Ljudi imam problemcic, situacija je sledeca: u gradskoj voznji normalna temperatura motora je neshto manja od 90 stepeni, kad upalim klimu posle kratkog vremena temperatura dodje na malo iznad 90, a jednom prilikom kad sam se malo duze vozio po gradu skocila je cak do 110 stepeni (jos malo pa crveno polje). Cim sam iskljucio klimu temperatura je relativno brzo pala na neshto ispod 90. Jel imate neki savet ili da teram kod majstora i stisnem zube?! E da, u pitanju je fiat coupe 2000 16v i klima odlicno hladi samo to grejanje motora mi je sumnjivo...
Povishena temperatura motora zbog rada klime
Collapse
X
-
Isti problem sam imao na Kalibri.
Problem je bio u hladnjaku, obicnom a ne od klime.
Bio je polu-zapusen i slabo je cirkulisala voda.
Kad nisam koristio klimu auto je imao normalnu temparaturu, posto je i takav polu-zapuseni hladnjak uspevao da ohladi auto.
Ali kad bi ukljucio klimu, auto se grejao malo vise - sto je normalno zbog opterecenja a hladnjak sa slabim protokom nije uspevao da ohladi motor i rezultat je bio - kazaljka od temparature u crveno.
Posle odredjenog vremena poceo je da dize temparaturu i bez klime, verovatno se bio napravio neki novi cep.
Kada je hladnjak ociscen, problem je bio resen, sve je bilo normalno.
Najbolje je da skines hladnjak i dobro ga isperes.
A mozes i pre skidanja da probas da ga operes mlazom vode u pravcu od strane motora ka braniku. Meni je posle ovakvog pranja malo bilo bolje al nije bilo idealno.
Tek kada se skine i ocisti bice ok.
E sad ne znam na Fiatu dal ima neki termostat koji treba da iskljuci klimu pa ti je mozda on neispravan, ali ovo ti je moj slucaj mozda ti pomogne.
Inace uopste mi nije svejedno bilo, par "strucnjaka" mi je konstatovalo da mi je sa hladnjakom sve ok i da mi je otisao dihtung glave...
Srecom nisu bili u pravu.
-
-
i ako ga ima da nije slucajno pogresno povezan (kontra, vidjao sam). taj se vrti udesno i duva ka kondezatoru/hladnjaku a onaj standardni kod motora se okrece ulevo i u****va vazduh od hladnjaka.
mada ja mislim da je najverovatnije od zaprljanih spolja i mkondezatora i hladnjaka vode (bube, blato, musice, ose itd...) i da ce pranje resiti sve probleme.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Originally posted by BOOSTImas li EXTRA ventilator ispred kondensera od klime (hladnjak klime) ili samo jedan iza hladnjaka za vodu?, ima samo jedan ventilator iza hladnjaka za vodu. Inache, hladnjaci su jedan do drugog, hladnjak od klime na udaru vazduha a hladnjak motora sa unutrasnje strane, odmah jedan uz drugi.
Bio sam neshto do majstora ovih dana i nasao se tu neki lik shto radi klime (preporuka) i kaze da je moguce da mi se to desava zbog nedostatka freona u sistemu pa cu da navratim do njegovog servisa sledece nedelje.
Comment
-
-
nasao se tu neki lik shto radi klime (preporuka) i kaze da je moguce da mi se to desava zbog nedostatka freona u sistemu pa cu da navratim do njegovog servisa sledece nedelje.
ako je nedostatak freona, klima se nece ni ukljuciti (ima zastitni presostat bas za to) a i inace tada klima slabije radi i MANJE opterecuje motor i MANJE ga samim tim greje, odnosno temperatura nije moguce da poraste. ni teoretski a kamoli prakticno.
dakle, ili ti lik prodaje maglu radi zarade ili nema blage veze sa klimama. u oba slucaja ja bih ga izbegao.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
ima samo jedan ventilator iza hladnjaka za vodu.
koji je auto u pitanju, i koje godiste.
vidi da li je fabrika u tvoj model i godiste ugradjivala dodatni venitlator ispred svih hladnjaka pa je to neko skinuo (cesto se kvare) i nije popravio klima sistem do kraja ili je auto sa nekog severnjackog trzista gde nema visih spoljnih temepratura pa je fabrika pristedela pri izradi auta.
da bi klima sistem radio kako treba potreban je odlican odvod toplote sa kondenzera klime (onog hladnjaka ispred) a to je moguce ili pri brzoj voznji ili u gradu sa extra venitlatorom (koji mora da bude i vrlo velikog protoka).
dok radi klima, taj kondenzer se jako ugreje i tada on zagreva onaj sledeci hladnjak (u kome je voda za hladjenje motora) tako da se smanjuje toplotni kapacitet sistema hladjenja motora.
problem je poznat, i resava se ugradnjom extra ventilatora i pratece elektrike/ elektronike (ili racunara) zavisno od tipa klima sistema/godista i same kontrukcije elektro sistema.
freon nema bas nikakvu ulogu za toplotni kapacitet sistema hladjenja , bilo da ga ima normalno, previse ili premalo.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Vidi da li se prilikom paljenja klime uopste pale ventilatori,ako ne,otisao je presostat.Operi hladnjake iz motornog prostora da izbacis musice i
ostale gamadi.Boost ti je dao odlican predlog,poslusaj ga,zna covek.Motor
moze da ti greje i ako je klima kompresor malo losiji pa motor mora da
ubrizga malo vise goriva da bi radio,a u gradu si ionako na malo nizim
obrtajima pa i voda slabije cirkulise.Slab protok vode,vise goriva nego
uobicajeno,ventilatori,temp u crveno.(Valjda sam ti nesto pomogao).
Comment
-
Comment