posledice po dizel motor kada radi na niskim obrtajima?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikaragva
    CBC Senator XXL
    • 03.06.2008
    • 521
    • B. Palanka
    • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

    posledice po dizel motor kada radi na niskim obrtajima?

    Ok, razbistrili smo visoke obrtaje.
    Da vidimo da li ima posledica po dizel motor kada ga teramo ispod 1500o/min, ili koliko vec ko moze, da li onda se nesto steti motoru ili moze tako da se tera?
  • nemanya
    CBC Veteran
    • 29.03.2008
    • 199
    • Beograd

    #2
    Dizeli su flexibilni,ali menjači nisu baš toliko.
    "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

    Comment

    • charjek
      CBC Veteran
      • 20.09.2008
      • 191
      • Sremska Mitrovica
      • Jugo

      #3
      ja sam cuo da dizelima mnogo vise odgovaraju visoki obrtaji cak da je pozeljno!!!
      Zene su zakon, a muskarci uvek traze rupu u zakonu!!!

      Comment

      • dieselman
        CBC Senator XXL
        • 14.11.2005
        • 833
        • tt

        #4
        ..i ja sam svasta cuo,pa cutim...

        Comment

        • charjek
          CBC Veteran
          • 20.09.2008
          • 191
          • Sremska Mitrovica
          • Jugo

          #5
          charjek

          ja sam cuo od pametnih ljudi i hocu da drugima pomognem,a ti sto neces da podelis svoje misljenje sa nama to je tvoj problem!!!
          Zene su zakon, a muskarci uvek traze rupu u zakonu!!!

          Comment

          • milan_g1
            CBC Senator XXL
            • 07.02.2007
            • 863
            • Karaburma

            #6
            Kazes pametni, verovatno i jesu ali o dizelima nemaju pojma.

            Dizel i visoki obrtaju ne idu zajedno, nema svrhe, ne stigne nafta sa sagori...

            Mozda su ti rekli da posle duzeg perioda gradske voznje valja malo izaci na otvoren put da se malo "produvaju ventili" tj. da se izbace naslage cadji i gareza od dizela, to mu svakako ne skodi
            "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

            Comment

            • alfa&omega
              CBC Član
              • 21.06.2008
              • 92

              #7
              Generalno, dizelasima odgovaraju nizi obrtaji, ali ne previse. Ipak,cuo sam za visoko-turazne dizel motore,pojacane sa nekoliko turbo punjaca. Radi se o motorima koje proizvodi Lamborghini, a ugradjivali su se u sportske glisere namenjene za takmicenja.
              Jedan takav sam video dok sam bio u vojsci u Kumboru. Oduzeli ga svercerima na relaciji Italija-Crna Gora i posle je bio u vlasnistvu tadasnje VJ. Kada bi ga upalili jednom u 15 dana bila bi to nevidjena atrakcija za vojsku. Cuo se sve do Tivta! Taj gromoglasni zvuk su pravili gore pomenuti visoko-turazni dizel motori iz Lamborghinija...

              Comment

              • alexk
                CBC Veteran
                • 15.09.2006
                • 116
                • BGD

                #8
                Originally posted by milan_g1
                Kazes pametni, verovatno i jesu ali o dizelima nemaju pojma.

                Dizel i visoki obrtaju ne idu zajedno, nema svrhe, ne stigne nafta sa sagori...

                Mozda su ti rekli da posle duzeg perioda gradske voznje valja malo izaci na otvoren put da se malo "produvaju ventili" tj. da se izbace naslage cadji i gareza od dizela, to mu svakako ne skodi

                Comment

                • panto
                  CBC Veteran
                  • 04.11.2007
                  • 148
                  • ljubic

                  #9
                  Jedna od snovnih razlika u konstrukciji izmuđu dizel i benzinskih motora je u težini delova sklopa motornih mehanizama (klip, klipnjača i radilica). Ovo iz razloga što dizeli imaju daleko veće pritiske kompresije od benzinaca (recimo oko duplo), što iziskuje jače a samim tim i teže delove, koji pri većem broju obrtaja izazivaju i veće habanje te skraćuju vek trajanja tih mehanizama. Ne znam na osnovu čega tvrdnja da dizeli treba da rade u režimu visokih br. obrtaja, kad su im maksimalni obrtni momenti najčešće ispod 2000 o/min.(ovo govorim uopsteno, a zavisi naravno, od proizvodjaca i tipa motora). Niski broj obrtaja je takodje stetan, jer motor nema optimalno podmazivanje. Dakle,izmedju 1500 i 2500 je najprijatnije za motor. 3000 samo za izvlacenje, a preko toga je nepotrebno silovanje dizel motora.

                  Comment

                  • Bojan1212
                    CBC Senator XXL
                    • 15.07.2008
                    • 468
                    • Zemun
                    • Honda Accord

                    #10
                    Evo da se i ja ukljucim jer imam nekih nerazjasnjenih stvari vezanih za ovu temu. Naime cale je imao Mercedes C 220D W202 kog je prodao pre par meseci. Problem kod njega je taj sto svoj max obrtni moment od 150Nm isporucuje tek na 3100 o/min, a max snagu od 95ks na 5000 o/min. U voznji je bio mrtav do nekih 2800 o/min. Mene je cale prvih dana terao da ga vise izvlacim kad menjam znaci preko 3000-3500 a meni je to izgledalo po zvuku nekako previse, a najvise po obrtomeru nekako puno za neku normalnu voznju. Njegova teorija da se gusi kad se menja ispod 3000. E sad uzimajuci u obzir da je obrtni moment jako slab ispod 3000 kasnije sam i sam, zauzeo stav da mu to dodje kao gusenje. Sta vi mislite o ovom motoru koji se puno razlikuje od ovih standardnih kojima je max obr. moment oko 2000.

                    Comment

                    • Superbird
                      CBC Senator XXL
                      • 06.02.2006
                      • 384
                      • Sabac ---> Novi Sad
                      • Audi 100 Typ 43

                      #11
                      Mercedesovi cetvoroventilski dizeli se vrte brze, konkretno znam da je W124 250D 20v isporucivao maksimalnu snagu na okruglo 5000 obrtaja, sto je za 400 vise od 10v varijante.

                      Comment

                      • overspeed
                        CBC Senator XXL
                        • 24.05.2005
                        • 2779
                        • Kosovska Mitrovica

                        #12
                        Originally posted by Bojan1212
                        Mercedes C 220D W202...

                        Max obrtni moment od 150Nm isporucuje tek na 3100 o/min, a max snagu od 95ks na 5000 o/min.

                        Sta vi mislite o ovom motoru
                        Nista dobro, osim da mu je definitivno trebala turbina

                        Mislim, 150 Nm iz 2200 ccm diesela?!? Pa, cak i tih godista je bilo atmosferskih benzinaca koji su razvijali vise obrtnog momenta i iz 1,6 motora, i to ne nekih sportaka nego sasvim obicnih, velikoserijskih modela. O vise snage iz tih 1,6 i da ne govorim...

                        Vrlo informativan i ilustrativan "podsetnik" o tome sta je zapravo diesel motor bez nadpunjenja...

                        Dakle, cale je napravio dobar potez...
                        http://www.bmw.tv

                        Comment

                        • Bojan1212
                          CBC Senator XXL
                          • 15.07.2008
                          • 468
                          • Zemun
                          • Honda Accord

                          #13
                          Verovatno uvidevsi veliku gresku, ubacili su turbinu `97 pa je postao CDI. Znaci to je primerak koji bas i ne voli niske obrtaje (do 2500).
                          Covek koji vozi W124 200D je i rekao mom caletu da ne sme da ga gusi, jer ti Mercedesovi motori ne trpe tako niske obrtaje. Naravno nije mu predlagao da ga tera u crveno vec jednostavno da mu nista nece biti da se uglavnom vozi oko 3000.

                          Comment

                          • dieselman
                            CBC Senator XXL
                            • 14.11.2005
                            • 833
                            • tt

                            #14
                            ..nije postao CDI ubacivanjem turbine vec common rail motora,koji sa prethodnikom ima veze samo po tome sto se i dalje naziva Mercedes...dizeli koji ne "trpe" niske obrtaje su uglavnom zavrsili karijeru,pa se moraju voziti u obrtajima da bi se uopste mogli pomeriti sa mesta...

                            Comment

                            • Bojan1212
                              CBC Senator XXL
                              • 15.07.2008
                              • 468
                              • Zemun
                              • Honda Accord

                              #15
                              Jeste u pravu si.
                              Nisam se setio toga.

                              Comment

                              Working...
                              X