Ekspanzioni ventil klime za R25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Duke
    CBC Senator XXL
    • 16.01.2006
    • 753
    • Urbs Naissus

    Ekspanzioni ventil klime za R25

    Kao sto sam naslov kazuje, dotichni deo mi je (po recima klima-majstora), defektan. To je prilicno nesofisticiran deo, jedna alumijumska kocka sa dve rupe za cevi.

    Imal' ko ideju, broj telefona, adresu, itd. gde da potrazim ovaj ventil?

    Pomagajte, pocele vrucine!

    Auto je Renault 25 V6 Baccara, 1989., ali verujem da su klime za sve Renoe 25 iste.

    Pozdrav
    "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."
  • nikolapanic
    CBC Senator XXL
    • 16.10.2005
    • 657
    • Petrovac

    #2
    Renault servis Mica u Jagodini-Stipljanski put a telefon je:035/243-310
    Samo te slusam i pitam se dokle ces?

    Comment

    • Duke
      CBC Senator XXL
      • 16.01.2006
      • 753
      • Urbs Naissus

      #3
      Nikola, hvala! Imaju polovno (bas ono sto mi treba ), 40 E. Ako mi se majstor ne snadje za vikend, naruchicu od njih...
      "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        cekaj, stani

        kako defektan. jesi li siguran ?

        ekspanzioni ventil je jedna obicna rupica i ne moze uopste da se pokvari....
        osim da je zapusena posto je rupica zaista mala.

        skines (prethodno evakuises fluid/gas) ga, uzmes kompresor i produvas.
        za kompresor se snadjes kod vulkanizera a ima i svaka pumpa.
        jedino ti treba da nekako prilagodis prikljucak sa kompresora tako da se bas dobro produva rupica tj ventil.

        to ako pricamo o eksp. ventilu.

        ako pricamo o kapilar i termostatskom ventilu, druga prica i to se menja/baca kada crkne.

        koji ti sistem ima u R25 sa termostatskom regulacijom (stariji tip) ili presostatskom (moderniji tip) ?

        taj ekspanzioni ventil zovu i (fixed) orifice valve a postoji i usavrsne verzija VOV- variable orifice valve, ako imas dokumentaciju od klma sistema da se lakse snadjes.


        btw, termostatski ventil mozes da uzmes od bilo koje klime, mozes i od bojlera ili frizidera, samo se prepodesi opruga bimetala za dejstvo po zelji. svi su isti prakticno, nezavisno od uredjaja gde su montirani.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Duke
          CBC Senator XXL
          • 16.01.2006
          • 753
          • Urbs Naissus

          #5
          Brick,

          Jeste u pitanju je obicna rupica i u tu rupicu ulazi jedna cev od klime.Kraj te cevi se dihtuje jednom gumicom. Po recima mog majstora (nisam do kraja ni ja uveren da je bas to u pitanju) jedna strana rupice ima mali ris, koji gumica ne moze da zaptije, kroz koji postepeno izadje gas koji tu ima izmedju 20-30 bara, tako da je jedini lek novi ventil (najobicniji aluminijumski paralelopiped sa dve rupe!) koji taj ris nema.

          A sto se tice pitanja o presostatskoj i termostaskoj regulaciji, zalim, moje poznavanje ne seze dotle.

          Klima kontrole nemaju fensi dugmiche i displeje vec klasicne klizace sa temperaturom bazderenom na sebi, ali se temperatura automatski regulise (uredjaj mesha topli i hladni vazduh, po potrebi, da bi postigao temperaturu koju ti markiras na klizacu).
          "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            nismo se razumeli.
            rupica ekspanzionog venitla je reda 0.2-0.4mm, jedva vidljivo golim okom.
            nikakva cev ne ulazi u tu rupicu, niti se rupica dihtuje.

            to sto ti opisujes da je napuklo je neko kuciste (posto pominjes O gumicu), mozda bas kuciste ekspanzionog ventila.

            ako je puklo mora da se menja.
            a puklo je zato sto je neko na silu previse jako natezao holendere.

            princip rada nema veze sa spoljnim izgledom dugmica, njihovim brojem, displejima ili ne.

            sistem klime je izuzetno prost- ili ima temperaturni prekidac (termostat) koji ima sondu (kapilaru) koja "oseca" temperaturu i ukljuci kompresor u kontinualnom radu sve dok se temperatura ne smanji na postavljenu granicu. znaci klima radi non stop, u cugu. recimo 5 ili 15 minuta radi kompresor.
            tako radi frizider npr. (ili bojler za toplu vodu, samo sa kontra efektom-grejanjem).

            presostatski sistem (na bazi pritiska) ima prekidac koji oseca pritisak gasovite faze i na bazi toga ukljuci kompresor kada pritisak padne ispod odredjene vrednosti.
            kompresor se ukljucuje sve dok pritisak ne poraste.
            rezultat toga je da se kompresor ukljuci, radi kratko (minut dva, ili krace 20tak sekundi) pa se iskljuci. pa onda nakon 30tak sekundi ili minut opet ukljuci, itd.

            prvi (termo) sistem je klasican, koristi se od 50tih godina u automobilima (i kucama, oni prozorski) i nije bas efikasan energetski.
            koristio se autima jos i tokom 80tih masovno, naravno u premium klasi vozila (posto oni econo nisu imali klimu serijski ugradjenu a cesto ni opciju).

            drugi, na bazi regulisanja pritiska je noviji sistem, usao je u automobile tokom 90tih masovnije, mada je poceo da se koristi i u 80tim u americkim (citati GM) kosntrukcijama. danas preovladjuje i prakticno se jedino taj sistem koristi u kucnim klimama.
            energetski je efikasniji dovoljno da se oseti razlika po dzepu.

            svi (? nisam siguran ) automobili koji imaju R134a radni fluid su sa presostatskom kontrolom, oni sa R12 mogu da budu i termo i preso zavisno od konstrukcije.

            sama komandna tabla, dugmici, prekidaci, displej, jedan zona , 5 zona, hiljadu zona je manje vise sminka da se ima sto vise lampica, bozicna jelka za marketinske fore- radni ciklus rashladnog sredstva je kod svih identican i svi klima uredjaji rade na istim principima i imaju iste sklopove/delove za vrsenje funkcije.

            vrlo cesto su i proizvedeni na istoj proizvodnoj traci i samo nalepnica odredjuje vozilo u koje ce biti ugradjeno posto proizvodjaca kompresora ima na prste jedne ili dve ruke na planeti a proizvodjaca radnih fluida bese samo 3 u svetu (i podruznica sa licencom bezbroj).

            tako da nije to tako komplikovano kako bi da ubede serviseri klima sistema. u celoj prici, jedino sto je komplikovano-citati skupo- su merni setovi i pribor za rad/ alat.
            pitanje je novca/nabavke, sve ostalo ne bih rekao da spada u komplikovanije stvari u i oko auta.

            tvoj problem- ekspanzioni ventil moze da ti napravi neki metalostrugar samo da mu das uzorak sa tacnim merama, i da se zna koji je materijal u pitanju.
            a mozes da uzmes i sa bilo kog auta, po pravilu navoji holendera su isti kod svih, i standardizovani.

            sve ovo pisem kako da prodjes sa manje od 40 evra...ali moze majstor da te saceka na punjenju i sve naplati (ako pozeli) jer to ne mozes sam da odradis ipak.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Duke
              CBC Senator XXL
              • 16.01.2006
              • 753
              • Urbs Naissus

              #7
              Pozdrav Brick.

              Juče nisam nešto imao vremena, pa sam ti zbrzao odgovor. Sad ću malo detaljnije.

              Znači, govorimo o ekspanzionom ventilu. Izgleda upravo onako kao što ga opisuješ/opisujem. Napominjem da sam to video samo jednom u životu, prvi i zadnji put, prošle jeseni kad sam konstatovao problem sa gubljenjem gasa i kada je to klima-majstor skidao.

              Naime, kod renoa se dotični ventil nalazi na firewall-u ispred same kabine. Jedan aluminijumski kvadar, u koji idu, ako se ne varam, dve cevi, a mislim da ima nešto poput šrafa sa donje strane. Elem, kada je bajao onim instrumentom za detekciju curenja gasa oko instalacije, dotični instrument je bio mrtav pri prolasku pored hladnjaka, izmenjivača, kompresora, itd, itd, ali se javio kada smo prišli ventilu. Kada ga je skinuo, povadio cevi, i mislim odvrnuo taj šraf sa donje strane, valjda na tom vražjem šrafu ima neka gumica, koju je on zamenio, i malo ošmirglao mesto na dnu "tunela" gde se šraf ušrafljuje. Napunio sam klimu i srećan otišao.

              Medjutim, problem se vratio.Ne tako brzo, ali se vratio.

              Kada je skinuto po drugi put, majstor je gledajuci mesto gde taj šraf naleže, konstatovao da postoji malo oštećenje, gde se gas "izmigolji" pod velikim pritiskom (jer to se i dešava lagano, i postepeno) i da to nikakva gumica ne može da zadihtuje. LEk je - drugi ventil. Mada, iskreno, i meni onaj sklop izgleda kao da se može lako napraviti na strugu.

              Napominjem da je i pored montaže i demontaže i ponovnog punjenja majstor odbio da uzme novac, a to ističem, u smislu - da je hteo da me odere, mogao je da mi napriča bajke i uzme pare (a kao imam i neku preporuku kod njega od nekih njegovih poznanika). Inače, čovek nije vikend majstor, to mu je ful tajm zaposlenje i čak ugrađuje klime u kola "od nule". Ovako mi je rekao šta da tražim, obavezao se da će i on da potraži, i da opet dodjem kod njega, na proleće, da to ugradi i napuni klimu. Još dugo u zimu sam mogao da čujem kompresor kako cakće kad pritisnem Recycle dugme. Što znači da je u sistemu bilo gasa, jer ispod određenog pritiska kompresor se ne pokreće, kao što i sam znaš (upravo je ugrađeno kao sigurnosna stavka, da ne bi uništio kompresor dok vrti na prazno).

              Posle tvoje priče, rekao bih da je moj sistem ipak termostatski (R12 ide u njega), jer nisam nešto primetio da kompresor "škljocka". Sve dok je AC/Recycle uključeno, on radi.

              Znam i sam da to nije svemirska tehnologija, ali takođe znam i da ga sam ne bih mogao opraviti. U svakom slučaju, zato sam i tražio preporuku, da obiđem "barone" sa njihovim teškim uzdasima i češkanjima po glavi, što kako Daglas Adams reče:"Širom univerzuma znači da će sad uslediti nešto što ne razumete i što je papreno skupo". Čak ima jedan majstor u gradu koji, po svemu sudeći nije loš, ali je provaljen kao štetan. Naime, voli da "zaboravi" da zategne holender, pa ti naplati po dva-tri punjenja, ako si ovca.

              Izgled kontrola za klime sam ti pomenuo da bi otprilike stekao sliku da je sistem ipak starije generacije. Nego, šta mu ono znači automatska klima, polu-automatska? Mislim, dođavola, pa svaka klima je automatska utoliko što kad dostigne zadatu temperaturu ona prestaje da hladi, tj. održava temperaturu na tom nivou, ne pokušava da ohladi dalje. Ili to nije slučaj? (to je kažu i čest "kvar" kod klima kod R25, naime, postoji jedan mikro ventilator na tabli, koji uvlači vazduh i na osnovu koga klima "zna" kolika je temperatura u kabini, i koji kad crkne - ili se kuvaš, ili se mrzneš; inače, cena mu je smešna, a može i da se stavi nešto "alternativno" ).

              U svakom slučaju, hvala na mišljenju. Sve su indicije da ću da prođem "mufte" ili bar extra povoljno, jer moj majstor Dure koji mi trenutno menja korpu kvačila, upravo rastura jednu 25'icu sa klimom, pa ću da "nasledim" ventil od nje...

              Pozdrav!
              "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                eeee, sada je kristalno jasno.
                preostaje ti da nekako nadjes drugi primerak neostecenog ventila, ali pitanje je i zasto se taj originalni kod tebe mehanicki ostetio. ili ga je mozda nagrizla korozija pa hemijska erozija lezista O gumice.

                to kazem da bi se proverilo stanje i tog "novog" polovnog da nije i ona na istom mestu nacet.

                Nego, šta mu ono znači automatska klima, polu-automatska?
                sam si sve odgovorio.
                marketinska bajka da zamagli prostu stvar

                ista prica sa kao digitalnim klimama, a ono najobicnija klima koja i dalje radi na bazi toplotne razmene fluida pri promeni agregatnog stanja.

                digitalno je isto koliko i sat na tv-u utice da je TV digitalan , pokazuje temperaturu preko nekog displeja i ima malo preciznije pracenje okoline/ upravljanje radom sistema.

                jeftina sminka, koja dobro dodje za bilborde i postere u reklamne svrhe o "naprednom" sistemu.

                jos mi je manje smisleno postojanje sistema koji putem misa i kretanjem kroz menije softvera zahteva od vozaca (tokom voznje) koncentraciju za najprostiju operaciju promene jacine ventilatora ili mesta duvanja.
                ali, ima dovoljno onih kojima trebaju sarene lampice i koji spremno placaju za to, pa neka im je sa srecom posle nekoliko godina upotrebe.

                niti radi brze, niti jace, niti pouzdanije, ali pojava koja treba da ostavi utisak skupoce po svaku cenu


                siguran sam da ces uspesno resiti popravku, i da ces uzivati u blagodetima komfora koji podrazumeva takava auto.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Duke
                  CBC Senator XXL
                  • 16.01.2006
                  • 753
                  • Urbs Naissus

                  #9
                  Originally posted by brick
                  . ili ga je mozda nagrizla korozija pa hemijska erozija lezista O gumice.
                  Upravo to je i bila konstatacija majstora (ja nisam ni znao da do toga moze doci). Dodushe, auto je kod prethodnog vlasnika imao duge periode stajanja, tj. nerada, jer kao sto sam vec vishe puta rekao, u pitanju je covek gastarbajter, koji je vozio auto samo kad dodje ovde... Verovatno je to uticalo na tu pojavu korozije.

                  jos mi je manje smisleno postojanje sistema koji putem misa i kretanjem kroz menije softvera zahteva od vozaca (tokom voznje) koncentraciju za najprostiju operaciju promene jacine ventilatora ili mesta duvanja.
                  Veruj mi, i sam sam se to pitao, umesto da ti bude lakshe, treba da se nadmudrujesh sa displejem u voznji...

                  Hvala na lepim zeljama, i ja se nadam da ce sve biti sredjeno kako treba. Po meni, klima nije samo deo komfora, vec i deo opste bezbednosti automobila. Cini mi se da nista tako ne iznuruje vozaca kao zhega u kabini...
                  "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                  Comment

                  Working...
                  X