Motor dizhe temperaturu sa ukljuchenom klimom...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    Motor dizhe temperaturu sa ukljuchenom klimom...

    Postavljam pitanje u ime prijatelja.

    Prvo sam hteo da postavim temu u sobi za auto-klimu, ali mislim da je ovo pravo mesto za dijagnostiku problema, jer se on i ne odnosi na funkcionisanje klime nego na problem sa motorom (i/ili pripadnim sklopovima), koji je "isprovociran" radom klime i to samo pod odredjenim okolnostima.

    Radi se o Mercedesu E260, 1992. godishte (124-orka). Auto ima ugradjen LPG sistem skoro dve godine, ali se problem pocheo manifestovati tek odnedavno. Iz tog razloga mislim da LPG nema nikakve veze sa dole opisanim simptomima.

    Znachi, u gradskoj vozhnji kad se ukljuchi (AC) klima, motor pochne da dizhe temperaturu. Kad se sa ukljuchenom klimom vozi na otvorenom tih simptoma nema, znachi sve je sasvim normalno. Medjutim, chim se auto uspori, bilo da je u pitanju vozhnja u gradu, bilo neki zastoj od minuta-dva na otvorenom putu, temperatura krene da se dizhe. Sa iskljuchenom klimom auto nema nikakvih problema, ni u gradu ni na otvorenom, dakle sve funkcionishe besprekorno. Auto se vozi na plin 95% vremena.

    Klima inache funkcionishe bez problema, nikakvih promena u radu ili funkcionalnosti prijatelj ne primecuje, ali definitivno je problem vezan za nju, direktno ili indirektno.

    Ja iskreno nisam znao niti mogao da pretpostavim shta bi moglo da bude uzrok ovakvom problemu, tim pre shto se u Merca slabo razumem Ali ajd' da chujem ko mozhda zna shta je u pitanju, pa da pomognemo choveku (pre nego ga oderu u "Dragachevcu" ).

    Pozz
    http://www.bmw.tv
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    rashladni sistem nije u top stanju.
    treba uraditi dijagnostiku, da li su zarpljani hladnjaci spolja, u kakvom je stanju visko kvačilo, ako je previše star promeniti antifriz.

    da li pumpa za vodu ima dovoljan protok.


    ali, jedna velika ograda pošto se radi o Mercedesu.

    ne znam za baš taj motor kako je rešeno, ali je opisani problem tipična višedecenijska boljka i slaba tačka Mercedesa, tj Mercedesi imaju problema sa toplom klimom.
    znam iz iskustva sa više komada u diplomatskoj službi sa potpuno novim Mercedesima raznih modela, koji su imali bukvalno identičan problem.

    i to su još bili tropikalizovani modeli, znači posebno pripremljeni za afričko azijske uslove od strane same fabrike (i skupo plaćeno to poboljšanje).

    u servisima su davali isntrukcije (a piše sitnim slovcima i u manualu) da se klima povremeno isključuje u gradu u kreni stani vožnji tj da se ne koristi leti na visokim temepraturama, kao i da pri vožnji uzbrdo sa takodje isključi klima ako se primeti pregrevanje motora.

    ove sadašnje temeprature vazduha nisu uobičajene evropske pa su i opterećenja sistema hladjenja van uobičajenih normi.

    moj bi savet bio da dobro ispere spolja od naslaga prašine sve hladnjake, da dobro ispere iznutra hemijski sistem, i da proveri visko ventilator (mislim da je taj upotebljen na tom Mercedesu ).


    ako nikako ne može da uspostavi ravnotežu rashladnog sistema, da nekako poruči/ nabavi Water Wetter aditiv za vodu (posebni modifikator) i koristi ga isključivo uz destilovanu vodu.

    antifriz je manjeg toplotnog kapaciteta, i lošiji je medij za hladjenje od čiste vode.

    ovim će dobiti oko 3-5% dodatno rashladnog kapaciteta postojećeg sistema.

    druga varijanta je da pogleda u katalogu firme Nissens ponudu trorednih hladnjaka (umesto standardnog dvoredog) za tropiko uslove koji ima veći kapacitet odavanja toplote.


    ali, prvi korak je da se utvrdi da li je baš ove godine to postao problem usled nekog pogoršanja rashladnog sistema ili je sve ispravno ali je eto takva spoljna temperatura da sistem ne može dovoljno da se izbori sa pregrevanjem.

    moje iskustvo je da sa Mercedesima leti može nastati problem, barem sa tim starijim klasičnim modelima.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #3
      Oki, hvala na pomoci Prenecu sve ovo prijatelju pa cemo da vidimo shta se deshava. Problem je, kao shto rekoh, pocheo da se "javlja" iznenada, odnedavno, a LPG je "na mestu" vec oko dve godine...

      PS. Ne znam mozhe li da ima ikakve veze, ali se auto i inache vozi uglavnom u gradskom saobracaju, recimo 60%. Ono resto su poduzha putovanja (po par hiljada km u cugu) i zbog toga je ovaj auto i izabran, sa tim (tolikim) motorom. Dakle, ne znam da li je takav ritam (non-stop gradska, pa onda vishechasovna "gazhenja" autoputevima) mogao da vremenom "razvije" neki problem, ali eto navodim jer znam kako i u koje svrhe chovek vozi taj auto.

      Do sad je inache sluzhio bez problema, prijatelj je sa njim preshao oko 80000, trenutno je na satu 245000 ali ko bi ga znao... Do sad je radio bez greshke, po rechima prijatelja.

      Bice update (ako mi ovaj da neki "materijal" za isti )

      10x josh jednom
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • Duke
        CBC Senator XXL
        • 16.01.2006
        • 753
        • Urbs Naissus

        #4
        Nije da ću ti nešto pomoći svojim komentarom, Brick te je "opravio" za sve pare , ali nije mi bilo jasno da li auto "kuva" ili samo diže temperaturu? Npr. na Renoima (tj. 25-icama) je normalno (po iskustvu svih vozača ovog modela) da raste temp kad se koristi klima - što ne znači da kuvaju! Jednostavno je viša nego obično, ali ne prelazi određeni nivo. To se upravo i dešava u gradskim situacijama...
        "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

        Comment

        • djukic
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2005
          • 2526
          • Beograd

          #5
          Visko ventilator prva sumnja je on. Posto sigurno nije menjan xxx godina zreo je za zamenu i tu sigurno nece pogresiti. Drugi problem je sto neki mercedesi imaju elektricni ventilator koji se pali zajedno s klimom. Treba proveriti njega.

          U svakom slucaju:
          1. Ocistiti hladnjake tj. prostor izmedju hladnjaka klime i hladnjaka motora
          2. Proveriti ako ima elektricni ventilator (a trebalo bi da ima) da li se pali sa kompresorom
          3. Visko ventilator jednostavno zameniti novima (neubedjivati se da li radi ispravno posle 20tak godina)

          To bih ja uradio i to sam uradio na BMW-u E34 i sada mi kazaljka u svim uslovima voznje seta 1mm levo desno od sredine...
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • Durango
            CBC Senator XXL
            • 01.02.2006
            • 590
            • Zemun, Srbija

            #6
            Nek proba za pocetak da skine hladnjak i puskom za pranje kola opere sace, a potom da ga ispere i iznutra. Ja sam imao isti problem na prethodnom Mercedesu i resio ga na taj nacin! Ne mozete da verujete sta je sve izaslo! Nisam siguran da 260 ima visko ventilator!
            MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

            Comment

            • Car
              CBC Senator XXL
              • 07.07.2005
              • 900
              • Beograd

              #7
              Koliko sam ja ovde na cannonu procitao, nikako ne treba prati hladnjake vodom pod pritiskom, zbog ostecenja koja nastaju - odvajanje spojeva itd.

              Comment

              • Durango
                CBC Senator XXL
                • 01.02.2006
                • 590
                • Zemun, Srbija

                #8
                Moj drugacije nije ni mogao da se opere, ali smo prilicno izmakli pusku kada smo ga prali i nije bilo vidljivih ostecenja posle toga. Dok je kod mene bio auto, sve je radilo besprekorno (2 god.)! I drugar je na Omegi B na isti nacin oprao sace na hladnjaku, tj. oprali su mu u Calibra servisu u Simanovcima!
                MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

                Comment

                Working...
                X