Isplativost ugradnje "polovne" klime

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    Isplativost ugradnje "polovne" klime

    Jedina stvar koja me "kopka" u vezi mog prevoza je nedostatak klime... Tek reda radi, kontaktirao sam ovih par "ovlashcenih" firmi po BG-u koje se neshta kao profesionalno bave time, ali cifre kojima oni barataju su kriminalne... Mislim, ochekivao sam neku manju pljachku, ali je skoro dva soma evrica malo mnogo i, naravno, neisplativo u mom sluchaju...

    E sad, mene je jedan ortak odavde iscimao da ima kao nekog lika u Zemunu koji "rastavlja" BMW-ove i da taj ima shto ni Minhen nema On je imao dobra iskustva sa njim, dakle zato ga i preporuchuje meni, ali ja sam malo skeptichan... Kod njega, veli ovaj moj ortak, mogu da dobijem "polovnu" klimu, dakle komplet instalaciju, i da neko mozhe da ugradi sve to lepo na mom autu, i da cu tako da puknem upola manje kesha. Interesuje me koliko je to pre svega pametno, i koliko je isplativo? Znate li ko bi naknadno mogao da ugradi sve to u moj auto, dakle neko ko zna svoj posao? Bio bih jako kad bi oni koji su upuceni u ovo preneli njihova mishljenja, ili mozhda lichna iskustva.

    Unapred se zahvaljujem!

    Pozz
    http://www.bmw.tv
  • zux
    CBC Senator XXL
    • 10.05.2005
    • 773
    • Beograd-Filmski grad

    #2
    2.000? je stvarno pljačka
    I ja sam se jedno vreme zanimao tom temom (tražio polovnu klimu i majstora koji bi je ugradio)
    Ono što sam saznao je da bez 500? teško može da se dođe do klime
    Konkretno za moju vektruA našao sam polovnu klimu na 2-3 mesta za 250-350? (kompletna instalacija)
    E sad pretpostavljam je da je za BMW malko skuplja
    Zvao sam i neke klima majstore i svi se neckaju oko posla ugradnje (kao ne bih ja to ugrađivao, ima tu puno posla i td)
    Siguran sam da bi za nekih 150? našao nekog ko bi to odradio
    Lično mislim da nema baš toliko posla ako se stavlja originalna klima koja ide u taj auto
    Okvirno kao što sam rekao 500? je realna cena (i to je dosta jeftinije od sume koju si ti spomenuo)

    Comment

    • Dutchman
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 741
      • Vracar centar sveta

      #3
      pazi imam ja od cherokija klimu komplet samo je piatnje ko ce da ti je ugradi...

      koliko sam ja shvatio osim mesta u motornom prostoru za hladnjak klime i kompresor treba vrlo malo prepravki kako bi se dodao kaish i to je to... vezuje se na postojecu instalaciju..
      Prevelika slika u potpisu!

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4
        Cherokee??? Mislish da ce to da se "upasuje" na E36? Ja sam u medjuvremenu iskopao jednu klimu sa havarisanog BMW-a 316i, ali mi je recheno da nece moci da ide jer treba da je sa po snazi identichnog modela (318i) ili jacheg

        Znam da sve mozhe metodom "shtap i kanap", ali ne bih voleo da se sve odradi i na kraju imam vishe shtete nego koristi od svega toga... Osim ako nemash iskustva po ovom pitanju pa znash da ta instalacija iz Cherokee-ja mozhe da "legne" u E36?

        Pozz =]
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Cao !

          Da te razocharam odmah, jer vidim da nisi upucen u koliko su velike izmene za ubacivanje klime

          Za jedan auto koji izlazi iz fabrika kao: Clima ready ima manje posla neko normalno, sve se svodi na deo radova u motornom prostoru.

          Mislim da je posao za instalaciju na fabrichki nivo nenormalan, i da skidanjem panele nikad vishe da ce panela biti tako cutljiva i tiha kao sto je bila !!!
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #6
            Znachi, ako konkretno auto koji ja imam nema pripremu tj. nije "Clima ready", onda bih trebao da odustanem od svega? OK, a kako da proverim to? Da li je samo u pitanju dodatak na osovini za pokretanje kaisha klime, shto se lako mozhe proveriti u motornom prostoru, ili ima tu josh stvari kloje treba proveriti?

            Pozz
            http://www.bmw.tv

            Comment

            • Dutchman
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 741
              • Vracar centar sveta

              #7
              pa osim remenice ya kaish koja je inache (bar kod mene na volvou) sa kvachilom, tj samo kad upalish klimu ukopcha kaish valjda su sve takve takodje treba da se nabudži i dodavanje gasa pri ukljuchenju klime kako na leru se auto ne bih ugasio...

              + razvuci sve ostalo, struja sajle i slichno....
              Prevelika slika u potpisu!

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #8
                Prichamo malo u raskoraku:

                Klima je UVEK automatska, dakle da controlna centralna jedinica ima pored upravljanja kompresorom i zadatak da izvrsi automatsku distribuciju vazduha na programskom nivou kroz kupé , dakle nema sajli i ostalih manuelnih tochkica , sve se odradjuje sa servo motorima u tunelima za distribuciju vazduha.

                Isto tako veza prema ECU sistemu za dodatno obogacenje smeshe mora da se isparira izmedju dve jedinice za navodjenje.

                ==============================

                Druga stvar je samo klasichan AC = Air Conditioner gde u sustini nema nista automatsko i gde kompresor radi na komandu tastera i svremena na vreme ga gasi presostat sistema kad pritisak poraste interno u gasnom sistemu.

                No, chak i takav na BMWu zahteva da rashladni paket moze da se integrise sa ostalim delom distribucionog tunela. Distribucioni tuneli imaju 2 3 nivoa izrade.

                1 je klasicni nikad namenjen za rashladjivanje.
                Neko domace karabudzenje je moguce ovde ali ne sa originalnim BMW kmponentama i iszvodbom.


                Drugi je AC ready gde je sve manuelno ali moze da se nakachi rashladni paket.


                3. je Clima Ready i na njemu je moguce dodavanje servo motora koji upravljaju klapnama za distribuciju vazduha.

                I 2 i 3 imaju vec tunel-kasetu sa recirkulacionim delim, dakle klapnu za recirkulaciju vazduha.

                Sad, koja je alternativa kod tebe prisutna?
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • overspeed
                  CBC Senator XXL
                  • 24.05.2005
                  • 2779
                  • Kosovska Mitrovica

                  #9
                  Hmmm... Iskren da budem - pojma nemam. Nisam toliko ni zagledao oko motora u smislu da sam proveravao ima li dodatnu/slobodnu remenicu za kaish klime, ali chim proverim javljam (sem toga neko ce morati umesto mene da proveri to sa recirkulacionom klapnom u tunelu, da ja neshta tu ne "popravim" usput ).
                  BTW. Ja sam se raspitivao za "obichnu", manuelnu klimu (AC), a cene koje su mi trazhili za ugradnju u"ovlashcenom servisu" su okrutne (skoro 2000 Evra ), tako da sam od te varijante odustao. Od automatske/digitalne klime nema nishta, mogu da zamislim koliko bi tek trazhili za ugradnju iste... Znachi, to je nekih 33% od vrednosti automobila, tako da ta varijanta definitivno otpada, te mi ostaje da pokusham da iskopam neku "second hand" iz E36-ice...
                  Ali prvo cu ostaviti info kad pogledam koja je od tri varijante koje si ti naveo prisutna kod mene. Sve mi se chini da nisam video dodatnu remenicu za pogon klima kompresora...

                  Pozz
                  http://www.bmw.tv

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    boost je lepo objasnio nivo prerade koji se moze ocekivati ako auto nije clima ready.

                    majstori to znaju, i za jadac demontaze komplet table, ventilaiconih komora, kanala, sistema grejanja i svega ostaloga sto povlaci ugradnja klime (da radi kao iz fabrike) tako da ni ta cena za mene nije neocekivana.

                    znam da je ugradnja, samo rad obicne manuelne klime starog tipa bez senozra, bez servo motora, bez integracije sa ECU na Golfu 2 nekih 500-600 evra. znaci samo ruke.

                    za komplikovaniji i moderniji auto koji ima i E (elektronsku regulaciju) elemente cena je logicno veca.

                    otprilike ispod 1500 evra mislim da ne mozes da racunas ni pod razno, ono sistem kljuc u ruke ti doteras auto a dobijes nazad sa klimom.

                    rad u motorskom prostoru je daleko manji po obimu nego onaj u kabini, obicno.

                    lakse je zameniti motor nego ugraditi klimu...
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • overspeed
                      CBC Senator XXL
                      • 24.05.2005
                      • 2779
                      • Kosovska Mitrovica

                      #11
                      Imam ovde jednog "ludog" (u dobrom smislu ) Rumuna, policajca, koji radi za UN. Chovek je '77 godishte, "nabada" Srpski (mada ja pricham Engleski techno, ali on insistira na konverzaciji na Srpskom jeziku); zhivi u iznajmljenom stanu mog prijatelja pa smo se tako upoznali. Svaki put sa odmora donese neko xtra Rumunsko vino...

                      Elem, video mi auto, kazhe da je OK i tako to, a ja mu se, onako usput, pozhalim na nedostatak kllime i na to koliko su mi trazhili za ugradnju u ovlashcenim servisima. A on, na cenu Kazhe da je u Rumuniji to u ovlashcenom servisu max 800 evra, "sa sve" novom instalacijom, i garancijom obzirom da se radi o ovlashcenom servisu!

                      Josh me cima da proverim, kao dace mi neke brojeve telefona, i kazhe da nema shanse da me neko zahebe ili ofushari jer znaju da je on pandur, pa ako mene preporuchi morace da paze shta rade...

                      Sad me je stvarno bacio u rebuse, da li da zapalim u Rumuniju?!
                      Ima li ko pametniji da mi kazhe shta da radim?

                      Pozz
                      http://www.bmw.tv

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        u Rumuniji rad jeste zaista bagatelno jeftin, ali to ne menja cenu same opreme koja (treba da bude) je zapadnog porekla, odnosno original a to nema tako jeftino ni za jedna zapadna kola.

                        sta da radis moras sam da odaberes, ja se ne bih bakcao- prodao kola koja ne odgovaraju potrebama i kupio adekvatna, znaci ona sa klimom koja je vec ugradjena.

                        ima razloga zasto se jeftino prodavao auto bez klime, na koji si ti onda natrcao, slabo ko je hteo to i da pogleda tamo u Italiji...

                        moze to sa Rumunijom da ispadne i dobro, ali i veoma lose a garancija za to je sta, rec coveka koga jedva poznajes.

                        mislim da je prica o jeftinoci u ovlascenom servisu izmisljena, BMW je BMW i svuda je ista ili veoma slicna cena rada za slican posao nevezano od zemlje- unifikacija korporativnih standarda.

                        zovi u Rumuniju direktno i pitaj, i trazi profakturu pa ces videti sta je prica a sta je realnost i koliko se to poklapa, bar za pocetak.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • overspeed
                          CBC Senator XXL
                          • 24.05.2005
                          • 2779
                          • Kosovska Mitrovica

                          #13
                          Da, u pravu si, ja sam se u medjuvremeno vec pokolebao... Proverio sam, tj. zvao choveka i nekako se jedva sporazumesmo , ali mi je sve to zvuchalo kao malo mnogo avanturistichki i nerezonski, tj. da "zapalim" tamo i ulecem u takve ******shtine sve zbog nechega od chega mi, uostalom, ne zavisi zhivot A za kvalitet rada/ugradnje tamo i originalnost komponenata sam bio sumnjichav od samog pochetka, sve i da je "ovlashceni servis" u pitanju, tako da...

                          BTW.

                          @ brick, razumemo se u potpunosti, ali u vezi toga da bih trebao da zamenim auto i kupim drugi:
                          ja ne bih zamenio auto koji trenutno vozim samo zato shto nema klimu ni u kom sluchaju (osim za neki drugi/bolji istog proizvodjacha, ali to trenutno ne mogu da priushtim...). Za kasnije - videcemo kad dozvole finansije; ja sam, bre, josh uvek student.

                          Inache, ovo sam napisao i u predstavljanju auta: od prijatelja koji je za mene trazhio auto u Ita sam jedino zahtevao da auto bude sa shto nizhom kilometrazhom i jedino ne model 316i. Klima mi nije bila prioritet, jer shta mi vredi klima u autu koji ima 250000 km?! A mogucnost da se pronadje auto (pricham o E36) koji ima 80000 km, klimu, OBC, nije chukan (ali stvarno) i josh je "chist" je, barem u Ita, bila ravna nuli. Naravno pricham o "budzetu" od nekih 3200-3500 evra... Dakle, ja sam zadovoljan svojim autom 101%, al' 'ocu i pogache preko 'leba...

                          BTW2.

                          Koji offfff...

                          Pozz
                          http://www.bmw.tv

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #14
                            Imas 2 solucije: ugradnja kompletnog sistema, znaci placanje koliko ti ovlasteni serviser trazi; ili da nadjes celu polovnu instalaciju od nekog drugog E36. Sam da budzis, nece ici...

                            Dodatna remenica ne postoji, naravno. Kompresori za E36 imaju svoju remenicu sa EM kvacilom koja se ukljucuje po potrebi. Obicno se ceo kompresor srafi na nosac koji je zakacen na blok, i koristi se drugi kais za taj motor, odnosno klinasti kais od tog motora sa verzijom sa klimom.

                            Najskuplji deo sistema je naravno kompresor - koji, gle slucajnosti, imam Odnosno, imam kompresor od M3 E36, koji je naravno dovoljan za tvoj auto, a verujem i da pasuje na nosac. Pa ako te interesuje, ti javi
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            Working...
                            X