Iberturaza

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dalibor Vukić
    CBC Senator
    • 08.09.2009
    • 279
    • Beograd

    Iberturaza

    Za mene je cela priča sa trošenjem ulja tako da motor prekorači limit obrtaja do samouništenja urbana legenda. Sve situacije koje sam video sa "dizelovanjem" dizel motora bile su uzrokovane gorivom. Koliko znam, bilo koje motorno ulje je po CCAI i CII broju, kao i po cetanskom indeksu praktično nemoguće koristiti kao energent za dizel motor. Drugo, količina ulja koja prodre u motor bi bila dovoljna za eventualno nekoliko radnih ciklusa, nikako za trajan rad i zaletanje motora. Dok ne vidim lično, ne verujem.

    Inače najbolji način da se zaustavi poludeli motor je da se ubaci u brzinu i pusti kvačilo sa stisnutom kočnicom. Retko koji motor može da savlada silu kočenja ili otpor na lameli.
  • dieselman
    CBC Senator XXL
    • 14.11.2005
    • 833
    • tt

    #2
    Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

    ^^^
    ..uz duzno postovanje,onda si malo video sto se dizela tice...vrlo je cest slucaj iberture i uglavnom se radi o prodoru ulja u kompresioni prostor..kod starijih atmo motora kroz vodjice ventila,a kod turbo motora naravno na turbinu ...svega desetak posto ibertura koje sam ispratio su bile uzrokovane nekontrolisanim dotokom goriva...i skoro svi su pokusali da ubace u brzinu i puste kvacilo,ali je malo kome uspelo

    Comment

    • ragazzoni
      CBC Senator XXL
      • 24.02.2009
      • 774
      • Obrenovac i okolina
      • Opel Omega 2.0i-16v

      #3
      Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

      Za mene apsolutno nije, dizel motor može itekako dobiti IBERTURU, od prevelike količine ulja koja dospe u prostor za sagorevanje. Ko se seća Golfa 1.5d i dosta RAZLETELIH motora, seća se i ispravke koja je usledila od strane fabrike kada je bušen poklopac na bloku i pravljena dodatna oduška. Lično gledao, i par puta kočio. Teorija je jedno, praksa je drugo, doduše taj model je star 30-ak godina. Tako da sve je moguće.
      ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
      Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

      Comment

      • Dalibor Vukić
        CBC Senator
        • 08.09.2009
        • 279
        • Beograd

        #4
        Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

        Da budem iskren, nemam puno iskustva sa dizelima i trudim se da ih izbegavam. Pre ću se uz rad na benzincima usmeriti i na hibridnu tehniku, jer na dizelima najviše zarađuju oni koji se bave reparacijom pumpi i dizni, a time se nikad ne bih bavio. Tako da jeste, nisam puno video. Obzirom da ste ljudi sa iskustvom, spreman sam i da poverujem. Međutim, računicom da neopterećen motor mora da potroši minimum 3-5mm3 energenta po ubrizgavanju, dobije se da na 5000rpm (što je i manje od iberture brzohodog dizela) potroši 1,8-3l na sat. U slučaju lošeg goriva kao što bi eventualno bilo motorno ulje pre će biti da je u pitanju 3l ili više. Pošto se prodor ulja u cilindre ne javlja odjednom, nešto manju količinu ulja po ubrizgavanju bi motor morao da prima i kada ne dolazi do dizelovanja. Što znači da bi dati motor morao da troši bar pola litra ulja na 100km.

        Opet, vi ste videli da radi na ulje. Možda na ulje u koje je prodro dizel i napravio kritičnu smešu koja može da sagoreva?

        Comment

        • dieselman
          CBC Senator XXL
          • 14.11.2005
          • 833
          • tt

          #5
          Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

          ^^^
          ..ne,kad prekines dovod goriva,auto i dalje radi i nakon celog slucaja pregledas sistem za ubrizgavanje i uveris se da je OK...i jos nesto,losa ti je racunica to koliko trosi na sat..iberture se mere u sekundama,iili ugasis motor ili se ugasi

          Comment

          • ragazzoni
            CBC Senator XXL
            • 24.02.2009
            • 774
            • Obrenovac i okolina
            • Opel Omega 2.0i-16v

            #6
            Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

            Originally posted by Dalibor Vukić
            .. Međutim, računicom da neopterećen motor mora da potroši minimum 3-5mm3 energenta po ubrizgavanju, dobije se da na 5000rpm (što je i manje od iberture brzohodog dizela) potroši 1,8-3l na sat.
            Računica ti je pogrešna a evo i zašto. Polaziš od pretpostavke da motor koji TROŠI ulje u trenucima IBERTURE troši istu količinu ulja kao i do tad i izvodiš teorijsku računicu da li bi ta količina ulja bila dovoljna za rad motora, kao i da se pritisak u cilindru, a naročito temperatura u cilindru i iznad klipa ne menja u odnosu na normalno stanje- APSOLUTNO POGREŠNO!!!!
            Evo šta se zapravo događa- Motor koji radi, iz nekog razloga- da li je to znatan višak ulja u motoru koji zatvori oduške, ili je loš pa ''duvanjem'' pregreje i podigne ulje u znatnoj količini do creva iberlaufa i ne dozvoljava ulju da se vrati u karter ili jednostavno turbina procuri u usis, ubaci veću količinu ulja u usisnu granu, 0.3-04.litre odjednom, a samim tim i u cilindre motora, smanjuje kompresioni prostor, podiže pritisak u taktu sabijanja i preko 50 pa i više bara, temperatura unutar cilindra dugotrajnije raste na preko 1100 stepeni celzijusovih, i gori sve od ulja koje tada postaje gorivo, do klipova..... Brzina sagoravanja dostiže od 1000-1200 m/sek, detonantno sagoreva. Motor je van kontrole u temperaturnom i brzinskom smislu, a teške havarije sa fizičkim uništenjem i lomovima velikog broja delova su najčešće posledice dugotrajne visoke temperature unutar cilindra, ekstremnog pritisaka i brzinskog forsiranja. Motor je najčešće za baciti, a i ono delova što je preživelo TRETMAN pitanje koliko je neoštećeno u geometrijskom, i termohemijskom smislu materijala. Najsigurnije je i to ne koristiti više nikad.
            Moguće je da ulje prodire i kroz sklop cilindar- klip, i na taj način ulazi u cilindar, naravno u manjoj meri pod određenim okolnostima, a da je tako bilo vidi se i u ALFETINOM slučaju, koja je još dobro prošla, kada je motor odlično išao, SAMO što je lošije radio kad je hladan (dok ne podigne ulje i smanji zazore između onakvog klipa i stubline), podrhtavao na leru i dobijao IBERTURU. Onakav klip je školski primer klipa razorenog temperaturom, detonantnim-brizantnim sagorevanjem i pritiskom, koji se kruni čam ga zagrebeš. Koliko se sećam sa početka to je prvi cilindar od usisnog creva, koji je popio malo više ulja iz turbine i dogodilo mu se to što se dogodilo, kao što sam objasnio. Sreća je bila da je manja količina ulja u pitanju, pa je on većinu pokupio, sebe zeznuo ali ostale cilindre i klipove spasao. Motor se nije oteo kontroli, verovatno što su ga ostala tri cilindra prikočila u nekoj meri, ali ne bi bilo čudno i da se OTEO KONTROLI. Ima motora koji odjednom na sve cilindre dobiju ulje. Diskusija je dobra, kliznula je dosta u teoriju, što je dobro, ali ako su vam polazne pretpostavke ispravne, što ovde nije bio slučaj. Nadam se da ako nisam pomogao nisam ni odmogao, sve je dobronamerno, a vi se možete složiti ili ne.
            ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
            Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

            Comment

            • Dalibor Vukić
              CBC Senator
              • 08.09.2009
              • 279
              • Beograd

              #7
              Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

              To je već odgovor kome sam se nadao. Znači menjaju se početni uslovi u cilindru, tako da i ulje postaje pogodno za sagorevanje. Sad je sve jasno. Nego, to sve ostavlja vrlo malu mogućnost da ne dođe do deformacije klipnjača pri iberturi, ma koliko kratko trajalo?

              Comment

              • ragazzoni
                CBC Senator XXL
                • 24.02.2009
                • 774
                • Obrenovac i okolina
                • Opel Omega 2.0i-16v

                #8
                Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                Pisalo je u postu:''Motor je najčešće za baciti, a i ono delova što je preživelo TRETMAN pitanje koliko je neoštećeno u geometrijskom, i termohemijskom smislu materijala. Najsigurnije je i to ne koristiti više nikad.''
                Može se naravno sve iskontrolisati, ali veruj mi nikom ne bi poželeo da mu motor prođe TRETMAN. Nesmetan dotok vazduha, obzirom da je reč o dizel motorima, nekontrolisano dobavljanje goriva-ulja u cilindar, samopaljenje , proces apsolutno bez ikakve kontrole, u samoodržanju, osim mogućnosti mehaničkog kočenja kočnicom na točkovima. Eventualno zatvaranje dotoka vazduha, što je praktično nemoguće i ostaje u domenu čiste teorije. Naravno moguće je, jer ovo se uglavnom događa u vožnji, skinete nogu sa papučice gasa on ubrzava, u retrovizoru jak dim, nikako kvačilo već samo kočnicu. Ova pojava je retkost na malim obrtajima-leru, ja ne znam ni za jedan, verovatno je moguća zašto ne. Što se ALFE tiče ona je samo OMIRISALA ovu pojavu, kao što sam već naveo, pa velika većina delova je sigurno ispravna..
                ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                Comment

                • dieselman
                  CBC Senator XXL
                  • 14.11.2005
                  • 833
                  • tt

                  #9
                  Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                  ..bravo ragazzoni!..fantasticno si razlozio pojavu u sitna crevca

                  Comment

                  • Chubbs
                    Everybody lies
                    • 29.01.2006
                    • 5807
                    • Novi Sad
                    • Audi A6 1.8T

                    #10
                    Re: Iberturaza

                    lepo objasnjeno i zato podeljena tema i zalepljena
                    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                    Comment

                    • Ognjen
                      CBC Senator XXL
                      • 21.02.2008
                      • 438
                      • Novi Beograd
                      • -

                      #11
                      Re: Iberturaza

                      Diskusija je odlična, ovo me uvek intresovalo. Sada po prvi put znam šta se to zaista događa u motoru.

                      Dalibor Vukić konstruktivno pokrenuo priču , a dieselman i ragazzoni objasnili.

                      Comment

                      • Dalibor Vukić
                        CBC Senator
                        • 08.09.2009
                        • 279
                        • Beograd

                        #12
                        Re: Iberturaza

                        Pošto je tema razdvojena, premeštam ovde ono što je ostalo tamo gde ne treba da bude:

                        Da se vratim na temu. Pretpostavljam da bi korišćenje ulja ili aditiva za ispiranje pri svakoj zameni ulja donekle eliminisalo jedan od potencijalnih razloga za nagomilavanje ulja prema cilindru tj, rešio bi se problem začepljenja. Naročito ako su u pitanju dosta opterećeni - tjunirani motori i motori koji se voze na kratkim relacijama i po gradskoj guzvi.

                        Comment

                        • ragazzoni
                          CBC Senator XXL
                          • 24.02.2009
                          • 774
                          • Obrenovac i okolina
                          • Opel Omega 2.0i-16v

                          #13
                          Re: Iberturaza

                          Ne radi se samo o ZAČEPLJENIM motorima, mada ima slučajeva! U većini slučajeva uvek je reč o nekom poremećaju ozbiljnije prirode-turbina, loš motor, pohaban motor sa velikim zazorima kroz koje lako prolazi ulje u kompresioni prostor, a gasovi od sagorevanja idu prema karteru u ulje i dižu ga. Aditivi da, ali aditivi u motor kome fali 0.4mm prečnika cilindra, karike sa rascepom od 5-6mm i td......, e to ni jedan aditiv ne može da popuni. Kao kod bolesnika koji ima teško zapaljenje pluća, a vi ga lečite češljajući mu kosu.....
                          ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                          Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                          Comment

                          • dusan147
                            CBC Senator
                            • 08.03.2008
                            • 287
                            • Novi Sad
                            • GT 1.9 JTDm 16v

                            #14
                            Re: Iberturaza

                            Da se priključim temi kao vlasnik bolesnika koji je imao sreće i da kažem da mi je bilo zadovoljstvo da čitam ovu veoma korisnu razmenu mišljenja...

                            Meni se iberturaža desila na parkingu, kada sam, posle vožnje od oko sat vremena, pokušao da "proverim" kakvi se to zvuci lupanja čuju iz motora (sad znam da su bili injektori koji su počeli da "gore" od ulja u kompresionom prostoru)... To što desila na parkingu je možda i srećan sticaj okolnosti - jer da se desila na ulici gde su svi vozili oko 40km/h zbog snega i leda...

                            Dakle... na parkingu sam turirao nekoliko puta i nikakav problem, a onda - umesto da sa 3000o/min padne na 850o/min (ler kod 147ce) otišla na 6600o/min (kasnije na dijagnostici pročitano kao greška - suviše veliki broj obrtaja)... Instiktivno sam uradio "key-off" i motor se ugasio. Sve je trajalo nekoliko sekundi... Zbog toga pretpostavljam da nije bila u pitanju standardna/klasična iberturaža...

                            Meni se čini da su u mom slučaju već "spaljeni" i zbog toga "otvoreni" injektori počeli da puštaju veliku količinu goriva (dizela) u mlazu, a ne u "spreju" (kao kada su u ispravnom stanju) i da je to u kombinaciji sa uljem napravilo "neklasičnu" iberturažu. Na taj zaključak ukazuje i činjenica da je i u motoru i u izduvu bilo nesagorelog dizela, a i turbina, kada je skinuta i rastavljena, izgledala je prilično "isprano" i čisto od tog nesagorelog dizela...

                            Posle smo u servisu konstatovali da je prednji intercooler pun ulja, a to jutro mi je indikator nivoa ulja (onaj na ekranu board computera) pokazivao minimalni nivo, a veče pre toga skoro maksimum... S obzirom da ovaj davač nije baš pouzdan, da je 147ca bilo pod malim nagibom i da je to jutro bilo -4°C, pomislio sam nema veze... Šta mislite kako sad gledam nivo ulja u motoru? U međuvremenu sam promenio senzor nivoa ulja u karteru (oko 4000din) i sad indikator na ekranu radi OK.

                            Znači - prevencija iberturaže zahteva svakodnevnu proveru nivoa (tj. trošenja) ulja, pri čemu je alarmantno naglo smanjenje-trošenje. Ovo naglo smanjenje može da bude dnevno ili čak preko noći ako je turbina problem, što je kod mene bio slučaj.
                            Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                            Comment

                            • dieselman
                              CBC Senator XXL
                              • 14.11.2005
                              • 833
                              • tt

                              #15
                              Re: Iberturaza

                              Originally posted by dusan147

                              Meni se čini da su u mom slučaju već "spaljeni" i zbog toga "otvoreni" injektori počeli da puštaju veliku količinu goriva (dizela) u mlazu, a ne u "spreju" (kao kada su u ispravnom stanju). Na taj zaključak ukazuje i činjenica da je i u motoru i u izduvu bilo nesagorelog dizela, a i turbina kada je skinuta i rastavljena izgledala je prilično "isprano" od tog nesagorelog dizela...
                              ..Dusane,mislio tj.resio sam da se ne javljam u vezi tvog slucaja,ali moram ovde da te uputim u pravom smeru jer ne znam da li su to tvoje pretpostavke ili su ti ih majstori/"majstori" nametnuli...kod CR nema otvorenih injektora(END),,dakle,sistem je takav da i najmanje nekontrolisano otvaranje injektora uzrokuje trenutni pad pritiska u sistemu i motor se gasi...teoretski kod CR motora ibertura izazvana gorivom je samo u domenu teorije(da zakuca ECU pa da podigne ptitisak i vreme ubrizgavanja) ali to je smatram nemoguce jer vec svi sistemi imaju limp home strategiju u 3,4 ili 5 stepena koja iskljucuje mogucnost samodestrukcije..pozdrav

                              Comment

                              Working...
                              X