Cao narode! Da li se neko razume u farbanje automobila, tj. konkretno me interesuje izbor boje (firma). Majstor mi je predlozio da uzmem kamionski PPG program, kaze da je bolji od ovih jeftinijih akrilnih boja, spominjao mi je i Helios akril, koji je malo jeftiniji od kamionskog. Bio sam u dosta farbara i u svakoj mi kazu da je ta boja koju oni prodaju najbolja i pljuju po ostalima. Znam da je PPG akril najbolji ali mi je dosta skup, skoro jee kao metalik. O Dugi necu ni da razmisljam, jer sam ga pre dve godine ofarbao dugom i to mi je bila ogromna greska.Da li neko moze da mi predlozi jos neki izbor, sta je od svega toga najbolje, tj. da li ima neka jeftinija varijanta a da je solidnog kvaliteta?
Boja za kola
Collapse
X
-
Re: Boja za kola
Od povoljnijih boja tu je MIPA ali me cudi kako niko ne spominje STANDOX boju kao kvalitetnu i dobru. Sama cinjenica da su zastupljeni u svim velikim ovlascenim servisima tipa Mercedes , Porsche grupa (VW,SEAT,SKODA ,..), Renault,Toyota je dovoljan dokaz da su vrhunski. Ruku na srce dobar je i PPG ali Glasurit , Standox , S.Hecker su prva liga a ostali su dosta slabiji. Jesu jaci sa cenom ali su i vrhunski materijali.
Comment
-
-
Re: Boja za kola
Pazi ovako, taj shto ti je rekao da je PPG najbolji opasno te zajebo!
Nije uopshte najbolji, niti se kotira kao takav. Ove proizvodjache koje je COBIJA naveo, su mnogo ispred PPG-a, tj,Glasurit, Standox i SpiessHacker, i oni su zaista odlichni, ali...
Vec sam negde napisao:
SIKKENS !!!..ispred svih, kao recimo kada bi uporedio Rolce-a i Yuga.
Kao jedna od firmi konglomerata AKZO NOBEL (svi ste verujem chuli za Nobelovu nagradu?), SIKKENS je JEDINI proizvodjach boja kojima se JEDINO farbaju avioni, space shutle i rakete.
Najkvalitetnija, najotpornija, najupotrebljivija boja!
Isprobano na lichnom primeru. Za kompletno farbanje npr. skutera, ti kazu da treba 400gr..NETACHNO!!! Treba 200gr. A PPG-em mi je trebalo 750gr.
Farbao sam tipu u svetliji 3K metalik, shto bi trebalo prilikom razredjivanja da bude O-ho-ho boje. Izuzetno slaba pokrivnost, tvrdoca laka i moze da prodje.
Navodnih 400gr, nije pokrilo dovoljno, te je dokupljeno josh 350gr
Poshto je PPGod farbe, poskidam sve, ochistim, uzmem istu nijansu SIKKENS-a, ali 250gr, takodje 3K, ofarbam i felne, i to u 2 nijanse.
Generalno je SIKKENS 60% skuplji, ali je 200% bolji i izdashniji. U stvari, je jeftiniji, jer 750gr PPG koshta oko 7500din, a SIKKENS 250gr izadje oko 4000din.
Pa kad se sve uzme u obzir,bar to pravi majstori znaju, BEZI OD PPG-a koliko te noge nose!
Mi srbi imamo mnogo loshu osobinu.Zato shto nemamo bash para za bacanje, pochinjemo licemerno da se lazemo, a sad ispade sve shto je jeftino da je do 00,
a ono shto je skuplje je bzvz? Uvek se znalo: ima Fica, al' ima i Mercedes
Ko se ne razume, nije lepo da daje eksplicitne odgovore. Ko nema poima o farbanju, takodje ne treba da savetuje ljude pogreshno!Saab 9-5 Aero..........
Nissan Primera 2.0 SLX.....
Punto2 HLX 16v.......
GO GO GO...Mega Team Racers
Comment
-
-
Re: Boja za kola
Svako svog konja hvali
Skoro sam pricao sa matorim (bavi se autofarbarijom), i bas ga pitao o njegovom misljenju za PPG.
Koliko sam shvatio, da je PPG izgubio na kvalitetu (mislim da se ranije kotirao visoko), kaze da slabo pokriva prilikom prskanja, zbog cega mora velik broj slojeva da se nanosi.
Sikkens je dobar mada koliko sam video u NS, da nije nesto zastupljen.
Cuo sam reci hvale za Standox i Glasurit, mada koliko vidim da covek hoce da farba izricito sa akrilom.
Mislim da kupovina bilo cega sto nije Duga - od Max Meyera pa nadalje, ce biti ok.Mesto za vasu reklamu, za samo 100 eura mesecno!
Comment
-
-
Re: Boja za kola
To da li pokriva posle prve ili trece ruke ne zavisi od proizvodjaca vec koliko je odredjena boja transparentna.Ne fali nista ni MaxMayeru ni PPG ni ICI Autocoloru ni Standoxu.Imam prilicno iskustva u tom poslu i mogu reci da mi se od lakova naj bolje pokazao Body,verovali ili ne.
Comment
-
-
Re: Boja za kola
Originally posted by legendaSvrati u Ehom,pa vidi sta se prodaje...niti je ppg,niti mi vozimo avione i space shuttle...cena/kvalitet skroz ok...ta prica 3.5* manje sikkens-a,a vise ppg-a,ne znam stvarno,vidi sa Painterom
Veci broj farbara ne koristi ni pola materijala koji bi im znachajno olakshalo posao. PPG je ubedljivo najjeftiniji, a sasmim tim i postao reper toboze kvaliteta kod nas.
Nemam razloga da se zalazem za SIKKENS, jer niti radim kod njih, niti im nabacujem posao preko ovog foruma. Jer je to naivno raznishljanje. Nema ovde 500.000 farbara koji bi odmah otrchali tamo.Saab 9-5 Aero..........
Nissan Primera 2.0 SLX.....
Punto2 HLX 16v.......
GO GO GO...Mega Team Racers
Comment
-
-
Re: Boja za kola
Hmm..nedaje se opcija na forumu EDIT, tj. uredi?
Nema veze, dopisacu kao novi post.
Dakle, da ne ostane ovo kao neko prepucavanje, NEDAJ BOZE, izlozicu par sitnica koje su bitne onima kojima treba.
Da bi uopshte pocheli sa lakirerskim poslom,. osnovno je alat. Na prvom mestu kompresor. Nemoze se raditi sa dechjim igrachkama iz Woby-a. MORA PRAVI!!!
Protok na izlazu bez 420l/min uopshte nije za razmatranje, pogotovo ukoliko radite HVLP pishtoljima. Kompresor sa konstantnih 8bara na izlazu,
boca od 350-500 litara,,motor minumum 4,5kw pa gore, 2-klipni kompresor sa donjim minimimom 2x90mm klipom. Tada nema sekiracije sa pritiskom,
kolichinom vazduha na izlazu, i konstantnim protokom...
E sad, neki ce reci dobar hvlp pishtolj je skup. Isto vazi i za LVLP,(daje na izlazu 190-250l/min, pa bi mogao i slabiji kompresor) ali...
Svi kvalitetniji proizvodjachi boja i lakova( mislim na gore pomenute) preporuchuju, da se njihove boje i lakovi najbolje "slazu" na nekih 355-390l/min, sa HVLP.
Dalje, SVI ozbiljniji proizvodjachi zahtevaju otvor u punoj lepezi sa diznom 1,7mm prilikom prskanja i farbe i laka. Naravno, ima i drugachijih zahteva,
sada govorimo o klasichnoj metodi farbanja 2K metalik bojom.
Ko je u mogucnosti, naravno, da ima makar 3 pishtolja: shpic git; farba; lak. I ovde ima mnogo detalja, ali nije red da sada zauzimam
prostor na forumu za udzbenik o edukaciji potencijalnih auto-lakirera.
Vidim da ima i onih "koji se razumeju".
Ima shirok dijapazon pojashnjenja sa koje daljine se prska prvi, pa drugi sloj boje, takodje vazi i za lak. Kako se dobija nanos tanjeg, gusceg,
oshtrijeg, meksheg kristala...Isto, sa koje daljine se lak uprskava. Vrlo je vazno kojim sve prajmerima,gitovima, shpric gitovima, izolatorima,
blenderima itd,itd,itd, treba pristupiti zarad shto kvalitetnijeg krajnjeg ishoda. Extra kvaliteti zahtevaju i extra materijale, a oni nisu jeftini.
Znachi, za ovih "nekoliko" godina lakireraja, konstantnog update-a mozga po pitanju koriscenja novih tehnologija u auto farbanju, "skromnog" iskustva
sam naveo kao extra kvalitet SIKKENS, a ne zato shto me neko placa ovo da kazem. Sve u interesu pomoci oko izbora, jer mi se malo je reci
100x desilo da se materijali deklarisani kao takvi i takvi, uopshte ne slazu sa deklaracijama.
A to oko nepoverenja za kolichine i potroshnje SIKKENS vs OSTALI, znam da je skupo zezanje kupiti od svakog proizvodjacha komponente,
pa ispitati shta sam rekao. Ali, neka taj majstor koji favorizuje PPG, proba neshto shto je obichno njim radio, sa SIKKENS-om,
i to u duplo manjoj dozi, pa da vidi razliku u pokrivnosti, kvalitetu, sjaju...
Ma bre...shta mi pa ovo sve trebalo...Saab 9-5 Aero..........
Nissan Primera 2.0 SLX.....
Punto2 HLX 16v.......
GO GO GO...Mega Team Racers
Comment
-
-
Re: Boja za kola
Matori,niko nije rekao da se ti ne razumes i da zastupas Sikkens...nemoj tako kategoricno tvrditi da je jedan proizvodjaca drugi vrh...ako meni za kadeta treba 1.5 set ppg-a za kompletno farbanje(samo nemoj da me napadnes da trebaju 2) da li je logicno da ti ja donesem 1/2 seta Sikkens-a i da ga ofarbas celog...ako hoces da objasnis kako se profesionalno farba i da uporedis kvalitet boja i ostalih komponenti,otvori posebnu temu,pa korak po korak,bice korisno za postojece i buduce lakirere...decko koji je pitao koju farbu da kupi vozi fiat una,ne zeli Dugu,tako da se ppg namece kao odlicno resenje po pitanju cena kvalitet
Comment
-
Comment