Stilo slabo vuče na nižim obrtajima

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jboban
    CBC Veteran
    • 25.09.2008
    • 117
    • Čačak

    Stilo slabo vuče na nižim obrtajima

    Uporedjujući sa drugim Stilom, video sam da moj primetno slabije vuče na nižim brojevima obrtaja. EGR očišćen, filteri redovno menjani, protokomer nedavno zamenjen novim, nema falširanja vazduha, turbina ne provlači ulje...

    Kada broj obrtaja dodje do 3000 i preko onda naglo počinje da vuče, dok na ovom drugom Stilu, ubrzanje je primetno već od 1500 obrtaja.

    Inače, moj Stilo ima uradjen chip tuning (RedDot Racing), ali se isto ponaša i kada vratim originalni flash. Sve je do nedavno radilo normalno.

    Merenjem na dijagnostici u vožnji, sledeći parametri su isti kao na drugom Stilu:
    • - Overboost pressure measured
      - Target overboost
      - Target air mass
      - Pressure adj. openning
      - Diesel pressure measured

    Šta može biti razlog? Nije valjda opet protokomer (MAF)?
  • kole
    CBC Član
    • 05.06.2008
    • 66
    • zrenjanin

    #2
    Re: Stilo slabo vuče na nižim obrtajima

    Sve kako si opisao upućuje na protokomer. Uz sve to, treba još da čađavi mnogo više pogotovo na jakom gasu i malim obrtajima. Na dijagnostici skoro nikad ništa ne pokaže. Najjednostavnije je da probaš protokomer od nekog ispravnog Stila kod majstora kako sam ja uradio.

    Comment

    • Joca*KANADA*
      Banovan
      • 16.02.2008
      • 48
      • Montreal-beograd

      #3
      Chipovanjem bilo kog dizela mozes ocekivati da malo slabije vuce u predelu od 1500-1800, pa cak i do 2000rpm. Ali zato preko 2000 bi trebalo da ide ko ne zdrav. To sto tebi vuce tek na 3000rpm to mi je mnogo sumnjivo jer se tako ponasaju kola koja su pred....umiranjem. Sad cu da ti objasnim: Max. moment kod stila je od 1800-2500Nm i tu treba da se nadas da ce auto da povuce, od 2800-3500rpm auto i dalje vuce ali jedno 30% slabije nego u prethodnim obrtajima a preko 4000 samo blago povecava obrtaje jer tu dolazi konjaza do izrazaja. E sta je sad u pitanju... Ja mislim, siguran sam, ubedjen... da ti ili neki vakum nije zakacen na turbinu pa ne radi promenjiva geometrija(koja obezbedjuje veliko nad punjenje na malim obrtajima) ili turbina riknjava. Prva varijanta je mnoooooogo bolja!!!

      Posto ti je target mass air verovatno preko 300Mg a na punom gasu preko 1000 onda nije protokomer 10000% Po ovome sto si nabrojao ubedjen sam da na malim obrtajima ne moze da okrece turbinu a da na visim obr. krece da se vrti i imas pozitivne vrednosti za overboost.

      Comment

      • jboban
        CBC Veteran
        • 25.09.2008
        • 117
        • Čačak

        #4
        Re: Stilo slabo vuče na nižim obrtajima

        I meni liči da je to, ali kako je moguće da je trajao samo 2 meseca? Nije čak ni zaprljan, a jedan koji sam prošli put menjao za probu je bio bukvalno potopljen u ulje zbog loše turbine i radio je.

        Čudno je da na dijagnostici ne samo da ne pokazuje kvar, nego i meri vazduh koji prolazi. Lično sam to merio i video da se vrednost menja i ista je kao na drugom Stilu. Jedino što sam primetio je da pokazuje temperaturu vazduha 21 C, a bilo je 11 C. Ne znam da li je do merenja ili protokomeru ne radi merenje temperature ulaznog vazduha. Probaću na drugom Stilu da isto izmerim i uporedim.

        Da li je moguće da treba uraditi neko čišćenje? Inače, probao sam i sa otkačenim protokomerom i čini mi se da tad bolje ide, što nije normalno.

        Comment

        • jboban
          CBC Veteran
          • 25.09.2008
          • 117
          • Čačak

          #5
          Originally posted by Joca*KANADA*
          To sto tebi vuce tek na 3000rpm to mi je mnogo sumnjivo jer se tako ponasaju kola koja su pred....umiranjem.
          Ne mislim da je taj slučaj jer je motor zaista u odličnom stanju. Ulje zaista minimalno troši i ne dolivam do zamene. Čak su se u servisu čudili koliko sporo ulje uopšte pocrni za jednog dizela. Nikakav simptom drugi nema koji bi ukazao na to. Meni ipak liči na protokomer ili falš vazduh.
          Originally posted by Joca*KANADA*
          Ja mislim, siguran sam, ubedjen... da ti ili neki vakum nije zakacen na turbinu pa ne radi promenjiva geometrija
          Danas su mi premestili Overboost senzor sa položaja ispod fara, zbog koga sam dobijao "Engine Fault", na kućište akumulatora i pri tom očistili malo sito kroz koje ulazi vazduh. Sa njega idu dva tanka creva i jedno ide na varijator faze.

          Kako mogu da probam da li varijator radi? Kako da utvrdim stanje turbine? Ulje uopšte ne izbacuje.

          Comment

          • kole
            CBC Član
            • 05.06.2008
            • 66
            • zrenjanin

            #6
            I dalje mislim da je ptrotokomer.
            Zamoli majstora da ti stavi neki polovni sa valjanog stila.
            To bar mije teško, 10 min. posla.

            Comment

            • Joca*KANADA*
              Banovan
              • 16.02.2008
              • 48
              • Montreal-beograd

              #7
              Sinak citas li ti da je target mass air u redu. A da je protokomer onda bi radio u safe modu sa fabricki zadatim parametrima za protokomer i auto bi isao bedno od 800-4500rpm. A i majstor bi mu reko da mu protokomer ne valja.

              Comment

              • Joca*KANADA*
                Banovan
                • 16.02.2008
                • 48
                • Montreal-beograd

                #8
                [quote=jboban]
                Originally posted by Joca*KANADA*
                To sto tebi vuce tek na 3000rpm to mi je mnogo sumnjivo jer se tako ponasaju kola koja su pred....umiranjem.
                Ne mislim da je taj slučaj jer je motor zaista u odličnom stanju. Ulje zaista minimalno troši i ne dolivam do zamene. Čak su se u servisu čudili koliko sporo ulje uopšte pocrni za jednog dizela. Nikakav simptom drugi nema koji bi ukazao na to. Meni ipak liči na protokomer ili falš vazduh.
                Originally posted by "Joca*KANADA*":xe1pl8f6
                Ja mislim, siguran sam, ubedjen... da ti ili neki vakum nije zakacen na turbinu pa ne radi promenjiva geometrija
                Danas su mi premestili Overboost senzor sa položaja ispod fara, zbog koga sam dobijao "Engine Fault", na kućište akumulatora i pri tom očistili malo sito kroz koje ulazi vazduh. Sa njega idu dva tanka creva i jedno ide na varijator faze.

                Kako mogu da probam da li varijator radi? Kako da utvrdim stanje turbine? Ulje uopšte ne izbacuje.[/quote:xe1pl8f6]

                Nema ulje veze sa stanjem turbine(osim ako nije pokojna ili pri crkavanju), a ako ti ode sistem za preklapanje(promenu geometrije) to sa uljem nema veze.

                Sto se tice crkavanja motora nisam bas na to mislio, nego na mehanicki kvar ili na neki deo koji ima veze sa motorom, ne na protokomer isl. spravice koje na diagnostici mozes da izvalis.

                Comment

                • comi 1342
                  Moderator
                  • 28.09.2005
                  • 1126
                  • NS
                  • Giulietta ,PUG 106,

                  #9
                  A jesi li probao ti da raskačiš katalizator ?
                  "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                  "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                  Comment

                  • jboban
                    CBC Veteran
                    • 25.09.2008
                    • 117
                    • Čačak

                    #10
                    Kako da ga raskačim? Jedino da ga sasvim izvadim.
                    Čudno mi je i da mi je potrošnja normalna, tj. 4.9l/100 na predjenih 4k km, mešovito.

                    Comment

                    • MarkoJTD
                      CBC Senator
                      • 04.05.2008
                      • 249
                      • Beograd

                      #11
                      Originally posted by Joca*KANADA*
                      Chipovanjem bilo kog dizela mozes ocekivati da malo slabije vuce u predelu od 1500-1800, pa cak i do 2000rpm.

                      offtopic ali zanima me, jel kad se chipuje Stilo on ide jos sporije u nizim obrtajima nego pre?
                      - Italian for style

                      Comment

                      • jboban
                        CBC Veteran
                        • 25.09.2008
                        • 117
                        • Čačak

                        #12
                        Ne ide sporije. Kriva obrtnog momenta je uvećana na svim brojevima obrtaja, čak više na nižim. Ako se auto ne chip-uje za trke, već za normalnu svakodnevnu vožnju maksimum obrtnog momenta se spušta ka nižim brojevima obrtaja.

                        EDIT: Evo još malo zapažanja i zaključaka. Danas sam napravio tabelu izmerenih vrednost "Air mass meassured" za razne brojeve obrtaja (1000, 1500, 2000...4000) i isto to uradio na drugom Stilu. Vrednosti gotovo iste. Onda sam sa drugog Stila prebacio protokomer i probao. Rezultat isti. Dakle, nije protokomer. Ispravan je!

                        Skinuo sam konektor sa Overboost senzora i naravno odmah dobio "Engine Fault", a pročitao grešku "P0236 Turbocharger Boost Sensor A Circuit Range/Performance". Do 2500-2800 obrtaja je manje više isto, ali posle toga je primetan pad performansi, tj. jako teško dostizanje većeg broja obrtaja.

                        Na kraju, vratim sve kako je bilo, obrišem greške i svratim do jednog majstora, koga sam se kasno setio
                        Čovek je bacio pogled pod haubu i rekao: "Ovo ti je turbina sa promenljivom geometrijom. Ne radi ti varijator faze. Dodji da skinemo turbinu, očistimo je ili ispeskarimo ako treba i rešen problem". U sredu idem kod njega i javiću rezultate.

                        Comment

                        • kole
                          CBC Član
                          • 05.06.2008
                          • 66
                          • zrenjanin

                          #13
                          Super ako rešiš čišćenjem turbine.
                          Ja sam se žalio na istu stvar.
                          Aiir mass mi je bio u prihvatljivim granicama po majstoru ali kvar nisam rešio dok protokomer nisam zamenio.

                          Comment

                          • jboban
                            CBC Veteran
                            • 25.09.2008
                            • 117
                            • Čačak

                            #14
                            To "u prihvatljivim granicama po majstoru" može da bude jako relativno, posebno što se ispostavilo da baš i nije bilo u granicama
                            Moj slučaj je nešto sigurniji jer sam to lično merio i uporedio, a onda i probao sa drugim protokomerom sa auta na kome se sve normalno ponaša.

                            Video sam da se ona šipka koja ulazi u varijator faze kod mene ne pokreće prilikom paljenja ili naglog dodavanja gasa, kada bi trebalo. Pretpostavljam da smo cara saterali do duvara i da iza toga ima samo turbina

                            Da ne otvaram novu temu... Moj overboost senzor ima mali poklopac sa rešetkom koja je bila zapljana dok je bio ispod fara. Stilo je 2002. godište. Vidim da postoji i senzor koji umesto tog poklopca ima crevo koje ide negde gore, verovatno prema čistijem vazduhu.
                            Da li je moguće da je moj senzor uvukao u sebe prljavštinu i da je nekako zato zakočen i može li se kako čistiti? Šta, ustvati ima u njemu i kako radi? Problem sa njim je što ponekad dobijam grešku "Engine Fault", a dijagnostikom očitavam da je on neispravan.

                            Comment

                            • Joca*KANADA*
                              Banovan
                              • 16.02.2008
                              • 48
                              • Montreal-beograd

                              #15
                              Originally posted by jboban
                              Ne ide sporije. Kriva obrtnog momenta je uvećana na svim brojevima obrtaja, čak više na nižim. Ako se auto ne chip-uje za trke, već za normalnu svakodnevnu vožnju maksimum obrtnog momenta se spušta ka nižim brojevima obrtaja.

                              EDIT: Evo još malo zapažanja i zaključaka. Danas sam napravio tabelu izmerenih vrednost "Air mass meassured" za razne brojeve obrtaja (1000, 1500, 2000...4000) i isto to uradio na drugom Stilu. Vrednosti gotovo iste. Onda sam sa drugog Stila prebacio protokomer i probao. Rezultat isti. Dakle, nije protokomer. Ispravan je!

                              Skinuo sam konektor sa Overboost senzora i naravno odmah dobio "Engine Fault", a pročitao grešku "P0236 Turbocharger Boost Sensor A Circuit Range/Performance". Do 2500-2800 obrtaja je manje više isto, ali posle toga je primetan pad performansi, tj. jako teško dostizanje većeg broja obrtaja.

                              Na kraju, vratim sve kako je bilo, obrišem greške i svratim do jednog majstora, koga sam se kasno setio
                              Čovek je bacio pogled pod haubu i rekao: "Ovo ti je turbina sa promenljivom geometrijom. Ne radi ti varijator faze. Dodji da skinemo turbinu, očistimo je ili ispeskarimo ako treba i rešen problem". U sredu idem kod njega i javiću rezultate.
                              Lepo sam ti reko a da nisam ni pogledao auto!!!

                              Comment

                              Working...
                              X