Klima uredjaj u automobilu

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aivan
    CBC Senator
    • 28.02.2006
    • 247
    • Bograd, Mirijevo

    #16
    Re: Klima uredjaj u automobilu

    Verujem da je tvoj kum u pravu.
    Astra Classic II 1.4 Twinport (ex: Kadett E 1.3i )

    Comment

    • prolupator
      CBC Senator XXL
      • 02.09.2005
      • 3968
      • Zemun

      #17
      Re: Klima uredjaj u automobilu

      Kum ti je u pravu ...
      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

      prolupator.mojblog.rs

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #18
        Re: Klima uredjaj u automobilu

        Originally posted by 24v
        Ja se raspravljam sa kumom oko klime... Moze li mi neko lepo objasniti kako klima greje zimi? On mi uporno prica da i klimatronik i A/C klima samo hlade a da se za grejanje koristi toplota rashladne tecnosti!
        Podseti me sledeci put da ti pokazem nesto...
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • gaston
          CBC Senator XXL
          • 24.03.2005
          • 324
          • N BG - Batajnica

          #19
          Re: Klima uredjaj u automobilu

          Kum ti je u pravu , zabuna je sto neke klime u kombunaciji sa grejanjem mogu da pokupe vlagu samo iz vazduha , tada ne greje i kratko traje , kondezuje se vlaga na radijator , topao vazduh otopi i ispusti vodu kroz otvor za okap .Kod klima koje imaju opciju DEFROST i to radi automatski , znaci i klapne pomera motorima i auto krene posle u opciju grejanja rashladnom tecnoscu za motor .
          27.5 god za djevrekom auta snova :
          Djulieta 1750, Junior GT 2.0, sud 1.3 , sprint 1.5 QV , sud 1.5 QV , 33 1.3 IE , 75 2.0 TD , 33 1.7 , 164 2.0 ts , ALFA SUD 1.3 , 164- 2.0 TS +156 2.0 ?KW ...za dalje ??????????


          NIJE BITNO DA LI JE DO KOLENA ILI ZEMLJE .. VAZNO JE DA JE DO PUPKA

          Comment

          • dejanpnk
            CBC Član
            • 20.04.2010
            • 10
            • Novi Knezevac

            #20
            Re: Klima uredjaj u automobilu

            Da li neko mozda zna neki dobar ali mislim dobar klima servis u Banatu,naime ima fiata cromu 95. sa digitalno klimom ako ne gresim i proslog leta resih da je napunim tj odradim servis posto sam auto kupio pretprosle zime,te nisam iskreno ni isprobavao no selja sta zna pre crome sam imao stojadina... Servis su mi odradili u Kikindi neki skauti i klima mi je prilicno lose hladila i to od Kikinde do kuce u Novom Knezevcu i od kuce do Temerina nakon cega je prestala i pretpostavljam i procurila posto mi je ispod haube bilo sve od neke fluorescentne zelenkaste boje.Odem ja u isti servis gde mi oni kazu da je hladnjak procurio i oni tu ne mogu nista,znas ono matoro je to vozilo.A kad sam pitao de se zameni hladnjak polovnim ...auuuuuuuuuu pa znas ti sta je to pa to ne moze to ce srafovi od hladnjaka da popucaju itd itd.Da ne duzim posto su oni odradili proveru celog sistema i punjenje i to je kostalo 5800din i nepunih 300km voznje je meni to sto se kaze narodski crklo, ja se jako razocarao na stojadinu nisam imao takvih problema ha ha ha.Ima li resenja,nista nisam ni taknuo od proslog leta.Vozim auto tako kako stoji sve,a bas na ovom forumu sam procitao da i kompresor moze da strada ukoliko radi bez rashladnog fluida,sta me savetujete kolege forumasi.Topli pozdrav od Lale iz Banata.P.S. pomoc please

            Comment

            • kele
              CBC Član
              • 20.08.2007
              • 95
              • Sonta

              #21
              Re: Klima uredjaj u automobilu

              Zasto bi se vid energije tj. nusprodukt koji se dobija od motora(toplota) jednostavno ignorisao i odbacio da bi se trosila nova kolicina energije motora pogonjenjem kompresora za grejanje automobila klimom?To bi bilo cisto bacanje energije.Motor mora da oslobodi toplotu i ona se koristi za grejanje auta.Split sistem u kucnim klimama je nesto drugo...

              Comment

              • Franjo
                Banovan
                • 14.08.2009
                • 2831
                • Inđija - Beograd
                • Renault megan II res

                #22
                Re: Klima uredjaj u automobilu

                Iz prvog posta (2005):

                Dopunjavanje rashladnom tečnošću

                Dopunjavanje gasom klima uređaja može biti prilično rizično, pogotovo što to kod nas obavljaju nestručni majstori. Često se vrši dopunjavanje neodgovarajućim uljima, čak i freonima koji se poslednjih godina ne koriste za auto-klime. Naime, pogrešno je što se u nekim servisima dopunjuje samo gas. Potrebno je da se ispoštuje propisani odnos ulje ? gas, što je različito kod svakog modela klima uređaja. Takođe, veoma je teško utvrditi koja je količina gasa i ulja u sistemu. Izuzetno je važno u kom je trenutku klima prestala da hladi. Ako se to dogodilo dok je klima bila uključena, rashladna tečnost je iscurila na strani visokog pritiska i tada nema mogućnosti za dopunjavanje. Ako se smeša izgubila na strani niskog pritiska, tada je moguće dopuniti sistem, ali samo po strogo utvrđenim parametrima.

                Najveći problem je činjenica da vozači ne obavljaju redovan, a često ni veliki (dvogodišnji) servis, na kome se ispituje čak 17 operacija celokupnog sistema. Nikako nije dovoljno uraditi samo tretman čišćenja. Zamena polenskog filtera preporučuje se na 10.000 pređenih kilometara. Dakle, servisiranje klime zahteva redovno i stručno održavanje. Po pravilu bi ovaj rashladni uređaj trebalo da traje koliko i automobil, ali se nemar skupo plaća.

                Pre nego odete u servis:

                Možete sami proveriti efikasnost rada klime vašeg auta, kako je opisano u servisnom uputstvu za renault vozila:

                Comment

                • zoranbg
                  CBC Senator XXL
                  • 23.03.2005
                  • 4098
                  • Rooster's Hill , Beog
                  • Grande Punto 1.2

                  #23
                  I Jos jedan nacin da se amaterski proveri napunjenost klime :

                  Locate the receiver/drier. It will generally be up front near the condenser. It is shaped like a small fire extinguisher and will always have two lines connected to it. One line goes to the expansion valve and the other goes to the condenser.
                  With the engine and the air conditioner running, hold a line in each hand and gauge their relative temperatures. If they are the same approximate temperatures, the system is correctly charged.
                  If the line from the expansion valve to the receiver/drier is a lot colder than the line from the receiver/drier to the condenser, then the system is overcharged. It should be noted that this is an extremely rare condition.
                  If the line that leads from the receiver/drier to the condenser is a lot colder than the other line, the system is undercharged.
                  If the system is undercharged or overcharged, have it checked by a professional air conditioning mechanic.

                  Figure 16 Checking the refrigerant charge if the system has no sight glass.
                  Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    #24
                    Kod nekih vozila, kao megan II, prilično nedostupno, ali korisno uputstvo!

                    Za one, koji ne vladaju engleskim, samo najbitnije:

                    - Pri uključenoj klimi, uhvatiti cevi na sušaču klime i ako su iste temperature, sistem je pravilno napunjen!
                    - Ako je cev, koja ide od isparivača nešto hladnija, od cevi koja ide na hladnjak klime (condenser), sistem je prepunjen!
                    - Ako je cev, koja ide od sušača na hladnjak klime, nešto hladnija od druge, sistem nije dovoljno napunjen!

                    Ako je sistem prepunjen, ili nedovoljno pun, potražite pomoć stručnjaka, da ga ispita!

                    Comment

                    Working...
                    X