Fiat Croma 2.5 Turbo Dizel problemi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • trizex
    CBC Član
    • 14.06.2008
    • 57
    • Shumice

    Fiat Croma 2.5 Turbo Dizel problemi

    Ukratko, auto ponekad upali strasno, nekad vergla i po 10ak sec dok "sastavi", dimi nenormalno siv dim, vidi se da radi na 3, mozda i manje klipova. Prima gas koliko toliko, dosta losije ide logicno. Otisao da izmjerim kompresiju, na prvom i drugom cilindru je 22 bara, na trecem 16 a na cetvrtom 24 bara. Ovo su mjerenja na hladnom motoru, ono sto mene interesuje je zna li neko koja je fabricka vrijednost kompresije za ovaj motor? I koliko je minimalna vrijednost. U medjuvremenu sam otvorio motor, iskrivio se jedan usisni ventil i to u poprilicnoj mjeri na trecem klipu.

    Dakle, zna li neko minimalne i fabricke vrijednosti za ovaj motor? Fiat Croma 2445 ccm, Turbo Diesel sa Intercoolerom

    Hvala, lijep pozdrav
  • dieselman
    CBC Senator XXL
    • 14.11.2005
    • 833
    • tt

    #2
    ..ako je taj kompresiometar pokazao 16bar na "dobro iskrivljenom ventilu" mozete ga slobodno baciti...

    Comment

    • kwisko
      CBC Veteran
      • 14.04.2008
      • 124
      • bg

      #3
      Re: Fiat Croma 2.5 Turbo Dizel problemi

      Originally posted by trizex
      Ukratko, auto ponekad upali strasno, nekad vergla i po 10ak sec dok "sastavi", dimi nenormalno siv dim, vidi se da radi na 3, mozda i manje klipova. Prima gas koliko toliko, dosta losije ide logicno. Otisao da izmjerim kompresiju, na prvom i drugom cilindru je 22 bara, na trecem 16 a na cetvrtom 24 bara. Ovo su mjerenja na hladnom motoru, ono sto mene interesuje je zna li neko koja je fabricka vrijednost kompresije za ovaj motor? I koliko je minimalna vrijednost. U medjuvremenu sam otvorio motor, iskrivio se jedan usisni ventil i to u poprilicnoj mjeri na trecem klipu.

      Dakle, zna li neko minimalne i fabricke vrijednosti za ovaj motor? Fiat Croma 2445 ccm, Turbo Diesel sa Intercoolerom

      Hvala, lijep pozdrav
      Nisi naveo godiste pa ti mogu reci ovako : po autodati taj motor iz 09-e godine ima kompresiju 1:21 , a slozicu se sa prethodnim postom , ako je pokazao 16bara sa krivim ventilom onda u to kuciste sada mozes da stavis 2 ventila tj moraces da menjas glavu ( moj saevet)

      Comment

      • RS-4
        CBC Veteran
        • 29.04.2008
        • 162
        • Norway

        #4


        kwisko-- covek je trazio podatak za pritisak u cilindrima a ne za stepen kompresije...

        Pozdrav

        Comment

        • trizex
          CBC Član
          • 14.06.2008
          • 57
          • Shumice

          #5
          Hvala svima na odgovorima. Dakle, auto je 87ma godina. I da, interesovao me podatak o pritisaku u cilindrima ,dakle fabricki je 30 bara. I pretjerao sam malo u svojoj izjavi, kriv je toliko da se vidi golim okom kriva sipka, zamijenjena je i vodjica ventila za svaki slucaj.

          Hvala rs-4 na podatcima, poklapa se kod motora s mojim.

          I da li znate slucajno, pocetnicko pitanje, koliki je minimalni pritisak u cilindru potreban da bi doslo do paljenja goriva? Postoji li opsti minimum, ili je to od motora do motora?

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            dizel se ne pali na pritisak već na temperaturu.

            to može da bude grejanjem elektro putem npr (kao kod kotlova) a može sabijanjem.

            pritisak posredno vrši paljenje stoga je svaki slučaj priča za sebe, u smislu koliki treba da bude pritisak da bi se zapalilo dizel gorivo u svakom pojedinačnom slučaju.

            za indirektni dizel otprilike minimum je 25 bara sabijanje za usis toplog letnjeg vazduha.

            zimi oko 30 bara.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • trizex
              CBC Član
              • 14.06.2008
              • 57
              • Shumice

              #7
              hvala brick, znam da je temperatura ta koja je bitna u cijelom procesu, nego zato sam i kontao da mozda postoji "opsti" minimum, al nisam uzeo u obzir da , naprimjer, jedan cilindar motora x moze u****ti, lupam, litar vazduha, a jedan cilindar motora y pola litra. Obojica mogu biti napravljeni da nabijaju istu kompresiju, ali pretpostavljam da ce biti razlika u temperaturama (pretpostavljam, termofizika mi i nije jaca strana)

              Ono sto me zapravo interesovalo u svemu ovome, je koja bi bila minimalna vrijednost da gorivo moze da se upali u mom motoru(kad se uzme u obzir da je fabricki propisano 30 bara). 16 bara je sigurno pre premalo, pitam se da li je i onih 22 isto preniska vrijednost?

              Comment

              • dieselman
                CBC Senator XXL
                • 14.11.2005
                • 833
                • tt

                #8
                jeste...

                Comment

                • trizex
                  CBC Član
                  • 14.06.2008
                  • 57
                  • Shumice

                  #9
                  Ispade da je onda radila na jednom klipu

                  Comment

                  • trizex
                    CBC Član
                    • 14.06.2008
                    • 57
                    • Shumice

                    #10
                    Samo mali update, sklopio auto, situacija odjednom jos losija
                    Sad nece ni da upali, upali kad pojacam smjesu maximalno, na jedvite jade, oce da se gasi itd. Otjeram opet da se izmjeri kompresija, sad ravnomjerno 24 na svim cilindrima. Meni nista jasno, pitam jel gledo ventile, kaze jeste, zazori ok. I zainatim se, raspricam s majstorom, i izvadi on spijun ajmo pogledat, a zazori....0.80, 0.60, 0.95 ispostavi se da je segrt klinjo samo probao proturiti 0.35 i 0.40 pod bregastu ,vidio da moze i zakljucio da su ok

                    Da skratim, zazori nikakvi, a problem je sad u plocicama....koga god zovem nema plocica za Cromu, nekakve vece od obicnih su u pitanju, ima li ko kakav konstruktivan prijedlog? Hvala, pozdrav

                    Comment

                    • Gruja
                      CBC Senator XXL
                      • 09.02.2006
                      • 614
                      • Bgd
                      • Alfa 75 TS

                      #11
                      Ako se ne varam taj motor je u dosta slicnom obliku isao i u Ivekove (Daily) i Zastavine (Rival) kamionete...

                      Mozda pokusas nesto na tu stranu?
                      Transaxle u krvi...

                      "ne mozu oni da nam oduzmu kol'ko mi moz' da namocamo..." - Pretty Diana

                      Comment

                      • trizex
                        CBC Član
                        • 14.06.2008
                        • 57
                        • Shumice

                        #12
                        Da jeste, hvala na ideji tamo sam i nasao casice, u jednom rashodovanom Ducatu ali pop*zdio sam u medjuvremenu, ponovo se rasuli zupcanici od pumpi do radilice, i odlucio sam da ga vadim napolje, dosta mi ga vise.

                        Comment

                        Working...
                        X