Klima uredjaji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gari55
    CBC Član
    • 26.03.2005
    • 72
    • Pirot
    • Honda Accord 2.0

    Klima uredjaji

    Dolazi letnji period pa verovatno dosta ljudi interesuje gde pronaci dobar servis za proveru ispravnosti klima uredjaja, i za njegovu eventualnu popravku.
    Evo, ja sam obisao par servisa i imao dosta losih iskustava i na kraju konacno pronasao pravi servis (slucajno).
    Ako nekog interesuje neka pita na PM, posto ce verovatno zvucati kao neko reklamiranje ako bilo sta napisem ovde. Reci cu vam gde nikako da ne idete, a za ostalo odlucite sami, idite porazgovarajte... i vidite.

    Mislim da ne moramo svi da platimo skolu. Jedan plati za ovo, drugi za ono,... mislim da cilj ovog foruma treba da bude da svi ne placamo sve skole.
  • gari55
    CBC Član
    • 26.03.2005
    • 72
    • Pirot
    • Honda Accord 2.0

    #2
    Ajde opet da napisem...

    Servis se zove Auto Tech d.o.o
    Malog Radojice br 6. (blizu televizije PINK, na Dedinju)
    367-27-17
    063/269-647

    Punjenje 3500 din, uz to proveravaju curenje elektronskim detektorom (ukoliko imate ugradjen plin to ce malo teze ici posto taj detektor reaguje i na plin, a on fala bogu, curi na sve strane u motoru).

    Ako slucajno nesto nije u redu sa kompresorom rade i remont.
    Ja sam remont kompresora platio 115E (demontaza, reparacija i montaza), i sve zivo je promenjeno u njemu, dva akcijalna lezaja i jedan obican, ne znam kako mu je ime, jedan semering na kome je curilo ulje, centralna osovina (koju su lezajevi pohabali)).

    Ne mazu oci, tipa da popravljaju ispravne delove i slicne prevare.
    Punjenje naplacuju samo jednom, odnosno ako oni nesto zeznu ispustace i punice i 5 puta, placa se samo jedno punjenje.

    Preporucio bih svima da urade zamenu DRIER-a, odnosno susaca klime, ako to nije radjeno u zadnjih 5-6 godina (na zapadu se menja na 2 godine).
    Za moj auto kosta 55E, ali ga nisu imali na lageru, pa u ponedeljak idem da ga nameste (ispustanje i ponovno punjenje besplatno).

    Malo su sporiji, ali izuzetno pedantno rade. Ako se interesujete pokazace vam tacno koji deo vam je ostecen i kako se prepoznaje njegovo ostecenje.
    Uz sve to rade i kompjutersku dijagnostiku.
    Radno vreme im je od 9:00 pa i do 01:00 posle ponoci. Radice dokle god vam ne otklone kvar.
    Ja sam u servisu proveo citavih 11 sati (i postavio jedno 100-tinak pitanja i na svih 100 su mi sa strpljenjem odgovorili), jer ih je kompresor dosta zezao (a i dolazilo je jedno 20 ljudi), ali su ga na kraju sredili.

    Jos jednom da napomenem, kada ukljucite klimu,ako vam se cuje neko zujanje, to ne mora pod obavezno da bude kompresor, moze se desiti da shpaner PK kaisa pocne da zuji kad se kais optereti kompresorom.
    Kod mene je zujao i kompresor i shpaner (slusace vam medicinskim stetoskopom i jedno i drugo).

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      Preporucio bih svima da urade zamenu DRIER-a, odnosno susaca klime, ako to nije radjeno u zadnjih 5-6 godina (na zapadu se menja na 2 godine).
      zasto ?

      prvi put cujem da se igde, pa i na zapadu, menja na vremenski rok pa i te 2 godine.
      (to nisam procitao u fabrickom upustvu pa zato pitam za objasnjenje zasto ).
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        @ dutchman
        ako je Volvo 264 u pitanju mozes sam, jer je taj auto fabricki pripremljen (cudo je ako nema klimu) a tabla i prednja konzola treba da je vec sa servo motorima za upravljanje klima sistemom.

        to je ona sa cevrtasta "push" 3 dugmeta, ona sa sajlom i rucicom levo-desno ne moze da se koristi uz klima uredjaj.

        sa desne strane centralne konzole, odmah pored nogu suvozaca nalazi se plasticni poklopac koji se skine i tu se ugura isparivac sa termostatom i ventilom.

        odmah ispred njega je takodje plasticni poklopac kroz firewall/pregradni lim da se provuku cevi do kompresora.

        akumulator se stavlja odmah pored hladnjaka, sa desne strane- vec je sve izbuseno i obelezeno, isto je i za kondenzator sve su rupe i nosaci vec izbuseni i pripremljeni.

        potrebno je da se provuce elektrika do kvacila kompresora, i to je to.

        samo komrpesor dolazi sa montaznom konzolom i zamenjuje konzolu koja nosi servo pumpu hidraulickog volana. na tu novu konzolu se montiraju i servo pumpa i kompresor- u bloku su vec izbusene i obradjene rupe sa navojem.

        samo je potrebno staviti duze srafove, i to one sa 8.8 gradacijom kvaliteta (3 komada).

        u kutiji osiguraca je vec predvidjen posebni osigruac za kvacilo kompresora, kao i gumeni okrugli cep na firewall/pregradnom zidu za provlacenje zica.

        zavisno od godista 264 srafovi mogu da budu i sa colovnim navojima (prva serija 264) a kasnija godista su sa metrickim navojem.

        metricke srafove mozes da kupis kod nas, za colovne ako ih nemas morace da se negde u inostranstvu potrazi (koliko znam to ovde niko ne drzi).

        posao se zavrsava za jedan dan glatko.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • gari55
          CBC Član
          • 26.03.2005
          • 72
          • Pirot
          • Honda Accord 2.0

          #5
          Originally posted by brick
          Preporucio bih svima da urade zamenu DRIER-a, odnosno susaca klime, ako to nije radjeno u zadnjih 5-6 godina (na zapadu se menja na 2 godine).
          zasto ?

          prvi put cujem da se igde, pa i na zapadu, menja na vremenski rok pa i te 2 godine.
          (to nisam procitao u fabrickom upustvu pa zato pitam za objasnjenje zasto ).
          Zato sto DRIER vremenom gubi svoje filtarske sposobnosti, odnosno desava se da se granule koje se nalaze unutra zasite i ne vrse vise svoju funkciju.
          Dok se DRIER ne isece brusilicom ne moze se znati u kakvom je stanju.
          Ako se kojim slucajem zapusi (a desava se), moze doci do drasticnog povecanja pritiska u sistemu visokog pritiska. Postoji ventil koji detektuje visoki pritisak (valjda ga zovu presisnik) koji bi u tim slucajevima trebao da iskljuci kompresor. Ako taj ventil ipak ne iskljuci kompresor, taj pritisak se prenosi na klipove kompresora, pa i na veci aksijalni lezaj (koji u najboljem slucaju strada, dok u najgorem slucaju mogu da prsnu klipovi u kompresoru).
          Kod intenzivnog koriscenja klima uredjaja (gde se klima koristi preko cele godine) proizvodjaci klima uredjaja preporucuju zamenu DRIER-a na 2 godine. Posto se kod nas klima koristi do 3 meseca godisnje, nasi servisi preporucuju da treba DRIER zameniti na 5-6 godina (a i nije mnogo dati 55E na 6 godina).
          Ovo objasnjenje su mi dali u servisu.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            Zato sto DRIER vremenom gubi svoje filtarske sposobnosti, odnosno desava se da se granule koje se nalaze unutra zasite i ne vrse vise svoju funkciju.
            to je ok, ali zasto na 2 godine ?
            te granule su obican silica gel i one traju po 10, 20 i vise godina sve dok je sistem klime napunjen gasom a klima se koristi.

            isusivac se menja kada se sistem otvori i u njega udje veca kolicina vlage, recimo stajao otvoren sistem danima.

            inace, nema odakle da se stvori vlaga i voda unutar sistetma posto je pod povecim pritiskom i uz to hermeticki zaptiven.

            pitao sam zasto jer je zamena tek tako isusivaca skupa i nepotrebna po tehnickoj dokumentaciji a opet omiljeni "savet" servisera klime jer donosi sigurne pare.

            Ako se kojim slucajem zapusi (a desava se), moze doci do drasticnog povecanja pritiska u sistemu visokog pritiska. Postoji ventil koji detektuje visoki pritisak

            od cega da se zapusi ? kazes desava se, video si ili znas pouzdano za neki takav slucaj ?

            Kod intenzivnog koriscenja klima uredjaja (gde se klima koristi preko cele godine) proizvodjaci klima uredjaja preporucuju zamenu DRIER-a na 2 godine.
            koji to proizvodjac konkretnije, ako moze ?
            ja citao proizvodjacka uputstva za odrzavanje i popravku firmi Sankyo, AC Delco, York, Sanden i bas nigde takva sugestija se ne pojavljuje.

            osto se kod nas klima koristi do 3 meseca godisnje, nasi servisi preporucuju da treba DRIER zameniti na 5-6 godina (a i nije mnogo dati 55E na 6 godina).
            izvini, ovo mi uopste nema logike. sto se manje koristi klima DRIER je vise opterecen jer nema cirkulacije i veca je sansa da se kondenzuje vlaga (ako je uopste nekako usla u sistem).

            valjda obrnuto, sto se vise koristi klima drier se duze moze koristiti.

            drier inace sluzi samo za jednu jedinu stvar- da ukoliko klima dugo nije radila i usla vlaga (i vazduh) nekako u sistem ne dodje do toga da ta (moguca teoriijski) vlaga predje u led i time zacepi ekspanizoni ventil ili nekako dodje do kompresora.

            nema ulogu nikakvog filtera osim ako se ne misli na to sakupljanje vode/vlage.

            Ovo objasnjenje su mi dali u servisu.
            i masno naplatili to objasnjenje kroz zameu drier-a

            koji je to servis, ako nije problem ?

            evo sta sam ja saznao od takodje servisera a i proverio sta o tome kazu iskusniji na netu-postupak ponovnog punjenja sistema ako je klima crkla i ne radi:

            drier sve i da je sakupio vlagu ona je sadrzana u silica gelu. na letnjim visokim temperaturama je ispod haube (gde se nalazi drier) obicno vrelo.

            kada se na drier prikljuci vakuum pumpa u sistemu pada pritisak,vlaga u drieru isparava (usled faktora vruceg samog driera i veoma niskog pritiska) i tu vlagu uvlaci vakuum pumpa a sto se i vidi na filteru talozniku na samoj pumpi.

            kada se postigne potrebni vakuum a to je posle 40-60 minuta i****vanja iz klima sistema veoma je velika verovatnoca da je izvucena i eventualno postojeca vlaga u drieru i da je drier prakticno isusen.
            time je opet kao nov. sam silica gel nema vek trajanja i moze maltene beskonacno puta da primi i odaje vlagu (kada se zagreje/prokuva) bez kvarenja hemijskih osobina.

            pod pretpostavkom da je usled vakuuma sistem isusen iznutra nestaje uopste i sam razlog za zamenu driera (koji se koliko znam ne moze nikada potrositi, jer i nema sta da se potrosi u njemu).

            ono sto sam ja dobio kao objasnjenje je da je u SAD gde se klima koristi masovno u autima vreme u servisu faktor koji se placa. kako je sat jako skup, a to vakuumiranje sistema zna da potraje jeftinije je baciti stari drier i ugraditi novi cime se preskace faza dubokog vakuumiranja jer to krace vremenski traje.

            a onda se taj stari drier stavlja u masinu- vakuum pumpu gde se isusi, zatvore otvori/prikljucci i taj obnovljeni ceka sledecu musteriju za ugradnju.

            info je direktno od insajdera iz GM -a koji se bavi kao konstrukto projektovanjem klima sisteam u vozilu.

            u prevodu, americko tumacenje je da je zamena driera jako dobra fora za uzimanje para imajuci u vidu da prosecan vozac niti zna sta je unutra a taj stari drier ne sme da dobije u ruke zbog eto takvih drzavnih eko propisa o rukovanju freonima.

            ne znam, koliko je to tacno ali logika mi ukazuje da je tako s obzirom da druge primene klima sistema kao sto je kucna klima, kao sto je zamrzivac ili frizider rade na identican nacin kao i klima u autu a kod njih se niti menja drier na 2 godine a nema ni problema u radu godinama i decenijama sve dok je sistem hermeticki zatvoren i ne curi.

            na mom autu konkretno je originalni drier, skoro 20 godina i merenjem je ustanovljeno (pad pritiska kroz njega) da je istih parametara kao nov.

            e sad, ja sam trazio to merenje cisto da vidim sta je prica, sta je teorija a sta je praksa...a serviser je bio dobre volje i bilo mu dosadno jer obicno ga ne pitaju takve "gluposti".

            zato pitam za objasnjenje zasto se menja u jednom inace ispravnom klima sistemu, iz tehnickog ugla posmatranja jer sam cuo i procitao dosta kontradiktornih objasnjenja.

            kada je sistem otvoren duze vreme iz bilo kog razloga jasno mi je da je najbolja preventiva zameniti drier.

            to je onako kako sam ja razumeo osnovne postavke u radu klima uredjaja, e sada koliko kome verovati od servisera ne umem mozda da procenim dublje.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • gari55
              CBC Član
              • 26.03.2005
              • 72
              • Pirot
              • Honda Accord 2.0

              #7
              DRIER sam menjao na svoj zahtev, nisu me oni ubedjivali da treba, jer sam tako procitao na stranim sajtovima (jedan od njih www.autoacsystems.com ).

              Jos jedan razlog zasto majstori preporucuju zamenu driera kod nas je zato sto auta koja se kod nas uvoze stoje na placevima na zapadu i po dve godine i sistemi za klimu su im u ko zna kakvom stanju. Zato se majstorima ne rizikuje pa preporcuju zamenu driera.

              Inace DRIER osim sto isusuje sistem od vlage, sluzi i za filtraciju sistema od kontaminirajucih delova koji mogu da kruze sistemom (a mogu da poticu od aluminijumskog kondenzatora, ostecenog kompresora i ostalih delova sistema) i upravo ti delovi mogu da ga zapuse, a mogu da ga zapuse i filtarski ulosci (filter screens) na cije si postojanje zaboravio.
              DRIER osim sto ima granule u sebi ima i filtarske uloske koji vremenom gube svoje filtarske sposobnosti i ne mogu se ocistiti vakuum pumpom.

              Izvor www.autoacsystems.com . Tamo imas nekih desetak tutorijala o klimama. Par njih je besplatno (oni koji su namenjeni korisnicima), dok se drugi placaju (oni koji su namenjeni serviserima).

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                Jos jedan razlog zasto majstori preporucuju zamenu driera kod nas je zato sto auta koja se kod nas uvoze stoje na placevima na zapadu i po dve godine i sistemi za klimu su im u ko zna kakvom stanju. Zato se majstorima ne rizikuje pa preporcuju zamenu driera.
                to je ok, na neispravnom klima sistemu koji ne radi dugo vremena se obavezno menja drier, bilo je reci o obaveznoj zameni na 2 godine koje propisuju proizvodjaci klime/ vozila a posto na to nisam nigde naisao zelim vise informacija.

                kontaminirajucih delova koji mogu da kruze sistemom (a mogu da poticu od aluminijumskog kondenzatora, ostecenog kompresora i ostalih delova sistema) i upravo ti delovi mogu da ga zapuse
                ti otpaci mehanickog habanja pre svega kompresora mogu da nastanu kada se sistem pokvari ili posle jako dugog perioda rada. to jako dugo je prema iskustvima reda 20-30 godina rada kompresora ili ako sistem ostane bez ulja (sistem negde procureo, iscurio freon i ulje pa kompresor ostao suv i eto havarije).

                ja sam pricao o ispravnom sistemu koji je hermeticki zaptiven i koji se koristi redovno- fabrike automobila u uputstvima pisu da je klima sistem "for life", bez ikakvog periodicnog servisiranja osim kontrole da negde ne pusta i ciscenja isparivaca spolja od bakterija/lisca/taloga/ smrada i slicno.
                ako majstori ubedjuju u drugacije, nekakve rokove kada se nesto kao mora menjati i kada je sve ispravno ja mislim da se radi o otimanju para.

                dok sam boravio u tropskim krajevima auto kompresori i klima generalno se ne gase i koriste po 350 dana godisnje i nista ne crkava, niti se menja, godiinama upotrebe- praksa. jedini uslov je da su zaptiveni kao sistem.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • gari55
                  CBC Član
                  • 26.03.2005
                  • 72
                  • Pirot
                  • Honda Accord 2.0

                  #9
                  Originally posted by brick
                  bilo je reci o obaveznoj zameni na 2 godine koje propisuju proizvodjaci klime/ vozila a posto na to nisam nigde naisao zelim vise informacija. Ti otpaci mehanickog habanja pre svega kompresora mogu da nastanu kada se sistem pokvari ili posle jako dugog perioda rada. to jako dugo je prema iskustvima reda 20-30 godina rada kompresora ili ako sistem ostane bez ulja (sistem negde procureo, iscurio freon i ulje pa kompresor ostao suv i eto havarije).
                  Pa napisao sam ti da se u drieru nalazi filtar koji se od protoka rashladne tecnosti zaprlja. Sto se vise koristi vise se prlja.

                  Koji to klima uredjaj izdrzi po 20 godina.

                  I sam znas da aluminijum vremenom oksiduje i da se odvaljuju sitni delovi u kondenzatoru koji kruze sistemom (problem sa novim astrama posle 2-3 godine).
                  Jos nesto, kod nas retko ko upotrebljava klimu na pravi nacin, tipa ne pali je zimi uopste, kad dodje leto pali je bez da okrene nekoliko puta kvacilo kompresora da se podigne natalozeno ulje (i ja sam do skoro bio jedan od takvih) tako da kod nas klime tesko da doguraju i do 8 godina ispravne (vidjao sam u servisu OPEL-e 2000 i 2001 na remont kompresora).

                  Kad sam napisao da preporucujem zamenu drier-a, napisao sam to imajuci u vidu kakva se auta kod nas voze.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    Koji to klima uredjaj izdrzi po 20 godina
                    bolje pitanje je koji to ne uspeva da izdrzi ?

                    ili na tvoje pitanje, svaki koji se ispravno koristi i relativno ok je u startu izradjen/ugradjen/ dobro projektovan prema termickim zahtevima.

                    znas da aluminijum vremenom oksiduje
                    unutar klima sistema nema vazduha, nema vlage, nema oksidacije, nema problema (na bitnom nivou) koji pominjes.

                    odvaljuju sitni delovi u kondenzatoru koji kruze sistemom (problem sa novim astrama posle 2-3 godine).
                    zaista ne znam kakvi sve problemi pohode Astre u tom periodu. imam iskustva vise od 20 godina sa klimama i nikada se nije dogodilo , niti sam cuo, nesto tako kao sto pominjes.
                    a klime se decenijama koriste sirom Azije, Afrike, AMerike u veoma teskim uslovima eksploatacije.

                    i na mom autu je sve originalno iz fabrike, nikakvih tragova da se bilo sta odvaljuje, nikave oksidacije/korozije ni spolja a kamoli unutar sistema, kompresor je originalni i radi bez problema, itd...

                    jedino sto se pokvarilo je (za sada) jedna O ring gumica, odnosno dihtung malko curka i ispusta freon tako da za oko godinu dana ispusti oko 300grama freona.

                    naravno, to cu promeniti upravo ovih dana jer je isteklo tih 300grama ili nesto vise pa klima nema pun kapacitet hladjenja.

                    inace klima je GM, americka, znaci primenjena na desetinama miliona vozila do sada (za tih 18 godina bar) u nekoj od varijanti.

                    Jos nesto, kod nas retko ko upotrebljava klimu na pravi nacin
                    sa nepravilnim rukovanjem suprotno uputstvu svaki tehnicki uredjaj ce se prevremeno kvariti i prestati da funkcionise. niti klima nije izuzetak.

                    klima mora da se koristi cele godine, prva recenica u uputstvu za upotrebu.

                    Kad sam napisao da preporucujem zamenu drier-a, napisao sam to imajuci u vidu kakva se auta kod nas voze.
                    ok, ja sam razuemo da je neko ustanovio neko pravilo o vremenskom roku trajanja pa sam se pitao zasto, jer sam to prvi put cuo kao postavku.

                    ja sam nekako vise za varijantu da se kod nas promene navike pogresne upotrebe tehnickih proizvoda, ne samo klime, i ne samo auta, kao efikasnije sredstvo od cestih popravaka koji inace ne bi bili potrebni da se postuje uputstvo za upotrebu.

                    doduse, to tesko ide...kod nas se uputstvo cita tek kada nesto definitivno crkne jer "svi sve znaju, to je tako jednostavno" samo citanje uputstva je za mnoge poseban napor.

                    to je narocito izrazeno u IT bransi, ne pisu se za dzabe onolika uputstva i procedure instalacije opreme ali...skola se cesto plati novcem naknadno.

                    prilikom kupovine polovnog auta obavezno prekontrolisati ispravan rad klima uredjaja, to je jedno od osnovn ih pravila isto kao i recimo nacin kako se trose gume..vazna osobina auta pri proceni uzeti ili ne.

                    ako klima ne radi uopste ili ne radi kako treba, skinuti 500 evra off u startu. barem bi ja tako uradio.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    Working...
                    X