Golf2 1.9 td, podesavanje turbine, egr,intercooler, izduv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dandy
    CBC Senator XXL
    • 09.12.2005
    • 513
    • Bijeljina-Beograd Medakovic

    Golf2 1.9 td, podesavanje turbine, egr,intercooler, izduv

    Ubacio sam motor 1.9 td iz passata b3, mjenjac seat toledo,,,malo se napatio oko poluosovina, ali rijeseno sve...
    Nekoliko pitanja,,
    1),da li ima stetne posledice po motor ili turbinu ako se polugica koja vodi sa izduva na usisnu turbinu skrati i na osnovu cega se to podesava. Ta polugica je koliko sam nasao podatak poluga koja otvara zaliske na turbini tj ona je zaduzena za ono famozno otvaranje turbine,,,e sad,,,kako se podesava...
    2) zatvaranje EGR ventila,,,presjekao, zavario i izbacio,,,dobio stvarno zivlji motor, ali ne znam kako,,,porosnja se znatno povecala, sad tuce oko 10l/100km (nista drugo nije dirano, pumpa je na 93 stota u predpaljenju, kao i ranije)
    3) za sta sluzi izvod na luli usisne grane gdje ulazi crijevo od usisne turbine na usisnu granu. nalik na sisicu za crijevo,,,kod g2 je to izvod sa turbine za overboost ventil na pumpi i spojeno je crijevom, medjutim ni na jednom g3 ili passatu nisam vidio da je na tom mjestu ista sem parceta crijeva koje je na razne nacine zacepljeno..A na pumpi kodovog nema nijakav dio na koji bi se to moglo da spoji, ima mikroprekidac koji je otvarao egr, i koliko vidim nista vise...
    4)razlike u izduvnoj grani passata i golfa su otprilike u tome da je "srednji, tj protocni lonac kod passata pozadi kod zadnje grede akod golfa na sredini auta,,,koji je znacaj tog protocnog lonca, i da li ga treba uopste stavljati,,,(ako je samo prigusivanje buke, onda ne treba)bitan mi je njegov uticaj na motor,,,da li mu znaci sta da je blize ili dalje od turbine i sta se desava ako se skine skroz...

    To su neke stvari na koje ne mogu da samostalno nadjem odgovor, ali se nadam da cemo bar zajednicki iznaci neko rjesenje,,,
  • GORAN 0211
    CBC Član
    • 30.03.2008
    • 68
    • feketic

    #2
    Re: Golf2 1.9 td, podesavanje turbine, egr,intercooler, izduv

    druze neznam sta da ti kazem,jako si daleko od te price.otidji kod nekog ko to zna jer ovako neverujem da ces ista resiti
    NEZNAM MOZDA I NISAM U PRAVU

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Re: Golf2 1.9 td, podesavanje turbine, egr,intercooler, izduv

      Potraži po forumu wastegate, shvatićeš čemu služi i šta si uradio time što si ga odstranio. Sva ova pitanja si treba opostaviti pre nego što si uradio ili da pročitaš malo. Uništićeš motor načisto i savet da odeš kod nekog ko zna šta radi je hitan.
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • dandy
        CBC Senator XXL
        • 09.12.2005
        • 513
        • Bijeljina-Beograd Medakovic

        #4
        Re: Golf2 1.9 td, podesavanje turbine, egr,intercooler, izduv

        Originally posted by GORAN 0211
        druze neznam sta da ti kazem,jako si daleko od te price.otidji kod nekog ko to zna jer ovako neverujem da ces ista resiti
        drugar ja sam postavio pitanje, i ocekivao odgovor i pomoc, pomoc koju sti ti dao je sve, samo ne korisna,,,,to to idi kod nekog i sl,,,to zna i djak prvak da mi kaze,,,,zato hvala za NISTA,,,,

        @dora....raspitivao sam se , pa sve informacije koje sam dobio za taj famozni egr je da to sluzi za vracanje dijela nesagorelih gaosva na usis, u sustini on i nije bio aktivan ni ranije jer je vakum crijevo koje ide sa glavnog kocionog cilindra i koje ga je otvaralo bilo presjeceno i zacepljeno, a elektroventil raskacen,,,,kada sam to spojio, i osposobio ga, osjetio sam da s emotor tromije ponasa i mnogo je vise cadio kad se stisne,,,sad nema ni daska crnog niti bilo kakvog dima
        A imam tih ventila nekoliko kao i crijeva, tako da se sve moze srediti ukoliko steti,,,
        turbinu nisam nista podesavao i pitao sam za sta sluzi i kako se podesava polugica,,,,

        A za ostalo,,,,mislim da sam savrseno upoznat sta radim, a ono sto ne znam, pitam, ali ocigledno da mi odgovori idi kod ovog ili onog nisu bas od pomoci,,,

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Re: Golf2 1.9 td, podesavanje turbine, egr,intercooler, izduv

          Čitao sam an brzinu i povezao da si zavario wategate a ustvari si EGT zatvorio. Tako da se moja poruka odnosi na to, to jest pogrešna je procena da će ti crći motor. I dalje stoji da potražiš Wastegate, ta polugica služi da se on otvara i zatvara a to utiče na pritisak. I nemoj je dirati pre nego što saznaš tačno šta treba da diraš.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • dusan147
            CBC Senator
            • 08.03.2008
            • 287
            • Novi Sad
            • GT 1.9 JTDm 16v

            #6
            Re: Golf2 1.9 td, podesavanje turbine, egr,intercooler, izduv

            Prvo da kažem da pozdravljam ovaj entuzijazam u vezi sa prepravkama, modifikacijama i tuningom, ali trebalo bi malo opreznije...
            1) Promena dužine poluge (šipke) aktuatora na turbini sa promenljivom geometrijom (analogija sa zaliscima je dobra) radi se po propisanoj proceduri o čemu možeš da pročitaš na nekom (stranom, naravno) VW forumu... Ukratko, previše skraćenja može da ima za posledicu overboost problem, a produženje dovodi do pada snage na nižim obrtajima...
            2) EGR bi trebalo obavezno zatvoriti - jedina loša posledica je da motor tada nešto sporije postiže radnu temperaturu, pa je potrošnja veća...
            3) ovo nisam razumeo...
            4) kod turbo motora bi trebalo napraviti što protočniji izduv... Najbolje je da se izvadi katalizator (ili oba ako ima dva) i da se umesto drugog stavi neki protočni lonac... Kod turbodizel motora je buka manja i ne treba im tzv. backpressure, pa je dozvoljeno dosta toga izvaditi...
            Pozdrav. Dušan.
            Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

            Comment

            • dieselman
              CBC Senator XXL
              • 14.11.2005
              • 833
              • tt

              #7
              Re: Golf2 1.9 td, podesavanje turbine, egr,intercooler, izduv

              ..sve je ok receno,samo korekcija-taj motor nema turbinu sa varijabilnom geometrijom,tako da sipka samo otvara wastegate...

              Comment

              • dandy
                CBC Senator XXL
                • 09.12.2005
                • 513
                • Bijeljina-Beograd Medakovic

                #8
                Re: Golf2 1.9 td, podesavanje turbine, egr,intercooler, izduv

                to trece se odnosilo na mali izvod, na koji se navlaci cijevcica koji kod 1,6td sluzi za aktiviranje boostpina na pumpi, pa me interesuje koja mu je svrha na 1,9td posto na svakom koji sam gledao ima komad crijeva i zapusen drugi kraj,,,da li to ima neku funkciju ili je samo izvod za recimo mjerenje pritiska turbine,,,posto ne znam sta aktivira boost pin kod ove pumpe, jedino ako nije rijeseno nesto preko poluge za gas ali mi to malo cudno zvuci...

                i koja je uloga wastegatea na ovoj turbini, posto to bas i ne razumijem u ovom slucaju,,,sta ta polugica prakticno otvara

                a sto se tice izduva, hvala na informacijama, znaci ipak ce da ostane varijanta sa cjevuljagom do zadnjeg lonca i tu ide samo protocni, jer fabrickinije ima ni katalizator niti bilo sta, samo protocni lonac pozadi skroz iza zadnje grede i zadnji lonac ,,,
                ovo me interesovalo zbog toga sto je kod golfa protocni lonac na sredini auta , ispod mjenjaca, pa rekoh da vidim ima li to kakve veze bas zbog tog backpressure-a

                A inace drugar do sada se nisam baktao sa 1.9 motorima, rasturio sam i preprakovao preko 20 motora koji idu u g2,,,,,,i njih sam apsolvirao,i u sustini i ovaj motor je skoro identican 1.6td, ali ima par tih stavkica koje se razlikuju, pa da budem siguran sta za sta sluzi....

                Comment

                • SAAB PoWeR
                  CBC Senator XXL
                  • 26.04.2005
                  • 1394
                  • tu iza coska(Milwaukee USA)

                  #9
                  Re: Golf2 1.9 td, podesavanje turbine, egr,intercooler, izduv

                  noviji 1.9 motori uopste nemaju waste gate , nego koriste turbo koi ima wariable perca
                  koi izgleda ovako


                  ima slicnu funkciju kao wastegate , skidanjem osovinice koju ti pominjes , samo ces pogorsati stvari , izgubices boost a verujem to nije sta ti hoces ...
                  zatvaranjem cevi za IGR cuvas motor
                  najcesci problem kod tig motora je da se usisni menifold zacepi , kao i komora u kojoj se gasovi hlade pre ulaska u menifild ,najlakse je sve to pocupati van , napraviti plocice i zacepiti rupe , premostiti crevo od antiftiza i naravno skinuti usisni menifold i sve ocistiti , jer je pun garezi
                  _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

                  Comment

                  • dieselman
                    CBC Senator XXL
                    • 14.11.2005
                    • 833
                    • tt

                    #10
                    Re: Golf2 1.9 td, podesavanje turbine, egr,intercooler, izduv

                    Originally posted by dieselman
                    ..sve je ok receno,samo korekcija-taj motor nema turbinu sa varijabilnom geometrijom,tako da sipka samo otvara wastegate...
                    ..jos jednom,motor sa pocetka teme ima fiksnu geometriju turbine...

                    Comment

                    • dandy
                      CBC Senator XXL
                      • 09.12.2005
                      • 513
                      • Bijeljina-Beograd Medakovic

                      #11
                      Re: Golf2 1.9 td, podesavanje turbine, egr,intercooler, izduv

                      nisam ni mislio da skidam osovinicu, vec da je zavrnem do kraja, tj skratim, i ubacim blow off posto kod ovog motora nema sigornosni ventil, tj ogranicavac pritiska kao sto je slucaj sa 1,6td

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #12
                        Re: Golf2 1.9 td, podesavanje turbine, egr,intercooler, izduv

                        Blowoff nije ogranicivac pritiska, to mu nije funkcija, a ne znam cemu bi sluzio na dizelu koji nema klapnu gasa - mozda ja gresim pa ovaj ima...?
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • dieselman
                          CBC Senator XXL
                          • 14.11.2005
                          • 833
                          • tt

                          #13
                          Re: Golf2 1.9 td, podesavanje turbine, egr,intercooler, izduv

                          ..nema...

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #14
                            Re: Golf2 1.9 td, podesavanje turbine, egr,intercooler, izduv

                            Pa otkud znam, vidim hoce blowoff, pa pretpostavljam da zna cemu sluzi i kako radi, i da za njega mora da postoji klapna gasa, pa rekoh da to nije neki novi dizel sa klapnom...
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              Re: Golf2 1.9 td, podesavanje turbine, egr,intercooler, izduv

                              Originally posted by dandy
                              i koja je uloga wastegatea na ovoj turbini, posto to bas i ne razumijem u ovom slucaju,,,sta ta polugica prakticno otvara
                              Wastegate na toj turbini a i na drugima svejedno kao i na ovom forumu, služu za rasterećenje pritiska, to jest za doziranje pritiska turbine. kad se postigne željeni pritisak, wastegate se otvara i propušta izduvne gasove pre turbine u auspuh, na taj način ograničava koji će pritisak ostvariti turbina. Običan bajpas.
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X