Savet: kako da vam motor i motorni prostor uvek bude cist

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zverko
    CBC Senator XXL
    • 19.08.2005
    • 7085
    • BGD
    • Audi A4

    Savet: kako da vam motor i motorni prostor uvek bude cist

    evo jedan savet za odrzavanje motora, creva i ostalih plastika cistim. dakle, ko sto me neko vec pitao kako uspevam da mi motor uvek sija i sve creva budu ko nova.
    evo kako:
    naravno potrebno je da vam je motor tj dihtunzi zdravi, da ne pustaju ulje inace nista od cistog motora. elem, jugohem pravi silikon u spreju. naso sam ga u AP Sportu, cena nesto manje od 300din. Naprskate sve plasticne, metalne i gumene delove na i oko motora i stavite da se osusi. nakon toga po potrebi samo ispuskirate motorni prostor tek da se skine prasina i on ce da zasija ponovo ko nov. ja to uradio danas u perionici i nisam mogao da verujem. motor je i onako bio vruc tako da se voda odma osusila i sve je opet zablistalo.
    poz
    deutsche gemacht-gut gemacht...
  • Gatti.Gatozza
    CBC Senator XXL
    • 26.09.2006
    • 411
    • Zemun
    • Lybra 1.9 / XJ600S

    #2
    Kada se pere motor u perionici, koliko vremena treba da se hladi motor pre nego što samo pranje zapo?ne? Pretposavljam da ne sme da se prska po vrelom motoru.
    Kolike su šanse da ?e da mi se nakvasi kapa i da ne?u mo?i da upalim? Ili šta ve??
    MAZDA

    Comment

    • prolupator
      CBC Senator XXL
      • 02.09.2005
      • 3968
      • Zemun

      #3
      Pranje motora je krajnje nepotrebno kod kola novije generacije koja su puna elektronike. Lako se dogodi da voda udje gde ne treba i eto zafrkancije. Licno znam za nekoliko BMW-a koji su hteli da im i motor bude lep kao unutrasnjost pa su zahebali ECU-e i sreci nigde kraja. Moj bivsi gazda je dao XY hiljada evra za drugog slupanog BMW-a stranca kako bi s njega skinuo potrebnu elektroniku unistenu pranjem i kako bi sve to bilo prepakovano i ustimano kako treba. Inace su mu u BMW-u u Austriji (njihov je drzavljanin) trazili 18K eur taj posao (zapravo za nov ECU i uparivanje svega). Ceo posao je zavrsio za 13K eur. Eto koliko kosta nepotrebno pranje motora.
      Inace, ceo posao je odradjen kod Radulovica (sad radi hyundai, ipak je napredovao).
      Jos se secam cuvene izjave:"A jel' ti sad auto ide brze?!"

      Cela zavrzlama se desava jer je pritisak u pusci prevelik i jer je guraju gde ne treba. Postoji propisan nacin kako, kojim sredstvima i kojim pritiskom se pere motor. Ukoliko nemate apsolutno poverenje u perionicu u kojoj perete motor, nemojte to da radite. Auto ne ide brze i ne izgleda lepse ukoliko operete motor. Auto se, ipak, vozi sa zatvorenom haubom.

      Jeste off, ali morao sam da napisem.

      P.S. Savet je dobar. I, minimum pola sata stajanja pre pranja motora, ukoliko to nije samo "ispod" da se vidi da li negde nesto slini, a i tad je preporucljivo sacekati.
      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

      prolupator.mojblog.rs

      Comment

      • fantastik
        CBC Senator XXL
        • 28.07.2005
        • 417
        • Novi Sad

        #4
        evo i moje iskustvo sa pranjem motora, posto mi je iscurilo malo ulja od serva na generator struje i prilikom veceg opterecena struje dolazilo je do dimljenja e sad majstor mi je savetovao da operemo motor sto sam ja uporno odbijao i na kraju kada sam poskidao sve i ocistio opet je malo dimilo i morao sam da perem motor ali sam pristao samo na onaj deo gde je generator i naravno nije proslo bez posledica na svu srecu riknu mi je samo indikator za pritisak ulja posto je voda usla i napravila kratak spoj, moj savet je nikako neprati motor ako nemate preke potrebe nemojte ni pristajati uz pricu da ce vam kesama zastiti elektro delove nema sanse da sprece vodu da udje

        Comment

        • JNC
          CBC Senator XXL
          • 19.12.2006
          • 1332
          • Beograd

          #5
          Nikako prati pod pritiskom, puska i tako to, ima da se uzme sredstvo za pranje motora, naprska gde treba ostavi malo da odstoji i posle samo oprati obicnim mlazom vode i nema problema. Kao sto kaze prolupator voda pod pritiskom udje i gde ne treba i onda problemi.

          Comment

          • zverko
            CBC Senator XXL
            • 19.08.2005
            • 7085
            • BGD
            • Audi A4

            #6
            u slucajevima da posoji tendencija ulaska vode u elektronske sklopove iste treba ili zastititi ili skinutu (ECU) . nema potrebe za hladjenje mtora posto se motor obicno pere toplom vodom ali na manjem pritisku nego obicno. moj motor je pran dok je bio na stolu tj svaki deo posebno tako da sad samo odrzavanje + sto nema lepljenja prasine jer silikon radi svoje. Juce sam u perionici sam uzeo pusku i bukvalno samo jedno preso preko motora da skinem prasinu, nista vise...
            poz.
            P.S. Ako je motor bas masan i umazan naj bolje je oprati ga cetkom i naftom a onda isprati toplom vodom. nista vise.
            deutsche gemacht-gut gemacht...

            Comment

            • mb12
              CBC Senator XXL
              • 06.11.2006
              • 640
              • Vrbas
              • Mazda 626 2.0 TD

              #7
              Kad sam prochitao prvi post, nalozio sam se da odem i da operem motor ..... medjutim, shto prizivati nevolju, tako da ce krpa da "radi", pa koliko se uspe dohvatiti uspe .... motor je tu na kraju krajeva daobavlja posao a ne da bude fenseraj detalj ( po mom mishljenju )

              Comment

              • Zloca
                CBC Senator XXL
                • 21.12.2005
                • 510
                • Novi Sad
                • Astra bertone turbo

                #8
                Jednom sam ja prao motor na osmici, klasicno crevo, nije jak pritisak. Usla voda u raz. kapu, ceo dan sam ga susio da bi proradio. Svojevremeno je moj gazda imao golfa II gti 16v. Isao je kao nevreme! Jedanput mu je motor opran i od tad ali bukvakno iz praonice nikako nije mogao da slozi kako treba. Bio sto puta kod majstora i nista.
                Zato ja nikad ne perem vodom motor. Cale mog gazde vozi peugeot 306 koji izgleda kao iz salona. On je opterecen time da auto izgleda savrseno. On npr. cisti motorni prostor krpicom i benzinom, mokrom krpom i slicno, i na kraju naprska antistatic sprej za kokpit. Motor super izgleda!
                MESTO ZA VASU REKLAMU!

                Za samo 1000 din mesecno! :-)

                Comment

                • zverko
                  CBC Senator XXL
                  • 19.08.2005
                  • 7085
                  • BGD
                  • Audi A4

                  #9
                  ako je neko ranjiv na vlagu onda su to francuzi i njigove bobine i cuda. ja sam recimo imao problem da sam prosao kroz jednu barustinu i to polako , sto je bila greska te se sa izduvne grane dole digla para i napravila negde kondenz. 4 dana auto nije mogao da ide preko 3k rpm i kad dodje do 3k pali check lampicu. odlepio sam ali srecom osusilo se i dolo sve na staro. posle toga sam naprsko silikonom sve kablove, bobinu ma sve bukavalno i to po 3-4 puta tako da sada nema problema. kazem vam puskiro motor i nista, radi ko satic.
                  deutsche gemacht-gut gemacht...

                  Comment

                  • Car
                    CBC Senator XXL
                    • 07.07.2005
                    • 900
                    • Beograd

                    #10
                    Kod mene je na Golfu II GTD to uradjeno ni sam ne znam koliko puta, i naravno nikad nista, a i ne vidim sta bi voda mogla da unisti.
                    Na laguni se ne bih usudio da prospem ni flasicu vode dok je otvorena hauba.

                    Comment

                    • zverko
                      CBC Senator XXL
                      • 19.08.2005
                      • 7085
                      • BGD
                      • Audi A4

                      #11
                      dizel je drugo, kod dizela samo treba paziti da ne povuce vodu u usis...
                      deutsche gemacht-gut gemacht...

                      Comment

                      • g60
                        CBC Senator XXL
                        • 20.10.2006
                        • 1011
                        • Vrachar je majka ;)

                        #12
                        Ja bih dodao da treba birati dobru marku prilikom kupovine automobila i obratiti paznju na trenutno stranje pa nece biti muke sa prljavstinom

                        Susplehovi obavezni

                        Comment

                        • -Vedran-
                          CBC Senator XXL
                          • 03.10.2004
                          • 3255
                          • Beograd

                          #13
                          2 puta sam sam prao motor...kupio tecnost za odmascivanje i obicno crevo je odradilo posao. Pre toga zastitio sve sto treba i lagano. Nikad problem nisam imao.
                          Puska ispod moje haube nikada nece doci, pogotovo sada posle procitane ove teme
                          Power of dreams !!!

                          Comment

                          • Byk
                            CBC Veteran
                            • 24.01.2007
                            • 105
                            • Kragujevac

                            #14
                            ma bre ima neko sredstvo za pranje motora kosta ja mislim oko 500-600din.Naprska se uzme se mala celicna cetkica i sva prljavstina se skine normalno se posle vodom ispere ali pod malim pritiskom.
                            vectra 2.0 DI
                            kangoo 1.9D

                            Comment

                            • nikolapanic
                              CBC Senator XXL
                              • 16.10.2005
                              • 657
                              • Petrovac

                              #15
                              Ne tice se pranja ali se tice ocuvanja cistoce motornog prostora.Ispod mog auta(laguna '98.) nema nikakvog lima ili plastike.E sad,da li smem ja da stavim neki lim sa donje strane(imam gde da ga usrafim)?Pitam jer ne znam da li to moze da steti radu motora u smislu pregrevanja ili neceg slicnog?
                              Samo te slusam i pitam se dokle ces?

                              Comment

                              Working...
                              X