Nisam te bas najbolje razumeo. Fabricki postoje sa 14" (stariji) i 15" (noviji) 190. Osim sirine/visine gume, izuzetno je bitna sirina (J) i izbacenost spoljnjeg dela fene (ET) da bi sve funkcionisalo kako je zamisljeno.
Ako si mislio na 15", a mislim da jesi, fabricki su nosili 185/65 15" to je tacno, ali je bitno da znas koliko J i koliki ET imaju felne na koje bi hteo da stavis te gume. Npr 2.5-16 je fabricki nosio 7J ET44 15" felne sa 205/55 gumama.
Jedini koji je fabricki nosio 16" i to 8J ET34 sa gumama 225/45 je model AMG 3.2 i 2.5-16 EVO1 u sirini 225/50
Po meni najoptimalnije felne/gume za 190 kad se sve sabere i oduzme su 205/50 16" sa Pirelli gumama ili ekvivalent 205/55 15" kao sto nosi 2.5-16
Npr ako je ET35 i visoka guma (/65 na 15" ili /55 na 16") + guma sira od 205 sigurno ce cesati od ivice blatobrana (licno probali Marko i ja). Ako je ET veci znaci da ce felna biti uvucenija prema unutra (posmatrano u odnosu na glavcinu, gde se srafi felna) tako da ET40 nece cesati, nece ni ET45 sto oznacava jos uvuceniju felnu ali tada gubis na stabilnosti vozila u krivinama jer automatski imas uzi trag tockova.
8,5J ET30 (kao moje 17" letnje - juce sam ih vratio jer sam svakako skidao sve tockove zbog novih plocica prednjih i zadnjih, naravno originalnih
i promene komplet ulja u kocnicama i cilindru kvacila) znaci da je felna jos vise izbacena ka spolja, lepse izgleda, veca stabilnost i trag vozila jedino je pitanje da li vesanje i blatobrani mogu da ih izdrze. Moji su 16v pa mogu
Odgovor na tvoje pitanje:
Ako si mislio na 215/65 15" to je previsoka i presiroka guma (tzv balon), bice auto stabilniji, povecaces potrosnju, verovatno ce cesati ako ostavis te felne koje sada imas i lagace ti km sat
Ako si mislio bas na 215/65-16 moze na felnama ET45 i vecim ET ali ti to ne bih preporucio takve tockove, to su tockovi od w140 S Klase koji je duplo tezi automobil, a i KM sat bi ti lagao poprilicno zbog razlike u obimu takvog tocka.
Npr 215/65 i 185/65 nisu tockovi (gume) istog precnika jer se visina gume od felne racuna po forumuli 65% od sirine gume u ovom slucaju sto daje razliku od 1
215/185) u pokazivanju km sata, slabijiem ubrzanju vozila i sl.
Ako si mislio na 15", a mislim da jesi, fabricki su nosili 185/65 15" to je tacno, ali je bitno da znas koliko J i koliki ET imaju felne na koje bi hteo da stavis te gume. Npr 2.5-16 je fabricki nosio 7J ET44 15" felne sa 205/55 gumama.
Jedini koji je fabricki nosio 16" i to 8J ET34 sa gumama 225/45 je model AMG 3.2 i 2.5-16 EVO1 u sirini 225/50
Po meni najoptimalnije felne/gume za 190 kad se sve sabere i oduzme su 205/50 16" sa Pirelli gumama ili ekvivalent 205/55 15" kao sto nosi 2.5-16
Npr ako je ET35 i visoka guma (/65 na 15" ili /55 na 16") + guma sira od 205 sigurno ce cesati od ivice blatobrana (licno probali Marko i ja). Ako je ET veci znaci da ce felna biti uvucenija prema unutra (posmatrano u odnosu na glavcinu, gde se srafi felna) tako da ET40 nece cesati, nece ni ET45 sto oznacava jos uvuceniju felnu ali tada gubis na stabilnosti vozila u krivinama jer automatski imas uzi trag tockova.
8,5J ET30 (kao moje 17" letnje - juce sam ih vratio jer sam svakako skidao sve tockove zbog novih plocica prednjih i zadnjih, naravno originalnih


Odgovor na tvoje pitanje:
Ako si mislio na 215/65 15" to je previsoka i presiroka guma (tzv balon), bice auto stabilniji, povecaces potrosnju, verovatno ce cesati ako ostavis te felne koje sada imas i lagace ti km sat

Ako si mislio bas na 215/65-16 moze na felnama ET45 i vecim ET ali ti to ne bih preporucio takve tockove, to su tockovi od w140 S Klase koji je duplo tezi automobil, a i KM sat bi ti lagao poprilicno zbog razlike u obimu takvog tocka.

Npr 215/65 i 185/65 nisu tockovi (gume) istog precnika jer se visina gume od felne racuna po forumuli 65% od sirine gume u ovom slucaju sto daje razliku od 1

Comment