Bosch pumpa ili nesto drugo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SrdjanV
    CBC Veteran
    • 28.03.2005
    • 137
    • Raska

    Bosch pumpa ili nesto drugo?

    Pozdrav strucnjaci,
    Da se i ja izjadam..Golf 2 GTD 87 god. Kada ga upalim,znaci dok je hladan,cuje se nekakav ostar zvuk,kao da negde metal o metal struze.I tako neko vreme a onda se izgubi.I nema pravila bas kada se zacuje,ali uglavnom se cuje prilikom prvog paljenja.Sinoc sam ga cuo i u voznji(motor vruc) pa se opet izgubi.A ako ga ugasim pa opet upalim kada je hladniji onda se izgubi taj zvuk.
    Da li je moguce da ti zvuci poticu od Bosch pumpe i uopste od sistema za napajanje gorivom?
    Na izduvu je crn dim prilicno, kontam da nesto nije u redu sa uloscima dizni ili tako nesto...
    Kod mene je presao oko 100 000 km bez ikakvih intervencija ni na motoru ni na sistemu za gorivo.Ukupno 270 000 km.Ne trosi ulje, mozda oko 0.5 l na 5000 km (zamene ulja) . Pola od toga mi potrosi na poklopcu motora jer dihtung(ili poklopac) nije dobar.Uglavnom svi VW motori tu "vlaze".

    Sta vi mislite o ovom problemu-sta bi to moglo biti sto se cuje?

    Pomozite...
    Pozdrav
    Srdjan
  • SrdjanV
    CBC Veteran
    • 28.03.2005
    • 137
    • Raska

    #2
    Ima li na Bosch pumpi ikakav filter ili sito koje treba ocistiti ili pregledati?

    Comment

    • dfast
      CBC Senator XXL
      • 26.05.2005
      • 1302
      • Hoofddorp NL /Bgd

      #3
      Ako ti je auto presao poslednjih 100kkm bez ikakvih intervencija, ne cudi sto imas crn dim pozadi. Taj metalni zvuk nije strasan kod dizelasa te generacije a s obzirom da je zreo za proveru/stelovanje brizgaljki tj dizni, koje ne rasprsuju gorivo kako treba i sagorevanje je nepotpuno, i zato je crn auspuh, losije ide i verovatno i vise trosi. Nisam imao prilike da se petljam oko te pumpe ali i ona se moze rotirati sa par stepeni napred ili nazad cime pomeras vreme ubrizgavanja. Kada se pomeri malo unapred dobije se rezak zvuk slican metalnom. Najbolje jti je da odvezes auto kod bosiste koji ce ti nastelovati pumpu i brizgaljke, a ako ti je motor dobar kako kazes neces ga moci prepoznati. Bice startniji, izduvni gasovi cisti i manje ce da trosi.

      Comment

      • SrdjanV
        CBC Veteran
        • 28.03.2005
        • 137
        • Raska

        #4
        Hvala dfast.
        Znaci ipak je metalni zvuk do Bosch pumpe,odnosno napajanja uopste.
        I da, primetno vuce slabije a crn dim je bas nepodnosljiv
        Hvala opet

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          detonacije nisu zobg bos pumpe vec je ceo motor kao rastimovani orkestar...a kod dizela se zahteva ekstremena pedantnost, cistoca i preciznost.
          brizgaljek su verovatno vec odavno zrele za remont, posto crni dim oznacava katastorfalno sagorevanje, na ivici raspada motora.

          sto pre mozes, pravac prvo kod mehanicara da povadi dizne i prekontrolise faznu podesenost bos pumpe ( to ne radi bosista) na samom autu pa ako ne valja pumpa skidanje same pumpe i njeno justiranje na ispitnom stolu kod bosiste.

          tu je i pregled/remont turbine kao deo obaveznog paketa koji utice na proces sagorevanja.

          vrlo verovatno su samo dizne, posto je ta VE Bosova pumpa ekstremno robusna i po pravilu nema sta da se pokvari osim semeringa na regleru koji popusti sa godinama i lako+ jeftino se menja.

          dizel ima karakteristican zvuk sagorevanja i tesko je pozvuku odrediti uzroke bez velikog iskustva, ali zato bosista i/ili merenje opacimetrom izduvnih gasova govori skoro sve o sagorevanju.

          ako imas u blizini neki (normalni strucni) servis za dizele ili tehnicki pregled izmeri izduvne gasove opacimetrom, za pocetak dijagnoze.


          uglavnom sve dok ne trosi ulje taj motor nije problematican po pravilu. (JR motor kod tebe ?)
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • dfast
            CBC Senator XXL
            • 26.05.2005
            • 1302
            • Hoofddorp NL /Bgd

            #6
            Posle odradi jos i stelovanje ventila, i premeri kompresiju, i dobices generalno stanje motora ali kao sto Brick rece ti motori prelaze prilicno tako da ti ovo spada u rutinsko odrzavanje.

            Comment

            • SrdjanV
              CBC Veteran
              • 28.03.2005
              • 137
              • Raska

              #7
              Originally posted by brick
              uglavnom sve dok ne trosi ulje taj motor nije problematican po pravilu. (JR motor kod tebe ?)
              Da,da JR je oznaka motora.
              Smatram da 0.7 litara ulja na 5000 km nije velika potrosnja ulja,s obzirom da mi na poklopcu curi ulje a i na samom poklopcu(gde stoji ona pecurka gde ulje isparava) je otisla ona guma pa nisam mogao naci originalnu tako da je stavljena bilo kakva koja drzi pecurku ali ne dihtuje bas dobro.
              Kompresija je merena na dva cilindra (da bih izmerio na ostala dva moram da skinem bosch pumpu) i iznosila je oko 31 bar.Motor ima hidropodizace ventila,nisu mehanicki.

              To Brick:
              Ne razumem ovu frazu "fazna podesenost Bosch pumpe"-ako bi mogao da mi pojasnis
              Poz

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                ok, kao sto se kod benzinaca podesava faza razvoda sto ukljucuje i podesavanje faze razvodnika paljenja tako se i na dizelu podesava i faza bos pumpe.

                znaci, radilica, bregasta, ventili (kod tebe hidro pa ih ne podesavas ti vec sami), i bos pumpa moraju da budu tacno uskladjeni/podeseni ili sto se kaze "u fazi" da bi motor pravilno radio.
                konrkretno bos pumpa se podesava tako da je faza predubrizgavanja negde 0,7 do 0,9 mm pre GMT . to se nekada daje i u stepenima pre GMT ali ovako u mm je poznatije ( a tako ga opisuje i VW u svojim uputstvima).

                recimo za VW dizel CW motor koji sam imao i poznajem u detalje, predubrizgavanjeje zavisilo od godista motora, brzigaljki i jos nekih detalja i bilo je recimo 0,73mm za moj (dosta redak) motor odnosno to godiste CW motora.


                potrebna je preciznost, znaci granice podesenosti su konkretno 0,73 +- 0,05mm tj, na 50 mikrona. van toga motor je vec razdesen, gubi optimalne perfomanse, trosi vise goriva i narocito pocinje da se vidi iz auspuha dim.

                podesava je mikrometrom i postoji poseban VW alat za drzanje bregaste dok se bos pumpa pomera i srafi (obavezno kilo kljucem).
                sve je to do detalja pedantno opisano u VW radionickom uputstvu i svaki majstor koji zna da radi VW dizele bi trebao da je upoznat sa literaturom i pravilima koje je VW kao fabrika propisao.

                kada je sve perfektno podeseno, tj. motor ispravno radi iz izduva ne sme da se u voznji vidi dim nikada u vozackom ogledalu osim u 2 situacije- pri paljenju kada je dozovljeno u privh 3-5 sekundi po pokretanju motora blago vidljiv crnkast dim (ili plavicast ako je jako hladno pa dizel ne moze da sagori, reicmo -20C i manje) i pri punom gasu kada se namerno obogacuje sagorevanje sa vise dizela a regler na bos pumpi jos nije dostigao limiter (to traje samo i iskljucivo dok traje ubrzavanja sa pedalom gasa do poda a cim se malo popusti crnkasti dim mora da nestane).

                pri tome, taj dim crne boje treba da bude jedva primetan na dnevnoj svetlosti, tek u tragovima.

                tako radi ispravan motor, moguce je podesiti ako si precizan i tada motor radi bez nekontrolisanih detonacija.

                cim se crni dim vidi golimi okom po danu iz auspuha znaci da je motor zavrsio karijeru ili je sistem ubrizgavanja razedesen, neispravan.

                u sistem ubrizgavanja ubrajam bos pumpu, brizgaljke i glavu motora. podrazumeva se da je klip- cilindar u pristojnom stanju.


                za faziranje motora VW je napravio 2 repera na samom nosacu bos pumpe i na remenici bos pumpe. podesenost zategnutosti zupcastog kaisa takodje utice na fazu bos pumpe pa je vrlo preporucljivo da se pri svakoj zameni zupcastog kaisa izvrsi kompreltno faziranje motora a sto ukljucuje i bos pumpu. da ponovim, preciznost podesavanje se meri mikronima, mera je reda 50 mikrona od date fabricke mere.

                dizeli su veoma osetljive i precizne mehanicke prirode rada i zahtevaju tacnu proceduru.

                btw, kod nas se precesto zanemaruju fabricka uputstva za dizele, podesavaju odoka ofrlje pa su i veoma cesti otrovno crni oblaci dima iza vozila a motor se bespotrebno unistava.

                za dizele treba puno vise znanja nego za benzince, barem klasicne sa mehanickim podesavanjem.
                malo je dugacko ispalo, ali poenta je nadam se jasna- nadji strucnog majstora koji ima VW alat i merne instrumente da sve pedantno podesi i auto ce se preporoditi.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  zaobravio sam vaznu napomenu, predubrizgavanje se podesava sa OTKACENIM "sauhom" odnosno polugom sa leve strane volana kojom se mehanicki povlaci poluga bosu pumpe koja utice na predubrizgavanje, a koja sluzi da omoguci laksi start zimi na hladno.

                  ta poluga/ sajla mora biti potpuno otkacena kada se podesava faza ubrizgavanja. to se cesto zaboravi/ ili se ne zna/ pa je motor popravilu razdesen iako je dobijena trazena mera predubrizgavanja.

                  najbolje je raditi by the book, znaci tacno kako je VW napisao i rezultati su garantovani.

                  posto ispravnost brizgaljki- pritisak otvaranja- utice na pocetak ubrizgavanja i one moraju biti u predvdijenim granicama podesenosti.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • SrdjanV
                    CBC Veteran
                    • 28.03.2005
                    • 137
                    • Raska

                    #10
                    Brick ta mislis,na osnovu mojih podataka o potrosnji ulja na 5000 km,da li je moj motor zavrsio svoj vek ili mozda treba samo poraditi na sistemu za ubrizgavanje?

                    Opet ponavljam plavi dim koji sam imao prilike da vidim na ostalim autima slicnog ili cak mladjih godista,kod mene ne postoji. Jedino je primetan crn dim kada ga isforsiram(pri saltovanju u vece brzine i pri naglom dodavanju gasa pri preticanju).

                    A narocito se vidi nocu,kada iza mene se krece drugi auto...

                    I auto je dosta lenj,dok ne predje u obrtaje kada turbo caruje,mada...

                    Pre neki dan sam postigao 140 km/h u 5 stepenu prenosa pri nesto malo vise od 3500 obrtaja i nije bilo potrebno bas mnogo vremena,ali isao je i bolje...

                    Comment

                    • coveceee
                      CBC Član
                      • 14.11.2007
                      • 46
                      • knjazevac

                      #11
                      imam i ja na dzeti ovih problema sa crnim dimom ali kod mene je u pitanju bos pumpa, znaci skinuo sam svoju, uzeo od druga sa njegovog golfa, stavio i sve radi normalno, nema dima uopste, dizne nisam dirao nista, znaci samo bos pumpa mada ako covek vec radi nesto oko toga onda bi trebalo sve da pregleda.

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #12
                        Tema je iz 2005 godine !
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • coveceee
                          CBC Član
                          • 14.11.2007
                          • 46
                          • knjazevac

                          #13
                          , trebao je i to neko da pogleda ali sta sad, nego kad sam vec tu imam jos neki problem oko tog dizelasa koji nikako da resim a to je sledece. Tesko okrece alnaser i kad je motor hladan i kad je zagrejan, menjao sam alnaser ali isto, menjao aku opet nista bolje, pregledao masu, dodao jos jednu zicu i opet nista, uzubljen je lepo, radi kako treba pa racunam da je i sa te strane sve ok, ima li jos necega sto sam propustio da uradim a nisam se setio ili neznam, motor je ok, pali lepo samo me nervira to sto se muci dok okrece, alnaser je obican, nije planetarac, mozda bi sa tim trebao da probam?

                          Comment

                          • jeronimo
                            CBC Senator XXL
                            • 27.10.2005
                            • 390
                            • beograd
                            • ваз 21214-20

                            #14
                            a akumulator?
                            prva, druga,kuplung,treća- ruski ti je menjač sila...

                            Comment

                            • coveceee
                              CBC Član
                              • 14.11.2007
                              • 46
                              • knjazevac

                              #15
                              ma jesam i to, stavljao od traktora, jos jaci i opet nista. On pali, radi, sve ok samo me nervira to sto se tako muci a neznam sta mu je mada kad udari zima jos malo videcu kako ce biti, mozda mi i neka nizbrdica glumi alnaser tad ako ne resim ovo.

                              Comment

                              Working...
                              X