problem sa klimom fiat doblo 1.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kv74
    CBC Član
    • 09.05.2009
    • 16
    • Kraljevo,Srbija

    problem sa klimom fiat doblo 1.2

    Pozdrav svima!imam problem sa klimom na fiat doblu 1.2,2001god,ne radi kad ukljucim prekidac na tabli,ne cuje se da ukljuci elektro-magnentnu spojku i ne snanjuje broj obrtaja motora a morao bi,zar ne?pregledao sam remen-dobar je,pregledao osigurace i relej-takodje je u redu.malo pazljivijim pregledom creva i al-cevi primetio sam masnocu na spoju al-cevi i,nisam siguran sta je ovo drugo,ali mislim da je isparivac u kabini.taj spoj je izmedju motornog prostora i kabine.mislim da je iscureo freon.e sad,pitanja su:
    1.ima li sistem klime neku vrstu zastite od ovakvih situacija,kad iscuri freon da kompresor prestane sa radom,da se ne osteti?.
    2.koja vrsta kompresora je u autu(klipni,rotacioni itd)?
    3.dali moze AC klima u ovom autu da se prepravi i dobije mogucnost grejanja u kabini i koja bi bila cena?
    Unapred zahvalan!!
  • Dexxter
    CBC Senator
    • 26.11.2007
    • 224
    • Svilajnac

    #2
    Re: problem sa klimom fiat doblo 1.2

    1. Na sistemu klime postoji presostat koji ne dozvoljava da klima radi kad nema dovolno freona i kad ga ima previse.
    2. U tvom autu je sedmoklipni kompresor.
    3. Klima nema nikakve veze sa grejanjem. I nemoguce je prepraviti na tako nesto. Grejanje je jedan sistem i radi na temperaturu vode iz motora. A klima samo hladi.
    Tu na spojevima gde si primetio masnocu verovatno je ispustio freon. Odes u servis klime i provere ti sistem na vakum. Ako je dobar ubace ti boju i za dan dva ce pokazati gde ispusta.
    Work to ride - Ride to work

    Comment

    • Kv74
      CBC Član
      • 09.05.2009
      • 16
      • Kraljevo,Srbija

      #3
      Re: problem sa klimom fiat doblo 1.2

      Hvala puno na odgovorima!nebih da polemisem,nisam strucnjak za te stvari,ali u vezi 3.pitanja,kod drugara u volvo-u s-60,posle startovanja motora grejanje krece posle 30-tak sekundi,zimus,nezavisno od temperature vode u motoru.koliko sam shvatio princip rada je kao na kucnim inverter klimama,da?smer protoka freona je obrnut,to se navodno postize nekim specijalnim ventilima.koje je tvoje misljenje o tome?cini mi se da mnogo bolje poznajes tu tematiku od mene! Izvinjavam se na ovoliko dugom postu!jos jednom hvala!!

      Comment

      • magic33
        CBC Član
        • 26.12.2006
        • 26
        • Nis

        #4
        Re: problem sa klimom fiat doblo 1.2

        Tvoj drugar na volvou verovatno ima webasto,tj.grejanje koje koristi gorivo kao motor(benzin ili dizel)
        ...ludo i brzo...

        Comment

        • Dexxter
          CBC Senator
          • 26.11.2007
          • 224
          • Svilajnac

          #5
          Re: problem sa klimom fiat doblo 1.2

          Koliko sam ja upucen ne postoji ni jedna klima na vozilu koja koristi freon za grejanje.
          Work to ride - Ride to work

          Comment

          • Kv74
            CBC Član
            • 09.05.2009
            • 16
            • Kraljevo,Srbija

            #6
            Re: problem sa klimom fiat doblo 1.2

            @magic
            Nije webasto,to sigurno znamo
            @dexxter
            Isao kod majstora,nasli mesto curenja,u stvari,culi smo odakle se cuje sistanje vazduha,tacnije iz prostora kabine,gde se nalazi isparivac ali nemoze da se vidi na prvi pogled,morao bi da se izvadi isparivac.e sad je pitanje na koju stranu se vadi isparivac-prema motornom prostoru ili iz kabine?ni majstor nezna,nije dosad radio doblo.i jos jedno pitanje-kakav je isparivac?da li je kao hladnjak,sa al-lamelama ili kao u frizideru ili je u pitanju tzv"zmija" od cevi?hvala na strpljenju!

            Comment

            • Dexxter
              CBC Senator
              • 26.11.2007
              • 224
              • Svilajnac

              #7
              Re: problem sa klimom fiat doblo 1.2

              Isparivac je isti kao i svaki hladnjak. Mislim ima celije i od aluminijuma je. A ako se ne varam morace da se izvadi iz vozacevog prostora. Morace da se skida cela instrument tabla.
              Work to ride - Ride to work

              Comment

              • Kv74
                CBC Član
                • 09.05.2009
                • 16
                • Kraljevo,Srbija

                #8
                Re: problem sa klimom fiat doblo 1.2

                Uh,uh!od Al?koliko je debeo taj al?dali moze da se vari?ili neki lepkovi?koliki je pritisak u isparivacu?ako mora cela tabla da se skida,nadrljao sam!guzve su kod majstora,upeklo sunce a svi bi da ukljuce klimu!juce je i drugar imao problem ma tempri 1.9 td,98 god,66kw.remenica na klimi je zakovala,lezaj,upalio remen,a da bude jos gore tn se desilo odmah posle punjenja sistema!zbogom 40e!namucio se dok je skidao kompresor,morao da skida hladnjak ulja,muka ziva!lezaj je jedva nasao,americka licenca,proizvodi se u koreji a cena-50e!!!!raspitao se malo i nasao solidan polovan kompresor za iste novce!

                Comment

                • Kv74
                  CBC Član
                  • 09.05.2009
                  • 16
                  • Kraljevo,Srbija

                  #9
                  Re: problem sa klimom fiat doblo 1.2

                  @dexxter84
                  Nadam se da ces procitati ovo.Bio si u pravu!!morala je cela instrument tabla da se skida,skida se i ukrucenje A-stubova koje se nalazi ispod table,rucica menjaca,jednom recju-skida se sve sto se nalazi ispred vozaca i suvozaca!i tek tada se dolazi do sistema ventilacije.sistem nije komplikovan,samo ima puno srafcica kojima je sastavljen.kvar je bio na varu isparivaca,naprslina vidljiva golim okom,blizu spoja sa ekspanzionim ventilom.nepristupacno za varenje,majstor tako kaze.kod drugara,ima radnju autodelova,trazio isparivac,umalo ne padoh u nesvest!!450e valeo sistem i 320e mareli sistem!!sto je previse-previse je!!!istovremeno saznam da je ventilacija ista kao kod punta 2 benzinca.nadjem na otpadu 2007god punto i skinu ga za 50e,uz uslov da platim ako bude ispravan,daju mi ga komplet sa ekspanzionim ventilom i sondom.spakovao ventilaciju i vratio je na mesto ali tablu nisam vracao-prvo otisao na ispitivanje sistema i punjenje ako sve bude u redu.sve je bilo u redu,prikacili na neki uredjaj,mislim WAECO,sve sam radi,ispituje podpritisak,nadpritisak 20min,i ako je ok tek onda puni-600g gasa,10ml ulja i 7ml boje.cena 2500din,dzabe u odnosu na dundjere koji to rade odokativnom metodom i naplacuju 30e!!!za 7dana da odem na proveru sistema UV lampom.zasad,hladi ekstra,za 5min ohladi dobla a on je bas veliki.e sad,na kraju,da kazem da sam ovo sam radio zato sto mi je majstor trazio za ruke 350e+isparivac!?!radio sam to 3dana ali i kod majstora bi bilo 2dana.

                  Comment

                  Working...
                  X