Treba dosta toga prekontrolisati na vozilu pre nego sto se donese zakljucak da se rastura kompresor. Jer kad se kompresor jedamput otvori mora da se promene sve zaptivke na kopresoru. A one od tipa do tipa mogu da budu dosta skupe. Znaci potrebna je dobra dijagnostika kvara pre bilo kakve intervencije. A ne samo bacati pare.
Pozdrav svima, mozda nije mesto da postavim ovo pitanje, ali je tema svakako klima.
Naime, od nedavno posedujem Opel Astru H sa digitalnom klimom, ali imam tu nesrecu da klima ne radi. Na prvi pogled "majstor" mi je rekao, a dalje nije nista ni proveravao, da mi na kompresoru nedostaje kopca, tj magnet koji treba da startuje kompresor prilikom ukljucivanja klime, odnosno da ga je neko skinuo (verovatno dok je auto stajao na auto-placu). Sada, interesuje me da li taj deo ima negde u prodaji, tj da kupim njega zasebno a ne ceo kompresor. P.S. Dobro bi dosla i informacija o nekom auto otpadu gde bi mogao da pronadjem i skinem taj deo?
Ni u jednom uputstvu od auta ne pise da se klima servisira na 3 godine, pise za ulje u kocnicama, antiftiz i kojesta ostalo, ali za klime ne, totalna je glupost to raditi, ako je ispravna i radi kako treba sto bi se to radilo, ako ne radi znaci da je nesto iscurelo, crklo ili sta god i onda se radi sta treba.
Jasno je da ima vibracija, toplo-hladno ali ako klima ne radi znaci da treba da se popravlja, a ne preventivno pa to je totalno sumanuto, koja je to logika tako raditi.
Ako vremenom iscuri nesto gasa(sto se naravno ne desava samo od sebe) onda klima nece raditi i popravi se, ali to znaci da je nesto nije ispravno, a ne da je redovan servis.
Svako ima pravo na svoje misljenje. I ja to potpuno cenim i postujem. Ali ajde odgovori mi na ovo pitanje gore.
Originally posted by Dexxter84
A to da ne treba dirati klimu sve dok ne crkne se gadno varate. Pa to ulje u sistemu ne stoji samo tako. Pa i ono gubi svoje kvalitet i svojstvo vremenom. Hoces da kazes da te majstori vacaraju na svakom servisu. U tom slucaju zasto menjas ulje u motoru??? Zasto menjas antifriz? Sto ne vratis taj isti antifriz iznova i iznova 20 godina? Zasto uopste vozite auto u servis na kontrolu kad vec ide i pali. Sto ne cekas da stane ili da se raspadne na putu.
Nemam pojima za ulje u klimi nisam ulazio nikad u tu problematiku, ali ni jedno uputstvo to ne preporucuje ni od jednog automobila, dok za ulja u menjacu, antifriz, ulje u motoru postoje intervali zamne, a za to ne, pa onda ti meni objasni kako to .
Ni u jednom uputstvu od auta ne pise da se klima servisira na 3 godine, pise za ulje u kocnicama, antiftiz i kojesta ostalo, ali za klime ne, totalna je glupost to raditi, ako je ispravna i radi kako treba sto bi se to radilo, ako ne radi znaci da je nesto iscurelo, crklo ili sta god i onda se radi sta treba.
Jasno je da ima vibracija, toplo-hladno ali ako klima ne radi znaci da treba da se popravlja, a ne preventivno pa to je totalno sumanuto, koja je to logika tako raditi.
Ako vremenom iscuri nesto gasa(sto se naravno ne desava samo od sebe) onda klima nece raditi i popravi se, ali to znaci da je nesto nije ispravno, a ne da je redovan servis.
Što menjati ulje u kočionom sistemu ako sve radi i nigde ne curi?Ili u sistemu za upravljanje?Ili pak u motoru ako ne troši ulje zašto ga menjamo nakon određenog vremena?Nema to veze sa logikom već sa svojstvom maziva da vremenom gubi viskoznost,gustinu i čega sve još ne.Gumice na spojevima creva sa kompresorom,isparivačem u kabini i kondenzatorom takođe vremenom gube svojstvo,pa se moraju zameniti.Ako ne onda curi gas.Ulje u kompresoru radi pod uslovima mnogo težim nego ulje u motoru.Visoki pritisak,toplo-hladno.Filter-reciever takođe se vremenom zasiti.Ima još stvari kao što su creva,kapilara itd itd.Ako iz ovoga ne proizilazi da je logično da se klima na automobilu treba servisirati onda u redu.
Pa ako ode gumica, crevo ili sta god kakve to ima veze sa kao "redovnim servisom" znaci da je crklo i mora da se menja, pa ne menjas ni preventino creva za kocnice i kojesta, nego ako crknu stavis, a ne preventivno.
Brkate ljudi stvari, ako je crklo menja se, ovde se prica da ako klima radi normalno, mora da se menja gas i ulje kao "preventivno" sto nije tacno. To ne preporucuje nijedan proizvodjac.
Ni u jednom uputstvu od auta ne pise da se klima servisira na 3 godine, pise za ulje u kocnicama, antiftiz i kojesta ostalo, ali za klime ne, totalna je glupost to raditi, ako je ispravna i radi kako treba sto bi se to radilo, ako ne radi znaci da je nesto iscurelo, crklo ili sta god i onda se radi sta treba.
Jasno je da ima vibracija, toplo-hladno ali ako klima ne radi znaci da treba da se popravlja, a ne preventivno pa to je totalno sumanuto, koja je to logika tako raditi.
Ako vremenom iscuri nesto gasa(sto se naravno ne desava samo od sebe) onda klima nece raditi i popravi se, ali to znaci da je nesto nije ispravno, a ne da je redovan servis.
Što menjati ulje u kočionom sistemu ako sve radi i nigde ne curi?Ili u sistemu za upravljanje?Ili pak u motoru ako ne troši ulje zašto ga menjamo nakon određenog vremena?Nema to veze sa logikom već sa svojstvom maziva da vremenom gubi viskoznost,gustinu i čega sve još ne.Gumice na spojevima creva sa kompresorom,isparivačem u kabini i kondenzatorom takođe vremenom gube svojstvo,pa se moraju zameniti.Ako ne onda curi gas.Ulje u kompresoru radi pod uslovima mnogo težim nego ulje u motoru.Visoki pritisak,toplo-hladno.Filter-reciever takođe se vremenom zasiti.Ima još stvari kao što su creva,kapilara itd itd.Ako iz ovoga ne proizilazi da je logično da se klima na automobilu treba servisirati onda u redu.
1.zato sto pishe kad treba da se promeni u kom intervalu,vremenskom ili u predjenim kilometrima !
2. nek se javi neko ko je kupio NOV auto i kome je ispravna klima servisirana na redovnom servisu,u toku garantnog perioda !
ako vam jedanput otvore klima uredjaj (ili bilo koji drugi uredjaj) na kolima nepotrebno,taj uredjaj nikad vishe netje biti kao fabrichki !
zbog: loshih rezervnih delova,nestruchnosti radnika,shtednje na fluidima kod zamene.neodgovarajutjim fluidima i njihovoj kolichini,zhelja pojedinih servisera da zarade po svaku cenu..... i tako dalje..
posle tje te STVARNO morati da dolazite 2 puta godisnje na "servis" klime
Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Kod tzv. redovnog servisa klime ne otvara se ništa.Uređajem za reciklažu gasa gas se izvuče napolje,pa se zameni reciever,gumice,ulje u kompresoru i polen filter.Nakon svega gas koji je isfiltriran i osvežen vrati se u sistem.Cena-30tak€ ukoliko nije bilo potrebe za dodavanjem gasa(po specifikaciji proizvođača).
Ukoliko je došlo do kvara kompresora(najčešče zbog ne servisiranja) sistem mora da se otvori.Kao što sam ranije napisao u kompresoru postoji pet a u nekim i sedam klipova.Reparacija kompresora(generalna),tj.materijal(klipovi,ležajev i...)izađe 200€.Dihtung(2 komada)na kompresoru je skuplji nego svi dihtunzi na motoru zajedno.Tu dođu i "ruke",osim ako ne radite sami.Nakon svega,zbog opiljaka i prljavštine u sistemu opet treba promeniti reciever,gumice,ulje.Mada ima i jeftinih kineskih kompresora pa zameniš i cepaš,pa opet nanovo.
Možda ste u pravu da nigde u manualima za auto ne stoji da sistem treba servisirati.To je zato što proizvođači automobila ne proizvode kompresore.Najveći a i najkvalitetniji SANDEN (made in japan) pa googlajte malo.Kladim se da većina prvi put čuje za ovog proizvođača.Njihova preporuka za servis je 7500 radnih sati.Sad izračunajte koliko vam radi klima(kompresor radi samo kad hladite kabinu) pa vidite kad ćete na servis.
Kod tzv. redovnog servisa klime ne otvara se ništa.Uređajem za reciklažu gasa gas se izvuče napolje,pa se zameni reciever,gumice,ulje u kompresoru i polen filter.Nakon svega gas koji je isfiltriran i osvežen vrati se u sistem.Cena-30tak€ ukoliko nije bilo potrebe za dodavanjem gasa(po specifikaciji proizvođača).
Ukoliko je došlo do kvara kompresora(najčešče zbog ne servisiranja) sistem mora da se otvori.Kao što sam ranije napisao u kompresoru postoji pet a u nekim i sedam klipova.Reparacija kompresora(generalna),tj.materijal(klipovi,ležajev i...)izađe 200€.Dihtung(2 komada)na kompresoru je skuplji nego svi dihtunzi na motoru zajedno.Tu dođu i "ruke",osim ako ne radite sami.Nakon svega,zbog opiljaka i prljavštine u sistemu opet treba promeniti reciever,gumice,ulje.Mada ima i jeftinih kineskih kompresora pa zameniš i cepaš,pa opet nanovo.
Možda ste u pravu da nigde u manualima za auto ne stoji da sistem treba servisirati.To je zato što proizvođači automobila ne proizvode kompresore.Najveći a i najkvalitetniji SANDEN (made in japan) pa googlajte malo.Kladim se da većina prvi put čuje za ovog proizvođača.Njihova preporuka za servis je 7500 radnih sati.Sad izračunajte koliko vam radi klima(kompresor radi samo kad hladite kabinu) pa vidite kad ćete na servis.
Bravo Magic33! Mislim da bi gorenavedenim trebalo sve biti jasno. A kome nije, verovatno i ne želi da shvati...
Pa to treba proveriti. Mozda nema dovoljno ili uopste nema gasa. Mozda je sistem ostecen pa pusta negde. A mozda je i do elektronike ili do samog kvacila na kompresoru.
Najcesce crkavaju kompresori bas zbog takvih koji misle da je to vecita stvar. Ne odrade ni jedan servis klime i ne promene ulje u klimi nikada. Nakon svakog rada klime stvori se jedna odredjena doza prljavstine i vlage. Tako da se zbog toga klipovi u kompresoru habaju. Ako se redovno menja ulje u kompresoru (od prilike na 3 god) mogucnost stradanja kompresora je 70% manja. Inace do sad nikada nisam imao prilike da izvadim bas tu kolicinu ulja iz sistema koliko je propisano da ima. Uvek malo fali. Znaci znatno mu se produzava vek trajanja jer pri svakoj zameni ulja odradi se i ispiranje sistema i sipa se novo ulje. A kompresor nov kosta od 350 pa do 900e a reparacija od 150 pa do 500e u zavisnosti od tipa kompresora. A trogodisnji servis bez dopune freona kosta 30e a sa dopunom freona 40 do 50e u zavisnosti od kolicine freona. Jer automobili imaju sistem od 500g pa do 2kg freona. Inace u servis klime spada izvlacenje starog freona i ulja, ispiranje sistema, vakumiranje, provera, sipanje novog ulja, sipanje nove boje i sipanje freona.
hvala...inace sam laik za te klime koje su u kolima...mislio sam da ne postoji nikakav servis za to,nego radi pa radi...ko ventilator...
ali posle ovolikog citanja po internetu sam video da ima mnoooooogo toga o klimi...
inace vozim corsu c 2003 i od kad sam je kupio,a to je od pre 2 godine, nisam bio u servisu za klimu, jer sam mislio da nema tu sta da se radi...
Comment