Bok..Postavio pitanje na par foruma i nitko bas nezna nesto objasniti...Vec sam pisao u vezi mog golfa.Mjerio sam propusnost tlakova u cilindrima i bilo je ovako : 1 cilindar 10% ..2cilindar 80% 3 cilindar 6% a cetvrti 10% ...ovaj drugi je zezao radi lose glave pa je gubio preko ventila tlak... Medjutim glava sredjena i to je sanirano...Poslije toga nisam mjerio propusnost al recimo da je to u granicama da ima 12 %..(bubam) Kaze majstor da je sve u redu do 18% propusnosti..Pitanje : dali je taj motor dobar i dali se pomocu ovoga moze izracunat kompresija? Auto ne trosi ulja ,tocnije 2 DCL na 1000km...Problem je nastupio kad je evo vani u minusu 4 stupnja a on vergla sigurno 5 sekundi uz dignut cok...Grijaci su bili prije dva mjeseca svi ispravni...A kut paljenja neznam dal je bas tocno ustelan jer mi je zamasnjak naopako okrenut (Obrnuto)..
kompresija tj ispitivanje propusnosti tlaka u cilindrima
Collapse
X
-
Re: kompresija tj ispitivanje propusnosti tlaka u cilindrima
batali propusnost, izmeri pritisak u cilindrima. najobicniji barometar crevom vezan na adapter koji se srafi u glavu umesto dizne ili grejaca. na potpuno hladan motor zaverglas i meris jedan po jedan cilindar. ako ti pokaze ispod 18bara pritiska po cilindrima radis generalnu. ako samo jedan cilindar ima bitno manji pritisak od ostalih, onda je tu problem.
meni je fiat 2,5 dizel palio bez greske dok je imao normalnu kompresiju. kad je poceo da zeza prvo sam prremerio pritisak. bio je oko 17bara i to je to. uradio generalku, izmerio pre prvog paljenja i bilo je 24. mislim da je za golfov 1,6 normalan pritisak isto oko 24. sve ispod 20 ne valja a ispod 18 nece ni upaliti.
kad dizel tesko ili nikako ne pali na mrazu, prvo merenje pritiska! to je najjeftinije. cesto ljudi kupuju grejace, akumulatore, remontuju dizne i bosch pumpe da bi na kraju ustanovili da sve to ne pomaze jer motor nema dovoljnu kompresiju.
tek ako se pokaze da je pritisak ok, treba traziti problem drugde. ako je pritisak ok, a treba dugo verglati da bi upalio, vredi proveriti dovod goriva. mozda imas negde rupicu u sistemu za dovod goriva. kad duze stoji ugasen, gorivo se spusti na najnizu tacku u sistemu a udje vazduh u cevi. onda treba dugo verglati dok ne dovuce gorivo do cilindara.
Comment
-
-
Re: kompresija tj ispitivanje propusnosti tlaka u cilindrima
a isao sam u bosch servis da mi mjeri kompresiju i on kaze da nemaju takav sistem nego ovo mjerenje propusnosti i da se po tome vidi sve...Ma jos isao s tom namjerom da mi bas kompresiju mjeri a oni mi uvale ovo... hvala na odgovoru....
Comment
-
-
Re: kompresija tj ispitivanje propusnosti tlaka u cilindrima
Aparat za merenje kompresije nije nikakav obicini barometar i crevo vec mora da ima makar nepovratni ventil na ulazu u barometar.
Ne mesajte stepen i pritisak kompresije, sto puta je objasnjavano na forumu sta je sta.Golf ispod 22bar. ne pali, 24bar. je vec za generalnu.Glupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.
Homer J. Simpson
Comment
-
-
Re: kompresija tj ispitivanje propusnosti tlaka u cilindrima
naravno da ne mesam pritisak u cilindrima i stepen kompresije. ne znam koliko treba da bude pritisak u cilindrima kod golfa, naveo sam fiatov motor kao primer. kod fiatovog 2,5 dizela je stepen kompresije novog motora 22:1. motor sa sveze uradjenom generalnom je pokazivao 24bara a pre generalne 16,8 do 17,5 po cilindrima. moze da posluzi kao orijentacija za golfa. mislim da golf 1,6 ima malo veci stepen kompresije od fiata 2,5.
aparat za merenje kompresije ima 100 dzidza ukljucujuci i nepovratni ventil, govorio sam o varijanti sklepati nesto u kucnoj radinosti. cak i bez nepovratnog entila mozes steci predstavu o tome jel' pritisak oko 15, oko 20 ili preko 20 bara.
Comment
-
-
Re: kompresija tj ispitivanje propusnosti tlaka u cilindrima
Ma razumem te u potpunosti, ali nema sanse da izmeris kompresiju na taj nacin. Kazaljka ti pada i skace u ritmu radnog takta motora tj. vise stotina puta u min. Nebi' ja nikada dao 400 eur. za to sokocalo da je moglo ikako da se improvizuje, a nije da nisam pokusao.Glupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.
Homer J. Simpson
Comment
-
-
Re: kompresija tj ispitivanje propusnosti tlaka u cilindrima
da si probao znao bi da pri verglanju cak i takvo sokocalo ne skace bas vise stotina puta u minuti. dovoljno je da pruzi grubu predstavu o tome sta se u motoru desava. u kombinaciji sa jednosmernim ventilom, cak i prilicno precizno merenje.
Comment
-
Comment