hdi 110 ks cudno variranje broja obrtaja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kilimaker
    CBC Član
    • 17.02.2009
    • 31
    • PIROT

    #16
    Re: hdi 110 ks cudno variranje broja obrtaja

    Malivuce , tvoj iskustva za mene su jako bitna ,interesuje me kakvo si odrzavanje imao za ove 4.5 god i kakvi su ti utisci...
    ...ma i ovaj moj ne trosi ulje bar se meni tako cini ,jedino kad otvorim cep za dolivanje ulja motor kao da pomalo dise oseca se ta promena tamo amo ,na sipci za ulje stanje potpuno mirno.
    Mozda je ta moja zabrinutost preterana ,ali razlog za nju je moje prethodno iskustvo sa mondeom 2002 tdci koji sam licno pazario u frankfurtu i koji me je ostavio na putu usred Grcke sa porodicom u kolima ,ishod zamena vodene i servo pumpe i slepanje 800evrica pride spavanje u hotelu =nocna mora.
    Sada planiramo letovanje na Tasos pa mi je ovaj prethodni uterao strah u kosti ,a ovome hdi ju neznam mnogo a i nece preci vise od 1000km do tada .Ja ustvari prelazim i po 40000km godisnje ali sam i sa drugim vozilom i onda me nije briga ,a ovako sa porodicom ...
    Btw . kada se menja vodena pumpa na hdi motorima...
    Ocekujem i malu pomoc dieselmana...
    Poz!

    Comment

    • malivuk406
      CBC Senator XXL
      • 04.04.2007
      • 490
      • Nbg

      #17
      Re: hdi 110 ks cudno variranje broja obrtaja

      pazi, moj je presao 240k za 4 godine...
      redovni servisi na 8-9.000, veliki na 60.000... (tj jednom godisnje)
      riknuo alternator, par puta protokomer, kompresor klime i senzor ABS-a na zadnjem tocku... pre 50ak hiljada zamenjeno kvacilo (komplet, lamela, korpa, plivajuci zamajac)
      motor, turbina, EGR, dizne nisu pipnuti bukvalno... e, da i pumpa za gorivo, u rezervoaru je menjana...
      vodena pumpa se menja otprilike na svakom velikom servisu, posto mora da se skida zupcasti kad se menja, i onda sve o jednom trosku...
      isli smo 2x puta na more, jednom u nemacku, i cale sto je imao puteve od austrije, madjarske, bugarske, cro, slo, grcke... bukvalno nikada ga nije ostavio na putu...
      a s obzirom na to kako je bio odrzavan, nije bilo ni razloga...
      jel si uradio vel servis kad si uzeo auto?
      kolko mi se cini, u tom mondeu je isto HDi motor, samo malo prilagodjen Ford-u...

      Comment

      • kilimaker
        CBC Član
        • 17.02.2009
        • 31
        • PIROT

        #18
        Re: hdi 110 ks cudno variranje broja obrtaja

        Auto je presao 201hiljadu sa velikom tacnoscu te kilimetraze ,prethodni vlasnik je menjao zupcasti .pk kais i pripadajuce spanere pre 6 hiljada tako da ce to sacekati,Ja sam mu odmah izremontovao alternator (cuo se lager u njemu) i evo spremio sam mu filtere i ulje i antifriz da zamenim.Cudime da je ulje cak nesto iznad maximuma .
        Dosao sam sa njim iz beograda ,vozio umereno oko 120 kmh i potrosio je za 300km 16,5l,uz neispavan protokomer,on hoce da ide i preko recimo probao sam do 160 i sa tim protokomerom ,temperatura je na otvorenom stalni tik iznad 80c,ali recimo osecaju se male oscilacije pri primanju i oduzimanju gasa a i konstantnoj voznji na oko 120 i pri naglom dodavanju gasa (u mestu) oseca se da jedna kolicina dizela ne sagori .Ja za to krivim taj protokomer a mislim da bih trebao i da ocistim taj egr ventil.Lambda sonde nebih dirao jer ne prijavljuje nikakvu gresku na njima.Zamenio bih i vodenu pumpu ali se nadam da ce izdrzati do zamene kaisa ,ja cu taj period skratiti na 20000km za prvi put. Kako u mondeu tako i ovde mi je cudna boja antifriza lici na mutnu vodu iz NIsave i ima i malo nekog taloga koji lici na glinu (skidao sam crevo koje ulazi u hladnjak),tako da odmah menjam antifriz za vikend a hteo bih i da isperem hladnjak ,samo neznam da li smem da koristim ta sredstva za ispiranje sistema zahladnjenje ,plasim se da ne napravi to sredstvo neku stetu, cak se razmisljam da sipam i sredstvo za ciscenje uljnog sistema neprosredno pre menjanjea ulja,ali to je manje izvesno.
        ako nekoima iskustva sa ovim stvarima neka se javi ...
        Poz.

        Comment

        • malivuk406
          CBC Senator XXL
          • 04.04.2007
          • 490
          • Nbg

          #19
          Re: hdi 110 ks cudno variranje broja obrtaja

          kako kaze ona nasa "koga zmija ujede i gustera se plasi"

          nema protokomer mnogo veze sa max brzinom... moj je isao do 190 po satu...
          jel dimi kad se doda gas?
          za antifriz stvarno ne znam... nismo nikad koristili sredstva za ciscenje, kao ni za ciscenje uljnoog sis.
          za vikend odmah menjaj i ulje, ne sme da bude preko max.

          Comment

          • kilimaker
            CBC Član
            • 17.02.2009
            • 31
            • PIROT

            #20
            Re: hdi 110 ks cudno variranje broja obrtaja

            Bio sam odsutan sluzbeno par dana ,kao sto sam i rekao prilicno sam na tockovima ali ne sa ovim autom.
            Kao sto sam rekao oseca se miris nesagorelog eurodizela .
            Stixu sutra protokomer i ostale sitnice za mali servis.
            Koje ulje i filtere koristite.
            Zamenicu i antifriz a kupio sam liquimoly sredstvo za ciscenje rash.sistema.

            Comment

            • kilimaker
              CBC Član
              • 17.02.2009
              • 31
              • PIROT

              #21
              Re: hdi 110 ks cudno variranje broja obrtaja

              Zamenio sam ulje stavio sam sintetiku 5-40 i sve filtere.
              Zamenjen antifiriz i isparan sisitem koji je tako gurao preko 120000km ,jedva sam cekao taj trenutak ,sada je antfriz prozracan i cist.
              Auto radi ako se moze reci za diesel tiho ,ajde bolje reci tecno i stalozeno.
              Zamenjeni su i drzaci motora jer se ranije cuo bucno motor pri gasenju ,sada toga nema
              Nema vise mirisa nesagorele nafte ,posto je zamenjen protokomer ,auto se rado i veselo vrti .
              Ovo su dobre vesti ,malo losije su sledece :
              I dalje ostaje problem sa tresenjem prilikom paljenja ,koje nestaje i pri sasvim malom i kratkotrajnom dodavanju gasa ,a nepostoji kad je auto skroz zagrejan.
              Auto rado prima umereni gas ali prilikom naglog dodavanja gasa sto bi se reklo do daske auto je prilicno mrtav i nezainteresovan ,doduse naznam kako rade drugi hdi motori.
              Na dijagnostici se javlja sada samo jedna greska p0038 u fazonu heater circuit temperature high ,i nemam ideju sta to moze biti ,
              sto se tice radne temperatura ona je za par milimetara iznad 80c i skoro nikako se ne dda isprovocirati navise ,sto mi se svidja.
              Inace auto radi stvarno lepo i tiho ali me ove par sitinica i dalje svojim kanzicama kopkaju....

              Comment

              • panto
                CBC Veteran
                • 04.11.2007
                • 148
                • ljubic

                #22
                Re: hdi 110 ks cudno variranje broja obrtaja

                Ako se guši pri naglom dodavanju gasa, onda je moguće da EGR ventil pravi probleme. Najsigurnija varijanta za eliminisanje tih zagonetnih smetnji je proba. Nađeš nekog ko nema te probleme i za 5 minuta zamenite prokomer ili EGR ventil, pa vidite kako će reagovati motori. Ako budeš kupovinom delova eliminisao jedno po jedno, bojim se da će ti to biti veliki izdatak.

                Comment

                • kilimaker
                  CBC Član
                  • 17.02.2009
                  • 31
                  • PIROT

                  #23
                  Re: hdi 110 ks cudno variranje broja obrtaja

                  To je ok sto kazes .
                  Metod eliminacije je pouzdan metod ,mada ako nemas mogucnost pozajmljivanja dela to je skup metod.
                  Sto se tice protokomera tu nije bilo greske ,tj bio je sigurno neisparavan i to je prvi ,fabricki protokomer ,imajuci u obzir rok trajanja ovog dela dobro je i izdrzao 8,5 god. i skoro 200 hiljada.
                  I ja sumnjam na taj egr ,ne izgleda prljavo ,ali to nije nikakava garancija ,mislim da nije potrebno da ga menjam sa nekim na to ljudi i retko pristaju .
                  Koliko sam razumeo dovoljno ga je kako reci eliminisati pa probati .
                  Vidim da je dosta ljudi procitalo ove postove ,pa ih molim da se slobodno javljaju sa misljenjima ,mislim da je to i jedna od svrha foruma ,ne odgovaramo ovde za ocenu u skoli vec razmenjujemo misljenja da bi svi imali vise podataka i pouka iz tudjih iskustava...

                  Comment

                  • panto
                    CBC Veteran
                    • 04.11.2007
                    • 148
                    • ljubic

                    #24
                    Re: hdi 110 ks cudno variranje broja obrtaja

                    Kod mene postoje dva EGR ventila. Jedan je crevcetom spojen sa nekim cevima kod turbine, te pretpostavljam da odrađuje nešto u vezi promenljive geometrije iste. Drugi je povezan sa ventilom na izduvnoj grani koji, kad se otvori, vraća izduvne gasove u usisnu granu. Na taj način motor, kad mu je najpotrebniji svež vazduh, dobije "prdež u usta" . Oba EGR ventila su povezani zajedničkim crevcetom sa vakum aparatom. Ja sam to crevo skinuo sa račve, koja razvodi vakum na oba ventila, a na njegovo mesto sam nabijo crevo koje vodi ka ventilu na izduvnoj grani. Razvodno crevo sa ovog, da ga uslovno nazovemo, turbinskog EGR ventila, sam skinuo i nabijo ga na onaj prvi ventil, a crevo sa vakum aparata nabijo direkno na njegovo mesto. Neznam da li sam ovo dobro objasnijo. Poenta je u tome, da je EGR ventil, koji služi za vraćanje izduvnih gasova u usisnu granu, otkačen sa vakum aparata, a sve rupe su zatvorene. Znam da nije u skladu sa ekološkim normama, ali motor vuče "ko lud",a dim je jedva vidljiv i to samo kad naglo potopim "gas do daske". Kad se malo poradi na vozilima koja za sobom ostavljaju dimnu zavesu, onda ću i ja vratiti crevca na svoje mesto .

                    Comment

                    • kilimaker
                      CBC Član
                      • 17.02.2009
                      • 31
                      • PIROT

                      #25
                      Re: hdi 110 ks cudno variranje broja obrtaja

                      Isto je kao na mom motoru.
                      recimi da li si pre toga imao neku gresku na kompjuteru vezano za egr ,kod mene ih nema.
                      Interesuje me da li na forumu postoji neki iskusniji dijagnosticar za ove hdi motore ,posto mi posedujemo dijagnostiku ali su nam potrebne izvesne konsulatacije oko nekih parametara.

                      Comment

                      • panto
                        CBC Veteran
                        • 04.11.2007
                        • 148
                        • ljubic

                        #26
                        Re: hdi 110 ks cudno variranje broja obrtaja

                        Palila se ona žuta lampica za kvar u motoru (krajnja levo), uvek kad bih ga isforirao, u preticanju na primer .

                        Comment

                        • kilimaker
                          CBC Član
                          • 17.02.2009
                          • 31
                          • PIROT

                          #27
                          Re: hdi 110 ks cudno variranje broja obrtaja

                          Posto je problem resen ,da podelim moje iskustvo sa drugima.
                          Dakle ,prvo sam cistio dizne wynns sistemom za pranje sto je prilicno skupa stvar imajuci u obzir da se tu nista ne popravlalja na autu ,to kosta 50eur.Ovaj poduhvat ne preporucujem previse ,moze da resi neke probleme ali moze i da stvori nove.
                          Posto kod mene to nije resilo problem ,otisao sam u ovlasceni boschov servis gde su skinute CR dizne ,ultrazvucno oprane ,demontirane ,sastvaljene i reglirane na probnom stolu .Inace one su u sustini bile prilicno dobre i samo njihovo remontovanje ne bi resilo problem,ali sam to uradio kao preventivu ,taj zahvat je kostao 180eur.
                          Problem je bio u regulatoru pritiska na pumpi ,kad je zamenjen sve je bilo ok , njegova cena je oko 200eur.
                          Sada vise nema problema, a i usput sam smrsao za 350-400evrica.

                          Comment

                          • dieselman
                            CBC Senator XXL
                            • 14.11.2005
                            • 833
                            • tt

                            #28
                            Re: hdi 110 ks cudno variranje broja obrtaja

                            Originally posted by dieselman
                            ..obratite paznju na regulator pritiska goriva...

                            Comment

                            Working...
                            X