Toyota Avensis 2,2D D-4D , klima ne radi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dems
    CBC Član
    • 28.10.2010
    • 17
    • Batajnica

    Toyota Avensis 2,2D D-4D , klima ne radi

    Pozdrav drugari!

    Auto je Toyota Avensis 2,2D D-4D, 2006. godina, 177KS, motor: 2AD-FHV, automatska klima. Radjena je akcija klime (vadjen freon, sipan ponovo drugi (450g), ulje i boja). Kada se upali motor i klima, temperatura postavljena na low, auto na leru radi, pritisci na manometrima su LP strana 2 bara, HP strana 10 bara, ventilator na kondenzatoru radi.
    Problem nastaje cim se malo doda gas, iskljucuje se kompresor. HP pritisak ne bude visok pri tom iskljucenju, negdje oko 12 bara. Da napomenem auto je bio udaran napred, pre dve godine, varene su cevi.

    Ako neko moze da pomogne hvala unapred? Sumljam na presostat ili na kompresor.
  • dems
    CBC Član
    • 28.10.2010
    • 17
    • Batajnica

    #2
    Odg: Toyota Avensis 2,2D D-4D , klima ne radi

    Da se ispravim, prilikom problema kompresor ostaje ukljucen, mislim na el. kvacilo je ukljuceno i kompresor se okrece ali LP pritisak poraste i nemam hladjenje.

    Comment

    • vladaomega
      CBC Senator XXL
      • 11.10.2010
      • 484
      • beograd

      #3
      Odg: Toyota Avensis 2,2D D-4D , klima ne radi

      Problem nastaje cim se malo doda gas. ovo me potseti na jedan avensis u garanciji sa istim problemom. u pitanju je bio protokomer.iz nekog razloga ecu je stalno iskljucivao klimu zbog neispravnog protokomera.ako imas drugi protokomer probaj iako na dijagnostici motora neprijavljuje nikakvu gresku.

      Comment

      • Franjo
        Banovan
        • 14.08.2009
        • 2831
        • Inđija - Beograd
        • Renault megan II res

        #4
        Odg: Toyota Avensis 2,2D D-4D , klima ne radi

        Originally posted by dems View Post
        ... LP pritisak poraste i nemam hladjenje.
        Na koliko ti poraste niski pritisak (low presure)? Ako se izjednačava sa HP neispravan je kompresor.

        Da li hladi na leru?

        Comment

        • dems
          CBC Član
          • 28.10.2010
          • 17
          • Batajnica

          #5
          Odg: Toyota Avensis 2,2D D-4D , klima ne radi

          Hladi na leru i pritisci su dobri. Cim se doda malo gas, LP ode na oko 5 bara a kompresor i dalje ukljucen.
          Slazem se sa tim da je kompresor al valja cuti misljenje kolega mozda postoji jos neki predlog

          Vlado: mozda je i moguce da ECU zbog problema sa protokomerom iskljuci kompresor klime, al u ovom slucaju kompresor ostaje ukljucen a pritusak ne valja tako da mislim da nema veze sa tim.

          Comment

          • Franjo
            Banovan
            • 14.08.2009
            • 2831
            • Inđija - Beograd
            • Renault megan II res

            #6
            Odg: Toyota Avensis 2,2D D-4D , klima ne radi

            Originally posted by dems View Post
            ... Cim se doda malo gas, LP ode na oko 5 bara a kompresor i dalje ukljucen.
            Vlado: mozda je i moguce da ECU zbog problema sa protokomerom iskljuci kompresor klime, al u ovom slucaju kompresor ostaje ukljucen a pritisak ne valja tako da mislim da nema veze sa tim.
            Ne vidim, u čemu je problem? Normalno je, da i LP poraste, kad mu s druge strane druka 12 ili 28 bara "vrućeg" gasa, koji ne stigne da se u potpunosti kondenzuje. Problem je bio, kako je u prvom postu navedeno:

            Problem nastaje cim se malo doda gas, iskljucuje se kompresor.
            Ako kompresor i dalje radi i klima funkcioniše, ne bi trebalo, da te takav pritisak zabrinjava, iako je mogući uzrok neispravan kompresor. Zabrinjavajući je HP iznad 28 bara, a da presostat ne isključuje kompresor. Ni to, što su cevi zavarivane ne predstavlja problem, sve dok na varu ne gubiš gas.

            Comment

            • dems
              CBC Član
              • 28.10.2010
              • 17
              • Batajnica

              #7
              Odg: Toyota Avensis 2,2D D-4D , klima ne radi

              Cekaj prijatelju, u drugoj poruci sam se ispravio i rekao da ne iskljucuje kompresor kad se doda gas,samo da poraste niski pritisak sa 2 bara na oko 4 do 5 bara i tad nema hladjenja (klima ne funkcionise) pocinje da raste temperatura na izduvima na tabli (pocne duvati toplao vazduh). HP strana pri tom problemu bude oko 12 bara.
              Zasto je normalno po tebi da LP poraste toliko a na drugoj strani je HP jos u granicama?

              Comment

              • Franjo
                Banovan
                • 14.08.2009
                • 2831
                • Inđija - Beograd
                • Renault megan II res

                #8
                Odg: Toyota Avensis 2,2D D-4D , klima ne radi

                Moguće je, da ti slično kao u slučaju nissan almere, ne radi neka klapna. Možeš li preći na ručno podešavanje? I nisam siguran, da li je HP baš u granicama, jer je na primer kod lagune taj pritisak na leru pri 700-800 rpm 16<XX>28 bara, što znači od min 16 do max 28 bara. Naravno, veći pritisak nije u redu i ukazuje najčešće na prepunjen sistem.

                Zato, prati, kako se kreće HP na leru. Da li si siguran, da kompjuter ne isključuje kompresor, zbog neispravnih senzora temperature, kao što je pomenuo Vlada? Onaj ulaznog vazduha u sklopu protokomera, ili onog unutrašnjeg, koji meri distribuciju toplog-hladnog vazduha.

                Comment

                • Dr.Klima
                  CBC Član
                  • 13.01.2012
                  • 21
                  • Zemun,Altina
                  • ROVER 75 1.8T 150HP 2005.

                  #9
                  Odg: Toyota Avensis 2,2D D-4D , klima ne radi

                  Hm...Mozda mogu da pomognem.
                  Ako je rec o Avensisu 2006. godiste, gotovo da je sigurno da poseduje DENSO kompresor sa REGULACIONIM VENTILOM. Ne postoji klasicno "kvacilo" na ovom tipu kompresora, tako da je nemoguce vizuelno utvrditi da li je kompresor "ukljucen" ili nije. Znaci, mesamo babe i zabe. E, da li 12V stize na regulacioni ventil ili ne, TO JE PITANJE! Sigurno je da na leru kompresor radi kako treba, cim hladi lepo, pretpostavljamo sa velikom sigurnoscu da se reg ventil napaja sa 12V uredno. Sta se desi kada se podigne broj obrtaja? Ili ECU prekine napajanje reg ventila, zbog visokog pritiska ili slicno, ili je napanje uredno, ali reg ventil nije ispravan.Jednostavnim merenjem voltmetrom resavamo nedoumicu. No, sudeci po tome da je auto "udaren", i da su cevi klime " varene", sve ukazuje na problem sa pritiscima.
                  Srecno.

                  Comment

                  • Dr.Klima
                    CBC Član
                    • 13.01.2012
                    • 21
                    • Zemun,Altina
                    • ROVER 75 1.8T 150HP 2005.

                    #10
                    Odg: Toyota Avensis 2,2D D-4D , klima ne radi

                    Dodatak:
                    Servisni ventil visokog pritiska nije uvek pored presostata, tako da pritisak koji ocitavate na manometrima nije uvek i pritisak koji ocitava i presostat! Imajte to uvek na umu.Primer: Astra G, serv ventil je na kondenzatoru,freon iz kondezatora protice kroz filter susac, a presostat postavljen posle filter-susaca. Zapusen filter susac, ocitavate visok pritisak na manometrima, a presostat ocitava nizak i registruje situaciju manjka freona. A vama nikako nije jasno sta se desava...

                    Comment

                    • dems
                      CBC Član
                      • 28.10.2010
                      • 17
                      • Batajnica

                      #11
                      Odg: Toyota Avensis 2,2D D-4D , klima ne radi

                      Doktore hvala puno na strucnim opservacijama. Posle sam se i ja uvjerio da jeste Denso kompresor sa regulacionim ventilima, postoji na njemu konektor sa tri pina. A gdje si bio pre par dana, da nam ovo kazes. Auto je otislo, rekao sam covjeku da sumljam na kompresor, e sad dosta bi bilo lakse da se ispitalo dali ECU drzi napajanje na ventilu prilikom problema. To bi umnogome pomoglo da se locira u cemu je problem. Koliko se secam mislim da je presostat na cevi odmah iza kondenzatora, tu je isto i HP servisni ventil. Poznajem vlasnika auta pa bicu u kontaktu sa njim ovih dana, da vidim sta je uradio i dali je resen problem negdje drugo.
                      Hvala svima.

                      Comment

                      Working...
                      X