Uradi sam = limarija + farbanje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Srle
    CBC Početnik
    • 08.12.2010
    • 1
    • Bg

    Uradi sam = limarija + farbanje

    Pozdrav clanstvu CBC foruma. Do sad sam citao, doslo je vreme da se pridruzim i pisanjem.

    Vlasnik sam Tojota korole stare 25 godina. Auto je mehanicki pristojan za te godine, limarija je krezava, sve rubove uvatila rdja, a nekada crvena farba je izbledela u 1000 nijansi. Ruzno izgleda. Tojotu sad retko vozim, posto imam noviji auto. Odavno sam imao zelju da je sredim sam, zakrpim i ofarbam. Nesto slicno onim serijalima na Discovery televiziji. Ali nisam imao alat, prostor, uslove za to.
    Od skoro raspolazem garazom, kompresorom, aparatom za varenje, busilicama, brusilicama, raznim alatom koji mi je ostavio pokojni tast. Tako su se stekli uslovi da realizujem staru ideju. Pa mi treba vasa pomoc .

    Da napomenem ideja je da auto sredimo uradi-sam sistemom, kao hobi, zanimaciju i druzenje sa burazerom i drugom. Drug ima slicno staro kljuse samo metalik sivo pa bi ih verovatno i njega radili . Auto kao polovnjak ne vredi mnogo, skoro nista, a farba je u takvom stanju da sta god uradimo sigurno nece biti gore. Idemo na to da kupimo sto jeftiniji materijal, a da pristojno uradimo posao.

    Vec sam citao po internetu razna uputsva kako uraditi limariju i farbati, ali svako prica drugu pricu, ova smirgla, ona smirgla, ova farba ona, a pogotovo su razni nazivi opreme, gitova i farbe u opticaju kakvi se tesko prevode na srpski ili se ne mogu naci kod nas u Srbiji.
    Pa bih voleo da cujem dobro i posteno uputsvo na srpskom jeziku. Vezano za rad, proceduru, potreban materijal, sa konkretnim nazivima. Npr. osmirglaj, izbrusi ceo auto tim i tim, koristeci ovaj alat i ovu smirglu. Rdju ukloni tim i tim. Neravnine i rupe popuni ovim gitom koji ces ovako napraviti. Plastican branik pripremi ovako da bi ga ofarbao, itd.

    Imam kompresor od cenim 50 litara, negde u garazi sam nasao i neki pistolj za kompresor, ali nisam siguran da je za auto lak. Ne znam kakv pistolj za farbanje bi preporucili za amatersku upotrebu ?

    Nadam se da ce neko od vas sa iskustvom izaci u susret nama neznalicama i pomoci nam sa pravim savetima kako da uradimo posao.

    Ziveli.
  • Stratos
    CBC Senator XXL
    • 10.09.2008
    • 2594
    • Novi Sad

    #2
    Re: Uradi sam = limarija + farbanje

    Nemoj pogrešno da me shvatiš,ali ne razumem da želiš da naučiš ta dva zanata preko foruma.
    Saveti da,ali kako da naučiš da variš ili gituješ preko neta?
    Mnoge stvari se uče uz majstora praktično i nije ih moguće savladati drugačije.
    Kakvo ti je predznanje neophodno za ove poslove?
    Izvini ako ti ljuljam koncepciju.
    Želim ti da uspešno ovladaš željenim veštinama.

    Comment

    • painter
      Banovan
      • 04.03.2010
      • 738
      • beograd,m.mostanica

      #3
      Re: Uradi sam = limarija + farbanje

      Stratos Ti je lepo odgovorio! U svakom slucaju za informacije- tu sam,jer znam da ce Ti Tvoj rad biti sladji od tudjeg najboljeg pa makar da nista ne valja!
      Prvo proveri koja je dizna na pistolju? Za boju mozes koristiti maksimalno do 1,5mm (idealno je oko 1,3mm,mada i to zavisi od vrste boje koju koristis). Ja koristim 1,3 jer je prilicno univerzalna,ne mogu da kupujem pistolje za svaku farbu posebno. Zatim proizvodjac pistolja? Tip,vrsta? Lonce gore ili dole? Pritisak?(moguce je da pise na pistolju). Za spric git(filler) od 1,5 ili 1,8mm uglavnom. Tecni cement (poliester) 2mm do 3mm. Za to sto tebi treba mozes kupiti nov pistolj na buvljaku za oko 20-30 evra,kopiju sate. Sasvim lepo ce Ti posluziti. Bicu tu da pomognem ali moras znati najvaznije pravilo: NAJBITNIJI JE MAJSTOR! Alati i materijali su na drugom mestu...

      Comment

      • RANK
        CBC Senator XXL
        • 28.02.2007
        • 1635
        • Beograd
        • FIAT MAREA WEEKEND 1

        #4
        Re: Uradi sam = limarija + farbanje

        Brate, samo napred! Nije to nuklearna fizika ni neurohirurgija. Ne daj da te sputaju ovi koji na svako pitanje imaju odgovor: 'idi u servis'.
        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

        Comment

        • boban1982
          CBC Senator XXL
          • 14.03.2010
          • 1106
          • Batajnica
          • SAXO VTS-BIC

          #5
          Re: Uradi sam = limarija + farbanje

          Nemas sta da izgubis,probaj sam,mada bi trebao da ti pokaze neko strucan na licu mesta,ne moze to preko foruma da se nauci.Nije bas jednostavno kad prvi put nesto radis i nemoj da zuris...

          Comment

          • painter
            Banovan
            • 04.03.2010
            • 738
            • beograd,m.mostanica

            #6
            Re: Uradi sam = limarija + farbanje

            Originally posted by RANK
            Brate, samo napred! Nije to nuklearna fizika ni neurohirurgija. Ne daj da te sputaju ovi koji na svako pitanje imaju odgovor: 'idi u servis'.
            U nuklearnoj fizici i neurohirurgiji jednak je broj pravih strucnjaka kao i u ovom zanatu! Na prste ih mozes nabrojati! Od mojih brojnih radnika i ucenika samo jedan je bio normalan karakterom,kao covek,ali nije znao posao i nije mogao da nauci. Samo dvojica su znala da rade ali od te dvojice jedan nije hteo da radi nego se glupirao tako da mi je samo jedan doneo dobar profit i to ne bas bez glavobolje. Svaki posao je jednostavan,svejedno da li zanat ili neurohirurgija - ako covek voli i zeli to da radi kako treba! Inace je sve komplikovano,cak i pranje kola! Da sam snimao kamerom sta se desavalo dok sam s bratom drzao perionicu u bloku 23 (sada je tu zgrada verano motorsa) bio bi to najgledaniji sou svih vremena! Ali da ne tupim previse,u sledecem postu sledi ubrzani kurs...

            Comment

            • painter
              Banovan
              • 04.03.2010
              • 738
              • beograd,m.mostanica

              #7
              Re: Uradi sam = limarija + farbanje

              Sto se tice limarskih radova tu nisam previse strucan ali mogu pomoci ako pitate konkretno. Znam vise od vecine "autolimara".
              Farbanje(moj pristup):
              Farbanje pocinje uglavnom pranjem automobila,zatim obelezavanje ostecenja,flomasterom recimo.(nikako ne crtajte flomasterom po gitu,nikako! moze obicna olovka...) Mogu se razlicita ostecenja razlicito obeleziti,recimo slovom "Š" male neravnine koje je dovoljno samo osmirglati i filerisati. Krsticem izbocine koje treba "nacukati" ili prvo osmirglati ako je vec radjen auto jer je mozda izbocina od starog gita. Velika ostecenja koja treba obrusiti i-ili osmirglati grubom smirglom samo zaokruziti.
              Za brusenje varova i rdje najbolje mi se pokazao "flap disk". To su komadici smirgle lepezasto poredjani na disku za brusilicu. Granulacija P60 ili P80. Njime se moze brusiti i ispucala boja (od cekicanja recimo) i ostala ostecenja mada je bolje koristiti ravan disk sa smirglom na brusilici s potenciometrom (polirka). Ne treba brusiti gde nije ostecena boja.
              Udubljenja u kojima nije ostecena boja (nema pukotina, rdje,varova) kao i ogrebotine itd,samo osmirglati smirglom na slajferici. Za veca ostecenja (dublja i povrsinom preko 10cm) koristiti smirglu P80. Njom takodje osmirglati brusene povrsine tako da ne ostane ni jedan nagli prelaz s brusenog na boju. Za plica ostecenja i povrsinom ispod 10cm moze se koristiti i sitnija smirgla,cak i P150. Osmirgla se uvek malo dalje nego sto je ostecenje i sto ce biti gitovano.
              Kada se sva ostecenja osmirglaju auto se izduva kompresovanim vazduhom (optimalno oko 5-6 bara) a osmirglane povrsine se duvaju pazljivo,izbliza,svaki delic detaljno.Pa se brise suvom krpom i izduvava istovremeno. Zatim se obrise antisilikonom,vlaznom pa suvom krpom.(ovo nije neophodno).
              Mesta gde je lim ostecen korozijom,varenjem,ili je na izlozenom mestu mazu se osnovnom bojom,a moze i svuda gde je "go" lim. Osnovna ne moze svaka jer git ne lepi na obicne osnovne boje!!!! Ja koristim dvokomponentni "body zinc fill".
              Gitovanje varova,rupica od korozije i preduboke rupe,kao i previse ostecene ivice,gituju se fiber gitom (git sa vlaknima,takozvani "plasticni" ali ON NIJE ZA PLASTIKU!!!)
              Gitovanje velikih rupa na savitljivom limu najbolje je alu-gitom,on ucvrsti lim a mnogo lakse se obradjuje nego fiber git.
              Gitovanje redovnih ostecenja nekim standardnim gitom. Minimum kvaliteta je "body uni soft",a sada ima raznih firmi na trzistu. Najbolje je naravno uzeti sav materijal od neke vrhunske firme,standox,spies hecker,sikkens,glasurit,ppg,du pont itd,cak i max meyer je ok,ali cene su vise nego strasne a obzirom da je najvise "do majstora"....sta da vam kazem?? Naravno,body-jevu boju nikako ne preporucujem,samo po neki materijal za pripremu i po neki bezbojni lak moze da prodje! Dosta sam eksperimentisao tako da kad vam kazem da nesto body-jevo kupite to sigurno valja,a kad kazem da ne valja ne salite se da kupite! Ako ne zalite para nemojte nista body-jevo osim one osnovne boje. Ali UGLAVNOM NECETE NISTA DOBITI skupljim materijalom. Uglavnom je do majstora.
              Gituje se u tankim slojevima,prva ruka uvek uzduz.(po duzini ostecenja).
              GIT NE PUCA ZBOG VELIKE DEBLJINE VEC ZATO STO SE GITUJE PREKO NEOSMIRGLANOG,PRLJAVOG,DEBELO ODJEDNOM,ILI SE NE IZMESA DOBRO SA PASTOM ZA OCVRSCIVANJE(katalizator)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i zbog lima koji nije ucvrscen nego "radi".
              Veoma male rupice gituju se finim gitom.Njime se radi i zavrsno gitovanje,preko "grubog" gita. Ovo moze da se preskoci,sve zavisi.
              Plastika se gituje GITOM ZA PLASTIKU! Meni se najbolje pokazao "body uni fine",lepi na sve metale pa i na plastiku,bolje od bilo cega drugog! (oo,jos jedan body proizvod koji obozavam),samo cuvajte prste,ako se odmah ne obrise...
              Izmedju svakog nanosa gita moze se malo osmirglati i izduvati. Posle svakog smirglanja gita a pre sledeceg nanosa(bilo cega) MORA se dobro izduvati.Git se smirgla sa P80 dok se ne izravna. Onda se "gladi" sa P150 dok ne nestanu "risevi" od P80. Manje fleke se takodje mogu smirglati sa P150 odmah,bez P80. One najmanje gitovane finim gitom,kao sto su rupice u boji na haubi,nastale voznjom bez odrzavanja odstojanja a narocito iza kamiona,smirglaju se sa P240.
              Eh sad: Ako su gitovane povrsine neravne,ili ima vise manjih "fleka" na istom delu,treba naneti tecni poliester git,i to preko smirglanog sa P150. Njega smirglati sa P150 a gladiti sa P240 pa filerisati.
              Ako je dobro ispalo,ravno i glatko i bez rupica u gitu,moze odmah na cement git da se nanese filer(spric git). U ovom slucaju,posle P150 dodatno se gladi sa P240. Naravno,svaka granulacija mora ici malo dalje od prethodne!
              Ja imam obicaj da na git koji je nisko(sajtne,rubovi,itd) kao i na ogoljen lim ili na git ispod kojeg je brusen lim a nije grundiran,nanesem "wash primer" pre filera zbog antikorozivne zastite. Ovo moze i na sav git jer je wash primer redak i popunjava sitne riseve i pore u gitu,a stvara i dodatnu "izolaciju",tako da je ukupan rezultat bolji. Susi veoma brzo,par minuta ako je toplo. Ne smirgla se.
              Filer se smirgla suvom smirglom na slajferici P320. Moze i vodenom P600. Gladi se vodenom P1000 u oba slucaja. Ovo je ujedno zavrsnica u kojoj se smirgla ceo auto. Moze i odmah na startu da se osmirgla ceo auto vodenom ali to je gubljenje vremena i lose je ako ima otvorenog lima,varova itd.
              Za sada toliko. Naravno da NE MORA ovako da se radi,ovo je neki optimum koji sam ja pronasao izmedju dobrog i jeftinog,izmedju skolskog i prakticnog! Vecina "majstora" ne zna zasto se auto farba,od toga vecina preterano lose radi sa minimumom materijala,i to loseg, a manjina preteruje s nekim naucnofantasticnim pricama i preskupim materijalima. Ali tako je u svakom poslu,a raditi se mora...

              Comment

              Working...
              X