Iberturaza

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dusan147
    CBC Senator
    • 08.03.2008
    • 287
    • Novi Sad
    • GT 1.9 JTDm 16v

    #16
    Re: Iberturaza

    Svi stručni i dobronamerni su dobrodošli da se uključe u diskusiju, pa u tom smislu cenim i tvoj doprinos, tu valjda nema dileme.
    Ovo što sam ispričao je moja pretpostavka - ja i nisam siguran ko je pre reagovao - ECU ili ja sa key-off. Motor se ugasio kada sam okrenuo ključ - možda malo pre, možda malo posle toga.
    Kada sam rekao "otvoreni" mislio sam na injektore čiji su otvori toliko povećani (zbog spaljivanja) da su počeli da "puštaju" umesto da "ubrizgavaju" gorivo. Naglašavam da je u motoru i u izduvu bilo dosta nesagorelog dizela.
    To što ti kažeš mi je potpuno logično - kada je zbog "kvarenja" injektora došlo do pada pritiska u CR sistemu motor se ugasio i tako je spasen.
    Pozdrav. Dušan.
    Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

    Comment

    • srdjan_p
      CBC Senator XXL
      • 01.12.2004
      • 1915
      • ZR

      #17
      Re: Iberturaza

      Drugar me zove pre nekih nedelju dana, kaze brate evo me na mostu kod beceja, motor poceo da urla ja skinem kontakt on i dalje, ja ga udavim namerno i onda je bilo pufff i kraj...Ja reko do mojega...

      Odslepam ga kod majstora, stajao auto nekoliko dana, upalili ga i radi, izgleda da je uspeo da ga spase i to samo zahvaljujuci tome sto sam mu jednom prilikom ispricao za ovu pojavu i kako da pokusa da ugasi motor jer sam znao da mu je motor problematican i da ce mu se pre ili kasnije desiti ovo...

      Njemu konkretno je turbina u totalnom problemu i verovatno je tuda povukao ulje u usis mada mislim da je i sam motor vec pred kraj ali eto uspeo je da ga spase, e sad nakon gore procitanog diskutabilno je sta je ostalo od klipova itd...

      Inace auto je astra G 2.0 DTI.

      Comment

      • campi
        CBC Veteran
        • 11.06.2005
        • 169
        • Srbija

        #18
        Iber tura

        Meni se desila iber tura MOJOM GRESKOM na MErcedesu 124 200Diesel pokusao sam da zamenim neku gumicu (O-ring) n abosch pumpi koja je na osovinici koja sluzi za rucno gasenje motora.....elem...odvrnuo sam sraf dodatni ( nisam video) i ta osovinica je spala negde unutra u bosch pumpi se otkacila ...obzirom da je auto bio u garazi mislio sam da verovatno nece hteti da upali ....nisam ni predpostavio sta ce se desiti kada sam zavegrlao auto....dobio je PUN mazimalan br. obrtaja....na kljucu nije reagovao posto mi je bio skinut nosac filtera za vazduh pokusao sam da ga ugusim da zatvorim dotok vzduha.....garaza s enapunila crnim dimom za kratko vreme...nije se videlo nista...izasao sam ispred na par sekundi STA DA RADIM? Utrcao unutra opet i iz alata uzeo skalpel (srecom alat mi ej bio kod garaznih vrata) vec s enist aniej videlo od dima i onako na "pipanje" isekao plasticn acreva oko filtera za dovod nafte...tada je tek stao..........
        Mislio sam da je motor otisao ..............otisao sam do obliznjeg majstora bosiste koji je na licu mesta tu polugicu namestio zaverglali smo ali motor je imao neki totalno jadan zvuk....izmerili smo kompresiju na prvom klipu je nije bilo uopste NULA! .....Vec sam poceo da razmisljam sta dalje ..generalna....i posle par dana odem opet u garazu skinem usisnu glavu kad imam sta da vidim u onom metezu mi viri krpa za ruke koju je uvukao u onom metezu koja je bila tu negde oko usisne grane....bila je obavijena oko ventila usisnog (sva sreca ventil ej debeo ..vrat njegov kao u tenka) izadim lepo krpu....upalim auto ....RADIO JE NAJNORMLANIJE...malo sam ga ostavio da radi da vidim temperatura....kako reaguje pritisak ulja...sve je bilo kao i pre.....cela ta turaza trajal aje oko minut recimo....posle toga 2 godine s eauto vozi najnormalnije ali u vratima mi STALNO stoji skalpel za svaki slucaj ako se nekada desi da mogu da isecem creva........ovakav "dogadjaj" nebih pozeleo zaista nikome....moj motor je preziveo samo iz razloga sto je spartanska izrada ...kod novijih dizela neverujem da bi prica bila sa sretnim krajem....

        Comment

        • Keketarac
          CBC Senator XXL
          • 01.09.2007
          • 588
          • Novi Sad
          • Seat Ibiza 1.2 TSI

          #19
          Interesantna prica, ali u tom slucaju, ako si ga ugasio secenjem creva za gorivo, nije bila ibertura.

          U iberturi radi bez goriva (dizela) na uljna isparenja.

          Comment

          • dieselman
            CBC Senator XXL
            • 14.11.2005
            • 833
            • tt

            #20
            ..ibertura je i kada ovako strucno zaglavis pumpu visokog pritiska,pa obrtaji bez kontrole idu ka beskonacnosti(ili razletanju motora)...

            Comment

            • Keketarac
              CBC Senator XXL
              • 01.09.2007
              • 588
              • Novi Sad
              • Seat Ibiza 1.2 TSI

              #21
              Razumem!

              Prevod sa nemackog je vrlo jasan

              Ostaje pitanje statistike-koliko se cesto pojava javlja, koliko je uzrokovana cackanjem pumpe a koliko uljem. Nekako mi se cini da proleteri manje cackaju pumpe a vise voze produvale masine.

              Comment

              Working...
              X