E ovako stvari stoje, ima vec godina da sam uzeo kola a na njemu nije bilo hladnjaka klime, ventilatora i cevi sto ide od hladnjaka do kabine, nastavlja se na cev sto ide u kabinu kod solje desnog amortizera. I posle tih par godina nabavim ja sad hladnjak sa ventilatorom i tu cev. Ali je problem kad su majstori skidali nisu mogli da odvrnu cev sa hladnjaka ba su je presekli. Posto je to sve bilo zapeklo, malo sam ugrejao i uspeo da odvrnem taj holender i skinem cevku, sad je nosim na varenje pa vracam sve na kola pa pravac kod majstora nekog da vidi gde to sve pusta i sta jos fali. Ono sto me zanima da li na svakom spoju cevi idu O ring gumice, posto je ovde nije bilo, mozda je izgorela od grejanja ali ostalo bi bar nesto od nje... I jos jefno pitanje, malo je tu navoj kilavi, da li ga je pojela korozija ili je zbog grejanja, mada nisam ga jako grekao jer je aluminijum al opet, mozda je zbog toga stradao... Uvrce se on i steze, ali da li ce drzati...
Vracanje klime u zivot, Daewoo Nexia
Collapse
X
-
to ti je galvanska korozija, kad dva razlicita materijala spojis i pocne hemija da radi svoj proces godinama i to bude zavareno, za navoj ne znam uglavnom bude neupotrebljiv, moraces sam da procenis ili kod majstora, imas mase za dihtovanje visokih pritisaka (al su skupe ove sto sam ja pitao) ili teflon pa proba, napravis cep na jednoj strani a na drugoj pumpaj da vidis da li drzi
-
-
Comment
-
-
Comment
-
-
Da, da... Provalio sa da ide, vide se po precnicima tu gde jedna cev ulazi u drugu i nasao novu. Danas cu da montiram hladnjak da bi obelezio cev kako treba da se zavari pa da je stavim i od nedelje kod majstora.
E da pitam jos nesto, to stoji dugo, i kompresor je bio skinut i stajao u garazi. Nije bas zapekao ali kad sam uzeo da ga okrenem nihe hteo, morao sam malo jace da ga zakrenem rukom i sad se vrti OK... Jel moze da mu sta bude od tolikog stajanja?
Comment
-
-
Hladnjak je hladnjak, gomila lima, nema šta da se pokvari. Od stajanja i otvornog sistema se pokvari prečistač i kondenzator. To se baci i teraj dalje...
Comment
-
-
Pa to je to, ima svakakve nazive i sve je to u jednom
Comment
-
-
Ajmo jedno pitanje za iskusne. Naime, odneo sam hladnjak da nesto uradim sa onim navojem. I ja coveku predlozim da zavari cev direktno na taj ostecen nsvij i budem siguran da nece pustati, a hladnhak sa sve sevkom mogu opusteno da montiram. Cujem se sa njim poslepodne i kaze nije on hteo da vari cev nego je odsekao stari navoj, napravio na strugu novi i zavsrio na hladnjak. Sve je to OK ali nije odradio sediste za O Ring gumicu i sad ono dihtuje ali gnjeci gumicu i ne drzi je sa svih strana kako bi trebalo, pa me strah da je pritisak ne istera ili da vremenom ne popusti. Nadam se da se razume sta hocu da kazem.
Comment
-
-
verovatno si u pravu, on je hteo da uradi da bude profi, bolje da je tebe poslusao, bilo bi i njemu lakse
dal ce moci neka ravna gumica ili mozda manzetna na cev pa na navoj, jel je isti precnik navoja i cevi, daj sliku ako mozes
Comment
-
-
Comment
-
-
Bio sam danas do njega opet i zavario je zev za taj navoj i sad neka trsje koliko traje. Ali je opet zajebao pa je zaviro cev krivo, kaze nije imao ko da mu drzi da je ja iskrivim kako treba, sreca pa sam je namesti da ne pukne. Stvarno vise pizdim od "majstora" ovde u Kikindi. Zato sad kad stigne novi susac teram kola u Novi Becej jer su ovdi tek biseri za klimu. Iz iskustva drugih ljudi znam da niko nikad ne proverava ulje ili ga sipa ako treba, samo sipaj freon i teraj... Tako su u firmi na jednom traktoru nagurali skoro duplu kolicinu freona u sistem, dok nije dosao pomenuti covek iz Beceja i promenio kompresor i klima proradila... Malo off-a ali nece da skodi. A evo i koja fotka kako je to izgledalo.
Comment
-
-
Ajmo dalje... Namontirao sam sbe na kola i samo cekam novi susac da stigne, tamo negde sledece nedelje. Posto sam nestrpljiv da vidim curi li negde, uzmem kompresor uspem da naduvam vazduha u sistem, kroz ventil na starom susacu sa obicnim pistoljem za izduvavanje. Nemam pojma koliki je pritisak, veci od 8 bara nije sigurno a dovoljan je da klima moze da se ukljuci. Taman sam ispitao i sa elektro strane jel sve OK i izgleda jeste, ukljucuje kvacilo, naravno kais nije bio montiran. I tako ceo dan sam probavao jel pusta i do uvece ke sve bilo OK, tj. palio je kvacilo na kompresoru. Ali jutros da probam i nece, curi negde... Oseca se iz ventilacije da izlazi, tako nema sta nego isparivac ili cev neka sto se srafi na njega... E sad pitanje, da li je neko dolazio do njega kod Nexije i da li mora cela tabla dole? Bas mi se ne skida ali ako mora, nije tesko... Skidao sam je par puta na Kadetu tako da iskustva ima...
Comment
-
Comment