klima skinuta sa kola i po nalepnicama, bio je unutra je bio r12, kako li se zove, stari gas. doslo vreme da se vrati nazad, gde da nadjem set svih dihtunga, gumica, ventila i sta je sve potrebno da bi se to sklopilo. e da, u pitanju je bmw e30, 88 godiste.
konverzija na r134a
Collapse
X
-
konverzija na r134a
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?Tags: None
-
-
Re: konverzija na r134a
Nisam naj sigurniji u uspešnost prelaska sa R12 na R134 mislim da je isplativije ostati na R12, doduše R12 nije ekološki freon za razliku od 134 razlikuju im se tačke isparenja a nije u pitanju samo kompresor da bi to sve funkcionisalo. Ako možete da osposobite kompresor po meni je najbolje ostaviti na R12.Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro
-
-
Re: konverzija na r134a
Nisam bas najstrucniji za klime,ali cu pokusati bar delimicno da odgovorim.Konverzaciju sam radio na mojoj Ladi,takodje sa R12 na R134a.
Prvo najvise informacija sam dobio tako sto sam skinuo jedno uputstvo na srpskom-mislim da se zove "servisiranje i odrzavanje auto-klima",ili tako nesto,ima da se nadje.
Prava i kompletna konverzija nije ni malo jednostavna i jeftina.
Na tom uputstvu pise da kompresor ne mora da se menja,znaci njega ako je ispravan ne bi trebalo menjati.Moraju se zameniti sve gumice;creva obavezno (creva za r12 imaju jedan ili dva sloja manje,pa se moze desiti da ako se ostavi staro crevo freon vremenom prolazi kroz pore);filter susac (sadrzaj filtera nije isti za oba tipa freona),prikljucke za punjenje;takodje ne bi bilo lose promeniti i presostat,nisu iste vrednosti pritiska za ova dva freona;i takodje kada se puni r134a umesto r12,uvek se sipa 10 % vise r134a od predvidjene kolicine r12.
Ako sam nesto propustio ili pogresio,nek neko dopuni,ili ispravi.
Takodje ishod moze biti neizvestan,jer r134a radi na vecem pritisku,a sistemi sa r12 imaju serpentinski kondenzator i isparivac,a sa r134a sa paralelnim tokom zbog veceg pritiska i protoka,pa se moze desiti da efekat hladjenja bude malo slabiji nego sa r12,ali ne mora da bude.
Ako ovo budes radio u nekom servisu,ima da te ojade,najbolje je da odes sam i pokupujes sve potrebne delove,pa nece biti tako puno,ima jedna firma u bg-u koja prodaje delove za auto klime,nisu uopste skupi,a hoce i da ucine neke stvari,tipa da ti naprave crevo i tome slicno,a samo da im platis vrednost spojnica i creva.Konkretno filter susac ako uzimas u servisu kosta oko 5000 din,ako ga uzmes tamo kosta u zavisnosti od modela od 1200-3000 din,tako je bilo pre dve godine.Crevo jedno u servisu da ti naprave ispada oko 50 e,ovamo i vise nego duplo manje,ljudi su stvarno korektni i strucni,ako ti zatreba poslacu na pm broj.
A set kompletan ovde tesko da ces naci.Lada Samara 1.5
Comment
-
-
Re: konverzija na r134a
Potrebna je zamena svih zaptivnih gumica i sušača tzv TROCKNER, takodje se prporučuje i izmena kompresora mada to možeš i da zanemariš, bitno je zameniti sve gumice zbog hemijskog sastava freona R134 u odnosu na R12 i obavezno sušač jer iz njega ne može da se evakuira zaostala vlaga i ostaci R12. Kada sve to uradiš bez problema je prelazak na R134 inače R12 može da se nabavi samo iz Kine i krajnje sumnjivog kvaliteta.
Comment
-
-
Re: konverzija na r134a
odlicno, sad znam sve sto sam znaoh jos samo da saznam gde to da kupim
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Comment
-
-
Re: konverzija na r134a
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4 ... ditioning/
Svasta, sram te bilo sto se nisi setio da BMW razmislja o tome
Odes lepo i pogledas sta tamo imaA imas ceo konverzioni kit na 134a, a susac radi i na r12 i r134, mada mislim da se menja presostat.
Comment
-
-
Re: konverzija na r134a
e nek si mi rekao
najpre sam tu pogledao, zato i znam da mi treba set
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Comment
-
-
Re: konverzija na r134a
Originally posted by PeraSamo sto je problem sto nov susac za r12 nigde vise ne mozes da nadjes,jer se ne proizvodi,a s obzirom da je klima stajala duze vreme (verovatno),trebalo bi da se zameni.
Comment
-
-
Re: konverzija na r134a
ma ne dam 100 eura za dve nalepniceYou know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Comment
-
-
Re: konverzija na r134a
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4 ... l_parts-2/
Pozicija 18
@Chubbs
E ko te *ebe onda, kuvaj se
Comment
-
-
Re: konverzija na r134a
ovo je sve sto treba za zamenu, pod uslovom da je sve ostalo ispravno. susac naravno ide nov, posto je klima stajala neko vreme i on je za bacanje.
http://www.pelicanparts.com/cgi-bin/sma ... h%20%20%20You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Comment
-
-
Re: konverzija na r134a
Originally posted by sony007Originally posted by PeraSamo sto je problem sto nov susac za r12 nigde vise ne mozes da nadjes,jer se ne proizvodi,a s obzirom da je klima stajala duze vreme (verovatno),trebalo bi da se zameni.Lada Samara 1.5
Comment
-
Comment