        • Uros Piperski
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2005
          • 2978
          • Beograd

          #5
          Nema potrebe smirglati do metala ako se stara farba drzi. Znaci staru farbu samo matiras da bi primila novu boju. Mesta koja osmirglas do metala mozes da ofarbas obicnom osnovnom bojom za metal, i posle finom smirglom prebrusi sve, i staru farbu i tu osnovnu. Preko toga zavrsnu boju... Bitno je da zavrsnu ne nanosis na metal.


          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

          Comment

          • M-power
            Moderator
            • 10.01.2005
            • 10060
            • Bg; Banovo Brdo
            • CorsaC, astra H,

            #6
            Uf, uf luka. Malo je komplikovanije nego sto ti se cini. Priprema je glavni i najvazniji, najduzi, najbitniji proces u farbanju jednog vozila i od toga zavisi najvise izgled buduceg auta.
            Nema veze sto auto nije varen ili zardjao, svuda gde je izbila stara farba ili lim ide spric -git. Sam lim moze dosta go da stoji samo je bitno da nema vlage-kise.
            Ne znam sta se konkretno farba i kakvi su krajnji ciljevi kvaliteta ali ako mislis ti da pripremas bez prakticnog iskustva, onda i zaboravi na komoru i onu cenu od 100EU o sto sam ti rekao, nego staje nekih 50-tak EU
            To date there has never been a faster car built for the public road and,
            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              slazem se sa M-om, priprema je ono sto je najvazniji i najkompleksniji posao. a to i najvise kosta u ukupnom trosku.
              sam lim (celik, goli) ce posle tvoje intervencije uvek i sigurno korodirati, pitanje je samo vremena i intenziteta.

              da ne bi rdjao, trebas sve da ispeskiras do lima i visokog sjaja, onda postupak vruceg cinkovanja potamapanjem preko konvejera, kasnije kataforeza sa fosfornim premazom, i tako dalje. ukupno pre samog farbanja nanosi se na lim tacno odredjenim redosledom i tehnologijom oko 8 slojeva.

              to je za optimalni (citati vrhunksi) nivo zastite lima i takav lim ce potrajati bez korozije nesto duze.

              obican postupak, smirgla, osnovna boja (primer) cetkom ili spricanjem, spric git i farba ce potrajati oko 6 meseci do 3-4 godine pre nego sto golim okom postane vidljiva korozija.

              prilikom smirglanja mora da se skida zatecena rdja totalno, znaci do poseldnjeg zrnca koje je vidljivo, do poslednjeg molekula i tu je pravilo bolje vise smirglanja nego manje.

              i odmah, u roku od 10-30 minuta mora da se zastiti jer je vazduh vlazan i lim odmah pocinje da korodira (prirodni hemijski proces koji se ne moze zaustaviti).

              ako neces odmah sve raditi ili nemas uslove komore sa suvim vazduhom, lim namazi slojem tovatne masti. tako namazan lim moze da stoji i na kisi i nece korodirati.

              pre dalje obrade, sva mast se mora savrseno ocistiti- prvo mehanicki a onda razredjivacem iz nekoliko prelaza i suvim krpama ili pucvolom. i opet kratko smirglanje pre nanosenja prvog sloja prajmera.

              ja sam svojerucno prosao davno sve te faze (mislim na skolu gresaka, proba, pokusaja i ispravki gresaka) mada su tada materijali i njihvo ozbro bili puno losiji.

              takodje, cuo sam i procitao od dosta ljudi za jako dobra iskustva sa specijalnom farbom/hemikalijom POR15 ali nisam imao prilike da licno probam (probaj gugleta za vise info)

              jos jedna stvar, crna boja je najteza za pripremu limarije i pripremljena limarija mora biti savrsena jer se na crnoj boji sve anomalije vide 5 puta izrazenije.

              kruzi prica da u fabrikama automobila prosecno izradjena karoserija farba se u zuto, crveno, one losije u belo a one ekstra klase odabiraju za crnu boju.

              crni lak treba da bude metalik tipa, sa prozirnim zavrsnim slojem, tacnije sve u nekoliko slojeva (3-5) same boje.

              izmedju ostaloga zbog toga se i auti crne boje ekstra naplacuju a crna boja je po pravilu dosta skupa doplata kod fabrika.

              mislim da bi bilo dobro da se porazgovara sa nekim limarima i farbarima oko preporuka..
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • Probisvet
                CBC Senator XXL
                • 07.06.2005
                • 423
                • FRANCUSKA

                #8
                Zar ne postoje sredstva koja hemijskim putem rdju(oksid gvozdja) ne preobrazi u nesto drugo kao na primer carbonat ili nesto slicno koje je otpornije na atmusferske prilike i temperaturu.

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #9
                  Korozija celika je jedan od velikih problema u tehnici. Sta mislis, zasto se Golden Gate i Ajfelova kula non-stop farbaju i sredjuju?
                  Nadji neko takvo sredstvo i.... donesi ga meni


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • Probisvet
                    CBC Senator XXL
                    • 07.06.2005
                    • 423
                    • FRANCUSKA

                    #10
                    Kad udjem u prodavnicu na standu gde se prodaju ovakvi proizvodi imaih ko pleve ali da znas da 20 mililitara kosta skoro 15 evra i ne znam koji budzet bi bio odobren od strane gradonacelnika da zastite ovim sredstvima Ajfelovu kulu.
                    Pristup ovome treba da se drugacije gleda.

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      #11
                      Ima i ovde raznih sredstava, ali pitanje je koliko je to efikasno.
                      Sigurno im se vise isplati da jednom uklone rdju i ofarbaju, umesto da stalno iznova farbaju i ciste...


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • Probisvet
                        CBC Senator XXL
                        • 07.06.2005
                        • 423
                        • FRANCUSKA

                        #12
                        Ne znam ko ima iskustva sa tim jer me to i zanima koliko je efikasno i koliko traje, pod uslovom da se povrsina pripremi i ocisti. Nebih da govorimo o peskarenju ili nesto drugo sto zahteva strucnost i skupe masine vec normalno smirglanje sa vibracionim masinama koje skoro svako moze da ima ili rucno ako je potrebno.

                        Comment

                        • Uros Piperski
                          CBC Senator XXL
                          • 31.01.2005
                          • 2978
                          • Beograd

                          #13
                          Ma na ravnoj povrsini nije problem otkloniti svu koroziju uz pomoc smirgle. Problem je sa coskovima i takvim mestima.


                          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            Zar ne postoje sredstva koja hemijskim putem rdju(oksid gvozdja) ne preobrazi u nesto drugo
                            ne, tako nesto ne postoji niti je moguce (kao trajno resenje) po zakonima hemije kada je u pitanju klasicno obradjeni celik od koga se pravi auto.

                            moguce je hemijski dodati komponente dok je celik vruc, u jos tekucem stanju i tada celik postaje veoma otporan na koroziju.
                            tim metodom se izradjuje celik za brane hidro centrala.

                            ono sto se prodaje u radnjama je obicna fosforna kiselina koja u reakciji saoksidom gvozdja (rdjom) stvori tanku ( i mekanu, dakle neotpornu) prevlaku sa solju. so je fosfat.

                            to je vid kratkotrajne zastite a so kao i svaka so je higroskopna i propusta vlagu sve do lima tako da gvozdje (celik) i dalje moze da korodira.

                            jedina prednost fosfata je sto je inhibitor i usporava koroziju celika u fazi pre nego se stigne da se nanese dalja zastita lima. najbitniji uslov je da se celicni lim impregnira i potpuno zastiti od uticaja vode, vlage, dakle bilo kog oblika H2o.

                            da bi se zastitio celik drugi metod (danas najcesci) je prevlacenje cinkom ta ko da pri dejstvu vode ne nastaje dovoljno velika razlika potencijala (hemijska) za koroziju celika, a ako i nastane prvo se "trosi" cink dok je u tom spoju celik plemenitiji metal pa je postedjen oksidacije.

                            svrati do nekog hemicara, ili neki udzbenik hemije za srednju skolu- sve je to manje vise do detalja opisano ukljucujuci i razmenu elektrona izmedju 2 razlicita metala/hemijska elementa pri oksidaciji/ rdjanju.

                            u kucnoj radinosti je veoma tesko zasititi vareni deo karoserije od dalje korozije, gotovo nemoguce i zato je toliko mnogo automobila koji su nagrizeni korozijom a sam akraoserija prakticno najvazniji, i najskuplji deo auta sto se tice odrzavanja i popravki.

                            inace, kvalitetan celik (obogacen dopunskim hemijskim elementima pri samoj proizvodnji) moze da izdrzi jako dugo bez vidljive korozije- i po 50 godina.

                            znaci tehnologija i materijali su tu, a zasto se auti ne prave od takvog celika i na takav nacin...hm recimo da cu da zadrzim za sebe sumnje.

                            vlaga u vazduhu je neprijatelj broj 1 rada na limariji auta. sto je manje ima, ili se radi u suvoj komori to su rezultati popravkei zastite bolji i dugotrajniji.

                            prosecno zavaren i obradjen/zasticen od korozije lim ce otprilike potrajati oko 4-6 meseci pre nego sto rdja ponovo krene da grize.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Probisvet
                              CBC Senator XXL
                              • 07.06.2005
                              • 423
                              • FRANCUSKA

                              #15
                              Ovo se zove isrpni odgovor, zahvaljujem se brik-u

                              Comment

                              Working...
                              X