Mondeo 2.0 tdci, posledice vode u gorivu

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eon
    Moderator
    • 10.03.2005
    • 4225
    • Beograd-NBG-44
    • Superb 2.0 4x4 DSG

    Mondeo 2.0 tdci, posledice vode u gorivu

    Gorepomenuti je 2006. godište sa pređenih 49000km. U decembru se desila havarija, kada je ostao na rezervi sa gorivom. Naime, povukao je vodu iz rezervoara i ostao da drži motor na leru. Nekako, sa trokiranjem i povremenim gašenjem, dovezao sam ga do pumpe i nasuo pun rezervoar sa aditivom za skupljanje vode. Pola sata sam verglao, dok nij na kraju povezao i počeo da radi, ali i da izbacuje beli dim/vodena para. Nekako se sredio rad motora i uz povremeno štucanje otišao sam na autoput da ga zgazim. Opet je auto štucao i povremeno gubio snagu, ali su mu se isčistili izduvni gasovi. U radu su se povremeno čula pucketanja iz pravca motora, ali bez uticaja na sam rad.

    Posle gašenja motora i hlađenja, auto je lako upalio ali sa dubokim tonovima. Prešlo se jedno 2km i počeo je da trokira, gasi se i na kraju više nije hteo da upali. Auto je nemilosrdno paljen dok na kraju nije povezao, a iz auspuha dobili dimnu zavesu (T 84 nema bolju moć pravljenja dimne zavese). Na kraju je auto umro.

    Posle sređivanja u Fordovom servisu i ceha od preko 3000 eura (menjana je pumpa i 2 ili 3 dizne), auto je imao istu snagu, miran rad, bez dima na auspuhu, sem kod punog gasa, ali je definitivno dobio neki dublji ton. Sa kolima se prešlo još 4000km posle peha i nije pokazivao znakove potrošnje ulja ili bilo čega drugog.

    Vozilo treba da otkupim ovih dana, pa me interesuje sledeće:

    1) Da li je moguće da su preostale dizne oštećene i da će ubrzo ispustiti dušu
    2) Da li je voda u gorivu nanela trajnu štetu motoru u smislu, mini eksplozija i oštećivanja cilindara, klipova, ventila...
    3) Da li je crkavanje dizni i smiranje cilindara uz onakav rad nanelo neku štetu
    4) Razno?

    Hvala
    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017
  • subicd
    CBC Senator XXL
    • 20.06.2008
    • 463
    • Novi Sad

    #2
    Re: Mondeo 2.0 tdci, posledice vode u gorivu

    Cekaj zar ne vuce svaka pumpa gorivo sa dna rezervoara, bez obzira da li je pun ili na rezervi.

    Comment

    • Eon
      Moderator
      • 10.03.2005
      • 4225
      • Beograd-NBG-44
      • Superb 2.0 4x4 DSG

      #3
      Re: Mondeo 2.0 tdci, posledice vode u gorivu

      Nemam pojma, ali to može da bude samo koincidencija.
      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

      Comment

      • Velickovic
        CBC Član
        • 15.07.2009
        • 54
        • Hell

        #4
        Re: Mondeo 2.0 tdci, posledice vode u gorivu

        Puma obicno vuce 1-2cm sa dna!
        Katastorfalno je voziti auto na rezervi, to je smrt za pumpu i sistem ubrizgavanja.
        Nikad nisam ima manje od 1/3 goriva u autu.

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #5
          Re: Mondeo 2.0 tdci, posledice vode u gorivu

          Ne znam zasto si uveren da je pumpa na rezervi povukla bas vodu, koje naravno "mora" da ima u ovom nasem gorivu, ali... Voda je "laksa" od nafte i kad je koncentrovana u nafti (Boze, o cemu mi vlasnici automobila pricamo u zemlji Srbiji ) onda ona upravo ide gore, a gusca nafta pada na dno rezervoara. Nakon odredjenog vremena po sipanju goriva, sve te lepo "istalozi" ali voda u nafti nikada ne pada na dno. Mozda bi to bila i bolja varijanta u opisanom slucaju, ali mislim da nije to, ili tacnije: mislim da nije samo to u pitanju.

          Ono cega na dnu rezervoara ima mnogo vise je prljavstina, kojekakav talog i krupnije necistoce iz goriva koje se tu sakupljaju godinama. Jos gora varijanta od vode. Da je u pitanju neki Golf 2 diesel koji je mogao lepo da radi i na loz ulju OK, ali je za Common rail masinu prljavo gorivo "drzavni neprijatelj broj 1". Dizne imaju tako sitne izlazne kanale da kad uspricaju gorivo u cilindar ono vise nije technog nego prakticno gasovitog agregatnog stanja, a rail ka njima gura gorivo pritiskom od 2 bara. Znaci apsolutna cistoca goriva je ovde imperativ, a sta je pumpa sa dna tog rezervoara povukla zna samo ona

          1) Plasim se da jesu, ali ne mora da znaci. Nadam se da su u tom servisu istestirali i zamenili sve koje je trebalo, a ne samo one koje su bile u najgorem stanju. Ipak je ovo zemlja Srbija, tako da... Nisam upucen tacno za cenu kod Forda, ali znam da je na primer zamena jedne dizne na dvoliraskim CR motorima BMW-a oko 700 evra. Kod Forda bi dakle trebalo da bude niza cena, recimo za preostale dve dizne, ako bi trebalo da se menjaju, to bi bilo negde recimo u opsegu 600-1000 evra. Govorim o originalnim delovima i "krstenim" servisima.

          2) Ako je bilo bas toliko naravno da jeste napravila stetu. Koliku - to samo moze da pokaze kompletna dijagnostika (ne mislim samo na elektronsku). Obzirom na opisan dogadjaj plasim se da su posledice daleko ozbiljnije, jer toliko dima ne moze da napravi samo voda u gorivu. Ono sto moze da napravi toliku dimnu zavesu je ipak malo vise vode, a zna se odakle i pod kojim uslovima ona moze da dodje u motor.

          4) Za navedenu cenu auta (u onoj drugoj temi) i tu kilometrazu, radi se o vrlo primamljivoj ponudi ali bih na tvom mestu bio izuzetno oprezan, i auto bih smeo da uzmem jedino kad bi neki normalan servis kojem mozes da verujes proverio kompletan motor. Ovo sa diznama jos i nekako, i sa tim izdatkom je konacna cena vise nego prihvatljiva obzirom na godiste, redovno servisiranje i vrlo nisku kilometrazu. Medjutim, ako se zatrcis pa te posle saceka otvaranje motora... Da ne nagadjam cifre, otprilike epilog mozes da naslutis... Znaci samo oprez i pravac kod nekog majstora od poverenja. Auto je stvarno dobra prilika ali kao sto je ne znam ko rekao - za autobusima (automobilima) i zenama nikad ne treba trcati kez
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • ale944
            CBC Senator XXL
            • 20.03.2006
            • 1457
            • Beograd

            #6
            Re: Mondeo 2.0 tdci, posledice vode u gorivu

            Voda je "laksa" od nafte
            odakle ti ovo ? nafta je gustine nesto oko 0.85-0.9 kg/l, za vodu valjda znas
            http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              #7
              Re: Mondeo 2.0 tdci, posledice vode u gorivu

              Iskren da budem ne znam ni sam nene Stamparska greska, lapsus linguae, sta god hoces kez

              U pravu si, takav je zvanican podatak, izmereno eksperimentalno, u kontrolisanim uslovima, na 4 stepena C. Benzin ima gustinu od 0,72, dizeli fosilnog porekla od 0,82 do 0,95 (zavisno od sastava), biodizeli 0,83 kg/l... Medjutim, ti izmereni podaci se odnose na cisto dizel gorivo, ali ovo sto se sipa po ovdasnjim pumpama je daleko od cistog, narocito kad je dizel u pitanju. Ja mislim da je jedno 10 ako ne i vise % sastava nema veze sa dizelom, i to je optimisticna procena. Pre neki dan je kolega postovao na forumu da mu je drug, inace radnik u struci, pricao kako u NIS-u "pripremaju" gorivo za isporuku - u cisternu koja je upravo istovarila neko ulje ili mazut, sa sve onim talogom na dnu, sipaju dizel i posalju je pravo na benzinsku pumpu na istakanje. I kad se to lepo "izmiksuje" usput do pumpe, bas bih voleo da neko uzme uzorak i izmeri gustinu tog cuda, ali ja bih se kladio da ce to da potone kroz vodu kao olovo Dakle, jesam ja pogresio sto mi nije prvi put kad pisem u vreme kad treba da spavam ali i pored toga mislim da ce zbog sipanja goriva po ovdasnjim pumpama pre da se pri dnu rezervoara nakupi talog kojekakve prljavstine i mulja nego bas toliko vode da napravi takvu i toliku dimnu zavesu kao sto je ovde opisano. Zato i dalje sumnjam da je u pitanju (samo) voda iz rezervoara.
              http://www.bmw.tv

              Comment

              • Eon
                Moderator
                • 10.03.2005
                • 4225
                • Beograd-NBG-44
                • Superb 2.0 4x4 DSG

                #8
                Re: Mondeo 2.0 tdci, posledice vode u gorivu

                Auto je neregistrovan. Stoji na parkingu firme. U Fordu tvrde da je servisirano sve što treba i da nema bojazni. A i od havarije je pređeno sa njim par hiljada km, bez povećane potrošnje goriva ili bilokakve potrošnje ulja. Nema dima.
                Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                Comment

                • Dalibor Vukić
                  CBC Senator
                  • 08.09.2009
                  • 279
                  • Beograd

                  #9
                  Re: Mondeo 2.0 tdci, posledice vode u gorivu

                  Ako motor nije u toj situaciji doživeo hidroudar i iskrivio klipnjače, onda je sasvim ok, ali pretpostavljam da glava nije ni skidana i da nije komparisan izlazak klipova? Ostale brizgaljke da su oštećene to bi se pokazalo, čak i na dijagnostici. Nemoguće je da se oštete, a da rade kako treba.

                  Comment

                  • ale944
                    CBC Senator XXL
                    • 20.03.2006
                    • 1457
                    • Beograd

                    #10
                    Re: Mondeo 2.0 tdci, posledice vode u gorivu

                    cisternu koja je upravo istovarila neko ulje ili mazut, sa sve onim talogom na dnu, sipaju dizel i posalju je pravo na benzinsku pumpu na istakanje. I kad se to lepo "izmiksuje" usput do pumpe, bas bih voleo da neko uzme uzorak i izmeri gustinu tog cuda, ali ja bih se kladio da ce to da potone kroz vodu kao olovo
                    jok i mazut je malo laksi od vode, doduse jako malo, oko 0.98 kg /m3 .. a pliva po vodi jako lepo , vidjam to svaki dan, veruj mi
                    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                    Comment

                    • Eon
                      Moderator
                      • 10.03.2005
                      • 4225
                      • Beograd-NBG-44
                      • Superb 2.0 4x4 DSG

                      #11
                      Re: Mondeo 2.0 tdci, posledice vode u gorivu

                      Originally posted by Dalibor Vukić
                      Ako motor nije u toj situaciji doživeo hidroudar i iskrivio klipnjače, onda je sasvim ok, ali pretpostavljam da glava nije ni skidana i da nije komparisan izlazak klipova? Ostale brizgaljke da su oštećene to bi se pokazalo, čak i na dijagnostici. Nemoguće je da se oštete, a da rade kako treba.
                      Motor nije otvaran, ali ima malo oštriji zvuk, ali ne mnogo. Mislio sam da je možda nešto načeto. Da li misliš da se nešto krije?!
                      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                      Comment

                      • cuculo
                        CBC Član
                        • 03.09.2009
                        • 61
                        • Prilep Macedonija

                        #12
                        Re: Mondeo 2.0 tdci, posledice vode u gorivu

                        Posto je razvod na lanac ne bi trebalo da je prezubljen ,pokuasaj da izmeris kompresija na motor ,da nije doziveo hidro udar i isklivljena klipnaca sta bi znacilo razlicna kompresija po cilindru

                        Comment

                        • Eon
                          Moderator
                          • 10.03.2005
                          • 4225
                          • Beograd-NBG-44
                          • Superb 2.0 4x4 DSG

                          #13
                          Re: Mondeo 2.0 tdci, posledice vode u gorivu

                          Otišli smo daleko. Za nijansu je oštriji zvuk, skoro neprimetno. To znam samo ja koji je i slušao taj auto poslednjih 40k km. U Ford servisu kažu da je sve u najboljem redu. Da je prezubio ili slično.... eeeee, pa bio bi kao mrtva konj.
                          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                          Comment

                          • subicd
                            CBC Senator XXL
                            • 20.06.2008
                            • 463
                            • Novi Sad

                            #14
                            Re: Mondeo 2.0 tdci, posledice vode u gorivu

                            Ja niad nisam video da voda pliva po nafti niti po D2 ni po EDu.

                            Ne znam sto se toliko sekiras, ali ako je sredjen van garancije verovatno je promenjeno i sto treba i sto ne, a i sama cifra od 3000e to govori, jer je verovatno moglo da se prodje i jeftinije. Tesko bas da voda moze da unisti klipove(ne tvrdim ali tesko), a takodje i dizne su zastopale jer je u tom momentu gasenja verovatno ostalo malo vode u njima i jbg. Da se vozio, pregurao bi, al to je ono ''Da ker nije *ao uvatio bi zeca''.
                            Ja mislim da je OK kupovina za auto od 3godine i 50-60 hiljada km i da nema razloga bojazni.
                            Sto se tice glasnijeg rada, ne znam, ti najbolje znas kako je radio pre, ali mozda je i trip jer znas sta mu je bilo. Nekad je bolje ne znati sve.

                            Comment

                            • VVLAJKO
                              CBC Senator XXL
                              • 23.07.2008
                              • 484
                              • Nis
                              • Audi A4, Primera p12

                              #15
                              Re: Mondeo 2.0 tdci, posledice vode u gorivu

                              Nemoguce je da motor dozivi hidro udar od vode koja je u cilindre dospela kroz dizne!!

                              Za tako nesto je potrebna veca kolicina vode koja u kompresioni prostor dospe kroz usisnu granu
                              Glupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.

                              Homer J. Simpson

                              Comment

                              Working...
                              X